Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 06:43

GamblersCup schreef:
Argh... ben bezig met een enorme lamlul via ebay... ik had een fotocamera gekocht, tweedehands, maar helemaal in orde volgens de advertentie. Blijkt dat de flitser kapot was, die moet automatisch omhoog komen en dat deed ie niet, klepje was "lam". Ding was goed verpakt, kon niet aan DHL gelegen hebben, hij heeft m gewoon defect opgestuurd.

Dus ik heb bij ebay zo'n "klacht" ingesteld (weet niet hoe dat bij de Nederlandse versie heet) en heb de camera teruggestuurd. Met track & trace nummer. 14-05 is de camera weer bij die gozer afgeleverd. Paar dagen gewacht, geen geld terug. Ik heb per PayPal betaald, dus hij kon binnen een minuut mijn geld weer bij mij op de rekening hebben. Maar niks dus. Geen reactie op mijn mailtje. Uiteindelijk wéér een mailtje gestuurd, dat het wel érg lang duurde, en dat ik mijn geld terug wil. Na een paar dagen pas antwoord: geef me je bankgegevens maar.
Ook goed. Dat was vorige week woensdag ochtend, ik heb het mailtje bewaard. Dirékt mijn bankgegevens gestuurd. En nu nog steeds niks op mijn rekening. Dus vandaag weer een mailtje gestuurd of ie het al had overgemaakt, anders moet ik het officieel via ebay en paypal terug vorderen. Kreeg ik net een brutaal mailtje terug dat ik loop te stressen, dat het geld al op mijn rekening staat en dat hij normaal niet aan retourzendingen doet...

Ik heb hem even "vriendelijk" teruggeschreven dat het geld NIET op mijn rekening staat en dat het veels te lang duurt, dat hij geen defecte apparaten op moet sturen als ie ze niet terug wil hebben of het defect in de advertentie moet vermelden, en dat als het geld morgen niet op mijn rekening staat, ik het bij paypal terug vorder. En aangezien ik de koper ben, ik bewijs heb dat de camera terug is bij de verkoper, heb ik het geld dan in no time weer terug op mijn rekening. En hij een minpunt (en een slechte Bewertung van mij natuurlijk!) waar hij een waarschuwing voor krijgt van ebay. Zo. -:(-

O jee, had hij je het geld niet via PayPal moeten terug betalen ipv via de bank ??? Omdat de transactie ook via PayPal is gegaan?

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:31

Jeetje wat een pannenkoek die man zeg, hij heeft het dekje gezien voor hij hem kocht.....
Je kan nu in ieder geval wel goed aangifte doen van stalken. Dat hij z'n naam steeds verandert zegt niets want dat is heel simpel daar hoef je geen meerdere accounts voor te hebben.
Ik zou MP zelf hiervan even op de hoogte stelling (incl de screenshots die je ervan gemaakt hebt), samen met de mails en berichten.
Het mailadres is dan wel gecodeerd maar dat is voor MP geen probleem om te achterhalen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:18

Net een bod gedaan op een Zumba broek op marktplaats en het bod is geaccepteerd :D Vanavond even geld overmaken... :D Moet wel bekennen dat ik het stiekem toch wel een beetje eng vind... maar het is geen heel groot bedrag, dus ik durf de "gok" wel te wagen... :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:20

Kijk voor de zekerheid even bij mijnpolitie.nl :)

Kan je zo het rekeningnummer invullen, dan heb je toch iets meer zekerheid! :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:22

Dank je! :) Geen meldingen over deze verkoper... goed teken :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:46

Precies, iemand moet de eerste zijn :))

Nee hoor, geintje :(:)
Gelukkig zijn er nog steeds meer eerlijke mensen dan oneerlijke !

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:01

Weer wat verkocht, 200 consumptie munten :D
nu alleen nog even wachten op de betaling en dan gooi ik het morgen op de post :D
is wel een fijn iemand waar ik mee mail, reageert lekker snel. je maakt ook wel eens wat anders mee lees: 5 dagen wachten op antwoord.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:28

Wacht hier al meer dan een week op antwoord.
Wilde ergens wat bestellen,maar het duurt elke keer zolang voordat ik antwoord krijg op de mail....en ondertussen wel adv verwijderen of reserveren.
Vandaag maar weer eens een mail ertegenaan gegooid dat ik het erg jammer vind dat alles zo traag gaat en
dat de bestelling (particulier) niet meer doorgaat.
Want als alles zo traag gaat ben ik benieuwd of ik de spullen ooit in huis ga krijgen.
En warempel....binnen 2 min al antwoord terug <<)
Dat ze altijd heel snel zijn met alles enz...enz....

jaja....vind het niet erg geloofwaardig als ik eerlijk ben.... :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:39

bridgetF schreef:
O jee, had hij je het geld niet via PayPal moeten terug betalen ipv via de bank ??? Omdat de transactie ook via PayPal is gegaan?

Maakt me niet uit waarvandaan het op mijn rekening komt, PayPal of direct van zijn bank. Zijn risico trouwens, het idee is inderdaad alles via PayPal te regelen. Ik kan nu heel smerig dubbel innen als ik zou willen... doe ik niet hoor! PayPal heeft geen inzage in mijn rekeningoverzicht van de bank, dus ik kan het alsnog via hun terug vorderen.
Maar ik zag net dat meneer het eindelijk heeft overgemaakt, het staat er sinds vanmorgen op. Dus ik laat het hierbij. Hij heeft ook niet meer op mijn snibbige mailtje van gisteren gereageerd. Hij krijgt wel een slechte bewertung van me, defecte spullen opsturen is niet ok en dan ook nog 2 weken rekken en pas na veel gezeur, gemail en dreigen overmaken. Is niet leuk "business doen" zeg maar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:42

Hoe makkelijk/moeilijk is paypal met geld terugvorderen? Want ik zit er over na te denken om ook maar eenclaim in te dienen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:44

Meestal is paypal in het voordeel van de koper. :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:46

PayPal is absoluut in het voordeel van de koper. Ik bestel ook niks meer via Ebay als er niet via PayPal betaald kan worden. Zekerder kun je niet zijn.

Hou er wel rekening mee dat het niet eeuwig teruggevorderd kan worden! Ik weet niet hoe lang dit al speelt? Maar ook PayPal kijkt naar het "redelijke"...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:00

Ik zit nog ruim binnen die termijn (45 dagen toch). Zondag betaald, zag de fout, geschil geopend bij paypal en bij henzelf. Krijg van hen maandagochtend bericht we kijken er na, we nemen contact op om het op te lossen. Niks meer gehoord. Goed dat was gisteren, maar contact opnemen in de vorm van een e-mail lijkt mij niet dat dat 2 dagen moet duren. Gisteren nog een bericht teruggestuurd, maar daar heb ik geen reactie op en bij paypal helemaal geen reactie sinds zondag. Dat laatste lijkt mij gunstig. Ik wacht nog even tot morgenmiddag/avond op een reactie en dan dien ik gewoon een claim in. Gaat verdikkeme om 120 euro.

Ik heb het 1x via ebay gehad dat ik te lang aan het lijntje werd gehouden waardoor die termijn is verlopen. Dat laat ik mij geen tweede keer meer gebeuren. :n

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:09

hier nog mensen die een beetje bekend zijn in omgeving zoetermeer?
heb al eerder wat gekocht van de mevrouw en dat is goed gegaan maar het gaat nu om een gigantisch bedrag en ben benieuwd als het opgegeven huis adres bestaat :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:12

Kun je in google maps/streetview kijken toch? :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:12

zo handig ben ik niet :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:14

Geef het adres anders even via pb, dan kijk ik even voor je :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:20

Alja schreef:
zo handig ben ik niet :+

Haha :')

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:31

GamblersCup schreef:
[

Maar ik zag net dat meneer het eindelijk heeft overgemaakt, het staat er sinds vanmorgen op. Dus ik laat het hierbij. Hij heeft ook niet meer op mijn snibbige mailtje van gisteren gereageerd. Hij krijgt wel een slechte bewertung van me, defecte spullen opsturen is niet ok en dan ook nog 2 weken rekken en pas na veel gezeur, gemail en dreigen overmaken. Is niet leuk "business doen" zeg maar.

Maar toch wel fijn voor je dat het is opgelost!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:36

Ja, ben ik wel blij mee. Ging om 38 euro, niet zoveel dat ik hongersnood krijg ofzo, maar van dat geld wilde ik dus een andere camera kopen, eentje die NIET defect is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:36

ik heb je een pb gestuurd!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:43

GamblersCup schreef:
Ja, ben ik wel blij mee. Ging om 38 euro, niet zoveel dat ik hongersnood krijg ofzo, maar van dat geld wilde ik dus een andere camera kopen, eentje die NIET defect is.

al was het 50 cent, wat voor de één weinig is, kan voor de ander veel zijn.
Niemand wil bedonderd worden! Niet een zwerver, maar ook niet de multimiljonair

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:46

Het was ook mijn budget voor een tweedehands camera hoor, ben niet zo rijk op het moment dus ben er echt wel blij mee dat ik het terug heb!
En ik heb inmiddels een supergoeie Nikon Coolpix gescoord voor hetzelfde bedrag!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:46

Alja schreef:
ik heb je een pb gestuurd!

Wacht, ik heb een beter idee... ik stuur je nog even een pb :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:49

Waarom bieden mensen als ze toch niet van plan zijn om te antwoorden of te kopen.
Wordt er niet goed van.

Verwijderen jullie als mensen geen antwoord geven het bod...En na hoelang?