GamblersCup schreef:Argh... ben bezig met een enorme lamlul via ebay... ik had een fotocamera gekocht, tweedehands, maar helemaal in orde volgens de advertentie. Blijkt dat de flitser kapot was, die moet automatisch omhoog komen en dat deed ie niet, klepje was "lam". Ding was goed verpakt, kon niet aan DHL gelegen hebben, hij heeft m gewoon defect opgestuurd.
Dus ik heb bij ebay zo'n "klacht" ingesteld (weet niet hoe dat bij de Nederlandse versie heet) en heb de camera teruggestuurd. Met track & trace nummer. 14-05 is de camera weer bij die gozer afgeleverd. Paar dagen gewacht, geen geld terug. Ik heb per PayPal betaald, dus hij kon binnen een minuut mijn geld weer bij mij op de rekening hebben. Maar niks dus. Geen reactie op mijn mailtje. Uiteindelijk wéér een mailtje gestuurd, dat het wel érg lang duurde, en dat ik mijn geld terug wil. Na een paar dagen pas antwoord: geef me je bankgegevens maar.
Ook goed. Dat was vorige week woensdag ochtend, ik heb het mailtje bewaard. Dirékt mijn bankgegevens gestuurd. En nu nog steeds niks op mijn rekening. Dus vandaag weer een mailtje gestuurd of ie het al had overgemaakt, anders moet ik het officieel via ebay en paypal terug vorderen. Kreeg ik net een brutaal mailtje terug dat ik loop te stressen, dat het geld al op mijn rekening staat en dat hij normaal niet aan retourzendingen doet...
Ik heb hem even "vriendelijk" teruggeschreven dat het geld NIET op mijn rekening staat en dat het veels te lang duurt, dat hij geen defecte apparaten op moet sturen als ie ze niet terug wil hebben of het defect in de advertentie moet vermelden, en dat als het geld morgen niet op mijn rekening staat, ik het bij paypal terug vorder. En aangezien ik de koper ben, ik bewijs heb dat de camera terug is bij de verkoper, heb ik het geld dan in no time weer terug op mijn rekening. En hij een minpunt (en een slechte Bewertung van mij natuurlijk!) waar hij een waarschuwing voor krijgt van ebay. Zo.
O jee, had hij je het geld niet via PayPal moeten terug betalen ipv via de bank ??? Omdat de transactie ook via PayPal is gegaan?