Suzanne F. schreef:Bevallen is gewoon hel. Zou het bij dieren ook zoveel pijn doen? Of zijn mensen gewoon kleinzerig?
Het ziet er bij dieren altijd wel een stuk makkelijker uit.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
denisesilver schreef:Dat verloskundigen vrouwen tegenwoordig gewoon laten verminken door geen keizersnede uit te voeren. Ik kan het al bijna op twee handen tellen hoeveel er in de afgelopen twee jaar bevallen zijn van een veel te zwaar kindje (wat ze vooraf al wisten in het zh), met alle gevolgen van dien. Zelfs iemand die er zo goed als afgekeurd door is geraakt.
denisesilver schreef:Ik denk dat we bij dieren rekening houden met de maat van de het moederdier tov het vader dier. En we grijpen eerder in. Als het er niet snel genoeg uitkomt, gaan we sneller over op een keizersnede. Zoals ik zei, ik ben in de afgelopen twee jaar iets te vaak tegengekomen dat er niet naar aanstaande moeders geluisterd wordt, wanneer zij zeggen dat het gewoon niet gaat passen. Wat dus al die keren waar bleek te zijn.
_San87_ schreef:denisesilver schreef:Ik denk dat we bij dieren rekening houden met de maat van de het moederdier tov het vader dier. En we grijpen eerder in. Als het er niet snel genoeg uitkomt, gaan we sneller over op een keizersnede. Zoals ik zei, ik ben in de afgelopen twee jaar iets te vaak tegengekomen dat er niet naar aanstaande moeders geluisterd wordt, wanneer zij zeggen dat het gewoon niet gaat passen. Wat dus al die keren waar bleek te zijn.
De vrouw is altijd al achtergesteld in de medische zorg. Alles is gebaseerd op het wezen man.
denisesilver schreef:Dat liggen heeft te maken met een Franse koning met een fetish. Fun fact!
Suzanne F. schreef:Ja en dan word je ook nog op een bed plat neergelegd terwijl het denk ik fijner is om op handen en knieën te zitten ofzo. Maar nee, je moet liggen terwijl je daar mega dood ligt te gaan.
Ik las ook ergens iets over dat we steeds grotere hoofden krijgen. En daardoor ook steeds vaker vrouwen met een keizersnede moeten bevallen. Dan kunnen we over duizend jaar misschien helemaal niet meer normaal bevallen.
Suzanne F. schreef:Ja en dan word je ook nog op een bed plat neergelegd terwijl het denk ik fijner is om op handen en knieën te zitten ofzo. Maar nee, je moet liggen terwijl je daar mega dood ligt te gaan.
Ik las ook ergens iets over dat we steeds grotere hoofden krijgen. En daardoor ook steeds vaker vrouwen met een keizersnede moeten bevallen. Dan kunnen we over duizend jaar misschien helemaal niet meer normaal bevallen.