Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:35

Suzanne F. schreef:
Bevallen is gewoon hel. Zou het bij dieren ook zoveel pijn doen? Of zijn mensen gewoon kleinzerig?

Het ziet er bij dieren altijd wel een stuk makkelijker uit. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:37

Suzanne F. schreef:
Bevallen is gewoon hel. Zou het bij dieren ook zoveel pijn doen? Of zijn mensen gewoon kleinzerig?

Mensen zijn rechtop gaan lopen. Daar ging t mis :').

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:39

Van wat ik zo snel kan vinden: mensen hebben de topcombinatie van smallere heupen (doordat we per se op twee benen willen balanceren) en baby's met grotere harses dan andere zoogdieren. Vandaar dat bevallen bij mensen altijd een hachelijke onderneming is geweest, en nog is.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:41

Maar een keizersnede is ook niet heilig.
En zeker het herstel in sommige gevallen niet.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:41

denisesilver schreef:
Dat verloskundigen vrouwen tegenwoordig gewoon laten verminken door geen keizersnede uit te voeren. Ik kan het al bijna op twee handen tellen hoeveel er in de afgelopen twee jaar bevallen zijn van een veel te zwaar kindje (wat ze vooraf al wisten in het zh), met alle gevolgen van dien. Zelfs iemand die er zo goed als afgekeurd door is geraakt.

Domme vraag misschien maar wat zijn de risico's dan?
Ik ben zelf al meermaals bevallen.
De eerste keer ingeknipt.Daarna op eigen vraag me laten inscheuren.Daar dient die natuurlijke naad tussen je billen immers voor.Dit genas snel en later geen last meer van.
Die schuine knip daarintegen heb ik na 25 jaar nog steeds pijn aan.
Baby's van net geen 4 kilo en zonder epidurale.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:43

Kaitlyn schreef:
Ik heb toch altijd wat extra ondergoed nodig als ik met mijn vriend ergens ben. :')

Iets met een slakkenspoor herinner ik me uit een ander topic :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:44

Jullie geven mij weer genoeg verhalen waarom ik niet aan kinderen moet beginnen :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:45

Ik denk dat we bij dieren rekening houden met de maat van de het moederdier tov het vader dier. En we grijpen eerder in. Als het er niet snel genoeg uitkomt, gaan we sneller over op een keizersnede. Zoals ik zei, ik ben in de afgelopen twee jaar iets te vaak tegengekomen dat er niet naar aanstaande moeders geluisterd wordt, wanneer zij zeggen dat het gewoon niet gaat passen. Wat dus al die keren waar bleek te zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:49

denisesilver schreef:
Ik denk dat we bij dieren rekening houden met de maat van de het moederdier tov het vader dier. En we grijpen eerder in. Als het er niet snel genoeg uitkomt, gaan we sneller over op een keizersnede. Zoals ik zei, ik ben in de afgelopen twee jaar iets te vaak tegengekomen dat er niet naar aanstaande moeders geluisterd wordt, wanneer zij zeggen dat het gewoon niet gaat passen. Wat dus al die keren waar bleek te zijn.

De vrouw is altijd al achtergesteld in de medische zorg. Alles is gebaseerd op het wezen man.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:51

Ja en dan word je ook nog op een bed plat neergelegd terwijl het denk ik fijner is om op handen en knieën te zitten ofzo. Maar nee, je moet liggen terwijl je daar mega dood ligt te gaan.

Ik las ook ergens iets over dat we steeds grotere hoofden krijgen. En daardoor ook steeds vaker vrouwen met een keizersnede moeten bevallen. Dan kunnen we over duizend jaar misschien helemaal niet meer normaal bevallen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:55

Dat liggen heeft te maken met een Franse koning met een fetish. Fun fact! :+

_San87_ schreef:
denisesilver schreef:

De vrouw is altijd al achtergesteld in de medische zorg. Alles is gebaseerd op het wezen man.

Amen.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:04

denisesilver schreef:
Dat liggen heeft te maken met een Franse koning met een fetish. Fun fact!

Ik zei dit dus ook tegen mijn vriend dat het idee van liggen door de man komt, maar thanks nu hoef ik niet te googlen om mijn punt te maken :')

Ik vergeet dus elk jaar mijn waterstand door te geven, dit jaar eindelijk gedaan na 3? jaar. Kreeg de melding dat mijn waterverbruik veel lager is dan verwacht: ''Wat is hier de reden voor''. Weet ik veel? Waarschijnlijk dat jullie hem te hoog in hadden geschat omdat ik zelf nooit wat door heb gegeven :')

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:24

Mijn vriend.

Per se om 21:00 naar bed willen maar ik zat nog met een vriendin in de tuin. Die kwam me helpen met mijn ratje injecteren (antibiotica). Dus ik afspreken van oké gaan we 21:15 naar bed en die vriendin ging dus netjes weg.

3x raden wie er nog even rustig staat te douchen (kan niet korter dan 20 minuten) en wie er dus al in bed lag om 21:15. :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:57

Waar is the girl with the list |(

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:12

Suzanne F. schreef:
Ja en dan word je ook nog op een bed plat neergelegd terwijl het denk ik fijner is om op handen en knieën te zitten ofzo. Maar nee, je moet liggen terwijl je daar mega dood ligt te gaan.

Ik las ook ergens iets over dat we steeds grotere hoofden krijgen. En daardoor ook steeds vaker vrouwen met een keizersnede moeten bevallen. Dan kunnen we over duizend jaar misschien helemaal niet meer normaal bevallen.

Je bent toch niet verplicht om te liggen.
Mijn ervaring van bij de eerste bevalling is dat de vroedvrouw je wel alles wil opdringen.
Hoe je zou moeten bevallen,wel of geen borstvoeding,welke melk,hoeveel voedingen,...
Was ik blij om uit het ziekenhuis te vertrekken,weg van dat bemoei.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:21

Suzanne F. schreef:

Ik had de keuze om op mijn knieën te bevallen hoor. Tegenwoordig zijn ze wel terug gekomen, met op de rug bevallen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:26

Ik herken gelukkig niets van de bevallingsverhalen en was 'gezegend' met een redelijk makkelijke bevalling. Geen ziekenhuis-horror, maar gewoon lekker thuis in mijn eigen bed. :D

Vandaag kreeg ik een beetje een lichte kriegel van een man die duidelijk vanuit de andere kant van het land komt, hier is komen wonen en het dialect van hier probeerde na te doen. Het sloeg kant noch wal. Praat dan gewoon westers, dat hoor je namelijk er even goed doorheen. Inburgeren is niet een dialect nadoen menschen. :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:29

Ik doe gewoon niet aan bevallen, nog makkelijker :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:30

Berdien schreef:

Ja, dat bevalt het beste :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:32

Ik moest wel echt liggen in het ziekenhuis. Geen idee hoe ze gereageerd hadden als ik eruit was gegaan maar had niet het idee gevoel alsof ik een optie had.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 22:32

Berdien schreef:

Same, hoef toch geen kinderen. :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:43

Gratis anticonceptie dit.

Er zijn geen nieuwe posts in de draaaama Facebook groep waar ik in zit. Jammer, verveel me.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 23:00

Ik dacht ik zit in het verkeerde topic. Het bevallingstopic.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 23:01

Bloodymary schreef:
Ik dacht ik zit in het verkeerde topic. Het bevallingstopic.

Nou inderdaad. Bevalt me niks...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 23:08

Zwangerschap schijnt je ook ouder te maken, in de zin van dat je cellen sneller verouderen.

Nóg een reden om er niet aan te beginnen (ik hou het wel bij een puppy die mij vroeg wakker maakt :+ )