Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:23

Andere gedachtengang… Bewijs je ouders ( en vooral jezelf! ) dat je kunt sparen om niet zoveel impulsaankopen te doen het komende half jaar. Dus ook niet veel vraagt om extra geld behalve als het echt om iets belangrijks gaat. Als je die knop omzet en ander gedrag laat zien zullen ze vast wel minder streng gaan zijn tegen die tijd.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:27

Ik kan van alles vragen maar ze gaan het niet teruggeven helaas.
Ik ben trouwens 16 dus het is juridisch niet mogelijk om zelf het te mogen beheren :n
Ik vind het helemaal niet erg dat het de helft is of zelfs 3/4 maar come on, 40 euro voor een hele maand? Ik heb echt zoveel gewerkt voor 40 euro dat ik kan uitgeven :')

Ik zie nu net je bericht ineke!
Maar het OV is gewoon bizar duur, dat is ook een probleem. Ik wil ook gewoon naar musea gaan of cafes pakken met mijn vrienden maar dat lukt gewoon niet dan. Het is vakantie en ik wil wel wat dingen doen namelijk.
Ik baal er gewoon van dat ze het ook gewoon telkens doet zonder overleg, zonder echt een concreet plan want wil ik wat doen moet ze het gaan overmaken en soms doet ze dat niet eens en dan moet ik serieus dingen afzeggen en ik doe al zo weinig naast werk -O-

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:30

Ineke2 schreef:
Andere gedachtengang… Bewijs je ouders ( en vooral jezelf! ) dat je kunt sparen om niet zoveel impulsaankopen te doen het komende half jaar. Dus ook niet veel vraagt om extra geld behalve als het echt om iets belangrijks gaat. Als je die knop omzet en ander gedrag laat zien zullen ze vast wel minder streng gaan zijn tegen die tijd.

Dat vind ik echt onzin, op deze manier krijg je juist dat op het moment dat ze 18 word en haar ouders niet meer bij haar rekening kunnen ze helemaal los gaat.
Vroeger moest ik ook altijd mijn geld afgeven thuis, ik verdiende 500 gulden en als ik geluk had mocht ik 100 gulden zelf houden.
Ik heb gezworen dat als ik zelf kinderen had die nooit geld af te hoeven geven.
Inmiddels 3 pubers die alles mogen houden en alleen hun ziekteverzekering en auto zelf betalen, de rest moeten ze zelf weten wat ze er mee doen.
En ze sparen alle 3 super goed!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:36

Misschien een hele vervelende vraag, maar kan je vragen of ze kan bewijzen dat het geld waar jij zo hard voor werkt straks ook weer echt van jou is?

Ik wil niet stoken, maar ik heb helaas meerdere voorbeelden gezien van ouders die spaargeld van kinderen opmaken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:37

Heb je fotolijstje haar eerdere berichten gelezen in dit topic en het vorige, justdiesel?

Daaruit blijkt dat ze het heel erg moeilijk vindt om geen impulsaankopen te doen en vandaar uit snap ik wel dat ouders dit zo op proberen te lossen. Of het de juiste manier is weet ik niet.

Ik geef alleen aan dat ouders de neiging hebben soepeler te worden als je beter gedrag laat zien :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:40

Nee die heb ik niet gelezen, maar dan nog ben ik van mening dat haar geld afpakken niet de manier is.
Maar goed ik kan het ook mis hebben he ;)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:43

Ik vind het echt niet erg dat het niet op mijn bankrekening staat maar dat ze het niet overmaakt wanneer ik plannen heb is gewoon een reden dat ik het niet een fijne methode vind.
En er zijn meerdere momenten voorgekomen dat ik bijvoorbeeld mijn zussen niet kon zien omdat ik niet eens een treinkaartje kon kopen.
Dat is gewoon zo zuur dat ik het niet meer wil of tenminste meer geld waar ik wel toegang tot heb.
Ik moet met die 40 euro ook mijn 13 euro telefoonabonnement betalen dus ik heb zo bizar weinig om uit te kunnen geven. -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:43

@fotolijstje Heb je geprobeerd om netjes om de tafel gaan zitten en een volwassen gesprek voeren hierover met je ouders? Zonder boos te worden en het als oneerlijk te vinden, maar met goede argumenten te komen zoals je hier doet en probeer niet teveel in de jamaar modus te gaan, want dat werkt veelal niet.

Schrijf anders eens rustig wat punten op die je kan gebruiken in het gesprek.
Nu zijn het je ouders, maar dit is ook leerzaam voor gesprekken in andere situaties.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:57

Ineke2 schreef:
Heb je fotolijstje haar eerdere berichten gelezen in dit topic en het vorige, justdiesel?

Daaruit blijkt dat ze het heel erg moeilijk vindt om geen impulsaankopen te doen en vandaar uit snap ik wel dat ouders dit zo op proberen te lossen. Of het de juiste manier is weet ik niet.

Ik geef alleen aan dat ouders de neiging hebben soepeler te worden als je beter gedrag laat zien :)

Eens
Ik begrijp de ouders heel goed.
Ja het is haar geld maar zo enorm zoals die onnodige uitgaves waren begrijp ik wel dat de ouders er en stokje voor gestoken hebben.
Als ze dit later ook zo doet komt ze in de grote problemen.

Ik denk ook dat als ze laat zien er geen giga onnodige dingen van te kopen dat de ouders minder streng zullen zijn en het op den duur ook loslaten.

Om een voorbeeld te geven dat ze zelf al schrijft ik heb bizar veel geld uit gegeven aan platen.
Ze weet dus dat het teveel is, maar toch doen.

Eerder ga ik ook al eens de tip, je mag pas iets kopen als je het na een week nog steeds wilt, dus je verbied het jezelf niet maar stelt het uit.
Maar dat kan ze ook niet. Het moet nu.
Ja.... dan gaan verstandige ouders ingrijpen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:04

Afbeelding
Afbeelding
Ik was een week op vakantie.Onze dochters zouden de stal bijhouden.Dit trof ik aan.Britta is heel boos.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:05

Zebrastreep schreef:
Ik weet wel wat ik als eerste op dempen ga zetten als ik vakantie heb. Jeetje wat een gedoe die groepsappen van werk. Al ben je vrij krijg je nog alles mee

Daarom heb ik het gescheiden.
Echt een aanrader

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:10

Britta31 schreef:
[ [url=m/m4fooZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cXSLAp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik was een week op vakantie.Onze dochters zouden de stal bijhouden.Dit trof ik aan.Britta is heel boos.

Hebben ze wel eten gehad?

Ik geloof als ik zo jou verhalen lees dat ik geen boodschappen meer deed voor de dochters, kookte voor 2 personen, de was niet meer deed. Gewoon niets. Zij niets bijdragen dan jij ook niet meer.
Eens kijken wanneer ze eens beseffen dat het een paar verwende nesten zijn....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:11

astrea schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik weet wel wat ik als eerste op dempen ga zetten als ik vakantie heb. Jeetje wat een gedoe die groepsappen van werk. Al ben je vrij krijg je nog alles mee

Daarom heb ik het gescheiden.
Echt een aanrader

Ik kan nog inderdaad een goedkope werktelefoon kopen. Mijn mail kan ik weer loskoppelen van mijn eigen Hotmail , alleen dan vergeet ik om dagelijks mijn mail te checken ( wat eigenlijk ook niet zou moeten op een vrije dag)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:34

fotolijstje schreef:
Ik vind het echt niet erg dat het niet op mijn bankrekening staat maar dat ze het niet overmaakt wanneer ik plannen heb is gewoon een reden dat ik het niet een fijne methode vind.
En er zijn meerdere momenten voorgekomen dat ik bijvoorbeeld mijn zussen niet kon zien omdat ik niet eens een treinkaartje kon kopen.
Dat is gewoon zo zuur dat ik het niet meer wil of tenminste meer geld waar ik wel toegang tot heb.
Ik moet met die 40 euro ook mijn 13 euro telefoonabonnement betalen dus ik heb zo bizar weinig om uit te kunnen geven. -O-

Zou gewoon met je ouders gewoon even om de tafel gaan zitten en erover praten.

Volgende keer toch een beetje boter bij de witte bonen in tomatensaus doen. Nu lijkt het meer tomatenjam. :')

En waarom smaken eigen gedroogde kruiden beter dan de kruiden uit de supermarkt. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:47

De constante stress om m'n werksituatie. :x

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:47

Mijn vader is bezig geweest met opruimen en dingen verplaatsen op zolder en nu zie ik net dit |( Dacht eerst dat het gewoon vies was, maar krijg het er niet af ;(
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:18

Ghostattack schreef:
Mijn vader is bezig geweest met opruimen en dingen verplaatsen op zolder en nu zie ik net dit |( Dacht eerst dat het gewoon vies was, maar krijg het er niet af ;(
[ [url=m/RYLO8O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Probeer eens met alcohol?

oomens

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:21

Kun je die airco niet ergens met de veeg richting de muur zetten? Dan valt het nauwelijks op toch?

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:28

oomens schreef:
Kun je die airco niet ergens met de veeg richting de muur zetten? Dan valt het nauwelijks op toch?

Tis een spelconsole

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:28

oomens schreef:

Airco?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:30

Dat ik het vermoeden heb dat mijn buren hun hond gewoon alleen thuis laten terwijl ze op vakantie zijn. -O-

Beest jankt de hele dag…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:41

MarlindeRooz schreef:
Dat ik het vermoeden heb dat mijn buren hun hond gewoon alleen thuis laten terwijl ze op vakantie zijn. -O-

Beest jankt de hele dag…

Pfff... Even in de gaten houden of de hond echt alleen is, en zo ja, melding maken. Dat kan echt niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:44

Ja dat is lastig te controleren aangezien ik niet op hun voordeur kan kijken zeg maar. Ik weet ook niet of er iemand thuis is en/of hoe vaak er iemand komt. Maar wat ik wel weet is dat ze de hond sowieso als een kat behandelen. Die komt alleen in de tuin en in huis. Het is zo’n chi.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:47

MarlindeRooz schreef:
Ja dat is lastig te controleren aangezien ik niet op hun voordeur kan kijken zeg maar. Ik weet ook niet of er iemand thuis is en/of hoe vaak er iemand komt. Maar wat ik wel weet is dat ze de hond sowieso als een kat behandelen. Die komt alleen in de tuin en in huis. Het is zo’n chi.

Hmm, lastig. Als ie echt zo veel blaft, kun je eens aanbellen?

Hoevenkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:52

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 05-08-23 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt