Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:19

Century schreef:
Het was wel correct behalve dat het misschien nog niet echt een gebruikelijk Nederlands woord is. En dat het zo heel verwarrend is.

Nee, het is niet correct. Zelfs als je 'zonen' als leenwoord zou zien, vervoeg je het wel op zijn Nederlands. Derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd, dus stam+t.
Net zoals bij updaten (ik update, jij/hij/zij/het updatet, updatete, hebben geüpdatet).
Laatst bijgewerkt door oomens op 11-08-22 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmee_RS

Berichten: 4895
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:21

Fly_high schreef:
Ik vind Engelse woorden vervoegd op z'n Nederlands echt verschrikkelijk, boeit me niet of het correct is, het lijkt gewoon nergens op :')

Ik weet dat het correct is zoals Mkango het schrijft, maar daar wordt het niet echt beter leesbaar van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:30

Balenciaga schreef:
Fly_high schreef:
Ik vind Engelse woorden vervoegd op z'n Nederlands echt verschrikkelijk, boeit me niet of het correct is, het lijkt gewoon nergens op :')

Ik weet dat het correct is zoals Mkango het schrijft, maar daar wordt het niet echt beter leesbaar van :')
Nee, ik moest ook drie keer lezen, haha. Engelse woorden knappen er esthetisch vaak ook niet van op als ze in het Nederlands vervoegd worden. :))

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 15:03

Mkango schreef:
M_D_H schreef:

Dat ja, ik ben al de hele week aan het klote met het woordenboek op mijn telefoon, hij schakeld van Engels naar Nederlands naar Spaans naar Italiaans naar Frans, en die laatste 3 talen kan ik niet eens en ik snap ook niet waarom hij in eens steeds switched van taal. Ik ben momenteel al blij als ik een normaal bericht kan typen, het is momenteel als of ik de taal van de minions spreek >;)
Waarom maakt je woordenboek van 'schakeld' dan geen 'schakelt'? :+

Overigens was 'zonet' wel de juiste spelling, net als dat het ook 'switcht' zou moeten zijn. 'Zoned' en 'switched' zijn Engelse verleden tijd en derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd eindigt in het Nederlands überhaupt nooit op -d.

Omdat mijn woordenboek dus schijnbaar helemaal van de wap is?

Dat is wat ik eerder schreef toch? Lijkt me dat er dan geen verdere uitleg nodig was, maar prima...

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 15:12

Ik volg iemand op Facebook met een opvang voor zieke, gehandicapte of oude dieren maar ik biecht op dat ik het vréselijk vindt dat ze zo aan de sleep is met die beestjes en ze sommigen niet gewoon laat inslapen.. En dan al die reacties onder haar berichten.. Het is bijna een soort sekte ofzo :\

Snippergroen

Berichten: 6702
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 15:15

Ik ben om 14:00 naar huis gegaan van werk zodat ik de overige uren thuis kan werken, mijn konijntjes van extra verkoeling kan voorzien en ze in de gaten kan houden met deze warmte. Ik ben erg blij dat mijn manager zo chill is dat dat ook gewoon kan, maar ik ben bovenal gewoon blij om al lekker thuis te zijn deze middag :D Dus mijn thuis zijn deze middag is ook gewoon een beetje voor mezelf :+

Century

Berichten: 6009
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 15:25

oomens schreef:
Century schreef:
Het was wel correct behalve dat het misschien nog niet echt een gebruikelijk Nederlands woord is. En dat het zo heel verwarrend is.

Nee, het is niet correct. Zelfs als je 'zonen' als leenwoord zou zien, vervoeg je het wel op zijn Nederlands. Derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd, dus stam+t.
Net zoals bij updaten (ik update, jij/hij/zij/het updatet, updatete, hebben geüpdatet).


Ja, dus dan was het toch correct zoals het geschreven was? Zonet? Alleen is dat heel verwarrend omdat het ook een 'inheems' Nederlands woord is.

Oh, ik zie nu dat de post aangepast is! Daar kan ik ook niets aan doen. Er stond oorspronkelijk zonet, en dus correct en is nu foutief aangepast. Al denk ik dat het nu wel beter begrepen wordt omdat je het niet meer als het Nederlandse zonet kan lezen.

Fly_high

Berichten: 3326
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 15:41

Ik lees het elke keer eerst als Nederlandse zonet

"Updatete" is nog slechter leesbaar though, wat al die arme Engelse werkwoorden van Nederlanders te verduren krijgen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 15:48

M_D_H schreef:
Omdat mijn woordenboek dus schijnbaar helemaal van de wap is?

Dat is wat ik eerder schreef toch? Lijkt me dat er dan geen verdere uitleg nodig was, maar prima...
Het was een grapje. Wist niet dat je boos werd. :(:)

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:53

Mkango schreef:
M_D_H schreef:
Omdat mijn woordenboek dus schijnbaar helemaal van de wap is?

Dat is wat ik eerder schreef toch? Lijkt me dat er dan geen verdere uitleg nodig was, maar prima...
Het was een grapje. Wist niet dat je boos werd. :(:)

Sorry, had niet door dat het een grapje was, een geschreven grapje is soms zo moeilijk te herkennen :o


Daarop volgende biecht:
Mijn man is een grappenmaker, iedereen vind hem altijd hilarisch.
Ik dus niet... Ja, hij maakt mij elke dag aan het lachen, maar die grapjes die hij voor iedereen maakt?
Die vind ik dus helemaal niet leuk!
Dat heeft meerdere redenen: Ik zeg altijd dat het komt omdat ik die grapjes elke keer weer langs hoor komen (voor jou is het misschien de eerste keer dat je het grapje hoort, maar ik heb al die keren dat het grapje tegenover een ander gemaakt is ook al gehoord) maar het komt denk ik ook omdat ik gewoon geen humor heb.
Ik ben sarcastisch, cynisch, maar echte humor zoals mijn man heeft? Nee, dat heb ik niet.
De helft van de grapjes die hij maakt snap ik ook gewoon niet eens.
Dan lach ik met de rest mee terwijl ik eigenlijk denk: Waarom is dit grappig?

Snippergroen

Berichten: 6702
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:06

M_D_H schreef:
Daarop volgende biecht:
Mijn man is een grappenmaker, iedereen vind hem altijd hilarisch.
Ik dus niet... Ja, hij maakt mij elke dag aan het lachen, maar die grapjes die hij voor iedereen maakt?
Die vind ik dus helemaal niet leuk!
Dat heeft meerdere redenen: Ik zeg altijd dat het komt omdat ik die grapjes elke keer weer langs hoor komen (voor jou is het misschien de eerste keer dat je het grapje hoort, maar ik heb al die keren dat het grapje tegenover een ander gemaakt is ook al gehoord) maar het komt denk ik ook omdat ik gewoon geen humor heb.
Ik ben sarcastisch, cynisch, maar echte humor zoals mijn man heeft? Nee, dat heb ik niet.
De helft van de grapjes die hij maakt snap ik ook gewoon niet eens.
Dan lach ik met de rest mee terwijl ik eigenlijk denk: Waarom is dit grappig?


Soms denk ik ook wel dat mensen gewoon lachen uit beleefdheid of gewoonte :D Hoe vaak heb je zelf wel niet dat je iemand net niet helemaal verstaat, maar reageert op gevoel en dat dat dan gewoon je natuurlijke maar ook bij de situatie passende reactie is :+ En je dus eigenlijk niet eens reageert op wat er gezegd wordt, maar op de lichaamstaal en intonatie van iemand _O-

En soms vraagt iemand je wat en heb je dat helemaal niet door en sta je een beetje schaapachtig te glimlachen tot het awkward wordt en je toch maar aangeeft dat je het niet hebt verstaan. :')

Shenavallie
Berichten: 11717
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:16

@ M_D_H: Er bestaan ook sarcastisch of cynische grapjes. ;)

Ik hou echt van alle soorten grappen, zolang het niet met opzet kwetsend is.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:18

Snippergroen schreef:
M_D_H schreef:
Daarop volgende biecht:
Mijn man is een grappenmaker, iedereen vind hem altijd hilarisch.
Ik dus niet... Ja, hij maakt mij elke dag aan het lachen, maar die grapjes die hij voor iedereen maakt?
Die vind ik dus helemaal niet leuk!
Dat heeft meerdere redenen: Ik zeg altijd dat het komt omdat ik die grapjes elke keer weer langs hoor komen (voor jou is het misschien de eerste keer dat je het grapje hoort, maar ik heb al die keren dat het grapje tegenover een ander gemaakt is ook al gehoord) maar het komt denk ik ook omdat ik gewoon geen humor heb.
Ik ben sarcastisch, cynisch, maar echte humor zoals mijn man heeft? Nee, dat heb ik niet.
De helft van de grapjes die hij maakt snap ik ook gewoon niet eens.
Dan lach ik met de rest mee terwijl ik eigenlijk denk: Waarom is dit grappig?


Soms denk ik ook wel dat mensen gewoon lachen uit beleefdheid of gewoonte :D Hoe vaak heb je zelf wel niet dat je iemand net niet helemaal verstaat, maar reageert op gevoel en dat dat dan gewoon je natuurlijke maar ook bij de situatie passende reactie is :+ En je dus eigenlijk niet eens reageert op wat er gezegd wordt, maar op de lichaamstaal en intonatie van iemand _O-

En soms vraagt iemand je wat en heb je dat helemaal niet door en sta je een beetje schaapachtig te glimlachen tot het awkward wordt en je toch maar aangeeft dat je het niet hebt verstaan. :')


En toegegeven, het is toch heerlijk als in één keer een hele groep tegelijk lacht om een grapje :D

hagelslag
Berichten: 9240
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:19

Is het erg als volwassene deze film te kijken?

Ik vind de film te prachtig

Afbeelding

Sterre98

Berichten: 6340
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:20

Kijken!
Ik heb t zelfde met Harry Potter of sprookjes.

(Zit nu helemaal geen sprookjes te kijken tijdens werk)

hagelslag
Berichten: 9240
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:23

Jaaaaa ik kijk ook echt wel...
Dis echt een flim die we vroeger echt zoooo vaak hadden gezien.
Net als sjaakie in de chocolade fabriek

DuoPenotti

Berichten: 30319
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:31

Matilde is leuk.
Narnia
Nanny McGee
The spiderwick chronicles

Heerlijk kijken
Favoriet ; the never ending story

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:19

Ik kijk zoveel kinderfilms, heerlijk. En gisteravond heb ik ook heerlijk ongegeneerd weer een keer naar Austin Powers zitten kijken. Zó vreselijk slecht, maar tegelijkertijd zo grappig, en ook wel een stukje jeugdsentiment.

M_D_H schreef:
Sorry, had niet door dat het een grapje was, een geschreven grapje is soms zo moeilijk te herkennen :o


Daarop volgende biecht:
Mijn man is een grappenmaker, iedereen vind hem altijd hilarisch.
Ik dus niet... Ja, hij maakt mij elke dag aan het lachen, maar die grapjes die hij voor iedereen maakt?
Die vind ik dus helemaal niet leuk!
Dat heeft meerdere redenen: Ik zeg altijd dat het komt omdat ik die grapjes elke keer weer langs hoor komen (voor jou is het misschien de eerste keer dat je het grapje hoort, maar ik heb al die keren dat het grapje tegenover een ander gemaakt is ook al gehoord) maar het komt denk ik ook omdat ik gewoon geen humor heb.
Ik ben sarcastisch, cynisch, maar echte humor zoals mijn man heeft? Nee, dat heb ik niet.
De helft van de grapjes die hij maakt snap ik ook gewoon niet eens.
Dan lach ik met de rest mee terwijl ik eigenlijk denk: Waarom is dit grappig?
No worries! :D

Amber_anne

Berichten: 6966
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:20

Biecht hier dat mijn vriend en ik alleen maar kinderfilms kijken

Mathilda is hier trouwens een van de favorieten

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:23

Rex_Rolfo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Zodat ik de leuke dingen bovenop kan leggen. Die pakt hij dan als eerste.

_O- wij mannen zijn ook zo makkelijk te sturen hè :D

Och, je trekt eens een lelijk shirt aan, en poef, je was ligt helemaal vanzelf opgevouwen in de kast... :D

daantjuhhh

Berichten: 26945
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:32

Kinderfilms
Lady en de vagebond mijn favoriet! <3

Als klein meisje ooit de film op tape gekregen van oma en opa. Echt dat ding grijs gedraaid.
Die kijk ik nog steeds met liefde.
En knabbel en babbel!

Shenavallie
Berichten: 11717
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:33

hagelslag schreef:
Is het erg als volwassene deze film te kijken?

Ik vind de film te prachtig

[ [url=m/XkBnOi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee, die heb ik zo vaak gekeken en iedere keer weer geweldig! :j

Shenavallie
Berichten: 11717
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:34

DuoPenotti schreef:
Matilde is leuk.
Narnia
Nanny McGee
The spiderwick chronicles

Heerlijk kijken
Favoriet ; the never ending story

Ik wilde vroeger die witte 'draak' van Never Ending Story als tattoo, maar toen was ik nog veel te klein. :D Eigenlijk nooit meer overwogen.

DuoPenotti

Berichten: 30319
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:47

Falkor :D

Gelukkig was je nog klein. :+

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:11

Kuggur schreef:
Rex_Rolfo schreef:
_O- wij mannen zijn ook zo makkelijk te sturen hè :D

Och, je trekt eens een lelijk shirt aan, en poef, je was ligt helemaal vanzelf opgevouwen in de kast... :D

Sst! Niet verklappen hoe wij die vrouwen laten denken dat ze in control zijn!