Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pien_2010 schreef:Dat is heel jammer omdat je jouw eigen therapie hebt bedacht alles minitieus bijhoudt maar dat heeft nul waarde daar je geen bevestigde covid-19 hebt.
veerledec schreef:https://nos.nl/collectie/13841/artikel/ ... pkcuVNsV34
25% besmet geweest in Zweden? Dat zijn wel echt héél andere cijfers dan hier.
bigone schreef:Vraag me af hoe het met Huertecilla gaat, hij was zo lyrisch over de Spanjaarden en toch wel wat minder over de Nederlanders dus ben benieuwd hoe hij er nu over denkt, onderstaand bericht spreekt toch wel boekdelen.:
Los van besmettingen en doden zijn dit bizarre cijfers. Sinds invoering noodtoestand zijn 7.381 Spanjaarden gearresteerd voor negeren van lockdown. 836.726 mensen kregen een boete (gemiddeld 15 duizend per dag). Boetes beginnen bij 600 euro, lopen op tot tienduizend.
Suzanne F. schreef:veerledec schreef:https://nos.nl/collectie/13841/artikel/ ... pkcuVNsV34
25% besmet geweest in Zweden? Dat zijn wel echt héél andere cijfers dan hier.
Ja dat had je hier ook gehad als ze niks of weinig hadden gedaan.
Shadow0 schreef:Ik mis trouwens hoe ze tot die aantallen komen in Zweden, want de geavanceerde tests moeten nog komen, en ik vraag me af waarom de case mortality dan zo gigantisch af zou wijken? Het Zweedse beleid is misschien ietsjes anders, niet eens zo veel, als hier, maar het immuunsysteem van Nederlanders is toch niet drastisch anders dan in Zweden?
LadyMadonna schreef:Gecondoleerd Morrie![]()
Ik zat net het lokale suffertje door te lezen. En dan zie je toch wel vaak: overleden die en die, sinds 30 maart 2020 weduwe van die en die...
Triest...
Sizzle schreef:Sterkte Morrie.
Er gaat op het moment blijkbaar ook een ander virus (of meerdere) rond dat veel benauwdheidsklachten geeft (kortademig, ademnood).
Inmiddels is het zelfs zo dat van de mensen met verdachte klachten maar zo‘n 15% Covid positief bevonden wordt. Mijn collega en zijn vrouw zijn ook net negatief getest terwijl ze hartstikke kortademig zijn.
Dat maakt het ook niet makkelijker om aantallen te tellen zonder tests.