Wat een cijfers weer... ik had toch ergens -tegen beter weten in- gehoopt dat het toch af zou nemen.
Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond, zijn dit de mensen die mogelijk door carnavalsgangers besmet zijn?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
corine1981 schreef:Ik zou ook graag de lokale winkeliers steunen, maar heb hier nog geen initiatieven voor langs zien komen
Wat een cijfers weer... ik had toch ergens -tegen beter weten in- gehoopt dat het toch af zou nemen.
Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond, zijn dit de mensen die mogelijk door carnavalsgangers besmet zijn?
PSvanLot schreef:Echwel schreef:Is het raar als ik nu dan denk om de zomervakantie in te korten naar bv 4 weken
En ook een andere vakantie korter.
Dat gaat niet gebeuren. Je zit met geboekte vakanties en andere dingen die al vast staan.
En daarbij is dit geen vakantie hè. Ik maak heel veel meer uren nu dan dat ik normaal voor de klas sta en mijn werk doe.
Jolien87 schreef:Echwel schreef:Is het raar als ik nu dan denk om de zomervakantie in te korten naar bv 4 weken
Ja, dat is raar. Het is nu ook geen vakantie.
Voor de kinderen niet en voor mensen in het onderwijs ook niet.
Er wordt gewoon gewerkt.
Niwla schreef:Ik vind de zomervakantie inkorten niet eens zo'n gek idee. Niet-leraren hebben ook maar 3 weken vakantie. Of is dat te kort door de bocht? Qua vakanties kunnen ze dan misschien voor de rest van het jaar wat soepeler zijn met verlofdagen voor de kinderen.
Wij hebben onze vakantie half juni naar Italië ook alvast geannuleerd, ik verwacht niet dat we dan al lekker de grens over kunnen. Bovendien konden we nu nog gratis annuleren.
Bij onze plaatstelijke supermarkt hebben ze het goed voor elkaar:
- Buiten staat een wastafel met zeep en papieren handdoekjes
- Winkelwagentje was al verplicht, die worden voortdurend schoongemaakt
- Binnen hangt nog een desinfectie dispenser
- Bij het inleveren van het zelfscanapparaat werd deze meteen gedesinfecteerd
Niwla schreef:Ik vind de zomervakantie inkorten niet eens zo'n gek idee. Niet-leraren hebben ook maar 3 weken vakantie. Of is dat te kort door de bocht? Qua vakanties kunnen ze dan misschien voor de rest van het jaar wat soepeler zijn met verlofdagen voor de kinderen.
Wij hebben onze vakantie half juni naar Italië ook alvast geannuleerd, ik verwacht niet dat we dan al lekker de grens over kunnen. Bovendien konden we nu nog gratis annuleren.
Bij onze plaatstelijke supermarkt hebben ze het goed voor elkaar:
- Buiten staat een wastafel met zeep en papieren handdoekjes
- Winkelwagentje was al verplicht, die worden voortdurend schoongemaakt
- Binnen hangt nog een desinfectie dispenser
- Bij het inleveren van het zelfscanapparaat werd deze meteen gedesinfecteerd
Destination schreef:"Das Kölner Unternehmen Klosterfrau spendet in der Coronakrise Desinfektionsmittel. Das kündigte NRW-Ministerpräsident Armin Laschet in einer Sondersitzung des Landtags an. Schon kommende Woche wolle das Unternehmen 150.000 Flaschen Handdesinfektionsmittel bereitstellen. Insgesamt gebe Klosterfrau 500.000 Flaschen. Auch Jägermeister beteiligt sich: Der Spirituosenhersteller aus Wolfenbüttel stellt dem Klinikum Braunschweig 50.000 Liter Ethanol zur Herstellung von Desinfektionsmittel zur Verfügung."
Ach ja, in plaats van ethanol voor Jägermeister gebruiken, kan het nu voor desinfectiemiddel gebruikt worden. Ik ken redelijk wat mensen die in klinieken in Braunschweig werken, die zullen wel blij zijn dat ze nu zelf desinfectiemiddel kunnen makenOok top van het bedrijf uit Keulen dat 500,000 flessen desinfectiemiddel doneert. Klosterfrau is overigens een Pharma-bedrijf.
Edit: en nog even terugkomend op de Italiaanse patiënten die naar Duitsland zijn gevlogen. Het gaat om 2 patiënten in kritische toestand, ze liggen aan de beademing in Leipzig. Ik vraag me nu toch af of die patiënten überhaupt een kans hadden gehad in de overvolle ziekenhuizen in Italië. Vandaag worden er nog meer patiënten vanuit Italië naar Sachsen gevlogen, wat ik begreep uit de liveblog sowieso nog zes.
PSvanLot schreef:Echwel schreef:Is het raar als ik nu dan denk om de zomervakantie in te korten naar bv 4 weken
Dat gaat niet gebeuren. Je zit met geboekte vakanties en andere dingen die al vast staan.
En daarbij is dit geen vakantie hè. Ik maak heel veel meer uren nu dan dat ik normaal voor de klas sta en mijn werk doe.
elnienjo schreef:Oscar schreef:Ik begrijp het ook wel, natuurlijk is dat een extra belasting/risico. Maar ik ga m'n hulpbehoevende vader van 82 niet ziek en alleen thuis laten zitten met het risico (of nee: de zekerheid) dat ik hem na de lockdown dood terug ga vinden. Dat is dan mijn overweging en dat doe ik niet uit egoisme maar omdat ik van hem houd.
Ik leef zelf heel geisoleerd en onthoud me van sociale contacten zodat ik mijn bejaarde moeder wel regelmatig kan bezoeken en van boodschappen kan voorzien.
mvdende schreef:Dat treintje idee in de supermarkt zou ik echt niet fijn vinden. Ik loop nu al 10x kriskras door de supermarkt heen, als ik straks een bepaalde route moet volgen, dan ben ik nog véél langer bezig![]()
Ik loop vaak eerst een rondje langs het groeten fruit, vlees en zuivel om te kijken of er nog ergens 50% stikkers op zitten, aan de hand daarvan bepaal ik wat ik ga eten.
Zelfs als ik een boodschappen lijstje heb gemaakt, komt het voor dat er bijvoorbeeld één ingrediënt van een maaltijd niet is, waardoor plannen gewijzigd moeten worden en ik het rondje supermarkt weer van voor af aan kan beginnen.
Als je nog maar één richtingsverkeer hebt, zal ik ben ik bang pas na 7 rondjes supermarkt klaar zijn