Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:56

MizzMontana schreef:
Tamara schreef:
Wat betreft dat nummer vragen via marktplaats, mijn schoonzusje heeft dat vorige week bij de hand gehad. Dan wordt er een verzoek voor een betaalverzoek gedaan via de app, waarbij de koper dan zegt dat het label er dan ook gelijk bij zit. Maar daarmee kunnen ze dus ook je rekening leegtrekken. Dus als je je nummer al geeft, nooit ingaan op betaalverzoekjes van kopers, wat voor variant dan ook!

Ook bij marktplaats betaalverzoek?

Ik betaal zelf met MP betaalverzoek of bankoverschrijving.

Bij mij mag je ook betalen met tikkie, maar betaal zelf geen tikkie van onbekenden.

Via MP betaalverzoek gaat het gewoon goed. Mijn schoonzusje kreeg een verzoek voor een betaalverzoek via Post-verstuuractie.com Als je die site opent krijg je ook een waarschuwing, maar vanuit een directe link in whatsapp geeft ie die waarschuwing niet.

BiBiQ

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:02

Ik ben met 2 verkopers bezig voor een airgosafe topper voor op het baby ledikant. Communicatie verloopt ontiegelijk traag. Maar ik wil ze van allebei de verkopers gezien ze nieuw zijn en verkocht worden voor 10 euro p.s. ipv 40 euro p.s. nieuw. En bij die ene zelfs nog 2 hoeslakens.

Al 2 dagen bezig, wel prijs akkoord voor 10 euro ex verzenden, maar nog geen betaalverzoek oid vanuit de verkoper. Ik heb wel vast het voorstel gedaan.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:02

Wat ben ik blij dat ik hier mee lees! Net een geïnteresseerde die mijn vintage jurkje wilde overnemen voor de vraagprijs. 1 dag actief op MP, ze vroeg eerst om een betaalverzoek via Marktplaats, dat werkte zogenaamd 2x niet. Toen of ik een tikkie kon sturen via WhatsApp. Ik twijfelde al, maar heb het wel verstuurd, alleen via de MP berichten. Toch maar even via de Helpfunctie bij MP gevraagd en die hebben het uitgezocht en gebruiker geblokkeerd.
Raar dat je dan eerst toch teleurgesteld bent dat je verkoop niet doorgaat! :)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:33

Steeds vaker word ik door de koper gevraagt mijn adres te geven omdat ze wel eens opgelicht zijn. Maar het bedrag is dan helemaal niet zo hoog.. vind dat vreemd.

Het bedrag is daar ook niet echt naar. De geïnteresseerde hebben zelf ook geen advertenties. Waar kan ik melden of checken of het zelf geen oplichters zijn ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:01

Gewoon niet geven als je je er niet prettig bij voelt. Ik ga ook echt mijn eigen gegevens niet geven dus dan zoeken ze maar naar een andere advertentie. :Y)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:10

naomiiiii schreef:
Gewoon niet geven als je je er niet prettig bij voelt. Ik ga ook echt mijn eigen gegevens niet geven dus dan zoeken ze maar naar een andere advertentie. :Y)

Ik heb dan wel al mijn bank rek. gegeven zodat ze het over kunnen maken. Meteen daarna wordt dan mijn adres gevraagd. Met alleen naam en bank rek kunnen ze niks toch? Vind dat zo vreemd, tegenwoordig kun je bijna niks meer vertrouwen er gebeurd nu zo veel online qua oplichting. Marktplaats mag daar wel meer op letten vind ik.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:41

Ik had net via Facebook iets moois. Vroeg de prijs en die gaven ze. Wat mij betreft prima, dus gaf aan de producten voor die prijs over te willen nemen. Alleen wilde nog wat foto's zien.

Toen 1,5 dag radiostilte en kreeg ik gisteravond laat een bericht van één zinnetje wat de nieuwe prijs was. Overigens ook geen extra foto's gekregen.

Als ze dat in eerste instantie had gezegd was ik ook wel akkoord gegaan, maar nu is het een principe kwestie. Kon geen "sorry ik heb perongeluk de verkeerde prijs genoemd" vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:44

_Mir schreef:
naomiiiii schreef:

Ik heb dan wel al mijn bank rek. gegeven zodat ze het over kunnen maken. Meteen daarna wordt dan mijn adres gevraagd. Met alleen naam en bank rek kunnen ze niks toch? Vind dat zo vreemd, tegenwoordig kun je bijna niks meer vertrouwen er gebeurd nu zo veel online qua oplichting. Marktplaats mag daar wel meer op letten vind ik.

Die moet je wel geven om geld te ontvangen natuurlijk, maar ik begrijp echt niet waarom sommige kopers adres en telefoonnummer willen. 'Voor zekerheid' vind ik een domme smoes. Met die gegevens heb je ook geen zekerheid, ik kan zelfs neppe gegevens geven. Daarnaast gaat een koper die niets komt ophalen mijn adres en telefoonnummer niets aan. :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:28

Adres geef ik ook echt niet hoor, dat is onzin als je iets gaat versturen. En hoe willen ze dat controleren? Als ik een willekeurig adres in Eindhoven opgeef, dan weet je nog niet of ik daar woon. De tijd dat je iedereen terug kon vinden in de telefoongids is wel voorbij.

Ik heb iets stoms trouwens. Ik heb iemand die in één keer akkoord is met de vraagprijs en het artikel maandag komt halen. En nu voel ik me licht schuldig, omdat ik een hogere prijs had ingezet want iedereen probeert altijd af te dingen :-).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:41

mavantos schreef:
Ik had net via Facebook iets moois. Vroeg de prijs en die gaven ze. Wat mij betreft prima, dus gaf aan de producten voor die prijs over te willen nemen. Alleen wilde nog wat foto's zien.

Toen 1,5 dag radiostilte en kreeg ik gisteravond laat een bericht van één zinnetje wat de nieuwe prijs was. Overigens ook geen extra foto's gekregen.

Als ze dat in eerste instantie had gezegd was ik ook wel akkoord gegaan, maar nu is het een principe kwestie. Kon geen "sorry ik heb perongeluk de verkeerde prijs genoemd" vanaf.

O dan zou ik er ook klaar mee zijn inderdaad. Foutje kan, maar communiceer dan op zijn minst een beetje beleefd.

Ben weer wat artikelen kwijt. 3 items in 1x net opgehaald echt fijn, reageerde netjes en in normaal tijdsbestek ( niet dat je steeds een dag of langer aan het wachten bent zonder vooraf dat te vermelden )
Dus 5 sterren. Die kreeg ik ook terug :)

En 2 dekjes via Facebook. Gisteren erop gezet. Vanmorgen betaald en ze zijn al op de post gegaan :D

Nog een ander ook via Facebook, 2 dekjes maar die is vandaag voor de 2de x niet komen opdagen >;)

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:02

ik vind marktplaats prachtig! Koop wel eens wat, maar verkoop ook wel eens. Een tijdje geleden hadden we wat teveel mooie schaapjes lopen. Ik zou een goed huisje voor ze zoeken en dacht top... op marktplaats. Mooie foto's gemaakt, lief verhaaltje erbij. Moet goedkomen zou je zeggen. Alleen 1 ding ben ik waardeloos in en dat is timing. Ik had ze erop gezet net voor ramadan. :Y) Oeps. Ik kreeg alleen maar telefoon met vragen hoe zwaar ze waren haha.. heb ze na een half uurtje er maar snel afgehaald. Dit zijn fokschaapjes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:07

famkeY schreef:
ik vind marktplaats prachtig! Koop wel eens wat, maar verkoop ook wel eens. Een tijdje geleden hadden we wat teveel mooie schaapjes lopen. Ik zou een goed huisje voor ze zoeken en dacht top... op marktplaats. Mooie foto's gemaakt, lief verhaaltje erbij. Moet goedkomen zou je zeggen. Alleen 1 ding ben ik waardeloos in en dat is timing. Ik had ze erop gezet net voor ramadan. :Y) Oeps. Ik kreeg alleen maar telefoon met vragen hoe zwaar ze waren haha.. heb ze na een half uurtje er maar snel afgehaald. Dit zijn fokschaapjes <3

Hahahaha :') _O-

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:20

famkeY schreef:

Oh dat is echt erg haha

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:42

Heb er ook wat spulletjes opstaan. Ben inmiddels al 3x accoord gegaan met een bod en vervolgens radiostilte :+

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:35

_Mir schreef:
famkeY schreef:

Oh dat is echt erg haha

Moslims eten toch alleen rammen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:37

Bwa, hangt er van af. De turkse moslims hier willen enkel ooien terwijl de marokaanse inderdaad de rammen willen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:48

janna schreef:
Ik doe het ook niet meer via marktplaats sinds die rare storing dit voorjaar. Ik moet me nu legitimeren bij marktplaats, kopie paspoort inleveren bij ze voordat ik weer geld gestort krijg. Nou nee dank je. Gelukkig zijn er meer mogelijkheden. Net nog via een betaallinkje van mijn bank laten betalen. Werkt prima.

Ik heb soms van die mensen die enorm traag reageren. Echt na 3 dagen. Gek word je er van. Maar ja, als het dan niet een heel courant item is, moet je dat maar slikken. Gelukkig is het wel opgehaald uiteindelijk en heb ik weer wat plek in de kast gekregen.

Nou precies dat.
Als ik mezelf niet zou hoeven legitimeren zou ik graag met mp betaalverzoek werken.
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een kopie van mijn id naar ze op te sturen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:58

Saul schreef:
janna schreef:
Ik doe het ook niet meer via marktplaats sinds die rare storing dit voorjaar. Ik moet me nu legitimeren bij marktplaats, kopie paspoort inleveren bij ze voordat ik weer geld gestort krijg. Nou nee dank je. Gelukkig zijn er meer mogelijkheden. Net nog via een betaallinkje van mijn bank laten betalen. Werkt prima.

Ik heb soms van die mensen die enorm traag reageren. Echt na 3 dagen. Gek word je er van. Maar ja, als het dan niet een heel courant item is, moet je dat maar slikken. Gelukkig is het wel opgehaald uiteindelijk en heb ik weer wat plek in de kast gekregen.

Nou precies dat.
Als ik mezelf niet zou hoeven legitimeren zou ik graag met mp betaalverzoek werken.
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een kopie van mijn id naar ze op te sturen.

Oh ik had dat pas ook, maar kon ook kiezen voor verificatie via de bank. Hadden jullie die optie niet?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:41

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:41

Oh dat is echt erg haha[/quote]
Moslims eten toch alleen rammen?[/quote]

Dat dacht ik ook? Maar ze reageerden wel? Kreeg niks anders dan De vraag hoe zwaar? Hoeveel kilo?

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:44

DeMolenhoek schreef:
Bwa, hangt er van af. De turkse moslims hier willen enkel ooien terwijl de marokaanse inderdaad de rammen willen.

Het 1 is toch ook veel zuurder dan het ander?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:00

famkeY schreef:
DeMolenhoek schreef:

Het 1 is toch ook veel zuurder dan het ander?

Geen idee, ik eet enkel lam van maximum 8 maand. Maar hier krijg je het alle 2 makkelijk verkocht vlak voor de ramadan. Nu ik verkoop ze er niet meer aan. 1 maal gedaan want had niet door dat het voor het offerfeest was. (eerste verkoop, flink naïef) Tot ze hadden betaald en ze in een klein koffertje werd gegooid (letterlijk). Toen is mijn vriend tussen beiden gekomen. Nu verkoop ik geen volwassen dieren meer rond het offerfeest.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:14

Ik ben redelijk chagrijnig met wat ik heb binnen gekregen.

In het bed van onze baby hebben we een airgosafe topper.

Uitleg: daar zit een honingraat structuur in, zodat als ze op haar buik ligt en het komt een keer voor dat ze met haar gezicht in het matras ligt, ze dus nog adem kan halen.

Gezien ze soms nog wel is wat kwijlt met het op haar handje sabbelen (ipv speen), komen er vlekken in de topper. Deze gooi ik dan in de was, maar gezien de vele dutjes nog is deze nooit op tijd droog.

Ik op marktplaats gekeken, denk er zijn vast genoeg ouders die hem weg doen omdat ze hem toch niet gebruiken, of omdat hij alleen bij opa en oma een keer gebruikt is.
In goed vertrouwen er één overgenomen voor 10 euro ex verzenden. Mevrouw kende het verzendlabel systeem niet, dus uitgelegd en het is goed gekomen.

De topper kwam daarnet binnen. Helemaal smerig! De spuug en kwijl vlekken van haar kindje zaten erin. Ik begrijp gewoon niet hoe je dit zo kunt verkopen.

Ik heb een berichtje gestuurd dat ik nogal teleurgesteld ben. Dat het ding vol vlekken zit en ik het eigenlijk absurd vind dat ze dit überhaupt zo durft te verkopen en versturen.

Ter beeldvorming:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:21

He getver, dat kan toch niet?!
Ik neem aan dat mevrouw zelf ook wel kan bedenken dat je een kindje (überhaupt ieder ander mens) niet op zoiets laat liggen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:23

Oh bah dat is echt te vies voor woorden