Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 08:57

xSCWx schreef:
Ik heb oorbellen (stekertjes) van Swarovski die rhodium-plated zijn. Nou zou rhodium hypoallergeen moeten zijn maar ik krijg (ook alleen bij deze, niet bij de rest van mijn Swarovski oorbellen) onwijze reactie in de vorm van: jeuk, roodheid en de dag nadien onwijze schilfertjes rondom het gaatje. Wat kan er aan de hand zijn? (Is bij allebei mijn oren)

Rhodium plated betekend dat er alleen maar een klein laagje van dat spul overheen zit, eronder zit wel potentieel allergeen materiaal. Op den duur door gebruik en door schoonmaken gaat dat laagje er vanzelf af. En krijg je dus eventueel weer een allergische reactie. Heb je de oorbellen dus al een tijdje dan kan dat aan de hand zijn, zo’n coating kan als het goed is opnieuw aangebracht worden bij de juwelier.

Zie dat hierboven ontsmettingsmiddel aan word geraden, van middelen met alcohol etc erin gaat het rhodium laagje nog sneller slijten :j

Bambi1995

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:16

Herkent iemand het probleem met netflix dat de ondertiteling niet lekker loopt? Het gaat een tijdje altijd goed en dan op eens wordt er wat gezegd en is er geen ondertiteling. Dan flits de ondertiteling kort in beeld en gaat het weer snel weg. Heb ook wel dat er een paar zinnen helemaal geen ondertiteling is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:43

Waarom krijg ik bij alles wat ik op Pinterest zoek allerlei van die Christelijke pins?

Zoals bij gezond eten tips: "To the Christian woman who struggles with overeating"
Of "Choosing God over food"

WTF... Bidden voor een lekker lijf? >;)
Ik klik ze niet aan, want dan wordt ik straks er helemaal door overspoeld :(

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 01:22

Ik zie al wat het probleem is met mijn oorbel (toen ik hem ging schoonmaken), het oorstekertje is niet rhodium-plated. Ik heb Swarovski al gemaild, het zal een ander metaal of legering zijn. Ik ben wel benieuwd wat precies want dan weet ik waar ik allergisch voor ben. Ik heb ze overigens sinds kerst dus nog geen sprake van slijtage.
Ik kan helaas niet helpen bij de andere 2 vragen.
Spoiler:
Afbeelding

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:44

Zijn er mensen die het dekseltje van een McFlurry laten zitten bij het eten ervan?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:48

Ja ik. Dat scheelt knoeien als je aan het autorijden bent en hem per ongeluk schuin houdt.

Waarom voelt de ene mens of dier meer pijn dan de ander?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:50

Is in een Engelse auto alles gespiegeld? Zo het gas links en de koppeling rechts? En kwa schakelen zit de 1 'naast je' of toch ver weg

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:03

Ik vroeg me eigenlijk af; is het verplicht om je gsm op airplane mode te zetten? Ik lees dat het in de US verplicht is, maar wat als iemand het niet doet, aangezien het storingen kan veroorzaken?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:04

Rebecca schreef:
Is in een Engelse auto alles gespiegeld? Zo het gas links en de koppeling rechts? En kwa schakelen zit de 1 'naast je' of toch ver weg

Pedalen en schakelen is gewoon hetzelfde als bij ons, knipperlicht en ruitenwisserbediening zitten wel andersom.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:08

DezeNaam schreef:
Ik vroeg me eigenlijk af; is het verplicht om je gsm op airplane mode te zetten? Ik lees dat het in de US verplicht is, maar wat als iemand het niet doet, aangezien het storingen kan veroorzaken?

Ze zeggen altijd wel dat je je mobiel op vliegtuigmodus moet zetten, maar of het verplicht is? Niemand die het controleert, dus het is gewoon op goed vertrouwen. Als 1 persoon of een paar het niet hebben, maakt het niet veel uit. Maar stel dat iedereen het niet doet, dat maakt wel uit.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:20

Whale schreef:
Rebecca schreef:

Pedalen en schakelen is gewoon hetzelfde als bij ons, knipperlicht en ruitenwisserbediening zitten wel andersom.

Nee hoor volgens mij niet... in mijn auto zit het knipperlicht links en de ruitenwisser rechts. Das in Nederland toch ook zo??

Pedalen etc is idd hetzelfde, je koppelt alleen met je linkerhand en je draait de beweging om (1e versnelling is het verst bij mij vandaan, 5 het dichtste bij mij).

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:24

Whale schreef:
Rebecca schreef:

Nope.. Dat is een Japanse auto. Engels is gewoon letterlijk het hele besturingsgedeelte over gezet naar de rechterkant. Alleen je schakelt dus met je linkerhand ipv met je rechterhand.
Versnellingen zitten in elke auto op precies dezelfde plek, wel zo handig voor de autobouwers om dat niet gespiegeld te hoeven maken.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:27

Veulen84 schreef:
Ja ik. Dat scheelt knoeien als je aan het autorijden bent en hem per ongeluk schuin houdt.

Oh, maar ik kan niet autorijden en McFlurry eten tegelijk :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:33

Independence schreef:
Veulen84 schreef:

Oh, maar ik kan niet autorijden en McFlurry eten tegelijk :')

Er zijn ook zat mensen die vinden dat het niet kan, niet veilig enzo. Maar het is gewoon een handigheidje.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 01:12

Waarom kan ik niet slapen... ik sta “vroeg” op om zo een ritme te houden (bedoeling is van 00:00 tot 8:30 slapen). Word vaak wakker dus dan slaap ik ongeveer 7,5 uur.

Wat ik doe:
- geen koffie na 12
- geen cola ‘s avonds / doordeweeks
- theïne vrije thee
- podcast aan en daarop concentreren ipv gaan malen
- opgeruimd huis
- geen taken die ik eigenlijk nog moet doen
- ik ben moe
- geen telefoon (ja, na 1,5 uur wakker liggen wel)
- neem zo maar een valeriaan / melatonine pil
- ben erg happy dus geen grote zorgen ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 01:27

Melatonine helpt sowieso niet als je het neemt op het moment dat je wil gaan slapen. Melatonine is een hormoon dat je lichaam aanmaakt zodra het donker wordt zodat je slaperig wordt. Als je er iets aan wil hebben kan je het dus beter een paar uur voor het slapengaan nemen.

Misschien kan je slaapmeditaties proberen? Ik ben een ontzettend slechte slaper maar dat helpt bij mij altijd als een trein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:47

MarlindeRooz schreef:
Waarom kan ik niet slapen... ik sta “vroeg” op om zo een ritme te houden (bedoeling is van 00:00 tot 8:30 slapen). Word vaak wakker dus dan slaap ik ongeveer 7,5 uur.

Wat ik doe:
- geen koffie na 12
- geen cola ‘s avonds / doordeweeks
- theïne vrije thee
- podcast aan en daarop concentreren ipv gaan malen
- opgeruimd huis
- geen taken die ik eigenlijk nog moet doen
- ik ben moe
- geen telefoon (ja, na 1,5 uur wakker liggen wel)
- neem zo maar een valeriaan / melatonine pil
- ben erg happy dus geen grote zorgen ofzo

Zorg dat je kamer koel is maar je huid warm blijft
Zorg dat je kamer echt donker is
Sommige mensen slapen beter met "white noise" aan in plaats van met stilte

Een vast ritueel voor het slapen gaan (laatste half uur) helpt ook, maar dat doe je zo te zien al aardig met je podcast. Hetzelfde geld voor een vast ritme aanhouden qua bedtijd en opstaan.
Als je toch wakker wordt liever bij geel licht even een boekje lezen dan in het blauwe licht van je telefoon kijken.

Heb je al eens geprobeerd om een uur eerder naar bed te gaan en ook een uur eerder op te staan? 12 uur naar bed is vrij laat, je kan al over je melatoninepiek heen zijn.

Ben je echt moe overdag, of is 7,5 uur slaap misschien gewoon genoeg voor je? 8 uur wordt aangeraden maar er kunnen van persoon tot persoon natuurlijk verschillen zijn :)

edit; Emmaa heeft gelijk wat betreft de melatonine, het is geen slaapmiddel maar een hormoon dat zorgt dat je slaperig wordt. Het stuurt je biologische klok mee aan, en maakt een piek en zakt daarna weer in. Daarom kan je je soms als je opblijft een uur ná bedtijd wakkerder voelen dan op je normale bedtijd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:32

Raam kan niet altijd open ivm de wind nu (woon 3 hoog en raam gaat dan klapperen). En als mijn raam open is word ik wakker van de hijskraan onder mijn raam om 6:30. Vast ritueel heb ik: leg eerst mijn kleding klaar en dan een podcast luisteren. En heb blauw licht uitstaan op mijn telefoon. Ik ga trouwens meestal rond half 11 / 11 uur naar bed zodat ik rond 12 uur slaap. Want het duurt vaak 1,5 uur voordat ik slaap. := Ging eerst rond 12 uur naar bed en dan sliep ik rond half 2. Dus ik heb het al redelijk opgeschoven m.u.v. vannacht.
En ik doe het het beste op 7,5 uur slaap... Maar zoals vannacht was dat dus 6 uur.
Maar zal vanavond eerder melatonine nemen...

Ben een beetje radeloos want dit soort periodes blijven terugkomen en zijn super vermoeiend naast een pittige studie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:26

Wat ik me zojuist afvroeg.. is een CV foto die afwijkt van je daadwerkelijk uiterlijk ook een soort van Valsheid in geschrifte :')

NB, buiten dat ik fotos voor CV's suf vind hoor..als een bedrijf erom vraagt denk ik al >;)

maar toch, ik moest zojuist een beveilingspasje regelen voor iemand die gewoon een foto stuurt van een insta-account die HE-LE-MAAL niet lijkt op het echte plaatje... :') Maar ook gewoon echt niet..

Ik word echt oud.. hoe doen de jongere mensen dat .. -O- :')

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:07

Cer, voor een beveiligingspasje zou ik de boel gewoon terugsturen. Kom maar met iets waar je op lijkt.

Maar dat was niet je vraag natuurlijk :) geen idee, wel interessant.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:22

Ik ben iets verkouden, oftewel moe en last van de keel. Bij diep inademen kuchje. Geen snot. Nu besloot ik toch te gaan zwemmen in de veronderstelling dat ik er niets van zou bakken.
Maar ik zwom gewoon en makkelijker dan soms als ik fit het water in ga. Hoe kan dit? Kennelijk is het goed voor je ondanks dat je niet fit voelt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:37

Hoe krijg je een vieze geur (tot groen aan verschimmelde Citroën + stofwolken) uit een (was)mand van plastic?
Heb hem nu vol staan met heet water en schoonmaakazijn... en heb insprayen met schoonmaakzooi en afspoelen al geprobeerd. :=

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:37

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:40

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:41

Sommige kunststoffen zijn iets poreus ook al laten ze geen water door, ze hebben een groot oppervlak en daar kunnen dan schimmels en stankjes aan blijven hangen. En dat zal blij jou het geval zijn. Meestal werkt azijn wel, maar dat kan ook weer materiaal aantasten. Soda kan inderdaad ook helpen, maar je moet dan wel weken. En anders zit er niets anders op dan gewoon een nieuwe kopen.