Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:24

Anthea schreef:
CharIsabella schreef:

Huh wat?

Lees de vorige pagina. Vind het nogal triest.

Over die hamster?

Maar serieus mensen dit is toch een niet oordelend topic over, waar iemand zich aan ergert?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:39

Dat iedereen maar blijft doordrammen over dat ik een training moet geven die ik allang gegeven heb. Maar als ik dan vraag wat ze precies nog missen aan kennis en informatie zodat de juiste mensen erbij kunnen zijn geven ze niet thuis.
En dan gaat iemand anders ermee aan de slag en komt het gewoon weer terug bij mij, terwijl ik 100% zeker weet dat ik maar 10% van de vragen kan beantwoorden.
Het zijn gewoon een stel tirannen daar in Finland en iedereen gaat er gewoon in mee _-:(

En het ergste is dat ze zeggen “plan maar ergens tussen 9 en 17 in” om dan vervolgens van meer dan de helft een “onbeschikbaar” bericht te krijgen. En dan natuurlijk over 3 maanden weer terug komen met hetzelfde verzoek. Neem appelflap zelf eens wat verantwoordelijkheid!

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:40

xPabloBokt schreef:
Aan dat ik uit bed en naar school moet maar het liefst gewoon weer omdraai en ga slapen. Kan alles wat we daar doen ook makkelijk thuis doen..

Dit is mijn dagelijkse leven en ik ben het ondertussen mega zat. Ik doe helemaal niks en ben toch elke dag dan een uur onderweg. K*tschool.

Vanillia

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:03

Dat ik een vol uur bezig ben geweest om kaarten voor Ludovico Einaudi in het concertgebouw te bemachtigen, maar dat ik nu geen kaarten heb omdat die stomme website van het Concertgebouw er steeds uit knalde :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:28

Dorus schreef:
Dat iedereen maar blijft doordrammen over dat ik een training moet geven die ik allang gegeven heb. Maar als ik dan vraag wat ze precies nog missen aan kennis en informatie zodat de juiste mensen erbij kunnen zijn geven ze niet thuis.
En dan gaat iemand anders ermee aan de slag en komt het gewoon weer terug bij mij, terwijl ik 100% zeker weet dat ik maar 10% van de vragen kan beantwoorden.
Het zijn gewoon een stel tirannen daar in Finland en iedereen gaat er gewoon in mee _-:(

En het ergste is dat ze zeggen “plan maar ergens tussen 9 en 17 in” om dan vervolgens van meer dan de helft een “onbeschikbaar” bericht te krijgen. En dan natuurlijk over 3 maanden weer terug komen met hetzelfde verzoek. Neem appelflap zelf eens wat verantwoordelijkheid!

Als jou werk jou dagelijks zo veel frustraties geeft, is het dan misschien geen idee om uit te kijken naar wat anders?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:49

ScarOfWars schreef:
Steeph schreef:
Heb je dan wel service/bereik?

Yup, dat wel..

Oh dat is zo hatelijk!! Gebeurt mij overigens ook geregeld. Ik wijt het altijd aan het halfgare netwerk hier.

Mijn irritatie: ik kan al een dag of 3 mijn foto’s niet bekijken op telefoon. Ze zijn de iCloud in gefladderd maar niet van plan er weer uit te komen
(First world problems, I know, maar ik wil gewoon foto’s kunnen zien :') )

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:50

DeMolenhoek schreef:
Dorus schreef:

Als jou werk jou dagelijks zo veel frustraties geeft, is het dan misschien geen idee om uit te kijken naar wat anders?

Ik denk dat ik daar zelf een betere afweging over kan maken dan jij obv van enkel de frustraties die je hier leest.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:57

xPabloBokt schreef:
Lau schreef:
Dat ze net op rtl verkondigen dat er door een zuurstof te kort in de hersenen autisme is ontstaan. Nee, nee en nog eens nee... autisme is aangeboren dat krijg je niet. Die persoon heeft een hersenbeschadiging geen autisme of de autisme was er al.

Nou idd hè.. autisme is puur andere verbindingen in je hersenen dan een "normaal" persoon. Dat heeft echt niks met zuurstoftekort te maken.

Zuurstoftekort kan zorgen voor die andere verbindingen :) Het is een andere (afwijkende) ontwikkeling van het brein. Zuurstoftekort kan daar zeker een rol in spelen, heb ik iig geleerd bij m'n studie psychologie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:58

Wauw, beetje aangebrande reactie. Het is maar een vraag die ik stel, geen verplichting die ik jou opleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:00

Ik erger mij aan een graafmachine die hortend en stotend de grond schept ofzo

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:01

DeMolenhoek schreef:
Wauw, beetje aangebrande reactie. Het is maar een vraag die ik stel, geen verplichting die ik jou opleg.

Of jij neemt hem zo op. Ik dacht dat hij juist heel neutraal en duidelijk was.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:03

aan t feit dat ik mensen gewoon hoor zeggen ‘iedereen haat haar ik haat haar ook’ en ik weet dat t over mij gaat

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:09

Dorus schreef:
DeMolenhoek schreef:

Of jij neemt hem zo op. Ik dacht dat hij juist heel neutraal en duidelijk was.

Nou ik lees ook elke dag hoe poedersuiker je werk is dus vind de reactie van demolenhoek niet zo gek. En vind je reactie ook erg aangebrand. Het is een optie? Aangezien je collega’s nooit iets goeds doen het nooit goed gaat dan dit dan zus dan zo mogen mensen zich wel afvragen of je gelukkig bent op je werk? Sorry dat mensen interesse tonen in mensen hun geluk.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:14

Ik herken het gemopper van Dorus wel een beetje. De dingen waar ze over moppert zijn inherent aan het vak. Zo te lezen is ze verantwoordelijk voor de juiste implementatie van een nieuw softwaresysteem terwijl de potentiële gebruikers daar:
- geen kaas van gegeten hebben
- geen interesse in hebben
- niet mee lastig gevallen willen worden omdat ze druk zijn met hun dagelijkse werkzaamheden

Dan voelt het soms wel eenzaam en dan verval je makkelijk in de moppermodus. Vooral als management het nut van het nieuwe systeem ziet, er ook helemaal achter staat maar verwacht dat je als implementeerder een keer met je toverstokje zwaait en het systeem, ploef, live kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:15

Aan mijn eigen korte lontje :+
Geloof dat het weer en de korte dagen me wel wat beïnvloeden op het moment :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:47

Dat ik niet meer van Hero van Enrique Iglesias kan genieten sinds dat ik het live heb gezien :r
Zelfs de Spaanse versie is nu bah voor mij.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 13:51

Fennadev schreef:
Dat ik niet meer van Hero van Enrique Iglesias kan genieten sinds dat ik het live heb gezien :r
Zelfs de Spaanse versie is nu bah voor mij.

Ik vind het ook echt zo goor wat hij live doet. Die gast heeft straks 100+ vrouwen gezoend terwijl hij gewoon een vrouw en een tweeling thuis heeft zitten. Bah

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:55

Dat ik een jas en een trui had besteld op zalando en ik hoopte dat de jas eerder binnen zo komen dan de trui omdat ik die echt nodig heb en de trui dus nu eerder is en ik geen idee heb wanneer m'n jas komt. Ook blijkt nu dus dat de trui uit Bangladesh komt en ik daarom heel erg baal want ik let daar juist zo op. Ugh.

Edit: de jas is nu ook binnen maar die zit bij de mouwen zo strak dat er niks meer onder kan. Dus die mag ook terug. Cadeau voor m'n vriend gekocht in de hoop dat het gaaf zou zijn, blijkt het zo'n made in China bouwpakket van aliexpress. Kan wel janken.
Laatst bijgewerkt door lotthje op 28-11-18 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:04

Dat mijn brood niet helemaal gelukt is (wel eetbaar, maar geen schoonheidsprijs). :')

Hopen dat de appel/kaneel cake wel goed gaat. :=

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:15

Dat geen dokter weer waar ik last van heb

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:33

Trui schreef:
aan t feit dat ik mensen gewoon hoor zeggen ‘iedereen haat haar ik haat haar ook’ en ik weet dat t over mij gaat

:(

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:50

Niet alleen de gebruikers maflinger, ook de supportdesk lijkt er regelmatig geen hout van te snappen.
Eigenlijk is het systeem al geïmplementeerd, het draait nu 2,5 jaar, maar er zijn altijd problemen, dingen die niet fatsoenlijk functioneren, en er is er een continue vraag naar verbeteringen. Ik ben daarbij de spil tussen eindgebruiker, ontwikkelaars van het systeem, ontwikkelaars van de systemen waarmee het geinterfacet moet worden, management en support desk. Iedereen is een expert op zijn eigen gebied, maar weet niets van het andere deel waardoor aan elkaar knopen een hele uitdaging is.

Enerzijds moet ik de gebruiker technisch ondersteunen om hun dagelijks werk te doen en ben ik verantwoordelijk voor wekelijkse rapportages, anderzijds ben ik verantwoordelijk voor het testen van de wijzigingen aan het systeem. En dan loopt het systeem weer vast of is er een wijziging overgezet naar productie en ziet je dag er ineens heel anders uit dan je in de planning had.

Het is geen moment saai, ik hoef me nooit te vervelen en wordt continue geprikkeld. Maar om verschillende mensen, nationaliteiten, expertisegebieden, talen en culturele verschillen dezelfde kant op te krijgen levert heel veel frustratie op voordat het doel bereikt is. En dan krijg je ondertussen om de haverklap iemand aan je bureau “het werkt niet!” wat je helemaal uit je concentratie haalt.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:04

Dat mijn wiskundedocent heilig overtuigd is van de uitlegfilmpjes, maar leuke grap, als ze in dat filmpje werken met een set van 20 gegevens en wij moeten werken met een set van 10000 gegevens, dan zie ik er het hele nut niet van? Want met 20 gegevens kan ik ook nog wel iets voor elkaar krijgen, 10000 is alleen een beetje veel en onhandig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:10

Jep en ook de appel/kaneel cake vorm mislukt, maar alleen betreffende smaak goed. :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:12

Ik heb het ontzettend druk en een collega die blijft maar staan te lúllen. In plaats van dat hij gewoon aan het werk gaat ofzo... -O-