Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:46

Gini schreef:
Het kan toch gewoon dat je net een telefoontje krijgt of moet doen op het moment dat je binnen wilde gaan. Mijn moeder of beste vriendin mag dan gewoon binnenkomen hoor. Je gaat die toch niet buiten laten wachten? Dat zou ik heel raar vinden bij iemand die zo een dichte connectie is.

Buiten laten wachten? Ik zou zelf buiten blijven tot het gesprek klaar is mijzelf kennende :D
Tenzij het giet dan kom ik de hal binnen en blijf daar tot het gesprek klaar is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:48

Bij mijn ouders kan beide.
Maar bellend binnen komen doe ik niet.
Als ik binnen kom is die hond altijd helemaal gek. Dan kan niemand mij verstaan aan de andere kant van de lijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:51

Ineke2 schreef:
Gini schreef:
Het kan toch gewoon dat je net een telefoontje krijgt of moet doen op het moment dat je binnen wilde gaan. Mijn moeder of beste vriendin mag dan gewoon binnenkomen hoor. Je gaat die toch niet buiten laten wachten? Dat zou ik heel raar vinden bij iemand die zo een dichte connectie is.

Buiten laten wachten? Ik zou zelf buiten blijven tot het gesprek klaar is mijzelf kennende :D
Tenzij het giet dan kom ik de hal binnen en blijf daar tot het gesprek klaar is.

Dat is uiteraard een keuze die de beller maakt en als mijn moeder buiten blijft rondlopen tot het gesprek klaar is, mag zij die keuze maken. Als zij echter verkiest om alvast naar binnen te komen en zich op de warme bank te nestelen, dan ga ik waarschijnlijk een lekker drankje voor haar inschenken en wacht netjes tot haar telefoongesprek klaar is.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om kwaad te worden omdat het wel heel onbeleefd is om zo binnen te komen. Toch zeker bij mensen die dicht bij me staan, die mogen echt doen alsof ze thuis zijn.

MarlindeRooz

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:56

Ik kan niet bellend binnen komen bij mijn ouders want je hebt daar geen mobiel bereik. Tenzij je bij KPN Zit. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:07

Gini schreef:
Dat is uiteraard een keuze die de beller maakt en als mijn moeder buiten blijft rondlopen tot het gesprek klaar is, mag zij die keuze maken. Als zij echter verkiest om alvast naar binnen te komen en zich op de warme bank te nestelen, dan ga ik waarschijnlijk een lekker drankje voor haar inschenken en wacht netjes tot haar telefoongesprek klaar is.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om kwaad te worden omdat het wel heel onbeleefd is om zo binnen te komen. Toch zeker bij mensen die dicht bij me staan, die mogen echt doen alsof ze thuis zijn.

Toen ik net bij mijn ex was kwam zijn zus een keer op bezoek. Ze was er net en de telefoon ging.. Eerst stond ze een poos in de tuin, maar uiteindelijk kwam ze toch weer binnen zitten.. Of de TV ook even iets zachter kon :roll: En als het nou een belangrijk telefoontje was, nee de roddels van de avond ervoor (dorpsfeest) werden besproken.. Toen heb ik wel aangegeven dat ze dan maar lekker moest vertrekken, ze heeft het ook nooit weer gedaan :+

En als ik gebeld zou worden als ik bij iemand voor de deur sta of onderweg ben, dan laat ik diegene die belt gewoon even weten dat ik later terugbel. Als een vriendin belt wil ik daar ook gewoon de tijd en aandacht voor hebben en niet onderweg zijn oid.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:20

Ik kreeg vroeger ook niet veel, maar mijn ouders hadden het ook niet zo breed toen. Maar als kind/puber heb je dat helemaal niet zo door, ik in ieder geval niet.. Ik zat ook op een zelfstandig gymnasium, dus best veel klasgenoten met rijkere ouders en ergens weet je dat wel, maar ergens ook weer niet (lekker vaag).

Inmiddels heb ik zelf een goed salaris en dat kan ik, mede daardoor, echt wel waarderen (ik zou eigenlijk meer moeten sparen).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:49

Relaxed schreef:
Gini schreef:

Toen ik net bij mijn ex was kwam zijn zus een keer op bezoek. Ze was er net en de telefoon ging.. Eerst stond ze een poos in de tuin, maar uiteindelijk kwam ze toch weer binnen zitten.. Of de TV ook even iets zachter kon :roll: En als het nou een belangrijk telefoontje was, nee de roddels van de avond ervoor (dorpsfeest) werden besproken.. Toen heb ik wel aangegeven dat ze dan maar lekker moest vertrekken, ze heeft het ook nooit weer gedaan :+

En als ik gebeld zou worden als ik bij iemand voor de deur sta of onderweg ben, dan laat ik diegene die belt gewoon even weten dat ik later terugbel. Als een vriendin belt wil ik daar ook gewoon de tijd en aandacht voor hebben en niet onderweg zijn oid.

Ik heb het natuurlijk over een situatie waarbij het gaat over mezelf + iemand die dichtbij mij staat, zoals mijn moeder of mijn beste vriendin. Uiteraard is het een andere situatie wanneer het gaat over de zus van een kerel waar ik net mee samen ben en waar ik op dat moment eigenlijk visite ben. Er zijn verschillende nuances in beleefdheid wel, maar in de situatie waar ik het over had (ik ben zonder visite thuis en mijn moeder of beste vriendin komt een bezoek brengen), sorry, dan ga ik die er niet op aanspreken en/of conflict zoeken wanneer die bellend binnenkomen. Maar goed, dat is gewoon mijn mening, die is nu wel gekend denk ik, laten we verdergaan met het topic. :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:48

Ik noem bij mijn ouders langsgaan eigenlijk nog steeds niet 'op visite gaan' en ik ben inmiddels toch al zo'n 15 jaar daar weg ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:06

Ik ben daar nog steeds thuis en uit gewoonte winkel ik soms nog wel eens in supermarkt Mama's Voorraadkast. :9

Vragen of je iets mag pakken vind ik echt raar.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:23

MarcoBorsato schreef:
Ik ben daar nog steeds thuis en uit gewoonte winkel ik soms nog wel eens in supermarkt Mama's Voorraadkast. :9

Vragen of je iets mag pakken vind ik echt raar.
En toch hé, je hebt er mensen tussen zitten. Ik weet niet beter dan dat mijn vader vanaf dat ik 5/6 was vaak riep of ik een kopje koffie wilde maken. Doet ie trouwens nog steeds. Meestal als ik daar thuis binnen kom roep ik gelijk wie er koffie wil (pap zit meestal boven te werken of in de tuin).

Nou volgens zijn nieuw vrouw voel ik mij daardoor daar dus té thuis :+

Waarop ik haar vol verbazing aankeek, naar mijn vader wees en zei "Dit is mijn ouderlijk huis, hier ben ik geboren, hoe meer thuis wil je het hebben?" maar nee, ik begreep haar niet. Haar eigen kleinkinderen logeren er vrijwel ieder weekend, hebben zelfs een eigen kamer (drie keer raden welke, haha!) en nu woont haar dochter ook tijdelijk daar (ik klink nu wat zwaar, maar onderling kunnen de kinderen het allemaal goed vinden). Dan geeft ze aan het belangrijk te vinden dat wij, de kinderen, altijd een thuis hebben. Verder is het een best mens hoor.

Grappige is dat ik er een paar dagen later weer was, kwam einde van de ochtend en zo rond 4 uur vroeg ze wie er nog een kopje koffie wilde, toen ik aangaf dat dit dan mijn 1e zou worden, stormde ze met een rood hoofd de keuken in :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:46

Bij mijn broertje zeg ik altijd doodleuk.
Zou je niet eens een keer wat drinken aan je gasten aanbieden.

Mijn broertje is gehandicapt en heeft dat soort dingen nooit door. Als hij zelf geen dorst heeft zal hij jou ook niet vragen.

Als hij bij mij komt duikt hij zo de koelkast in hoor. Daar heb ik ook absoluut geen probleem mee.

Ik vind het fijn dat hij zich bij mij thuis voelt.

Aankomend weekend komt hij weer logeren bij mij. Dan leg ik m altijd helemaal in de watten. Ik haal in huis wat hij lekker vind. We maken samen pizza. Smorgens lekker verse broodjes. Smoothie en een gebakken eitje.

Laat het duidelijk zijn dat hij hier erg graag over de vloer komt. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:27

Vanaf mijn 12de kreeg ik geen zakgeld meer. Wou ik iets moest ik maar werken (hier mag je pas een vakantiejob doen vanaf 16 jaar) Ik kreeg toen ook €250 kledinggeld per jaar. Ik heb geleerd dat je er daar dus niet mee komt :n Ik had en heb een lastige cupmaat en moet het met dure bh’s doen. Dus €100 voor 1 bh, dan was er nog €150 over voor alles. Ondergoed, sokken, broeken, truien, winterjas, schoenen etc. Dat red je dus echt niet. Ook al winkel je in de solden :')

Ik vond dat best gierig van hun want zelf gooiden ze alles langs ramen en deuren weg. Wij kinderen mochten echt geen geld kosten :=

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:31

DeMolenhoek schreef:
Vanaf mijn 12de kreeg ik geen zakgeld meer. Wou ik iets moest ik maar werken (hier mag je pas een vakantiejob doen vanaf 16 jaar) Ik kreeg toen ook €250 kledinggeld per jaar. Ik heb geleerd dat je er daar dus niet mee komt :n Ik had en heb een lastige cupmaat en moet het met dure bh’s doen. Dus €100 voor 1 bh, dan was er nog €150 over voor alles. Ondergoed, sokken, broeken, truien, winterjas, schoenen etc. Dat red je dus echt niet. Ook al winkel je in de solden :')

Ik vond dat best gierig van hun want zelf gooiden ze alles langs ramen en deuren weg. Wij kinderen mochten echt geen geld kosten :=

Dat vind ik idd ook wel gierig. Heeft dat achteraf je relatie met je ouders niet geschaad? Kan me niet voorstellen dat je achteraf nog veel voor hen over hebt bvb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:38

Er is wel meer gebeurd waardoor je zelfs niet meer van een relatie kunt spreken ;)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:36

Je gaat toch niet ergens bellende naar binnen? Familie of niet, ik vind dat echt onbeschoft. Dan rond ik buiten het gesprek af en bel dan pas aan oid.

Ik mag bij mijn beiden ouders alles gewoon pakken, maar meestal bieden ze zelf al van alles aan. En als ik iets anders wens, vraag ik daar tegenwoordig altijd eerst even naar. Ik ben inmiddels zo'n 13 jaar uit huis.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:43

Ik zou het alleen grappig vinden als ik bellend naar binnen loop bij degene met wie ik aan het bellen ben :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:54

Ik mag bij mijn ouders echt niet de kasten opentrekken en alles eten. Moet ik echt eerst vragen. Moest ik ook toen ik thuis woonde.

Heeft niks met geld te maken. Wel met regels. Bijvoorbeeld chips mag je alleen in het weekend. Doordeweeks vraag ik dat ook. En dan alleen een bakje.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:26

Ik heb een sleutel van m’n ouderlijk huis en mag zo binnen wandelen. Koffie etc. graag zelf even zetten, en zet dan ook gelijk even voor de anderen. Als ik iets lekkers wil dan pak ik het als er nog heel veel van is, als er nog maar weinig van is dan vraag ik het even.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:50

Ik ben 52.Maar vraag het nog steeds of ik een koekje mag pakken.Weleens stiekem snel een chocolaatje gepakt hoor.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 08-10-20 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:58

Ik ook hoor Britta, mijn ouders hebben altijd de deur open staan en ongeveer het eerste wat mijn ma vraagt is: wil je wat drinken?
Maar ik duik daar niet zonder melden/vragen de koelkast in. En andersom ook niet.

Is niet gierig, maar in mijn ogen beleefd en een stukje opvoeding die je hebt meegekregen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:59

Wij duiken thuis wel zo overal de kast in en mijn ouders in mijn huis ook .

(Het snoep en chips zit eigelijk in een soort koffer in de kelder maar dan zou ik mijn zin iets anders moeten formuleren gok ik :+ )

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:09

Wellicht een apart topic openen of je wel of geen koekje bij je ouders uit de kast pakt?
Er is in dit topic wel genoeg over gezegd.

Terug on-topic :)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:17

Neroo schreef:
Wellicht een apart topic openen of je wel of geen koekje bij je ouders uit de kast pakt?

Zeer fijn om hier je mening beginnen te geven over wat wel of niet mag gezegd worden zonder daarvoor ook maar 1 reactie te hebben geplaatst :roll:

Ik vond het wel een leuke discussie die eigelijk best wel past in het kader van het topic aangezien iemand natuurlijk ook voor die koekjes en dat drinken moet betalen. Dus of je ze zomaar mag nemen of niet zegt niet alleen iets over opvoeding, zeker voor de volwassenen onder ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:09

Ik vind het totaal niet interessant eerlijk gezegd om te lezen of iemand een koekje mag pakken, lees dit topic vanwege gierige acties dus zou het kunnen waarderen als het gewoon weer daarover gaat :)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:20

Poekkie schreef:
Neroo schreef:

Zeer fijn om hier je mening beginnen te geven over wat wel of niet mag gezegd worden zonder daarvoor ook maar 1 reactie te hebben geplaatst :roll:

Ik vond het wel een leuke discussie die eigelijk best wel past in het kader van het topic aangezien iemand natuurlijk ook voor die koekjes en dat drinken moet betalen. Dus of je ze zomaar mag nemen of niet zegt niet alleen iets over opvoeding, zeker voor de volwassenen onder ons.

Vanwaar de rollende ogen? Ik lees dit topic vanaf reactie 1 al mee, vind het kei leuk om alle acties hier te lezen. Maar maak zelf weinig gierige acties mee. En zover ik weet mag je gewoon je mening geven. Daar hoeft niet een x aantal posts aan vooraf te gaan. Begrijp ook niet waarom je de moeite neemt om op te zoeken of ik wel of niet heb gepost. Totaal niet relevant. Als ik wel had gepost, had je dan een andere mening gehad?

En de eerste post was geplaatst daarover was Jojoju. En zij was degene die ondergoed van haar stiefmoeder aanmoest, en haar eigen spullen waren door moeder in vuilniszakken naar de stort gebracht en over dat koekje dat ze te gast is.
Om daar dan pagina's over door te gaan, en dat zij misschien wel de gierige is in dit verhaal. Gaat toch nergens over.