Ik koop eigenlijk gewoon flessen met bijv appel of perensap in de winkel, die zijn een liter. Sap lekker opdrinken en de fles kun je dan mooi hergebruiken.
Ze zijn weleens in de aanbieding, maar normaal volgens mij iets van 1,69 ofzo.
Iemand belang bij weckpotten? Klein groot en middel begrijp ik.
Ons mam heeft er een hoop staan en anders gaan ze naar de stort. Ik lees hier al lang mee en dacht wellicht is er iemand hier geïnteresseerd. Is vlak bij Oss.
Ooh... Ik! Ik woon in de buurt. Hoeveel en wat wil je ervoor?
Marcella
Geplaatst: 28-08-20 17:32
Heb een kip die broets aan het worden is.
Mizora
Geplaatst: 28-08-20 17:43
Marcella schreef:
Heb een kip die broets aan het worden is.
Leuk toch? Hier zijn er uiteindelijk 2 eieren uitgekomen. De meeste eieren bleken onbevrucht.
Het kuikenverblijf heeft een upgrade ondergaan, ik hoorde gisternacht een marterachtige ruzie maken bij de sloot en hun ren was nog niet marterveilig.
Nu dus een flinke upgrade gemaakt, van 0.5m2 ren naar 2.2m2 ren. En vandaag kuikenkorrel gehaald. Moederkip at wel erg veel van het lekkere spul in de kuikenmix en dus was het dieet van de kuikens uit balans. De kwartels en zijdehoenders mogen de kuikenmix op maken.
Bij mij was broeds minder fijn, ik heb geen haan Dus het is nogal nutteloos.
Marcella
Geplaatst: 28-08-20 20:21
Heb wel een haan dus binnenkort verse kipfilets.
Solleke_Noah
Geplaatst: 29-08-20 12:52
Voor de moestuinkenners, zou iemand me verder kunnen helpen? We hebben volgende plantjes in de moestuin staan (is onze eerste keer) en ik vroeg me af welke eenjarig zijn en dus verwijderd moeten worden, en welke kunnen blijven staan voor volgend jaar:
-pepers -tomaten -aubergine -courgette -pompoen -aardbeien (die konden overwinteren dacht ik?) -aardappelen -rode kool (oogsten in z'n geheel waarschijnlijk?) -boerenkool
Merci
Marcella
Geplaatst: 29-08-20 12:59
Alleen aardbeien en boerenkool.
Tenzij de rode kool een winter kool is dan mag die ook blijven staan. Rode kool oogst je als het een stevige bal is hoe groot is iets wat je zelf wil. Maar moet wel stevig aanvoelen.
Tomaten zijn in principe 2 jarig, maar overleven onze winters niet.
Solleke_Noah
Geplaatst: 29-08-20 13:01
Thanks! De boerenkool zou dan volgend voorjaar terug opnieuw blaadjes aanmaken? Ik pluk er nu telkens een paar blaadjes af voor het eten en laat de rest zitten.
Hier vandaag toch verder geïnformeerd naar de voorwaarden om te mogen kweken met een zeug. Wij moeten een volledig apart omkleedlokaal hebben met matten of bakken om schoeisel te desinfecteren. Een laad en losplaats die moet goedgekeurd worden door de overheid en een plaats om de lijken te bewaren voor ophaling die ook goedgekeurd moet worden. Nog speciale voorwaarden op vlak van materiaal etc. Dat wordt hem dus niet
Sjemig wat is dat ja omslachtig bij jullie! Volgens mij is het in Nederland gewoon net als bij koeien/schapen/geiten: Je moet een UBN hebben en netjes melden wat je hebt, maar dan is het verder niet heel veel gedoe als hobbyhouder.
Tis wel iets anders bij varkens in NL dan bij herkauwers. Registratie gaat niet via RVO maar een derde partij. En als RE-status mag je niet meer dan 4 volwassen varkens houden.
Ik heb een sloom lam met bleke slijmvliezen. Verdenk zelf rode lebmaagwormen. Iemand ervaring mee? 5 weken geleden nog ontwormt met een middel wat daar ook voor zou moeten werken. Morgenochtend gelijk even de DA bellen.
lizy29