Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:17

PeerAppel schreef:
Ik stond vandaag in de bus. Er waren nog een paar zitplekjes over, maar ik moest maar een kort stukje met de bus dus ik bleef staan. Komt er een groep mannen en vrouwen van een jaar of 60-70 de bus in. Schieten allemaal snel naar een zitplekje, maar 1 man van een stel had het op een meisje gemunt. Trok haar bijna van haar stoel af, want hij vond dat hij er blijkbaar meer recht op had en ook wel het recht had om haar gewoon van haar stoel af te plukken. :=

Jeetje...

"De ouderen van tegenwoordig!" *steekt belerend vingertje uit*

PeerAppel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:18

Nou inderdaad. Meisje sprak geen Nederlands, maar als die man dat tegen mij had gedaan was ik gewoon lekker blijven zitten. Er waren nog tig vrije stoelen en niet als het zo gaat.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:32

Ik heb ook weleens zoiets meegemaakt. Moest in de stadsbus (Frysker), geen idee hoe dat buiten Friesland heet, maar het is een kleine bus. Ik zat op de invalideplek, omdat daar meer beenruimte is. Ik ben nogal lang. De hele bus was leeg verder. Op een gegeven moment stapte een vrouw en een man in, die net hard genoeg over mij praatten, hoe aso het wel niet was dat ik daar zat. De hele rit ging ze maar door.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:33

Lachen en zwaaien, lachen en zwaaien :') :evaw:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:34

Ze stapte eerder uit dan ik: 'prettige dag verder mevrouw!' :wave:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:45

Vandaag was het vlaggetjesdag op Scheveningen. De htm heeft het wel heel serieus genomen aangezien er geen extra bussen ingezet werden en we daarom als haringen in een ton op plaats van bestemming aan zijn gekomen :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:07

Mevrouw was uit alle metro's de puzzels aan scheuren. Vond toch best aso gezicht. Eerst trein door voor alle metro's en ze had al stapel van station en dan lekker scheuren..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:19

Waarom dat :?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:48

Raar zeg :=

Misschien was het wel een docent die de klas wilde laten puzzelen :+

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:41

Ik ergerde me vandaag aan het feit dat mijn trein net wèl reed :+ Een aantal treinen reed niet vanochtend (heb de sprinter vanuit Zwolle), maar die van mijn net wel. Ik wilde echt niet naar school :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:31

Dat ik mn overstap mistte door een spoorwijziging -O-
Normaal komt de ic aan op spoor 4 en vertrekt de sprinter van spoor 3 dus hoef ik alleen het perron over te rennen. Dit keer stond de sprinter op spoor 1 en moest ik dus naar beneden en boven toe rennen :') Deuren sloten net voor mn neus, zo jammer :+ (ic komt aan om .43 en de sprinter vertrekt om .43)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:03

Dat de buschauffeur het nodig vond om snel onder de zakkende spoorbomen door te gaan. Wetende dat de overgang hier er om bekend staat dat hij vrij laat zakt en de intercity of goederentrein soms al langs raast voor de bomen goed en wel omlaag zijn.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:23

poetser schreef:
Dat de buschauffeur het nodig vond om snel onder de zakkende spoorbomen door te gaan. Wetende dat de overgang hier er om bekend staat dat hij vrij laat zakt en de intercity of goederentrein soms al langs raast voor de bomen goed en wel omlaag zijn.

:wow: dit kan echt niet hoor! Ik zou een klacht indienen. Levensgevaarlijk!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:20

Ik heb inderdaad een klacht ingediend en hij weet ook dat die klacht van mij komt. Ik snap zelf ook niet waar die actie vandaan kwam, normaal is dat een hele fijne chauffeur (jonge kerel met een sportieve rijstijl, maar nooit een onveilig gevoel gehad tot nu dus) maar de hele rit verliep niet zoals het moest. Veel fouten, zeer hoge snelheid en ook rode lichten werden genegeerd.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:43

Ik haar het traject Rotterdam Hillegom echt wat een enorme puinzooi iedere keer opnieuw. _-:(

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:06

Van Eotterdam met metro naar Den Haag centraal om uiteindelijk via Leiden weer naar Hillegom te kunnen

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:10

Haha! Zit in een hele drukke trein in zo'n tussenstuk van de sprinter. Staat een vrouw voor me die bukt. Toet, zo haar kont in mijn gezichtsveld :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:05

Dat er blijkbaar van morgen tot zaterdag een omleiding is in ons dorp.
De rede hoe ik dat weet? Er zat een rood kaartje in de tijdentabel. Maar nergens anders word het aangegeven. Niet in de bus zelf, niet op 9292.
Hoe moeten mensen die weinig/nooit met de bus gaan zoiets nou weten..? :roll: -:(-

Bravo, "Bravo".

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:20

Steeph schreef:
De rede hoe ik dat weet? Er zat een rood kaartje in de tijdentabel. Maar nergens anders word het aangegeven. Niet in de bus zelf, niet op 9292.
Hoe moeten mensen die weinig/nooit met de bus gaan zoiets nou weten..? :roll: -:(-

Bravo, "Bravo".

Gewoon net als iedereen: check voor vertrek je reisplanner! Daar staan dat soort dingen als het goed is vermeld, zeker bij geplande verstoringen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:22

Reisplanner is toch 9292? En als het daar niet staat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:24

oomens schreef:
Steeph schreef:

Bravo, "Bravo".

Gewoon net als iedereen: check voor vertrek je reisplanner! Daar staan dat soort dingen als het goed is vermeld, zeker bij geplande verstoringen.

Dat zegt ze; nergens aangegeven, niet in de bus zelf én niet op 9292. 9292 is een reisplanner die normaal gezien alle actuele verstoringen, zowel geplanned als ongeplanned, verwerkt in het reisadvies.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:33

Inderdaad, 9292 zegt dat ik gewoon bij de vervallen halte in en uit kan stappen. Ook bij "Wijzingen" (zowel Gepland als Ongepland) staan geen afwijkingen voor mijn dorp, halte, lijnnummers of traject :Y)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:43

friendly schreef:
Reisplanner is toch 9292? En als het daar niet staat...

Dat is een algemene reisplanner, maar de meeste vervoerders bieden ook een eigen reisplanner aan (denk aan de NS-reisplanner of die van bijvoorbeeld Connexxion) en hebben liever dat mensen die apart raadplegen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:01

Ja, en als ik nou een reis maak met Bravo (Hermes), NS, en Arriva, dan ga ik niet àl die vervoerders-apps apart raadplegen :=

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:23

Flying_Angel schreef:
Ik heb ook weleens zoiets meegemaakt. Moest in de stadsbus (Frysker), geen idee hoe dat buiten Friesland heet, maar het is een kleine bus. Ik zat op de invalideplek, omdat daar meer beenruimte is. Ik ben nogal lang. De hele bus was leeg verder. Op een gegeven moment stapte een vrouw en een man in, die net hard genoeg over mij praatten, hoe aso het wel niet was dat ik daar zat. De hele rit ging ze maar door.

Hoe durf je ook?! :')

Ik zat laatst in de bus met mijn mondkapje ( die ik op heb omdat ik voor alles incl kou allergisch ben. ) en 2 wat oudere vrouwen gingen bij de buschauffeur eisen dat ik eruit gezet moest worden ' want ik was besmettelijk.'

Nog nooit zoveel lol gehad :') zit je daar met je goede fatsoen in de bus.