tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 00:31

Ja hij blijft wel zeggen dat hij het nooit had mogen doen en dat hij het vreselijk vind dat ik me zo rot voel... Maarja ik blijf het idee hebben dat het echte kwartje ergens nog hangt. Hij denkt dat het normaal is om maar leuk te doen met alles en iedereen.

Maar hij had sowieso over 3 weken een gesprek om erachter te komen waarom hij dat deed met collega 1. We hebben namelijk al tijden samen therapie gehad om een bepaalde reden (intimiteit). Maar hij zou dan nu een keer alleen gaan om erachter te komen waarom hij zo deed met collega 1. Want hij wilde dat soort dingen niet meer, en toen was daar collega 2...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:02

Hij is al jouw aandacht echt niet waard. Ik zou gewoon even een tijdje geen contact meer met hem hebben, en volledig focussen op jezelf en wie jij bent zonder hem. Hoe poedersuiker het nu is, dat liefdesverdriet kom je echt echt wel overheen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:48

Idd geen contact meer zoeken. Je schiet er echt niets mee op.

Ik heb het ooit eens vanaf de andere kant van redelijk dichtbij zien gebeuren.
Een vriendin van mij had nogal intiem contact met een getrouwde vent wiens vrouw zwanger was van hun eerste. (Hier wist mijn vriendin vanaf).
Zijn vrouw was er achter gekomen en ze zijn een paar weken uit elkaar geweest, maar daarna vlot weer samen.
Het contact tussen hem en mijn vriendin is nooit gestopt of überhaupt verminderd. Hij zegt nu dat ie niet meer van zijn vrouw houd maar niet weg gaat vanwege de baby. Zijn vrouw vermoedt dat het contact er nog is en volgens hem is het haar eigen keus om te blijven want ze is zelf zo stom om hem steeds te geloven (zijn woorden).
Ik heb het idee dat hij mijn vriendin gewoon gebruikt maar zij is stapelverliefd en denkt dat ie wel voor haar kiest. Ook al stuurt hij ook nog eens suggestieve berichten naar andere dames :+
Dit gaat nu volgens mij al bijna 2 jaar zo door.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-04-19 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:51

Wow Cayenne, wat een hork! En banketstaaf voor die vrouwen...

Wbt die berichtjes: het probleem dat er zou zijn is in mijn ogen vooral het feit dat jij het niet leuk vindt en dat hij zich daar niet in in probeert te leven.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:18

Als het vanuit onzekerheid etc komt is het duidelijk dat hij bevestiging en aandacht zoekt. Je kan dan wel stellen, vanuit zijn perspectief, dat het als het enkel daarbij blijft misschien effectief niet zo erg is, zolang het niet verder gaat dan "leuk doen". Alleen is de vraag of dat zo is. Wat als er bv een om andere reden moeilijke periode komt in de relatie, wat als er in de relatie routine sluipt, wat als degene waarmee hij leuk doet écht fysiek toenadering zoekt, ... Een relatie doen werken over lange tijd is sowieso al niet makkelijk, als er dan van bij aanvang moeilijkheden zoals dit zijn is het belangrijk om daar iets aan te doen om verder te kunnen gaan op een manier die voor jullie beide goed voelt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:05

Callisto04 schreef:
Als het vanuit onzekerheid etc komt is het duidelijk dat hij bevestiging en aandacht zoekt. Je kan dan wel stellen, vanuit zijn perspectief, dat het als het enkel daarbij blijft misschien effectief niet zo erg is, zolang het niet verder gaat dan "leuk doen". Alleen is de vraag of dat zo is. Wat als er bv een om andere reden moeilijke periode komt in de relatie, wat als er in de relatie routine sluipt, wat als degene waarmee hij leuk doet écht fysiek toenadering zoekt, ... Een relatie doen werken over lange tijd is sowieso al niet makkelijk, als er dan van bij aanvang moeilijkheden zoals dit zijn is het belangrijk om daar iets aan te doen om verder te kunnen gaan op een manier die voor jullie beide goed voelt.

Ja dat is dus heel erg het pijnpunt... ik ben inderdaad bang dat als we ooit samenwonen en 10 jaar verder zijn dat hij die grens steeds opschuift. En vreemdgaat...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:11

Maar is het echt onzekerheid etc of is dat meer een verhaaltje van hem om het goed te praten?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:20

Als het echt onzekerheid is, wat kan. Dan heeft hij nu de kans om aan zijn zelfbeeld te gaan werken. Als hij echt met jou wil oud worden wie let het hem dan om nu flink aan zichzelf te gaan werken en je over een tijd te laten zien dat hij gegroeid is? Maar zoiets moet uit hemzelf komen.

Ik sluit me bij de rest aan. Geen contact meer voorlopig. Eerst tijd voor jezelf nemen en een begin te maken met het verwerken. Sterkte

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:23

MarlindeRooz schreef:
Ja dat is dus heel erg het pijnpunt... ik ben inderdaad bang dat als we ooit samenwonen en 10 jaar verder zijn dat hij die grens steeds opschuift. En vreemdgaat...

Het gaat erom of hij zelf grenzen kan stellen. En jammer genoeg denk ik dat veel mensen de grenzen die ze stellen moeilijk kunnen handhaven als er externe druk of moeilijkheden bij komen. Ik zie het jammer genoeg te vaak en ook al maakt het degene die de grenzen over gaat ook ergens ongelukkig, toch lijkt het moeilijk, is de nood aan aandacht/bevestiging sterker dan de relatie/het gevoel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:26

Ik zie vooral een angst, welke je niet zomaar opzij zult schuiven. Een angst die is voortgekomen uit een breuk in het vertrouwen. Het is voor jezelf ook om te overwegen of je die breuk groter wilt laten maken of dat je voor jezelf kiest. Ik wil je niet vertellen wat je moet gaan doen, maar waar jij denkt wat goed voor jezelf zal zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:31

MarlindeRooz schreef:
Callisto04 schreef:

Hij heeft tegen jou een hoop leugens verteld en het feit dat hij echt probeert om de schuld bij jou te leggen en alles te bespreken met ouders en collega"s , waarbij hij alleen zijn waarheid verteld dus die mensen kennen waarschijnlijk echt niet het ware verhaal, dat was voor mij al een reden om echt afscheid te nemen. Hij draait het overal zo dat jij de boeman bent en dat merk je nu.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:38

Nee zijn ouders zien hem sowieso als een foutloos wezen helaas... dus daar heeft hij mij ook verdedigd omdat ze onredelijk werden over mij.

Maar het is 100% onzekerheid helaas... hij was 3 jaar geleden extreem onzeker. Maar hebben we samen aan gewerkt en nu krijgt hij aandacht en weet hij niet hoe er mee om te gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:41

En dat is dan jouw taak?? Dacht het niet en hij kan wel zeggen dat hij je bij zijn ouders verdedigde maar hallo, hij had jullie gesprekken prive moeten houden, vind ik.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:51

Dat laatste vind ik eerlijk gezegd ook. In een relatie zou je loyaal moeten zijn tov elkaar. Als er erge dingen gebeuren of er zijn zaken die na een tijd toch niet opgelost raken en frustratie opleveren kan je er over gaan praten, maar probeer het eerst toch onder elkaar te bespreken. Ook al roept 1 van beide dat het gedaan is. En is met dat zoeken naar aandacht/bevestiging ook wel. Op die momenten is hij ook niet loyaal aan jou of jullie relatie. Dus ik volg Nayomie wel dat er ergens een moeilijkheid is met vertrouwen, een hechtingsprobleem. Maar dat is niet aan jou om op te lossen en dat kan je ok niet voor hem doen. Zorg dat je niet harder gekwetst wordt dan je al bent.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:40

Zo vervelend Marlinde. :( Blijf sterk aan je keuze. Zo lang hij het probleem niet inziet denk ik niet dat er wat veranderd. :o

Zoals eerder gemeld is mijn relatie van 4,5jr +samenwonen ook uit.. En ik voel me zo raar op het moment. Of, ik voel me niet raar, maar volgensmij ga ik er raar mee om?

Eigenlijk gaat het best goed. Ik woon op mezelf, heb prima sociale contacten en ik ben niet verdrietig.. Ik heb gewoon nog geen traan gelaten. Alleen als ik alleen thuis ben dan mis ik het natuurlijk wel, maar niet perse precies hem maar gewoon iemand om op dat moment mee te praten zonder zorgen.

Ga ik er nou zo raar mee om of ben ik een gevoelloze steen? :? Komt de klap nog (2 weken geleden uit gegaan)? Heb ik het gewoon goed afgesloten?

Ik zit nu namelijk gewoon te wachten tot ik me slechter voel, maar het gebeurd niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:50

Ik denk dat je hier meteen de reden geeft waarom het uit is, je mist hem gewoon niet dus houden van lag allang in de prullenbak.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:03

Je hebt zelf beindigt? Zo ja dan hoor ik dat vaker. De boodschapbrenger is er al al lang overheen voor de boodschap gemeld is, de ontvanger voelt zich ellendig want komt onverwachts.

Marlinde :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:44

Misschien kunnen we een beetje gevoelens delen Fair, jij wat tranen en ik wat zorgeloos!

Hij is hier nu en ik weet het nog steeds niet...

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:19

Zijn er bokkers die ik pb mag doen?
Kan wel wat frisse blikken gebruiken :')

Sterkte Marlinde! Kan me voorstellen dat je het even allemaal niet meer weet. Neem de tijd.

Alleen maar fijn Fair! Misschien dat je het al grotendeels had afgesloten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:25

Je mag mij altijd een PB doen!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 23:24

Ik lees hier nog altijd mee, ook een tijd geleden een zware tijd gehad maar inmiddels ook al weer een hele tijd gelukkig. Voor de mensen die een schop onder hun kont willen of gewoon hun verhaal kwijt willen, je mag altijd een pb sturen :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 23:28

Hoe lang duurt het geen eetlust ding? Want dan kan ik alvast berekenen hoeveel ik nog af ga vallen. :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 23:29

@ Origineel: je mag mij ook pb doen hoor :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 00:47

Cayenne schreef:
Idd geen contact meer zoeken. Je schiet er echt niets mee op.

Ik heb het ooit eens vanaf de andere kant van redelijk dichtbij zien gebeuren.
Een vriendin van mij had nogal intiem contact met een getrouwde vent wiens vrouw zwanger was van hun eerste. (Hier wist mijn vriendin vanaf).
Zijn vrouw was er achter gekomen en ze zijn een paar weken uit elkaar geweest, maar daarna vlot weer samen.
Het contact tussen hem en mijn vriendin is nooit gestopt of überhaupt verminderd. Hij zegt nu dat ie niet meer van zijn vrouw houd maar niet weg gaat vanwege de baby. Zijn vrouw vermoedt dat het contact er nog is en volgens hem is het haar eigen keus om te blijven want ze is zelf zo stom om hem steeds te geloven (zijn woorden).
Ik heb het idee dat hij mijn vriendin gewoon gebruikt maar zij is stapelverliefd en denkt dat ie wel voor haar kiest. Ook al stuurt hij ook nog eens suggestieve berichten naar andere dames :+
Dit gaat nu volgens mij al bijna 2 jaar zo door.

Als je eens zoekt naar 'dagboek van een minnares' op vrouw.nl dan lees je exact een verhaal wat jij hier schrijft... En wat heel vaak gebeurt.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:36

Ik meld me hier ook.... gisteren heeft mijn vriend er een punt achter gezet, vanuit het niets eigenlijk en dat maakt het zo verrekte lastig voor mij, kan niet stoppen met huilen en heb nog hoop dat t goed komt hoe stom ook. Ben per 1 april bij een nieuwe baan begonnen dus echt lekkere timing..... kruip het liefste weg in een hoekje momenteel