Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:03

ik word ook super gemotiveerd als ik veel reacties kreeg, op dat about me artikel, kreeg ik er best veel, en dat vind ik echt ontzettend leuk!

het schrijven vind ik niet zo heel erg leuk, maar gewoon het hebben van een blog, de views, de reacties en alles daaromheen!

edit: behalve dat about me artikel, dat vond ik echt gewoon leuk om te schrijven

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:40

elinevandijk schreef:
ik word ook super gemotiveerd als ik veel reacties kreeg, op dat about me artikel, kreeg ik er best veel, en dat vind ik echt ontzettend leuk!

het schrijven vind ik niet zo heel erg leuk, maar gewoon het hebben van een blog, de views, de reacties en alles daaromheen!

edit: behalve dat about me artikel, dat vond ik echt gewoon leuk om te schrijven

Zonde dat je je eigen blog niet met plezier schrijft :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:52

Ik vind het ook wel een beetje vreemd dat je het schrijven niet leuk vindt, want dat lijkt me net de reden waarom je een blog start?

Marit

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:53

Je blog is toch een en al schrijven? Als je dat niet leuk vind, dan is het hebben van een blog toch ook helemaal niet leuk?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:02

De hele essentie van een blog ís schrijven. Als je dat niet leuk vind dan zul je het ook niet zo heel lang volhouden ben ik bang.

Is vloggen dan niet iets voor jou?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:13

Ik vind het schrijven op zich wel leuk, maar moeilijk om luchtig te houden, met zo'n zware materie om over te schrijven, en denk dat reacties het wel wat luchtiger zouden kunnen maken. Ik heb heel lang voor mijzelf geschreven: dagboekstyle, en wil dit nu doortrekken naar de Blog, maar heb het idee dat ik alleen de deprimerende dingen kan neerschrijven, en dat is nu net niet hoe ik het wil tonen, ik wil tonen dat leven met stofwisselingsziekten ook normaal kan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:25

Seltje, misschien is het makkelijker om het lichter te maken als je korte posts maakt? In lijstjesvorm bijvoorbeeld: 10 vooroordelen die mensen hebben over de ziekte, 5 kleine ergernissen die je je als gezond persoon moeilijk kan inbeelden. Zo'n dingen gaan mensen ook sneller lezen dan een hele lange lap tekst. En een post lezen die over één onderwerp gaat ipv een soort dagboekverslag is ook meteen al anders.

Gebruiken van foto's, video's etc. helpt ook om je tekst op te breken en aandacht te trekken. Met zo'n zware materie zou ik vooral proberen om het te linken aan "gezonde" mensen, hoe je het voor hen verstaanbaar kan maken hoe het is om met zo'n ziekte te lezen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:37

Yasmine schreef:
Seltje, misschien is het makkelijker om het lichter te maken als je korte posts maakt? In lijstjesvorm bijvoorbeeld: 10 vooroordelen die mensen hebben over de ziekte, 5 kleine ergernissen die je je als gezond persoon moeilijk kan inbeelden. Zo'n dingen gaan mensen ook sneller lezen dan een hele lange lap tekst. En een post lezen die over één onderwerp gaat ipv een soort dagboekverslag is ook meteen al anders.

Gebruiken van foto's, video's etc. helpt ook om je tekst op te breken en aandacht te trekken. Met zo'n zware materie zou ik vooral proberen om het te linken aan "gezonde" mensen, hoe je het voor hen verstaanbaar kan maken hoe het is om met zo'n ziekte te lezen.

En door dat soort lijstjes kun je jezelf ook dwingen om positieve posts te schrijven door juist een positieve insteek van het lijstje te pakken. :j Dus niet '10 dingen die je niet moet zeggen', maar juist '10 dingen die je wel moet zeggen'.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:49

hmm lijstjes, goed idee :D Wou vandaag een ergernissenblog schrijven, maar ga die een dagje uitstellen en op zoek naar een leuk lijstje.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:51

Dan ipv ergernissen genietmomentjes pakken?

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:54

ik vind het schrijven heus wel leuk hoor! kwam misschien wat verkeerd over.
maar daarnaast word ik altijd gewoon blij, van reacties etc.

ik vind het wel degelijk leuk om te schrijven, lekker rustgevend. en gewoon schrijven waarover ik wil schrijven, maar ik denk als niemand het zou lezen, ik het al gauw minder leuk zou vinden.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:55

Dat is inderdaad een heel goede tip!
Ik heb net even op je blog zitten neuzen, maar vind 'm inderdaad wat negatief overkomen en ik vind dat zelf niet zo prettig lezen.

Misschien is het leuk om tussendoor ook eens andere posts te plaatsen, bijvoorbeeld zo'n inspiratiepost wat anderen hier ook doen? Ipv alleen maar zulke posts? Of wil je echt zuiver aan dit onderwerp blijven?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:57

Ik denk dat IEDEREEN blij wordt van reacties. Anders kun je natuurlijk net zo goed in een dagboek dingen schrijven of foto's in een fotoalbum plakken lijkt me :).

Ik vind reacties van nieuwe lezers echt heel erg leuk, zo leer ik ook weer nieuwe blogs kennen.
Heb een paar weken geleden hierdoor een nieuwe blog ontdekt, superleuk. En toevallig appt een vriendinnetje net dat ze een onwijs leuke blog had ontdekt naar aanleiding van een reactie op een van mijn posts.. Leuk!

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:02

http://plazilla.com/page/4295099450/ham ... e-hamsters

hihi, ik moest best lachen om dit artikel dat ik heb geschreven toen ik 12 was. ik zat me een beetje te verbazen, dat het best goed geschreven is, aangezien ik het slechter had verwacht.

ik heb eerst een tijdje op plazilla geschreven, waar ik voor betaald werd. dit vond ik ook leuk om voor te schrijven, maar dat waren vooral informatieve artikelen, en met een eigen blog kan ik gewoon doen wat ik wil. als die bezoekers van plazilla nou eens naar mijn blog kwamen :')

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:09

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:13

Seltje schreef:
hmm lijstjes, goed idee :D Wou vandaag een ergernissenblog schrijven, maar ga die een dagje uitstellen en op zoek naar een leuk lijstje.

Of je geeft een grappige twist aan je ergernissen. Zelfspot is altijd leuk :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:19

Misschien is het ook een idee om eens voor een leek op te schrijven wat je hebt en hoe het is. Probeer je ziekte begrijpbaar te maken, misschien met een beetje humor om het negatieve sfeertje wat vaak om een ziekte heen hangt te verzachten.

Het is ook belangrijk om op andere bloggers te reageren.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:30

Tazzey, dat staat er gewoon: "Nu wat houdt voor de patiënt (ik dus) OTC in: als de patiënt eiwitten eet worden deze omgezet in amoniak. Bij gezonde mensen wordt dit ureum wat gewoon uitgepist wordt. Amoniak daarentegen is vluchtig en giftig en stijgt naar je hoofd. Hoe je je voelt bij een amoniak vergiftiging daar volgt later nog wel eens een verhaal over.

Dus wat gebeurt er nu als ik eiwitten eet: ik vergiftig mijzelf. Het zou simpel zijn om dan te zeggen: stop gewoon met eiwitten eten maar eiwitten zitten in alles: groenten, granen, vlees,… in alles behalve water. En komaan, niemand kan overleven op alleen water. Wat ik dan wel eet? Dat vertel ik later wel."

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:36

Misschien is het een idee om een lijstje te maken van 10 ongemakkelijkheden waarmee jij te maken krijgt. Of 10 alledaagse dingen die jij niet kan die een gezonde persoon wel kan. Het in makkelijke woorden uitleggen en vergelijken met bekende situaties helpt altijd. Je moet onthouden dat de aandachtsspanne van mensen heel kort is, en als het te langdradig/onoverzichtelijk is, kappen ze al snel.

Nieuwe post! Mijn 5 essentiële benodigdheden bij het reizen/backpacken. Feedback is altijd welkom :) The bare essentials: 5 unmissable backpacking items

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:38

Yv, ik bedoelde dat ze dat op een luchtigere en meer volwassen manier moet brengen. Bij woorden als "uitgepist" haak ik al snel af.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:39

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:41

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:22

Tazzey schreef:
Yv, ik bedoelde dat ze dat op een luchtigere en meer volwassen manier moet brengen. Bij woorden als "uitgepist" haak ik al snel af.

Ik kan ook woorden als urineren en dergelijke gebruiken, maar denk niet dat dat mensen meer ga aantrekken. Maar hier volgt volgens mij een iets luchtigere:

http://seltje.wordpress.com/

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:17

Ik schrijf in principe voor mezelf en een beetje informatief voor de mensen die meer over mijn handicap willen weten. Ik heb niet zo veel views en reacties, als ik 30 views per dag heb is dat al veel. Totaal heb ik op 23 post een totaal van reacties op 16.

Doordat ik ook blog bij Stichting Hoezo Anders ( www.hoezoanders.nl ) krijg ik daar ook een aantal volgers bij.

Ik wil graag het aantal views verhogen maar ik weet niet precies hoe. Ik heb wel een maximale grote ingesteld van Max 1 a4tje anders wordt de blogpost te lang

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:25

Cocoppa ---> http://dazzlingdots.weebly.com

@ellisL
ik wil ook eigenlijk mijn views verhogen, maar er zit niks anders op dan gewoon wachten en regelmatig blijven posten