Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:42

Ik heb laatst mijn verlovingsring verkocht. Voor 250 euro. Er stond in de advertentie heel duidelijk vermeld dat er 8 diamanten en een zirkoon in zaten.

Certificatie erbij enz, enz. Nou, alles goed en wel, ik een koper gevonden, hij komt hem hier ophalen. Op dat moment is het certificaat nergens te vinden (feestje gehad in het weekeind ervoor en te goed opgeborgen) maar, mazzel die ik had, gelukkig wel een foto ervan.

De beste man keek niet eens naar de foto van het certificaat, alleen naar de ring, stopt hem in zijn zak, stelt verder geen vragen en ik heb afgesproken dat ik het certificaat zou nasturen zodra gevonden. :) alles goed en wel. (inmiddels hebben ze het certificaat wat erbij zat opgestuurd gekregen, hij kwam boven water )

Krijg ik 3 dagen later ineens een hysterische vrouw aan de lijn, de stenen zouden nep zijn, geen donder waard en ik moest de ring maar terugnemen.

Euh, hallo? Niet echt? Ik heb een certificaat van echtheid waarop staat dat er 8 echte diamanten inzitten, dus als je nu zegt van niet, dan hebben jullie ze misschien wel verwisseld! Ik heb de ring pas laten controleren en de stenen zijn met zo'n speciaal diamantapparaatje getest.

Man op de achtergrond dreigen met politie enz.. Nou, die heb ik zelf ook even gebeld, garantie tot aan de deur zeiden de 2 agenten die ik sprak. Hij heeft zelf geen onderzoek gedaan en ik heb ter goede trouw gehandeld ( ik kan alleen uitgaan wat er op het certificaat staat ) dus meneer had geen poot om op te staan.

En dat is met de meneer van het sjabrak ook zo, koper heeft onderzoeksplicht. Voldoe je daar niet aan, eigen schuld, dikke bult.

Uiteraard vind ik het wel heel vervelend voor de koper van de ring, maar dan nog neem ik hem niet terug, er kunnen inmiddels wel glazen steentjes inzitten! Dat risico kan ik niet nemen en dat hoeft ook niet volgens de wet, hij is hem zelf op komen halen en zag dus wat hij kocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:48

Als ie nep zou zijn moet hij de persoon die het certificaat heeft opgesteld maar gaan vervolgen. Die zit immers achter de oplichterij, daar kan jij niks aan doen. Integendeel, dan zou je (ex?)vriend die indertijd ook te duur betaald hebben als het allemaal vals is.

karlli

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:52

Zo net mijn pakketje op de post gedaan.

@Varekaj inderdaad, daar zou Tallie1979 dan ook nog nieteens wat aan doen ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:54

De ring is aangekocht bij Hertzberg Diamonds in de VS.

Die zijn niet nep! :P en heb het met eigen ogen gezien bij de juwelier. die hebben een diamant tester die groen wordt bij echte diamant. :)

Dus ze probeerden mij gewoon op te lichten kreeg ik het idee! In 3 dagen tijd kan je veel met een ring doen nml ;)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:57

Tallie1979 schreef:
Tyrcanol schreef:
Helaas hij heeft me ook al op bokt gevonden.
Hij doet maar. Zet t bieden gewoon uit en zie wel wie er over maakt en wie niet.

Hij gaat naar de politie wegens smaad en laster :').
Meneer houdt dit topic goed in de gaten!!

Even serieus? Voor een sjabrak wat hij zelf heeft opgehaald, betaald heeft en mee de deur uit is gelopen?

De politie doet daar helemaal niks aan! Meneer heeft niet aan de onderzoeksplicht voldaan en je bent absoluut niet verplicht het ding terug te nemen!

:j

Idioot :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:59

Jemig tallie. Die probeerde jou volgens mij gewoon te neppen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:12

Of meneer heeft de ring laten vervalsen, centen voor de echte stenen op zak gestopt, valse ring aan mevrouw gegeven die nu natuurlijk hysterisch is :')
Heb je nog een kopie van dat certificaat, in geval van? Mocht hij komen aandraven dat hij het nooit heeft gehad, dan heb je dat alsnog.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:30

Kan nog wel eens goed uitpakken nu dat je die foto gemaakt hebt!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:37

He he, eindelijk mijn nieuwe cameraatje binnen... nu kijken wanneer ik tijd kan maken om alles op de foto te zetten. K*tklusje! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:11

Ik krijg een punthoofd van mensen die belachelijk laag bieden....bah.... :evaw:

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:37

net weer even nieuwe advertenties op MP gezet... hopelijk snel reactie :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:48

Ik ga ook maar weer een poging doen om iets te verkopen op MP en/of BoktMarkt.... :)

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:55

Die meneer van die sjabrak, wat een idioot zeg! Niet te geloven :D

Gister zat zo'n Nigeriaan mij op te lichten. Ik moest een Paypal account aanmaken dus ik zeg zo dat ik dat ga doen en ik vroeg de hele tijd waar het heen gestuurd moest worden. Allemaal overheen heen banketstaaf enz. Sturen ze me gisteravond opeens een PayPal bericht dat het bedrag is overgemaakt en dat het op me rekening komt als ik de TNT track & trace code stuur, terwijl ik nooit een Paypal heb aangemaakt _O- En staat erbij dat het om een Blackberry ging terwijl het een iPhone betrof. Ze moeten echt beter hun best gaan doen _O-

en ik had ze allang dit mailtje gestuurd

I don't believe you, you talk like a nigerian

and nigerians are scammers

so

byebye

En ze blijven het proberen := en het bleek ook uit Nigeria te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:00

"You talk like a nigerian and nigerians are scammers"

.. :')

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:08

haha goedzo Knaasje! :P

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:52

Tyrcanol schreef:
Hij doet maar. Zet t bieden gewoon uit en zie wel wie er over maakt en wie niet.

Hij gaat naar de politie wegens smaad en laster :').
Meneer houdt dit topic goed in de gaten!!

Hoezo smaad en laster?? Dat is pas op het moment dat je hem met naam noemt, want voor als nog weet ik alleen dat het een man is. Dus hoezo smaad en laster? Er lopen wel een miljoen mannen rond in Nederland, alleen misschien maar een handje vol zielige mannetjes en daar is hij, zo lijkt, er één van!
Laat je niet door zo'n zielig figuur gek maken, zolang je hem niet met naam noemt, kan hij je helemaal niks maken! Bovendien had meneer onderzoek plicht. Hij wil je gewoon zenuwachtig maken, maar hij heeft geen poot om op te staan. De politie ziet hem al aankomen...hebben ze ook eens wat te lachen en te vertellen thuis....nou vrouw moet je nou eens horen.... _/-\o_ _/-\o_

O ja nu las ik nog dat hij dit topic in de gaten houd, joehoe ga je mij nu ook aanklagen? ik heb nu ook wat getikt, o nee dat kan ook al niet, vrijheid van meningsuiting _/-\o_ _/-\o_

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:38

Tyrcanol schreef:

Zullen we even naar m zwaaien? :wave:

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:47

Hahaha.
Meiden You made my day!

Bedankt dat doet me echt goed +:)+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:09

Wolkje schreef:
Tyrcanol schreef:

Owwww ja da's goed! Hello mr. Lifeless Loser! :wave:

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:12

@ Tyrcanol
Wat een rare vent!
Had hij maar een eigen dekje moeten meenemen om te vergelijken..

Ik ben ook een soort van opgelicht via marktplaats..
Mijn vriend wilde super graag de stargate seizoenen op dvd..
Als verrassing heb ik toen bijna alle seizoenen via marktplaats gekocht.
Heb nog via de email gevraagd of ze NL ondertiteld zijn en Engels gesproken.
En dat zijn ze ook wel op twee na.. Op een of andere manier de twee eerste discs van seizoen 2 ingesproken..
Er zitten dus twee franse dvd's tussen de Amerikaanse..
Dit is gewoon irritant om te kijken :(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:16

Argh... ben bezig met een enorme lamlul via ebay... ik had een fotocamera gekocht, tweedehands, maar helemaal in orde volgens de advertentie. Blijkt dat de flitser kapot was, die moet automatisch omhoog komen en dat deed ie niet, klepje was "lam". Ding was goed verpakt, kon niet aan DHL gelegen hebben, hij heeft m gewoon defect opgestuurd.

Dus ik heb bij ebay zo'n "klacht" ingesteld (weet niet hoe dat bij de Nederlandse versie heet) en heb de camera teruggestuurd. Met track & trace nummer. 14-05 is de camera weer bij die gozer afgeleverd. Paar dagen gewacht, geen geld terug. Ik heb per PayPal betaald, dus hij kon binnen een minuut mijn geld weer bij mij op de rekening hebben. Maar niks dus. Geen reactie op mijn mailtje. Uiteindelijk wéér een mailtje gestuurd, dat het wel érg lang duurde, en dat ik mijn geld terug wil. Na een paar dagen pas antwoord: geef me je bankgegevens maar.
Ook goed. Dat was vorige week woensdag ochtend, ik heb het mailtje bewaard. Dirékt mijn bankgegevens gestuurd. En nu nog steeds niks op mijn rekening. Dus vandaag weer een mailtje gestuurd of ie het al had overgemaakt, anders moet ik het officieel via ebay en paypal terug vorderen. Kreeg ik net een brutaal mailtje terug dat ik loop te stressen, dat het geld al op mijn rekening staat en dat hij normaal niet aan retourzendingen doet...

Ik heb hem even "vriendelijk" teruggeschreven dat het geld NIET op mijn rekening staat en dat het veels te lang duurt, dat hij geen defecte apparaten op moet sturen als ie ze niet terug wil hebben of het defect in de advertentie moet vermelden, en dat als het geld morgen niet op mijn rekening staat, ik het bij paypal terug vorder. En aangezien ik de koper ben, ik bewijs heb dat de camera terug is bij de verkoper, heb ik het geld dan in no time weer terug op mijn rekening. En hij een minpunt (en een slechte Bewertung van mij natuurlijk!) waar hij een waarschuwing voor krijgt van ebay. Zo. -:(-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:17

hoe wou je het bij PayPal terugvorderen dan?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:20

Kopersbescherming van PayPal... ik heb bewijs dat het apparaat weer terug is, maar nog geen geld terug heb gekregen. Dit is allemaal via ebay gegaan. Ik hoef morgen maar aan de bel te trekken en ik krijg het geld terug.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:23

hmm ik heb voor een dienst (gebruik website) betaald, maar nu is dat gekoppeld aan een andere website. Waar ik geen hol aan heb. Ik heb al klacht ingediend, maar dat duurt mij te lang :') Ik wil gewoon mn centen terug en dan voor de juiste website gebruiken. Heb wel reactie teruggekregen dat ze er naar gaan kijken, maar zo moeilijk lijkt mij het niet := Ben lichtelijk ongeduldig.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 06:42

Wolkje schreef:
Tyrcanol schreef:

Joehoe ik zwaai mee :wave: :wave:

wel flauw hoor...hij zwaait niet eens terug, wat onbeleefd _O-