Naast het huis van m´n zusje (Niezijl) is de bliksem vanochtend ingeslagen. Boom kapot en er viel een duif dood naar beneden... Wel heftig! Hier was het rond half 12 ook ontzettend donker en heeft het 20 minuten flink geonweerd. Nu gelukkig droog...
2 km van mn huis af is de bliksem ingeslagen in een woonhuis, onbewoonbaar verklaard!!
achter mijn huis is een dikke boom doormidden geslagen door de bliksem, ik was echt wel bang, was samen met mijn dochter alleen thuis en zij was ook erg aan het huilen, gauw mn man opgebelt, die was balen wikkelen, de aardlek sprong eruit, de boom stond ook vlakbij mijn paarden, gelukkig hebben die niets. ook heel veel water overlast...
mijn zoon was aan het werk op een boerderij, 1,5 km hier vandaan, 3 kalveren dood door inslag!
Een huis getroffen,hopelijk zijn er geen gewonden NS vond ook een goede reden om weer eens niet volgens het dienstrooster te rijden Twee bomen die van uiterlijk veranderd zijn en een gefrituurde duif Helaas 3 kalveren over de regenboogbrug
Nog iets vergeten?? O ja...hier in de middag heeft het ook behoorlijk gespookt,paarden vroegtijdig naar binnen geschopt volgens de berichten want ik had een verplichte rustdag vandaag,goed uitgekient blijkbaar Leek wel nacht trouwens....
Verder veel water met wat hagel...hmja echt lekker zomerweer,sprak vanmorgen een stel die net vanuit Spanje waren gearriveerd.Voor het eerst in Amsterdam Heb ze maar geadviseerd om met de rondvaart te gaan en de museumboot....beetje droog blijven
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 07-08-08 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Ooee dat vind ik dus het nare van onweer! Huizen die stuk gaan, dieren waar het op inslaat en je kan er niks aan doen..! Gewoon afwachten, nou echt ik schoot vanmorgen helemaal in de stress Was alleen thuis toen het hier recht boven was..
zolang je een beetje tussen de huizen zit in een stad, vind ik het niet zo eng, maar vorige week is er bij mijn paard, een weidegenootje overleden, omdat de bliksem op een paar meter van ze af in sloeg, paard is verdronken in de sloot. Vanmiddag kneep ik hem daarom toch wel even hoor!
Ja precies, en aangezien bij ons op stal de paarden dan buiten blijven.. En we wonen ook buiten het dorp, vrijstaand huis, naast het weiland, aan de achterkant van het huis. Aan de voorkant bos en i.v.m. pa z'n hobby staan hier hoge ijzeren masten in de tuin Dus dat maakt het ook allemaal lekker aantrekkelijk voor de bliksem
Laatst bijgewerkt door MarloesRixt op 07-08-08 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Ja inderdaad, dat vind ik ook nog een van de engste dingen. Paard en huis, daardoor ben ik ook bang. Ik vind het best mooi, maar ik ben ook zo bang van de gevolgen
@ Liss; bedoel je het huis in Briltil? Die is totaal verwoest, niks van over. Zijn geen mensen gewond geraakt. Ik kwam er langs toen het huis alleen nog maar wat rookte, kwamen geen vlammen door het dak, maar uiteindelijk is het dus helemaal opgefikt..
Vanmorgen rond een uur of half 4 begon t, en rond een uur of 8 was het op zijn top.. Er is naast de nodige klappen of zo ontzettend veel regen gevallen, niet normaal..
Jeetje... zo zie je maar weer hoe snel het fout kan gaan Ik was vanmorgen/vanmiddag gewoon aan het bedenken wat ik als eerst moest gaan doen mocht het inslaan. heb me wel bedacht eerst mezelf en de dieren in veiligheid te brengen om daarna de alarmdiensten te bellen, daarna ouders Wat zouden jullie voor volgorde doen?
Ik zou zorgen dat iedereen het huis uit is. Huisdieren hebben we niet dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Als het kan neem ik iets mee, kan het niet, dan neem ik geen risico. Daarna bel ik indd de alarmdiensten.