paasei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 07:29

Bellatrix schreef:
Erg gezellig. :D En lekker! Ze had spareribs mee. :9

Leuk! Fijn dat het gezellig was.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 07:33

Ze vond de kittens ook geweldig en heeft een tijd zitten spelen met ze. :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 07:57

Suzanne F. schreef:
Ik las net dit op NOS:

Maar als het gebruik van fossiele brandstoffen niet snel genoeg daalt, moeten we ons in Nederland voorbereiden op zomers met mogelijk 30 tot 35 tropische dagen. Dat betekent waarschijnlijk dat we heel lange hittegolven krijgen, met niet één week met warm weer, maar waarschijnlijk zes tot acht weken achter elkaar heel hoge temperaturen.

-O- -O- -O-

Ja zoals 2018/19 enzo...

Maar wat ik me afvraag, ze hebben het over fossiele brandstoffen. Maar hoe zit dat met al die datacenters en hun waterverbruik. En alle bomen die ze kappen?
En de landen die volgebouwd worden met huizen en beton.
Volgens mij is die opwarming heel goed tegen te gaan door meer bomen/ bossen aan te planten. Maar daar hoor je ze nooit over.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 08:07

In dat stuk gaat het godzijdank wel over als er niks aan gedaan word vanaf het jaar 2050.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 10:39

Het regent hier! :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 10:42

Hier is het 19 met bewolking nu (Max temp vandaag is maar 21), dus dat is wel echt een heeeeeel stuk beter *\o/* Nu zal het boven in huis nog wel echt even nodig hebben voor de warmte echt wegtrekt, maar hier nu al heel blij mee!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-08-25 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 10:43

Het is hier heerlijk! 18 graden, niet benauwd en een windje. Het lijkt erop dat het ook niet droog blijft. Het huis koelt ook weer lekker af zonder airco.

Elisa, bij ons in de stad zijn ze juist heel erg bezig met aanplant van nieuwe bomen. Wij wonen in het park en in ons uitzicht hebben ze de afgelopen maanden 6 nieuwe, en ook best al grote bomen geplant. Verder in de wijk staan ook enkele honderden nieuwe bomen.
Bomen zijn echt een heel goede manier om te koelen. Als je verder de wijk in gaat waar veel gebouwd is dan is het op warme dagen echt heel warm en drukkend. Als ik thuis kom in het park dan scheelt dat vaak een aantal graden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 11:34

Hier heb ik de boel gisteravond laat en vanmorgen tegen elkaar opengezet.
Lekker even doorwaaien/luchten, kon meteen het huis wat afkoelen.
Huis ging van 26°c (gistermiddag vergeten de gordijnen te sluiten :+) naar 22°c. *\o/*
Kan nu ook gewoon bezig in huis zonder het gevoel te hebben half dood te gaan en overal te zweten, ook erg fijn met het verpotten vd planten enzo. :))

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:21

Selina schreef:
Leuk voor de mensen zonder airco -O-

We moeten juist niet massaal aan de airco's, want dat creëert alleen maar meer opwarming. We moeten onze huizen beter/anders isoleren. Bomen planten helpt ook voor schaduw.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:26

Helaas zijn sommige van ons echt veroordeeld tot een airco...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:27

Tazzey schreef:
Het is hier heerlijk! 18 graden, niet benauwd en een windje. Het lijkt erop dat het ook niet droog blijft. Het huis koelt ook weer lekker af zonder airco.

Elisa, bij ons in de stad zijn ze juist heel erg bezig met aanplant van nieuwe bomen. Wij wonen in het park en in ons uitzicht hebben ze de afgelopen maanden 6 nieuwe, en ook best al grote bomen geplant. Verder in de wijk staan ook enkele honderden nieuwe bomen.
Bomen zijn echt een heel goede manier om te koelen. Als je verder de wijk in gaat waar veel gebouwd is dan is het op warme dagen echt heel warm en drukkend. Als ik thuis kom in het park dan scheelt dat vaak een aantal graden.

Nou dat bedoel ik dus :j fijn dat ze bij jullie zo goed bezig zijn. Hier helaas niet, wordt erg veel gekapt en dus inderdaad ook volgeplemd met woonwijken.

Ik vind deze temperatuur vandaag trouwens zalig! In huis moet het ook nog even goed afkoelen maar ik hoorde dat het vannacht 11 graden wordt dus dat lukt dan wel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:39

Tazzey schreef:
Helaas zijn sommige van ons echt veroordeeld tot een airco...

Oh maar dat zeg ik ook niet. Maar er zijn ook genoeg huizen die het niet echt nodig hebben. :P

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 17:45

Elisa, zonde dat veel gemeenten er niet zoveel aan doen want ik denk inderdaad ook dat daar echt de sleutel kan liggen.
Mijn ouders vonden ons huis en directe omgeving altijd zo lekker koel. Zij wonen echter in een omgeving waar 1,5 boom staat, of eigenlijk een uit de kluiten gewassen struik. En ze hebben hun tuin tot de laatste vierkante milimeter volgeplempt met zwarte natuursteen tegels. Gek dat dat warm wordt :')
Wij hebben alleen houten vlonders en alleen maar groen.

Earth, daar heb je zeker een punt hoor. Als ik het medisch gezien niet nodig zou hebben dan zouden wij geen airco hebben. Hij gaat dan ook alleen aan als het écht nodig is.
Beter isoleren is zeker een ding maar dan moet je daar wel mee om kunnen gaan. Mijn vriendin heeft een nieuwe woning met tripple glas en top isolatie maar die laat alles open overdag waardoor dat huis enorm op warmt en ze die hitte uiteindelijk pas ergens in november kwijt is.
Wij doen alles open tot de temperatuur buiten gelijk is aan binnen en dan gaat alles dicht. Zodra het buiten iets koeler is dan gaat alles weer open, zo houden wij het altijd wel lekker fris.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 18:19

Ik heb een isolerend deurgordijn hangen, dat houdt de warmte aardig buiten terwijl de achterdeur gewoon open staat.
En in de winter houdt het de kou aardig buiten wanneer de honden even de tuin in gaan voor een plas.
Verder hangen er verduisterende rolgordijnen in de woonkamer, scheelt ook een paar graden bij hitte.

Straks na de grootschalige renovatie komt er hr+(+?) glas in de kozijnen, de binnenmuren worden geïsoleerd, de vloeren worden geïsoleerd en onlangs hebben ze de buitenmuren geïsoleerd.
Zou flink moeten schelen tov nu.
Het is houten fundering recht op de grond, gaten eronder, de bovenburen hebben een zolder waar je door de gaten onder het dak zo naar buiten kijkt.
Oftewel ouwe afgeragde zooi zegmaar. :')
Ik woon hier heerlijk hoor maar ik zal.blij zijn wanneer mijn voeten er niet afvriezen zodra ik uit bed stap en ik gewoon de verwarming kan aanzetten zonder alsnog een longsleeve, hoodie, 2 paar sokken , legging en joggingbroek oid te moeten dragen en daarnaast onder een dekbed moet kruipen met een stel kruiken om een beetje op temperatuur te blijven in huis. 8)7

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 06:40

Oh hoe heerlijk om vannacht wakker te worden en het fris te hebben. Lekker mn dekbed over me heen getrokken en verder geslapen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 07:28

Het is hier nog steeds warm op de slaapkamer. Lig alweer 1,5 uur wakker. De wind staat helaas verkeerd.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 07:31

Ik vind er ook nog steeds weinig aan. Morgen en dinsdag ook alweer 25 graden hier zie ik dus die warmte gaat de huizen niet uit zo.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 07:36

19 graden op de slaapkamer! *\%/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:04

Het is heerlijk koel hier met alles open! Koelt echt goed af.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:05

Het is buiten ook nog maar 14 graden. :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:55

Hier is het afgekoeld naar 21,5 op de slaapkamer en 20,5 in de woonkamer. *\o/*

Eindelijk een beetje menselijke temperaturen, heb wel veel ramen opengelaten vannacht.

Dat klinkt heerlijk zoals jullie wonen Tazzey, veel bomen en schaduw helpt echt wel goed. Hopelijk worden ze nog wakker (de gemeenten) voordat het te laat is.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 15:38

Hier is het ook heerlijk afgekoeld. De woonkamer is nu 20,5 en de slaapkamer 19,1. Echt heel erg fijn.

Elisa, het is hier echt heerlijk wonen. Ik kijk vanuit het huis uit op alleen maar groen. Af en toe zie je iemand met een hondje lopen maar dat is ook maar zelden. Best een luxe aan de rand van een drukke stad.
Ik hoop ook dat meer gemeenten voor een beter groenbeleid gaan kiezen. Nu is het hier in de gemeente ook niet zonder slag of stoot gegaan. Wij hebben een groep hier in de stad die zich de "bomen ridders" noemen en die maken zich hard voor bestaande bomen maar ook voor nieuwe aanplant.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 09:14

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik ben echt helemaal in mijn element. Gisteren was het 9 graden in de nacht en de thermometer geeft aan dat het vannacht op z'n koudst 6 graden was. Wij slapen inmiddels al weer onder een dekbed, heerlijk! <3
Van de voorspelling van morgen word ik dan weer iets minder vrolijk maar laten we hopen dat het meevalt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 09:21

23 is max vandaag. Later deze week 27 maar daarna is het wel klaar met de echte warmte...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 09:35

Jammer wel dat er weer een uitschieter van 29 graden is morgen en erna ook nog 25/26, maar we weten dat in principe het ergste wel achter de rug is en daar ben ik heel gelukkig mee. In de avonden koelt het nu echt goed af en is het fris. Heerlijkkkk *\o/*