Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:59

Een dierenarts vindt het gekker als je niet huilt. Het is heel normaal om te huilen, het is niet niks. Heel veel sterkte! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:12

Sterkte Merlen. Wat een rollercoaster.

Laatst was ik in de wachtkamer bij een huisdierenspoedkliniek....
En daar zaten twee gezinnen met dikke tranen (allebei een hondje in noodsituatie) hysterisch te snothuilen. En ik moest al bijna huilen toen ik dat zag en ik heb het betreffende hondje nooit gezien.

Het blijft gewoon het allernaarste van dieren.... Dat je ze ook weer kwijtraakt :(:) Gezond dus om te huilen en het er even uit te laten. Maar het voelt altijd zo genant en poedersuiker.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:13

Merlen schreef:
Dankjewel iedereen voor het meeleven,niet alleen voor mijn hond maar ook het andere.
Ik had me voorgenomen niet te huilen bij de dierenarts.Dat is niet gelukt.

Ach joh je moest eens weten hoe hard ik stond te janken.

Heel veel sterkte! :(:)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:16

Knuffel merlen.

Huilen is niet erg! Je hebt van het dier gehouden...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:25

Dierenartsen vinden het eerder raar als je niet huilt. Ja, mensen in tranen en tuiten zien is erg lastig maar ik zie regelmatig mensen vrij casual naar buiten lopen en dat vind ik ook gek. (Toch vaak tranen ophouden in het openbaar denk ik)

Mocht je ooit een nieuwe dierenarts moeten zoeken: zoek er een met een afscheidsruimte. Dan zit je niet de laatste dierbare minuten met je huisdier in een volle wacht ruimte waar je je toch inhoudt en kun je daarna alle tijd nemen om afscheid te nemen zonder dat je je weg gepest voelt omdat de volgende afspraak er is.

Ik zag vanmiddag een filmpje: hondje komt in de hemel "Hoe ben je overleden?" "In de meest liefdevolle knuffel van mijn baasje!" Nee, waarom ben je overleden? "Weet ik niet, ik weet alleen dat ik innig geknuffeld werd en veel liefde om me heen had"
Komt nu niet zo over maar was echt een mooie om over na te denken.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:31

Onze dierenarts kwam 2de kerstdag aan huis om de hond te laten inslapen…. Dat was ook fijn, zelf moest ze ook een traantje laten.

Sterkte Merlen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:34

Sterkte Merlen altijd verdrietig.
Het is toch normaal dat je verdriet heb.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:50

Sterkte Merlen :knuffel:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:15

Sterkte Merlen!

En ik ga helemaal mee met wat hierboven gezegd is. Ik heb ook flink gehuild toen één van mijn cavia's werd ingeslapen vond het ook niet fijn om te zien ik dacht dat het in twee spuiten ging maar bij hem dus in 1 duurde nog geen 5 seconden. Daarna voelde ik mij wel een stukje beter omdat hij geen pijn meer had.

3 weken later ging de andere er achteraan , daar ben ik niet bij geweest is op de operatietafel gebeurd en ze wouden hem nog wel wakker maken met een half oog maar dat wou ik hem niet aan doen dus heb gezegd dat ze per direct de operatie mochten staken en hem mochten laten gaan. Ik was toen op mijn werk heb echt even staan vechten tegen mijn tranen , eenmaal thuis een uur een potje gejankt en toen ging het bij de dierenarts wel oké.

De dierenarts was overigens top , ze gaven mij een plekje apart en boden een glas water aan vond ik zo lief van ze dat ik daar nog emotioneel door werd :')

Ik mis ze nog steeds heel erg.... Waarom leven dieren gewoon niet volledig met je mee en gaan tegelijk met jou....

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:19

Sterkte Merlen! Altijd nare dingen, een beestje laten gaan ;(

Ik heb ook flink gehuild toen mn cavia werd ingeslapen. En toen ik later naar de balie liep om door te geven dat ik klaar was met afscheid nemen, stond er een kaarsje met een bordje met iets in de stekking van: beste bezoeker, op dit moment neemt iemand afscheid van haar geliefde huisdier. Wij vragen u daar respect voor te hebben en stil (of rustig) te zijn. Toen kwamen de tranen weer ;(

Naderhand kregen we ook nog een kaartje in de bus met sterkte erop. Zo'n fijne dierenartspraktijk!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:21

Merlen schreef:
Dankjewel iedereen voor het meeleven,niet alleen voor mijn hond maar ook het andere.
Ik had me voorgenomen niet te huilen bij de dierenarts.Dat is niet gelukt.

Huilen is normaal, maar niet leuk. :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:30

The Lion King staat niet in het Zulu op Disneyplus. |(

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 20:03

Sterkte Merlen :(:)

denisesilver schreef:
Ik moet zo zes pakken koolzaadstro in mijn autootje laden, ben benieuwd :')

Update:

Afbeelding

Afbeelding

"Weet u zeker dat u geen hulp nodig hebt met het inladen?" Hoe ik dit in de auto heb gekregen is tussen mij, God en de duivel die ik ervoor heb moeten betalen met mijn ziel :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 20:11

denisesilver schreef:
Sterkte Merlen :(:)

denisesilver schreef:
Ik moet zo zes pakken koolzaadstro in mijn autootje laden, ben benieuwd :')

Update:

[ [url=m/ZwsfnQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4GgYcU.jpg]Afbeelding[/url] ]

"Weet u zeker dat u geen hulp nodig hebt met het inladen?" Hoe ik dit in de auto heb gekregen is tussen mij, God en de duivel die ik ervoor heb moeten betalen met mijn ziel :')

Tetris voor gevorderden :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 20:23

Je hebt in voedseltransport gewerkt of je hebt het niet hè :')

Afscheid nemen van dieren, ik jank al als ik er aan moet denken. Met het inslapen van de Shetlander kon ik mijn tranen wel inhouden, maar de dierenarts maakte het niet makkelijk met z'n "Ja, deze hebben jullie lang gehad hè?" :+

Ik haat huilen, vooral in bijzijn van anderen. Inclusief familie overigens. Ga er over op houden met typen, want ik zit nou al bijna te janken :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:06

Merlen heel veel sterkte.

Knap volgestouwd autootje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:09

:)) tetris voor gevorderde

Daar lijkt het wel op.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:18

Sterkte Merlen :knuffel: hier eens flink staan janken bij de dierenarts met een ziek hamstertje die ik nog geen 5 dagen had en waar ik vanuit was gegaan dat we haar moesten laten inslapen. Heb amper kunnen uitleggen wat er aan de hand was, echt zo'n ugly cry. Uiteindelijk op antibiotica kuur gehad en ze heeft nog een half jaar fijn mogen leven bij mij. (Opvang hamster, dus was al wat ouder)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:55

Collega's die gerust vroeg in de morgen een energieblikje open trekken %)

Vroeger dronk ik het ook wel maar nu rook ik die geur en dacht ik na je middelbare school is het wel tijd om ermee te stoppen _O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:07

Buurkind die alleen thuis is.
Pokke herrie.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:09

sterkte merlen.

Hier vandaag geergerd aan de harde wind want we zouden voor de 2e keer ooit met de trailer op stap. Eenmaal op stal bleek de ergernis te veranderen want Sjors was niet van plan op de trailer te gaan en na 45 minuten hebben we hem maar ingespannen om alle irritaties er uit te rijden met een stevige bosrit (en hij was echt SUUUUUPER braaf). Hij ging zonder drama door 40cm diepe plassen en bleef heel braaf toen een eikel in een groene corsa ons vlak naast stal passeerde met 60 km/uur en door een plas waarbij Sjors ook nat gespat werd. Top paard. Toen nog even geprobeerd met de trailer maar Nee was en bleef nee. Nouja andere keer beter.

Eenmaal thuis blijkt mijn regenbroek ook niet meer goed: natte benen en een lek bij het kruis :(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:33

denisesilver schreef:
Je hebt in voedseltransport gewerkt of je hebt het niet hè :')

Afscheid nemen van dieren, ik jank al als ik er aan moet denken. Met het inslapen van de Shetlander kon ik mijn tranen wel inhouden, maar de dierenarts maakte het niet makkelijk met z'n "Ja, deze hebben jullie lang gehad hè?" :+

Ik haat huilen, vooral in bijzijn van anderen. Inclusief familie overigens. Ga er over op houden met typen, want ik zit nou al bijna te janken :')

Ik haat het ook, maar ja als je moet dan moet je.

Zo zaten wij ook in de wachtruimte bij de dierenarts te huilen met onze overleden kat in mijn armen (thuis overleden).
Ik schaamde me ook niet, alleen vond ik het wel een beetje sneu dat er net toevallig ook een jong jongetje in de wachtkamer zat :=

Achteraf hadden we beter de kat zelf naar het crematorium kunnen rijden, maar niet aan gedacht, was totaal van de kaart.

Sterkte voor wie het nodig heeft :knuffel:

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:34

Mijn hond die denkt dat ze mag slapen waar ze net neergeploft is....
No hond.... Das mijn plek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:35

Trek in Maccies, maar dat heb ik eergisteren ook al gehad. :')

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:55

De buurjongen die vandaag alweer het huis van zijn oma gebruikt als jeugdhonk/feestlocatie. (Oma zelf verblijft al maanden in een verzorgingstehuis/revalidatiecentrum en lijkt ook niet meer terug te kunnen komen)