Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:53

MarlindeRooz schreef:
Nou dan raad ik je eens aan “De dood in Venetië” eens te lezen. Is er ook in het Duits (originele taal). Erg naar boek. Maar wel prachtig. :j

Biecht ik heb net ongevraagd kritiek geleverd op de kledingvoorschriften van mijn werk. Ik moest het controleren op grammatica maar heb inhoudelijk kritiek lopen geven. Je gaat toch niet voor een tattoo of piercing toestemming vragen bij HR. Leuk als je een Prince Albert wil ofzo. }:)

Wat raar, dat hoeft bij ons niet :+

Edit: wacht, dit is voor je andere werk of niet :')

MarlindeRooz

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:24

Ja _O-

En met mijn opleiding kan je heel veel hoor! Er zijn mensen die het onderwijs in gaan, communicatie kant, marketing kant, bij een uitgeverij werken, schrijver worden of iets anders waarvoor universitair niveau gevraagd wordt.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:38

Ik vind de Rituals douche olie helemaal niet fijn, dus die laat ik achter in het hotel. :=

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:47

Oh ik vind rituals echt bocht := zit zoveel troep in.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:26

MarlindeRooz schreef:
Ja _O-

En met mijn opleiding kan je heel veel hoor! Er zijn mensen die het onderwijs in gaan, communicatie kant, marketing kant, bij een uitgeverij werken, schrijver worden of iets anders waarvoor universitair niveau gevraagd wordt.

Dit leest alsof je, om schrijver te worden, een universitair niveau moet hebben :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:28

Dan lees je dat verkeerd. Waarvoor verwijst naar iets anders niet naar de gehele opsomming. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:11

MarlindeRooz schreef:
Ja _O-

Zoals inderdaad IT, consulting, wetenschappelijk onderzoek, maar ook onderzoek voor bedrijven zelf etc. Echt mogelijkheden te over.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:04

verootjoo schreef:
Fly_high schreef:
Ik ga ervan uit dat goed Nederlands in zekere mate vanzelf gaat als je in Nederland opgroeit :P

Daar zou ik niet van uit gaan :')
Wat ik hoor op straat en hoeveel d-t fouten ik zie ik officiële teksten… tenenkrommend.

Voor de rest wel eens :P

Oh ja, je hoeft je maar even op Bokt te kijken voor de meest mooie stijlbloempjes:
-hij/zij/het wilt :brr:
-me paard %)
-men paard (spatie teveel, maar prima voor de kar)
-zen paard (heel ontspannen dier)
-het zadel licht goed (super handig na zonsondergang {:} )

En soms kom je dat dan allemaal tegen in één OP en titel -O- .

En om on topic te blijven: mijn biecht is dat ik dergelijke topics direct weer weg klik.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:10

Mijn biecht: ik was chronisch ziek tijdens de middelbare, alleen was dat toen nog niet bekend en ik heb enorm veel gespijbeld waaronder Nederlands lessen. Ik heb altijd veel gelezen en een goed gevoel voor schrijven waardoor ik ermee wegkwam. Maar Nederlandse grammatica? Ik zou het echt niet kunnen benoemen of uitleggen en maak daardoor hele rare en ook wel ernstige fouten. Elke keer als ik een Nederlands paper moet schrijven voor mijn studie denk ik ‘ik moet écht een keer een cursus Nederlands doen’ :=
Dus bij deze, het spijt me. _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:29

De afspraak hier is dat mijn vriend zelf zijn schone was in de kast pakt. Ik vouw het op en hij hoeft het er alleen maar in te pakken.

Ik heb net alles netjes in zijn kast gepakt. Zodat ik de leuke dingen bovenop kan leggen. Die pakt hij dan als eerste. Krijg ik lekker mijn zin en draagt hij die lelijke shirts niet. Maar ik ga natuurlijk doen alsof ik dat gedaan heb omdat ik zo’n fantastische vriendin ben. O:)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:36

MarlindeRooz schreef:
Zodat ik de leuke dingen bovenop kan leggen. Die pakt hij dan als eerste.

_O- wij mannen zijn ook zo makkelijk te sturen hè :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:46

Ja zo heerlijk! Hij heeft alles in bakjes ala Marie Kondo en ik doe dus alle leuke shirts in het voorste bakje en de lelijke in de achterste. Wat je niet ziet, pakt hij niet! :D

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:47

MarlindeRooz schreef:
De afspraak hier is dat mijn vriend zelf zijn schone was in de kast pakt. Ik vouw het op en hij hoeft het er alleen maar in te pakken.

Ik heb net alles netjes in zijn kast gepakt. Zodat ik de leuke dingen bovenop kan leggen. Die pakt hij dan als eerste. Krijg ik lekker mijn zin en draagt hij die lelijke shirts niet. Maar ik ga natuurlijk doen alsof ik dat gedaan heb omdat ik zo’n fantastische vriendin ben. O:)

Hahaha ik doe precies hetzelfde. En hij maar lopen in de leuke shirts *\o/*

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:02

Hier ben ik ook schuldig aan, bij opvouwen de leuke shirts/truien/broeken van mijn vriend bovenop leggen _O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:12

Hier werkt het precies andersom; mijn vriend doet meestal de was en legt alles klaar zodat ik het zelf in mijn kast kan leggen. Soms probeert hij het wel op te ruimen, maar klaagt daarna altijd dat mijn kast te vol is O:) .

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:22

MarlindeRooz schreef:

Dit doe ik ook. Anders loopt ie altijd in hetzelfde

Dan nu een biecht van gisteren. Kreeg een appje van moeders of ze langs kon komen gisteravond. Heb gezegd dat we naar mijn pony moesten om de waterbakken te vullen( doet mijn vent altijd) terwijl ik eigenlijk zo geen zin had dat ze langs kwam en moe was. Leugentje af en toe moet kunnen *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:57

Rex_Rolfo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Zodat ik de leuke dingen bovenop kan leggen. Die pakt hij dan als eerste.

_O- wij mannen zijn ook zo makkelijk te sturen hè :D
Ik kom er nu pas achter dat je een man bent. _O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:13

Mijn man zoned op een bepaald moment in een gesprek altijd uit en dan krijg je als antwoord alleen nog maar: Prima.

Mijn vriendinnen vinden dat dus belachelijk, een man moet altijd luisteren naar wat je te vertellen hebt. Maar ik vind het heerlijk, als ik iets graag wil en ik weet dat hij dat eigenlijk niet wil, niet leuk vind of er geen zin in heeft...
Start ik een lang verhaal tot het moment dat hij uitzoned en dan breng ik het geen wat ik graag wil ter sprake...

HIJ WAS HET ER DAN SOWIESO MEE EENS WANT HIJ ZEI PRIMA...
No backsies :+ :') _O-
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 11-08-22 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:24

Oh, je bedoelt zonet op zijn Engels ipv het Nederlandse zonet (zojuist). Ik kon er echt even niets van maken.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:27

Zoned. Ik kon er idd ook niets van maken :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:32

Balenciaga schreef:

Dat ja, ik ben al de hele week aan het klote met het woordenboek op mijn telefoon, hij schakeld van Engels naar Nederlands naar Spaans naar Italiaans naar Frans, en die laatste 3 talen kan ik niet eens en ik snap ook niet waarom hij in eens steeds switched van taal. Ik ben momenteel al blij als ik een normaal bericht kan typen, het is momenteel als of ik de taal van de minions spreek >;)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:39

Roodvos schreef:
Oh ja, je hoeft je maar even op Bokt te kijken voor de meest mooie stijlbloempjes:
-hij/zij/het wilt :brr:
-me paard %)
-men paard (spatie teveel, maar prima voor de kar)
-zen paard (heel ontspannen dier)
-het zadel licht goed (super handig na zonsondergang {:} )

En soms kom je dat dan allemaal tegen in één OP en titel -O- .

En om on topic te blijven: mijn biecht is dat ik dergelijke topics direct weer weg klik.

Ik klik ze niet weg maar juist open met de verwachting dat het een vermakelijk reltopic kan worden :+ wat vaak genoeg het geval blijkt te zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:53

M_D_H schreef:
Balenciaga schreef:

Dat ja, ik ben al de hele week aan het klote met het woordenboek op mijn telefoon, hij schakeld van Engels naar Nederlands naar Spaans naar Italiaans naar Frans, en die laatste 3 talen kan ik niet eens en ik snap ook niet waarom hij in eens steeds switched van taal. Ik ben momenteel al blij als ik een normaal bericht kan typen, het is momenteel als of ik de taal van de minions spreek >;)
Waarom maakt je woordenboek van 'schakeld' dan geen 'schakelt'? :+

Overigens was 'zonet' wel de juiste spelling, net als dat het ook 'switcht' zou moeten zijn. 'Zoned' en 'switched' zijn Engelse verleden tijd en derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd eindigt in het Nederlands überhaupt nooit op -d.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:59

Het was wel correct behalve dat het misschien nog niet echt een gebruikelijk Nederlands woord is. En dat het zo heel verwarrend is.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:00

Ik vind Engelse woorden vervoegd op z'n Nederlands echt verschrikkelijk, boeit me niet of het correct is, het lijkt gewoon nergens op :')