Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:02

OleJon schreef:
Geert vanden Bossche is ook een viroloog en beweert toch andere dingen. Dan de virologen van het omt.
Vergeet niet dat het omt belangen verstrengeling in heeft, door middel van aandelen en leverancier beademingsapperatuur. Gaat alleen maar om centjes

Dierenarts, heeft ooit wat onderzoekjes/papers geschreven en het meest belangrijke, meneer was met een eigen vaccin bezig wat nu toe mislukt is. Deze Corona crisis geeft hem zijn five minutes of Fame.

https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... onavaccins

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 08:46

Zebrastreep schreef:
OleJon schreef:
Als je niet om de 3 maanden gaat, krijg je ook geen groen vinkje. Dan kun je ook niks meer. Weet niet of jullie het in de gaten hebben, maar door het qr code gedoe heb je niks meer te willen.

Oja waar staat dat :') Ik heb nog steeds een groen vinkje na 10 maanden. Bijzonder hoor

En jij gelooft serieus dat dat zo blijft. Nu ben je al verplicht in Quarantaine te gaan als je zonder booster Oostenrijk in wilt.
Ze veranderen het heel makkelijk hoor.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:06

Zebrastreep schreef:
OleJon schreef:
Geert vanden Bossche is ook een viroloog en beweert toch andere dingen. Dan de virologen van het omt.
Vergeet niet dat het omt belangen verstrengeling in heeft, door middel van aandelen en leverancier beademingsapperatuur. Gaat alleen maar om centjes

Nee dat is Geert niet dat denkt Geert. Ik weet niet meer wie het was hier op het forum daar heel goed een uitleg over kon geven. Maar Geert was al aardig ontkracht wat betreft zijn theorieën.

Geert is idd geen viroloog, maar ik vind de ontkrachtingen ook niet waterdicht. Het kan gewoon dat er een meer gevaarlijke variant opkomt. Maar goed, als het een variant is die erg ziek maakt zou je zeggen dat mensen het minder goed kunnen verspreiden en dan wordt die variant niet zo snel dominant.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:07

Ik ben pro vaccinatie.
Maar niet elke 3 maanden. En om eerlijk te zijn geloof ik ook niet dat dat gaat gebeuren.
Denk dat het uiteindelijk elk najaar gaat zijn voor die wil.
En zou dat wel zo zijn, dan maar geen groen vinkje.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:19

DuoPenotti schreef:
Ik ben pro vaccinatie.
Maar niet elke 3 maanden. En om eerlijk te zijn geloof ik ook niet dat dat gaat gebeuren.
Denk dat het uiteindelijk elk najaar gaat zijn voor die wil.
En zou dat wel zo zijn, dan maar geen groen vinkje.

Hier hetzelfde. Elke 3 maanden ga ik niet doen voor een groen vinkje. Maar dat zal er niet van komen hoor. Elk jaar denk ik wel. En hooguit elke 6 maanden, al zou ik daar ook niet blij mee zijn. Maar goed, we wachten het af.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:22

No way dat ik elke 3 maanden laat vaccineren.
Laat ze dan maar een beter vaccin ontwikkelen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:29

Ik kan bepaalde gebouwen al niet meer in zonder booster of test, ik vind dat ze behoorlijk rap zijn met het omzetten van nieuwe beperkingen. Voor inreizen is het vaccinatie bewijs al niet meer relevant, enkel de test.
Eigenlijk verwacht ik dat in het eerste kwartaal snel even een certifikaat plicht voor kinderen vanaf 5 er tussen gesneakt wordt. Dan wordt het pas echt heftig als ze zo aan de boosters gaan hangen.
Kind 2x per jaar inenten of toch maar niet op zwemles. Dat zijn eigenlijk geen vragen waar ik me mee bezig wil houden maar ik mag al volledig ingeent niet meer zwemmen (gelukkig vind ik dat niet erg), de stap is heel klein.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:31

Sizzle schreef:
Ik kan bepaalde gebouwen al niet meer in zonder booster of test, ik vind dat ze behoorlijk rap zijn met het omzetten van nieuwe beperkingen. Voor inreizen is het vaccinatie bewijs al niet meer relevant, enkel de test.
Eigenlijk verwacht ik dat in het eerste kwartaal snel even een certifikaat plicht voor kinderen vanaf 5 er tussen gesneakt wordt. Dan wordt het pas echt heftig als ze zo aan de boosters gaan hangen.
Kind 2x per jaar inenten of toch maar niet op zwemles. Dat zijn eigenlijk geen vragen waar ik me mee bezig wil houden maar ik mag al volledig ingeent niet meet zwemmen (gelukkig vind ik dat niet erg), de stap is heel klein.

Dat klinkt behoorlijk streng. Ik heb ook geen idee waar het in Nederland heen gaat. Op zich zijn wij in Nederland redelijk eigenwijs en dwars en zijn we niet van de hele strenge regels dus misschien loopt het hier wel los.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:35

Ik gok dat 2g hier meteen ingezet wordt als er weer iets open kan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:37

Aangezien NL continue van Duitsland afkijkt zou ik dat niet zo optimistisch zien, Duitsland is er namelijk mee begonnen. Je kan in Duitsland zonder booster ook niet meer zwemmen.
Ga er maar minimaal vanuit dat je zonder booster vanaf komend voorjaar je land niet meer uit komt.

De 2G+ regel kwam ook ongeveer als een donderslag. Er werd maanden gezegt dat ze niets zagen in 2G vanwege sociale uitsluiting en toen ineens patsboem van 3G naar 2G+ terwijl op dat moment pas 13% zijn booster gehad had %)
Binnensport is nu met masker of met booster. Daarmee doen ze dis weer lekker struisvogelig alsof een booster tegen besmetting helpt :roll:
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 27-12-21 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:40

In Frankrijk zijn ze ook heel vlot met het aanpassen van de regels.
Eerst moest je simpel 2 vaccinaties hebben. Daarna een booster als het langer dan 6 maanden geleden was, nu al teruggebracht naar 4 maanden en ze zouden het op 3 maanden kunnen zetten.
Ook wordt het een vaccinatiepas, dus je moet gevaccineerd zijn om ergens binnen te komen. Negatieve test telt binnenkort niet meer.

Eerlijk? Ik vind het paniekvoetbal en ik ga me niet elke 3 maanden laten vaccineren (ook niet elke 6). Als ik daardoor geen groen vinkje heb, so be it.

Moest het nodig zijn om naar het buitenland te gaan (familie woont in het buitenland) dan zal ik die booster wel laten zetten. Maar in eigen land geen restaurant, bioscoop of theater binnen kunnen? Dan niet, ik kan ook zonder die gelegenheden.
Laatst bijgewerkt door Thioro op 27-12-21 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:42

Ik hoef zelf ook geen vinkje, maar ik vrees voor de omzetting voor jonge kinderen voor hun sport en hobbies.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:45

Ik hoop dat ze het voor de kinderen nooit verplichten. Voor hen is het al helemaal geen win-win situatie.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:46

Vayo schreef:
Daar vrees ik wel een beetje voor. Iedere 3 maanden prikken zou ik echt niet zien zitten. Helemaal omdat ik geen risicogroep ben. Zoveel vaccineren zou ik dan echt teveel van het goede vinden.

Ik als risico groep zie dit ook niet zitten. Ik denk dat niemand hier op zit te wachten.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:47

Zebrastreep schreef:
OleJon schreef:
Als je niet om de 3 maanden gaat, krijg je ook geen groen vinkje. Dan kun je ook niks meer. Weet niet of jullie het in de gaten hebben, maar door het qr code gedoe heb je niks meer te willen.

Oja waar staat dat :') Ik heb nog steeds een groen vinkje na 10 maanden. Bijzonder hoor

Dat veranderd heus wel hoor, is zo aangepast. En dan de co2 en bankzaken erbij en dan hebben ze totale controle.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:49

Thioro schreef:
In Frankrijk zijn ze ook heel vlot met het aanpassen van de regels.
Eerst moest je simpel 2 vaccinaties hebben. Daarna een booster als het langer dan 6 maanden geleden was, nu al teruggebracht naar 4 maanden en ze zouden het op 3 maanden kunnen zetten.
Ook wordt het een vaccinatiepas, dus je moet gevaccineerd zijn om ergens binnen te komen. Negatieve test telt binnenkort niet meer.

Eerlijk? Ik vind het paniekvoetbal en ik ga me niet elke 3 maanden laten vaccineren (ook niet elke 6). Als ik daardoor geen groen vinkje heb, so be it.

Moest het nodig zijn om naar het buitenland te gaan (familie woont in het buitenland) dan zal ik die booster wel laten zetten. Maar in eigen land geen restaurant, bioscoop of theater binnen kunnen? Dan niet, ik kan ook zonder die gelegenheden.

Zo komt het wel

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:55

Als ik onderstaand tekstje lees, vraag ik mij af hoeveel ze eigenlijk echt weten over de besmettelijkheid van deze virussen.
Quarantaine tijd wordt gehalveerd om de zorg niet te laten omvallen.
Lijkt op het interval tussen de vaccins. Dat is ook alsmaar ingekort de voorbije maanden :+

Citaat:
New Yorkers met een essentiële functie mogen vijf dagen na een positieve test alweer aan de slag. De verplichte isolatietijd wordt gehalveerd om te voorkomen dat sectoren zoals de zorg kraken onder de besmettingsgolf. “Ook bij ons is dit het overwegen waard”, zegt biostatisticus Geert Molenberghs.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:01

En het ergste is nog wel dat alles er tot nu toe op lijkt dat de Omikron variant een stuk milder is. Toch gaan ze gewoon verder met het invoeren van draconische maatregelen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:26

bigone schreef:
Dit is toch een onderzoek naar effectiviteit van twee prikken tegen de omikron variant ?
En dat de booster de immuniteit weer de lucht in jaagt?

Ah, dáár is wel wetenschappelijke zekerheid over.

Nee Loretta, dat kan wel zo líjken maar dat is pas een week zo en nog niet voldoende onderbouwd :+

Nee, serieus, omicron is al een maand goed nieuws doch dat kan niet onomwonden gemeld worden want dan leidt ontspanning van gedrág tóch tot meer opnames. Maar ja, het is dubbel goed nieuws!

Het is nu oppassen dat we de boot naar endemisch niet missen. Er moet niet téveel afgeremd worden. Reken maar uit voor NL. Er zijn zeg 10 miljoen herstelden nodig voor een basisresitentie. Je weet wel die welke volgens sommigen hier niet bestaat. Maar goed 10 miljoen. Reken nu maar uit hoeveel besmettingen per dag er nodig zijn om kerst 2022 niet weer de boel dicht te moeten gooien om de kwestbaren uit de ziekenhuizen te houden.

De grote vraag is wat het doel is. Het ´grotere belang´. Dat we van beperkingen, verplichte pas afkomen of juist niet?
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 27-12-21 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:28

@Sizzle, in welk land woon jij ook alweer?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:33

Anna79 schreef:

Ben jij leesblind?

Suzanne F.

Anna79 schreef:

Er staat dat ze in Zwitserland woont.

Popstra

Loretta schreef:
En het ergste is nog wel dat alles er tot nu toe op lijkt dat de Omikron variant een stuk milder is. Toch gaan ze gewoon verder met het invoeren van draconische maatregelen.

Dat is wat ik ook zo krom vind.
Als het ziekte beeld mild verloopt dan gaat de zorg toch niet overlopen door deze variant?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:36

Popstra schreef:
Loretta schreef:

Dat is wat ik ook zo krom vind.
Als het ziekte beeld mild verloopt dan gaat de zorg toch niet overlopen door deze variant?

Jawel, want er begint zo'n groot personeelstekort te komen in de ziekenhuizen en dat zal er de komende maanden niet meteen beter op worden. Personeel valt uit, gaat naar een andere sector of zoekt een andere baan in de zorg.
Ze moeten nu al best wat bedden op de IC ' leeg ' laten omdat er geen handen meer aan het bed zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:39

Maar ook voor die rede kun je de maatschappij niet lam blijven leggen