Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:21

Cer schreef:
Relaxed schreef:
Maar jij bent als werknemer toch ook niet onfeilbaar? En ook de overheid heeft heel veel werknemers die allemaal niet onfeilbaar zijn..
Daarbij is ons hele systeem, neem alleen het belastingstelsel al, hier zo enorm ingewikkeld en gecompliceerd, dat kan gewoon nooit foutloos gaan in de uitvoering.

Hm... hier sta ik wel even van te kijken.. :)

Want?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:22

996981 schreef:
Relaxed schreef:
Maar jij bent als werknemer toch ook niet onfeilbaar? En ook de overheid heeft heel veel werknemers die allemaal niet onfeilbaar zijn..

Daarbij is ons hele systeem, neem alleen het belastingstelsel al, hier zo enorm ingewikkeld en gecompliceerd, dat kan gewoon nooit foutloos gaan in de uitvoering.

En dus mag je daar geen zorgen over maken en moet je het maar accepteren?

Jij mag dat zeker, maar ik kies ervoor om dat niet te doen. Nogmaals, ik wil me niet druk maken om dingen waar ik geen invloed op heb..

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:26

Nou, het is niet zo van 'jij mag dat wel doen'... je hebt best wel een beetje een oordeel over mensen die dat wel doen, althans, zo komt het over :j
Jij wil je er niet druk om maken (en dat doe je ook niet, en je maakt daar best nog wel wat excuses voor de overheid) maar je vind het ook negatief en gedoe dat andere mensen daar wel over nadenken.. Laat die andere mensen dan.

Ik vind het zelf een beetje bijzonder, ook gezien de voorbeelden van foutjes van de overheid (en daar dan ook nog eens niet voor uit willen komen) dat mensen de overheid zo lijken te verdedigen.

Het 'ja het is poedersuiker, en sommige dingen zijn schandalig, en daar zouden ze echt wat mee moeten doen, maar ondertussen moeten we toch wat' snap ik dan weer wel heel goed :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:30

Er is geen enkel land in de EU dat zijn cybersecurity op peil heeft. Wij hebben er op het werk continue mee te maken helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:34

Dit is toch een discussieforum waar je je mag uiten? Ik uit me op mijn manier en jij op de jouwe.. En ja, ik vind je erg negatief en ik vraag me af wat je daarmee opschiet.. En zo vind je ook iets van mij..

En ik vind idd dat de overheid het ook maar te doen heeft met de mensen die er werken, dat maakt immers 'de overheid' Dat is niet perse verdedigen, dat is gewoon de realiteit..

En ja, er zou heel veel anders moeten, maar ik word al moe bij de gedachte dat ik daar over na moet denken en laat dat graag aan anderen over ;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:41

Wat ik dan wel weer erg ironisch vindt is dat mensen bang zijn dat hun gegevens zichtbaar zijn , maar elk jaar een paar honderd euro terug krijgen van de belastingdienst moet en zal. Daar staan ook behoorlijk wat gegevens in. Het meeste is gewoon overal bekend hoor , maar als je niks te verbergen hebt is het toch geen ramp? Althans ik lig er absoluut niet wakker van.

Een hele tijd terug zijn er gegevens gehackt als je online tickets had gekocht bij bepaalde dierentuinen en of pretparken. Daar zaten mijn gegevens ook bij. Onder andere mijn email-adres en bankrekening nummer waren daarbij gelekt. Alleen het nummer van je bankrekening kunnen ze niet zoveel mee , en daar is ook gelukkig niks mee gebeurd. Enige wat ik krijg zijn spam mailtjes van bitcoins en of andere gekke bedrijven. Na een paar maanden houden ze wel op , helemaal als je niet reageert.

Ik vindt het ergens wel heel triest dat iemand geld heeft betaald om bijv mijn email en andere gegevens te krijgen om spam mailtjes te sturen waar ik niet in trap :')

Maar dat is heel wat anders dan de gegevens die bij de overheid liggen. Denk je nu echt dat Mark Rutte persoonlijk gaat bekijken wat voor medicatie je slikt? Dat interesseert die beste man niet eens.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:44

Zebrastreep schreef:
Maar dat is heel wat anders dan de gegevens die bij de overheid liggen. Denk je nu echt dat Mark Rutte persoonlijk gaat bekijken wat voor medicatie je slikt? Dat interesseert die beste man niet eens.

Dit is een beetje een rare vergelijking... nee, het interesseert Mark Rutte niet...

Enfin, de voorbeelden waarbij het wel iemand zou kunnen interesseren, zijn al gegeven (nee, daar zat Mark niet bij :) )

@Relaxed: Prima hoor :j
Maar zodra je zegt 'van mij mag iemand...etc" en het blijkt wel duidelijk dat je dat eigenlijk niet bedoelt, dan zeg ik daar wat van :) Ook onderdeel van een discussieforum :)
En waarom je dan gelijk iemand moet labellen (en ook nog onterecht) snap ik niet, en als ik dan toelicht dat ik dat zo niet, gewoon volhouden dat het wel zo is (alsof ik niet weet wat ik vind) vind ik ook apart. Mag ik ook zeggen :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:46

Relaxed schreef:
Trek het even gigantisch uit zijn verband, verkrachting is hier gewoon strafbaar en gelukkig wordt dat ook gehandhaafd..

En er worden helemaal geen rechten geschonden, overdrijf toch niet zo gigantisch :r

Pardon? Datalekken, -misbruiken door de overheid is ook illegaal :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:48

Cer schreef:
Zebrastreep schreef:

Dit is een beetje een rare vergelijking... nee, het interesseert Mark Rutte niet...

Enfin, de voorbeelden waarbij het wel iemand zou kunnen interesseren, zijn al gegeven (nee, daar zat Mark niet bij :) )

@Relaxed: Prima hoor :j
Maar zodra je zegt 'van mij mag iemand...etc" en het blijkt wel duidelijk dat je dat eigenlijk niet bedoelt, dan zeg ik daar wat van :) Ook onderdeel van een discussieforum :)
En waarom je dan gelijk iemand moet labellen (en ook nog onterecht) snap ik niet, en als ik dan toelicht dat ik dat zo niet, gewoon volhouden dat het wel zo is (alsof ik niet weet wat ik vind) vind ik ook apart. Mag ik ook zeggen :j

En dat doe je ook +:)+ Prima toch..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:49

Relaxed schreef:
Jij mag dat zeker, maar ik kies ervoor om dat niet te doen. Nogmaals, ik wil me niet druk maken om dingen waar ik geen invloed op heb..

Maar je staat wel op de barricades om voor iedereen een vaccinatieverplichting en pas in te voeren.
Degenen die dat door de strot geduwd krijgen zonder enige noodzaak voor hén hebben heel wat meer reden om er tegen op die barcade te gaan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:52

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:

Maar je staat wel op de barricades om voor iedereen een vaccinatieverplichting en pas in te voeren.
Degenen die dat door de strot geduwd krijgen zonder enige noodzaak voor hén hebben heel wat meer reden om er tegen op die barcade te gaan staan.

Ik op de barricades? Waar en wanneer was dat precies? :') :') Gel*l.. Ik verplicht helemaal niemand tot vaccinatie en dat ga je hier van mij ook niet terugvinden in mijn posts..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:55

Ik ondertussen aan het winkelen voor een nieuw mobielte. Is de eerst die ik koop sinds mijn oude rubber Nokia van 15 jaar geleden. Dat een toenmalige vriendin me persé wilde kunnen whatsappen maakte dat ze me een smart cadeau gaf. -O- maar wat doe je?

Helaas mu niets meer waar de batterij uit kan >;) en ja dat heeft een tracking reden en is níet in míjn belang.

Niet dat het voor mij een punt is trouwens; laat het ding toch vaak gewoon ergens ´thuis´ of in een auto.

Wil wel dat ik dingen als gps locatie op fotos e.d. hárd kan uitzetten/blokkeren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:56

Relaxed schreef:
Ik op de barricades? Waar en wanneer was dat precies? :') :') Gel*l.. Ik verplicht helemaal niemand tot vaccinatie en dat ga je hier van mij ook niet terugvinden in mijn posts..

8)7

:x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:00

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:

8)7

:x

Nee HC, je schuift mij iets in de schoenen wat niet waar is. Reageer dan nu ook even inhoudelijk. Want echt, ik verplicht niemand tot vaccinatie en heb dat nooit gedaan..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:06

Zebrastreep schreef:
Wat ik dan wel weer erg ironisch vindt is dat mensen bang zijn dat hun gegevens zichtbaar zijn , maar elk jaar een paar honderd euro terug krijgen van de belastingdienst moet en zal. Daar staan ook behoorlijk wat gegevens in. Het meeste is gewoon overal bekend hoor , maar als je niks te verbergen hebt is het toch geen ramp? Althans ik lig er absoluut niet wakker van.

Een hele tijd terug zijn er gegevens gehackt als je online tickets had gekocht bij bepaalde dierentuinen en of pretparken. Daar zaten mijn gegevens ook bij. Onder andere mijn email-adres en bankrekening nummer waren daarbij gelekt. Alleen het nummer van je bankrekening kunnen ze niet zoveel mee , en daar is ook gelukkig niks mee gebeurd. Enige wat ik krijg zijn spam mailtjes van bitcoins en of andere gekke bedrijven. Na een paar maanden houden ze wel op , helemaal als je niet reageert.

Ik vindt het ergens wel heel triest dat iemand geld heeft betaald om bijv mijn email en andere gegevens te krijgen om spam mailtjes te sturen waar ik niet in trap :')

Het probleem is, en dat is in Frankrijk echt erg aan de hand en ik heb het idee vele male erger dan in NL, dat je op de vaste lijn (zelfs na verbod instellen) voortdurend gebeld wordt door allerlei mensen variërend van oplichters tot reclame makers zo erg zelfs dat wij en ook onze vrienden de vaste lijn hebben ontkoppeld en alleen aankoppelen als we zelf gaan bellen.
Te vaak krijg ik emailtjes met vragen als reviews geven, eventjes op een link drukken voor het een of ander en die zien er ongelooflijk gelikt uit. Ik druk dus nergens meer op en zie wel wanneer mijn artikelen wel of niet aankomen.
Tevens na afschrijvingen uit Mexico!!!! check ik 1x per 2 dagen mijn Franse rekening nummer zodat ik gelijk (voor de 4de keer) mijn credit kaart kan blokkeren. Het trieste is, dat ik alleen met mijn Franse kaart betaal op internet als het ECHT NIET ANDERS kan. Want met de NL bank kaarten heb ik nergens problemen mee.

Dus hier in Frankrijk is het een giga probleem en de mensen zijn enorm gehaaid.

Daarnaast beleef ik meer en meer de overheid als vijandig tegenover haar burgers. Ik denk dan aan de toeslag affaire, maar er zijn nog meer voorbeelden te noemen.

In Frankrijk zijn de burgers zeer wantrouwend tegenover hun overheid. Dat gaat in mijn ogen wel erg ver en hier wordt heel snel alles plat gegooid om te staken, demonstreren etc.
In Nederland is er meer vertrouwen, ook al lijkt dat minder geworden te zijn de laatste 10 jaar. Maar er wordt als een soort mantra, overal de boodschap uitgedragen→ "kijk eens hoe goed we het hebben, kijk eens hoe rijk we zijn, kijk eens hoe goed we georganiseerd zijn". We nemen dat met zijn allen als een soort feit over.
Terwijl ik me meer en meer af vraag→ heeft het gros van de mensen het wel zo goed? Dan hoef ik alleen maar naar de zorg te kijken, de woningbouw, de toeslagen affaire en andere schandalen etc.
Dus ja ik vertrouw mijn overheid in Nederland nog steeds, maar ik ben ook niet naïef en ben heel kritisch.
Ik geloof trouwens dat het in Frankrijk al niet veel beter is, want vrienden van mij hebben een soort Franse toeslagen affaire meegemaakt en die hebben dat met behulp van een hele hoge ambtenaar in NL vd belastingdienst op het nippertje als laatste move kunnen terugdraaien waardoor ze niet totaal berooid op hangende pootjes terug moesten naar NL. Dit dank zij de Franse belastingdienst, die ze wilden pakken op niets en daar echt te ver ingingen en alleen om dat ze in 2 landen hun bedrijf hadden waar niets maar dan ook niets ongeoorloofd gebeurde.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:20

Volgens mij is men alweer vergeten dat nog geen half jaar geleden van zo‘n 20.000 mensen in NL de covid test resultaten direct te downloaden waren INCLUSIEF adres gegevens. Daar zaten ook mensen bij die bekender zijn en daar mogenlijk daadwerkelijk wat te vrezen hebben.
Als ik nu zie hoe er in sommige gevallen letterlijk bedreigingen plaatsvinden op basis van vaccin vs non-vaccin vind ik het zeker niet leuk als zulke gegeven in verkeerde handen komen. Ik hoef niet zo nodig bloed en varkenspootjes aan mijn deurpost (was lastst bij een restauranthouder die voor de maatregelen was gebeurd).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:48

Huertecilla schreef:
Ik ondertussen aan het winkelen voor een nieuw mobielte. Is de eerst die ik koop sinds mijn oude rubber Nokia van 15 jaar geleden. Dat een toenmalige vriendin me persé wilde kunnen whatsappen maakte dat ze me een smart cadeau gaf. -O- maar wat doe je?

Helaas mu niets meer waar de batterij uit kan >;) en ja dat heeft een tracking reden en is níet in míjn belang.

Niet dat het voor mij een punt is trouwens; laat het ding toch vaak gewoon ergens ´thuis´ of in een auto.

Wil wel dat ik dingen als gps locatie op fotos e.d. hárd kan uitzetten/blokkeren.

Tegenwoordig kun je alles aan en uitzetten op een mobiel , ook je locatiegegevens. Hangt dus van je instellingen af en niet van de batterij.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:00

Wat doe je op een discussieforum als een smart-telefoon al een drama is. Weet niet hoor, maar IP-adres? Kun je ook genoeg uithalen hoor. Er is genoeg dat Modjes weten ;)

Even zwart wit gedacht he.. DIe aantallen lopen nu wel weer iets op. Denken jullie 'kom dan maar door met de nieuwe maatregelen en weer niet naar het restaurant' of denken jullie 'ja daag, ben er nu wel klaar mee, geef maar door die biefstuk'.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:10

Gewoon voor een week of acht die CoronaCheck gebruiken, dan zal blijken of de horeca gewoon zonder kan of dat de cijfers toch oplopen, in de ziekenhuizen dan want besmettingen tellen niet meer mee. Dus het is gewoon afwachten of we met kerst uit of thuis eten. :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:11

in elke geval kunnen we deze kerst weer mensen uitnodigen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:17

Winged schreef:
Wat doe je op een discussieforum als een smart-telefoon al een drama is. Weet niet hoor, maar IP-adres? Kun je ook genoeg uithalen hoor. Er is genoeg dat Modjes weten ;)

Even zwart wit gedacht he.. DIe aantallen lopen nu wel weer iets op. Denken jullie 'kom dan maar door met de nieuwe maatregelen en weer niet naar het restaurant' of denken jullie 'ja daag, ben er nu wel klaar mee, geef maar door die biefstuk'.

Dat laatste en met de coronapas lijkt me dat ook geen probleem :D

Oh :)* Dat ik niet tegen de coronapas ben is natuurlijk hetzelfde als: "Maar je staat wel op de barricades om voor iedereen een vaccinatieverplichting en pas in te voeren." Nog idioter dan ik al had gedacht 8)7

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:20

Ach, ik ben niet tegen de coronapas en ik word ook weggezet als iets wat daar niet bij past... zo gaan die dingen :j

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:30

fokfanaat schreef:

Heb je werkelijk geen mensen uitgenodigd afgelopen kerst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:31

robert45 schreef:
fokfanaat schreef:

Ik ook niet hoor, maar ben wel gezellig bij mensen op bezoek gegaan ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:35

robert45 schreef:
fokfanaat schreef:

Wij niet, met twee oudere ouders en kinderen en aanhang in risicoberoepen ook van hun kant geen optie.
Waarom zou je de kat op het spek binden.