Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:58

BeFunny schreef:
Ja zo noem ik het omdat ik dat ook echt vind ;) verder gaat toppic het over Vinted en dwaalde dat al af aangezien er de bepaalde winkels en merken genoemd werden (Je zou maar bij h&m winkelen nee daar wil je toch niet in gezien worden) en prijzen. Het feit wat tot de discussie lijd is dat ik daar gewoon heel anders over denk dan jij en dat valt bij jou verkeerd ;) maar als jij volledig achter je uitgaven staat dan moet het je niks uitmaken ;)

Als je nou dit bericht leest dan kon je misschien tot de ontdekking dat mijn reactie zo onaardig nog niet was. Iig niet zo bedoeld.

Waar heeft iemand gezegd: je zou maar bij H&M winkelen, daar wil je toch niet in gezien worden?

Nergens. Dat is jouw onzekerheid die je nu projecteert. Jij komt met je oordelen.

Ontopic: ik zoek op merk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:58

Ik loop trouwens in de zomer graag in jurkjes van King Louie en daar heb ik een aantal van ook via Vinted gescoord. Zijn echt fijne jurkjes.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:01

Urbanus schreef:
BeFunny schreef:
Ja zo noem ik het omdat ik dat ook echt vind ;) verder gaat toppic het over Vinted en dwaalde dat al af aangezien er de bepaalde winkels en merken genoemd werden (Je zou maar bij h&m winkelen nee daar wil je toch niet in gezien worden) en prijzen. Het feit wat tot de discussie lijd is dat ik daar gewoon heel anders over denk dan jij en dat valt bij jou verkeerd ;) maar als jij volledig achter je uitgaven staat dan moet het je niks uitmaken ;)

Als je nou dit bericht leest dan kon je misschien tot de ontdekking dat mijn reactie zo onaardig nog niet was. Iig niet zo bedoeld.

Waar heeft iemand gezegd: je zou maar bij H&M winkelen, daar wil je toch niet in gezien worden?

Nergens. Dat is jouw onzekerheid die je nu projecteert. Jij komt met je oordelen.

Ontopic: ik zoek op merk.

Ik heb nergens geoordeeld ;)
Ik heb gezegd dat "ik" dat absurt vind. En dat is gewoon wat ik vind.

En ik "vind" dat ook echt weg gegooid geld. Dat is mijn goed recht. Net als dat het jou goed recht is juist wel zoveel geld eraan uit te geven. Ik kan niet oordelen maar wel zeggen wat "ik vind"

Urbanus

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:04

En wat je vindt mag je houden.

Zijn we klaar?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:04

Wat mij betreft wel. Het heeft geen zin om er woorden aan vuil te maken ;)

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:11

Ik vind kopen toch wel lastig op vinted. Vooral omdat ik nogal verschillende maten heb. Kwa schoenen heb ik vaak Michael Kors omdat ik daar echt fijn op loop. Maar ik heb geen idee hoe ik neppe kan herkennen..

Verkoop is redelijk gegaan. Nu wel weer eventjes stil. Ik heb ook wat dingen rond de 50 euro erop staan en merk wel dat dat minder snel gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:12

Ik zoek op categorie, dan op staat en op maat en dan laatst geplaatst. Dan haal je de minder actieve er toch al uit die mogelijks niet verzenden.

Hier in de buurt hebben wij iemand die super leuke handgemaakte kleding verkoopt. Het is anders dan anders en echt super van kwaliteit. Deze zomer er een jurkje gekocht. Echt prachtig maar voor ons een ‘rib uit ons lijf’. Koste €28. Gisteren besloten om even op vinted te zoeken want ze begint toch wat bekendheid te krijgen. Kan zondag nu in de buurt 2 longsleeves, 1 winterjurk en 1 sweater voor mijn dochter ophalen voor €10 en in super nette staat. Daar kan ik echt erg blij om zijn <3.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:14

Moestuin schreef:
Ik zoek op categorie, dan op staat en op maat en dan laatst geplaatst. Dan haal je de minder actieve er toch al uit die mogelijks niet verzenden.

Hier in de buurt hebben wij iemand die super leuke handgemaakte kleding verkoopt. Het is anders dan anders en echt super van kwaliteit. Deze zomer er een jurkje gekocht. Echt prachtig maar voor ons een ‘rib uit ons lijf’. Koste €28. Gisteren besloten om even op vinted te zoeken want ze begint toch wat bekendheid te krijgen. Kan zondag nu in de buurt 2 longsleeves, 1 winterjurk en 1 sweater voor mijn dochter ophalen voor €10 en in super nette staat. Daar kan ik echt erg blij om zijn <3.

Dat is een mooie deal! Knap gedaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:20

Dat is nog eens de moeite waard moestuin. Echt geen geld.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:23

Varekaj schreef:
Soms zijn bepaalde vlekjes er alsnog goed uit kleding te krijgen, je moet gewoon weten hoe.

Ik ben echt niet goed met vlekken, gooi het normaal gewoon weg als het met normaal wassen er niet uit gaat... Ongeacht het merk.

Maar heb jij toevallig tips? Ik had in de kringloop echt een prachtige blazer gezien, perfect pas alleen een wat bruinige kraag. Vond m zo leuk dat ik toch wil gaan proberen het eruit te krijgen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:27

Ik was als ik zelf vlekken maak het kledingstuk gelijk. Dan krijg ik de vlekken er ook goed uit. Maar als het er eenmaal even in zit dan lukt het niet meer en kleding met vlekken hoef ik echt niet. Heb dat laatst een keer gehad maar heb dat echt retour gestuurd. Als ik het er zelf niet meer uitkering gooi ik het weg of vermaak het tot fretten hangmat. Maar zou dat niet durven verkopen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:30

Ik had laatst een bundel verkocht, wit truitje maar zag bij het inpakken een mini vlekje, gelijk excuses gemaakt en gevraagd of ze wilde annuleren of ander artikel wilde want met vlekken verkoop ik niet dat gaat in de lappenbak. Maar bleek dat ik het er deze keer toch bij gezet had in de advertentie dus had mij voor niets druk gemaakt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:32

Je had de vlek wel benoemd in je advertentie bedoel je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 23:27

Zelfs na 5 jaar en heel wat jumpings en eventings later is mijn witte zadeldoek nog steeds zo goed als wit en mijn witte broek ook. En je wil niet weten hoe vaak ik al onder modder heb gezeten of smeersel van de trekhaak door er tegenaan te stoten.

Ossegalzeep, vanish en soms eens een programma herhalen. Heb zelfs al ingedroogde rode wijn uit een tafellaken gekregen met 1x wassen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 05:31

En tegen ultieme moddervlekken: afwasmiddel. En ik gebruik altijd een vlekverwijderaar, meestal HG. Je hebt voor specifieke vlekken ook Dr Beckmann, maar zo'n tweedehands jasje met een verkleurde kraag is waarschijnlijk verloren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 06:25

Ach als ik op zoek ben naar een bepaalde broek of shirtje voor die kleine, dan vind ik het niet erg hoor als er een niet al te opvallend vlekje in zit of op een andere manier te zien is dat het gedragen is. Vaak zie je toch wel iets van een waasje van wassen, of dat een print niet helemaal perfect meer is.

Maar als het dan iets is waarvan je allang blij mag zijn dat het überhaupt langskomt, en de prijs is helemaal prima, dan geef ik die paar euro er graag aan uit hoor. Wij wonen in de polder met rondom groen en klei (bagger) en die kleine heeft op school een speelplein met gras, bomen, houten speeltoestellen, veegt nogal eens zijn vieze vlerken af aan zijn kleren.... sowieso: jongen :=

Ik heb hem liever buiten met een fijne gebruikte broek van een tientje, dan met een splinternieuwe variant van 30+ want dat vind ik gewoon vernietiging en verspilling van natuurlijke grondstoffen :=

Wel is het natuurlijk zo dat een al gebruikte broek sneller doorslijt op de knieën dan een nieuwe, want die is al wat materiaal kwijt. Maar na een paar keer een gat in een splinternieuwe broek na een keer of 3 dragen ben ik er ook wel klaar mee hoor.

Ik merk nu ook dat nieuwe mooie broeken blijven liggen zolang ik nog een gebruikte heb om te pakken. Als we dan eens een keer een verjaardag of iets hebben waarvoor ik hem echt netjes wil hebben (zelden) dan pak ik wel een nieuwe broek / bovenkleding en dan zien we daarna wel weer verder.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 06:46

Ik zoek op nieuw met kaartje of zo goed als nieuw.

Maar broeken koop ik gewoon in de winkel, die verslijten niet bij ons.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:12

Ik zoek op merk en maat ook idd :j gek genoeg koop ik bijna alleen voor mezelf en voor de kinderen haast alleen verkoop.

Had gisteren wel een mooie, een mevrouw vroeg of ik niet nog wat meer van m’n kinderen te koop kon zetten. Want, wat ik er nu op heb staan had ze allemaal al :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:29

Haha ja als je de kinderen zat bent. Zet je ze te koop op Vinted _O-

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:29

Ik zoek op merk en maat en kijk bijna elke dag of er nog iets leuks bijgekomen is en dat koop ik. Moet zeggen dat ik het daarom ook bij 2 merken per kind houdt want daar ken ik de maten van en dan blijft het overzichtelijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:32

Pantykous schreef:
Ik zoek op merk en maat ook idd :j gek genoeg koop ik bijna alleen voor mezelf en voor de kinderen haast alleen verkoop.

Had gisteren wel een mooie, een mevrouw vroeg of ik niet nog wat meer van m’n kinderen te koop kon zetten. Want, wat ik er nu op heb staan had ze allemaal al :')

:') En het is niet dat je er weinig op hebt staan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:38

Pantykous schreef:

Heb je een linkje?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:14

Ik heb nog het meeste jassen gekocht.
Maar dan voor bij de paarden.
Om de een of andere reden gaan ritsen dan snel stuk. Denk door zand en hooi?
En dan vind ik een vlekje geen probleem.

Ik zoek dan wel op de duurdere merken omdat de kwaliteit dan toch beter is en zo hopelijk ook de rits.

Maar ook ondertussen 2 keer een jas gekregen die ik zonde vond op stal te dragen _O- geen vlekjes of wat ook.
Moest ik nog weer verder kijken naar een stal jas. :D

Ook op de gok van passen jodhpurs.
Maar die waren nieuw zonder kaartje voor maar 20 euro. Leren.
Ik dacht passen ze niet raak ik ze ook wel weer kwijt. Maar ze zitten goddelijk :D

Ik vind het wel fijn zo kleren een 2e kans te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:40

:j ik vind het superfijn dat ik mensen blij kan maken met kledij die anders toch maar in mijn kast hangt te verstoffen. Soms is het kledij van mama die ze niet meer draagt sinds ze op pensioen is. Dan hoef je niet altijd strak in het pak rond te lopen, en veel gelegenheden om opgetut te zijn hebben we niet zo vaak.

Door Urbanus wel benieuwd geworden naar Juffrouw Jansen jurkjes en nu ben ik verliefd :+

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:44

Mijn kringloopjasje met bijbehorende pantalon(waar ook een grote vlek op zat) zijn in 1x wassen op normaal programma helemaal schoon geworden. Had ik echt niet verwacht maar ik ben erg blij.