Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:25

Sodera, bij ons gaan maandag de winkels weer open en ook de scholen. Vanaf maandag zullen we dus zien hoe het gaat lopen.
Bouwmarken zijn 2 weken geleden weer gestart, maar daar heb ik niets nodig.
Op mijn werk mogen (niet moeten) mensen die niet met het OV hoeven weer naar kantoor komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:35

Wat een sneu verhaal inderdaad van die pappa Hans.... helemaal als je dan bedenkt dat hij blijkbaar al met flinke problemen op de IC lag, en dáár de Corona heeft opgelopen die hem dan wellicht de doodsteek gaf...? Wel fijn dat de foto's enige troost kunnen bieden :(:)

Klinkt alsof ze in Ierland dan gewoon extra voorzichtig zijn, niet zo dom denk ik, als je puur van het besmettingsgevaar van Corona uitgaat.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:28

Pfff idd wat een vreselijk verhaal van die vader op de IC.

Pmarena eens tot op zekere hoogte. In de gemeenschap is de r<0.5 en de enige clusters zijn allemaal woongroepen, verzorgings- en verpleegtehuizen.... Die hebben ze hier veel te lang laten doen wat ze willen (is allemaal private hier, dus veel uitzendpersoneel wat van tehuis naar tehuis naar ziekenhuis hopte).
We hebben hier, op een bevolking van 4.5 mln inwoners 22385 besmettingen en 1400 overledenen.
Alles en iedereen wordt hier getest en voor elk geval wordt contactonderzoek gedaan. Aantal nieuwe gevallen per dag is <150.
Het voelt een beetje als 1 gestraft worden voor het falende beleid in de verzorgings- en verpleegtehuizen en 2 wederom onder invloed van de UK want als hier meer mag, zal men bang zijn dat alle noord-Ieren en mensen uit de UK fijn hier komen....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:09

verootjoo schreef:
Nou zeg wat overdreven. Misschien heeft die organisatie er wel goede redenen voor. Waarom denk je gelijk dat ze doelbewust bezoek weren :?

Ik ga er niet vanuit dat ze doelbewust bezoek weren, maar ik lees dat de organisatie niet het 'nee, tenzij'-beleid wil invullen maar vooral de nee.

Dat vind ik vanuit de organisatie slechte zorg, naar de bewoners en naar de mensen die werken met bewoners waar de spanning nu behoorlijk oploopt omdat ze dat contact missen.

En als SusanH de enige zou zijn, dan kan het ook nog iets zijn dat inderdaad toevallig zo geldt voor die plek met mogelijk goede redenen. Maar ik ken veel meer mensen die dit zo ervaren, dat er weinig wordt ondernomen vanuit de organisaties (vaak juist vanuit de grotere) om te kijken naar wat en hoe wel.
En dat terwijl er op andere plekken wel degelijk erg gezocht wordt en er ook alternatieven gevonden worden.

Wie komt uiteindelijk op voor het sociaal welzijn van de mensen die in een instelling wonen? Dan blijven ze misschien wel fysiek gezond, maar wie moet er uitspreken of de hele basis van leven goed genoeg wordt geboden, inclusief sociaal contact omdat we dat zo ontzettend nodig hebben, iedereen en zeker ook mensen met een beperking?

Als we daarin zelfs in de voorzichtigste vorm geen vragen over kunnen stellen en het onderwerp niet bespreekbaar mogen maken... dan blijven de mensen in die huizen ben ik bang heel erg lang alleen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:18

oh mennnnn....ik zie nu constant op FB dingen voorbij komen over dat corona maar een griepje is, over Bill Gates, over een petitie die je moet tekenen zodat je niet verplicht wordt om een corona vaccinatie te nemen en het nieuwste pareltje....dat oudjes in verpleegtehuizen worden 'afgespoten'

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:20

Ontvrienden die hap...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:22

Jep, dit wordt wel heel extreem zo

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:24

Kinke schreef:
oh mennnnn....ik zie nu constant op FB dingen voorbij komen over dat corona maar een griepje is, over Bill Gates, over een petitie die je moet tekenen zodat je niet verplicht wordt om een corona vaccinatie te nemen en het nieuwste pareltje....dat oudjes in verpleegtehuizen worden 'afgespoten'

Mijn moeder volgt (vanwege haar werk) heel veel Amerikaanse mensen op facebook. Echt wat ze daar voorbij ziet komen :+ , ze zit er heel de tijd over te klagen tegen mij. Die kan ze alleen niet ontvrienden. Mijn teleurstelling in de mensheid wordt met de dag groter en groter :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:25

Ik zag ze ook wel langskomen, en ik merkte dat ik me er enorm aan stoorde. Dingen dacht als: hoe kun je in vredesnaam zo ontzettend dom zijn. Moest op mijn vingers gaan zitten om niets te typen. Maar dergelijke opmerkingen komen toch niet aan. Het was wel een vrij activistische vriendin van vroeger, dus die mis ik ook niet echt in mijn lijst, maar ik vond het heel kwalijk.
En ja, ik weet dat ik ook de waarheid niet in pacht heb. Maar better safe than sorry...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:26

Kinke schreef:

Nu pas?
Ik ben al weken mn FB aan het schonen :')
Vooralsnog betrof dat alleen vage kennissen gelukkig..

Twitter is lastiger, omdat daar veel via via gaat.. Maar daar kom ik echt per ongeluk op draadjes waar je echt heel erg van schrikt.. Voornamelijk van nationalist-achtige types die enorm waarschuwen tegen een dictorale overheid en chips en dergelijke.. 'wij' zijn allemaal slechts volgzame schaapjes en alleen zij zien wat er echt gebeurt en dat langzaam alle vrijheden ingeperkt worden.. -O-
Ik hoop dat deze mensen, zodra het weer kan, hun biezen pakken en in een land gaan wonen wat hun wel naar de zin is :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:48

Wil net zeggen ik heb al 8 weken of langer mensen die ik snooze om dat soort dingen.
Sommige links gaan richting geen stijl taalgebruik ook, echt te zielig.

Ik vind een griepje wat zich 5 dagen met hand en tand verzet tegen een dosis vitamines per infuus ingezet nog vóór iemand echt ziek-ziek was niet zo onschuldig hoor.
En ik sla als er om me heen wat heerst dat dus 3 van de 4 keer minstens over.
En als ik het krijg wat hangerig en een nachtje verhoging, en een dag later weer fit.
Waar iedereen dan nog hoest en proest.
Dus zo’n beroerde weerstand heb ik gewoonlijk niet, alleen ben ik naar gevallen in januari met een gekneusde borstkas tot gevolg.
Zo’n drie maanden hersteltijd minimaal, en toen ik groen licht kreeg tot echt trainen ging het zwembad dicht.
Ook hooikoorts gehad enorm voor t eerst.
Dus ja mijn weerstand was nu niet top, maar ik ben zeker niet iemand die elk virus meepakt normaal gesproken. Totaal niet zelfs.
Maargoed omstandigheden waar je niks aan doet grof gezegd.

Ik begin nu gelukkig te merken dat het rare gevoel op mijn luchtwegen afneemt.
Ben ook veel veel fitter dan gisteren. *\o/*
Nu hopen dat minder vocht kan en net zoveel vitamines, dat zou een mooi begin zijn.
Straks lekker even naar buiten, hier is zat ruimte om een frisse neus te halen zonder mensen tegen te hoeven komen.
En zeker nu op dit tijdstip niet.
Wat dat betreft woon ik hier perfect.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:58

Heb ik nu goed begrepen Moonfish dat je niet getest bent? En waarom niet?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:08

pien_2010 schreef:

Geen idee waarom niet.
Denk dat de testcapaciteit te laag is?
En ook omdat ik niet mijn longen uit mijn lijf hoest mogelijk.
Maar wij wonen met letterlijk een weg breed voor de deur, één hoek om en ik sta in de natuur.
Naja natuur, groen, bomen, rustig, dat is geen plek waar iedereen massaal gaat wandelen.
Sowieso heb ik al die tijd nooit gemerkt hier dat het groen ineens drukker is.
Ja wat meer stelletjes die samen, vooral s’avonds, een blokje om gaan.
Maar niet nu, en ruimte zat om enorme bogen om mensen heen te maken.
Dat is wel heel relaxed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:10

Dat is heel jammer omdat je jouw eigen therapie hebt bedacht alles minitieus bijhoudt maar dat heeft nul waarde daar je geen bevestigde covid-19 hebt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:14

Mijn moeder was getest en positief bevonden, ze is vannacht overleden, maar de schouwarts heeft verklaard dat zij genezen was van covid-19 en overleden is aan onderliggende kwalen. Ze telt dus niet mee bij de doden van vandaag.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:16

moonfish13 schreef:
pien_2010 schreef:

Geen idee waarom niet.
Denk dat de testcapaciteit te laag is?
En ook omdat ik niet mijn longen uit mijn lijf hoest mogelijk.
Maar wij wonen met letterlijk een weg breed voor de deur, één hoek om en ik sta in de natuur.
Naja natuur, groen, bomen, rustig, dat is geen plek waar iedereen massaal gaat wandelen.
Sowieso heb ik al die tijd nooit gemerkt hier dat het groen ineens drukker is.
Ja wat meer stelletjes die samen, vooral s’avonds, een blokje om gaan.
Maar niet nu, en ruimte zat om enorme bogen om mensen heen te maken.
Dat is wel heel relaxed.

Ik blijf het bizar vinden dat mensen niet getest worden. Zo vaak lees ik inmiddels dat mensen denken op te knappen en dan opeens die nare verslechtering ondergaan. Kun je toch maar beter al in 't systeem zitten. Trouwens ook wat de RIVM cijfers betreft. Zo blijven ze een vertekend beeld geven als ze nog steeds niet iedereen met klachten die door een huisarts aangemerkt worden als mogelijk corona, testen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:17

Morrie schreef:
Mijn moeder was getest en positief bevonden, ze is vannacht overleden, maar de schouwarts heeft verklaard dat zij genezen was van covid-19 en overleden is aan onderliggende kwalen. Ze telt dus niet mee bij de doden van vandaag.

Veel sterkte.
Was haar onderliggend lijden bekend of kwam haar dood onverwachts?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:17

Gecondoleerd Morrie Y;(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:18

Morrie schreef:

Sterkte met je verlies :(:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:20

dank voor het medeleven.
Mijn moeder had de nodige kwaaltjes en pijntjes, ze is 94 geworden. Maar een echte keiharde diagnose van een of andere (dodelijke) ziekte is nooit gesteld bij haar.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:21

Morrie schreef:
dank voor het medeleven.
Mijn moeder had de nodige kwaaltjes en pijntjes, ze is 94 geworden. Maar een echte keiharde diagnose van een of andere (dodelijke) ziekte is nooit gesteld bij haar.

Dat is in elk geval een respectabele leeftijd. Maar alsnog zal het altijd verdrietig blijven je ouders te verliezen.

Sheran

Heel veel sterkte Morrie!
Laatst bijgewerkt door Sheran op 08-05-20 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Verdrietig Morrie, Sterkte!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:22

Gecondoleerd morrie

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:25

Gecondoleerd Morrie :(:)

Ik zat net het lokale suffertje door te lezen. En dan zie je toch wel vaak: overleden die en die, sinds 30 maart 2020 weduwe van die en die...
Triest...