Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:47

Ineke2 schreef:
The_Cat schreef:
Eindelijk goeie beslissing om de spelen af te lassen

Af te lassen? Dat is iets aan elkaar maken.
Denk dat je afgelasten bedoeld?

Het is niet eens afgelast, maar verplaatst naar volgend jaar.

The_Cat

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:48

Oke, slechte woordkeuze, boodschap is:

NIET IN 2020 :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:49

Echwel schreef:
Is het raar als ik nu dan denk om de zomervakantie in te korten naar bv 4 weken
En ook een andere vakantie korter.

Dat gaat niet gebeuren. Je zit met geboekte vakanties en andere dingen die al vast staan.

En daarbij is dit geen vakantie hè. Ik maak heel veel meer uren nu dan dat ik normaal voor de klas sta en mijn werk doe.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:53

Echwel schreef:
Is het raar als ik nu dan denk om de zomervakantie in te korten naar bv 4 weken
En ook een andere vakantie korter.

Ja, dat is raar. Het is nu ook geen vakantie.
Voor de kinderen niet en voor mensen in het onderwijs ook niet.
Er wordt gewoon gewerkt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:57

Hier het ´ijspaleis´ in Madrid in gebruik als gekoelde buffer voor overledenen; de crematoria kunnen het niet aan op het moment.
Het leger zorgt voor de logistiek.

In alle provincies in verschillende grote steden nu ´drive-in´ sneltest-stations operationeel en het aantal wordt nog uitgebreid.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 24-03-20 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:57

Ik zie dit ook niet als een vakantie. Ik wil zo graag weg... Als dit hele gedoe voorbij is ga ik een paar dagen weg.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:04

63 mensen overleden gister.. (rivm)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:05

Ik merk ook echt dat ik er teneergeslagen van word, van dat binnen zitten. Depressief niet, maar echt zo’n gevoel daar is weer een nieuwe dag.. Van ellende maar voor wat Lego laten bezorgen, mooi tijdsverdrijf :')

Anoniem

Jeetje wat veel Y;(

Travel_me

Qua winkelwagentjes.. Ja opzich goed idee, want je creëert meer afstand.. Maaruh vanochtend ging ik naar de Jumbo. 2 kassa's van de 4 open.. En 3x raden welke. De 2 middelste met een gedeeld gangpad.. Oké dat is toch gewoon logisch nadenken.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:07

Jeetje, HC... ;( Heftig zeg.

Ik zou het persoonlijk erg vervelend vinden als de zomervakantie wordt ingekort. Heb nu geen vakantie, werk meer dan normaal en onregelmatiger, kinderen werken thuis deels door en dit is mijn eerste zomer als gescheiden ouder, dus die 3 weken vakantie met mijn kinderen zijn me eigenlijk best dierbaar straks. Ik hoop dan ook dat dat niet gaat gebeuren.

63 doden. ;(

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:08

Pfoe, 811 nieuwe geregistreerde infecties de afgelopen 24 uur, dat is wel flink meer dan gisteren :\

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:09

Travel_me schreef:
Qua winkelwagentjes.. Ja opzich goed idee, want je creëert meer afstand.. Maaruh vanochtend ging ik naar de Jumbo. 2 kassa's van de 4 open.. En 3x raden welke. De 2 middelste met een gedeeld gangpad.. Oké dat is toch gewoon logisch nadenken.

En heb je er wat van gezegd?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:10

Op het grafiekje van gisteren ook te zien dat er veel meer mensen op ic kwamen weer. En cijfers zijn nog niet eens compleet

https://www.stichting-nice.nl/

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:10

elnienjo schreef:
Travel_me schreef:

En heb je er wat van gezegd?

Ik heb er een opmerking over gemaakt en ze gingen kijken wat ze zouden doen...... Nou wat dacht je van de andere open gooien.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:11

Zo blij! Net een kleine winkel gevonden die ons verse groente, fruit en eieren komt bezorgen. Heerlijk via videobellen het assortiment kunnen bekijken. Hier kunnen we een week vooruit, de rest hebben we echt allemaal nog voldoende.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:12

Fijn zo een berichtje te lezen Monique

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:14

MoniqueT schreef:
Zo blij! Net een kleine winkel gevonden die ons verse groente, fruit en eieren komt bezorgen. Heerlijk via videobellen het assortiment kunnen bekijken. Hier kunnen we een week vooruit, de rest hebben we echt allemaal nog voldoende.

Wat fijn!
En zo help je de plaatselijke mensen ook he. _/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:17

Jolliegirl schreef:
MoniqueT schreef:

Wat fijn!
En zo help je de plaatselijke mensen ook he. _/-\o_

Dubbel +:)+ inderdaad.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:19

Nou en of, ben hier ontzettend blij mee. Een neef van de winkelier plaatste het op Facebook, zo zag ik het. Hij komt het zo ook brengen. De lijntjes zijn hier wel kort, als je maar durft te vragen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:20

MoniqueT schreef:
Nou en of, ben hier ontzettend blij mee. Een neef van de winkelier plaatste het op Facebook, zo zag ik het. Hij komt het zo ook brengen. De lijntjes zijn hier wel kort, als je maar durft te vragen.

Hoe gaat het met je kinderen Monique ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:25

Justme_Lisaa schreef:
Ik merk ook echt dat ik er teneergeslagen van word, van dat binnen zitten. Depressief niet, maar echt zo’n gevoel daar is weer een nieuwe dag.. Van ellende maar voor wat Lego laten bezorgen, mooi tijdsverdrijf :')

Kan ook slecht tegen binnen zitten. Maar heb een bankje voor de deur in de zon. Daar zit ik nu, in de voortuin. Even wat vitamine D opdoen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:26

Wat fijn dat het zo geregeld kan worden en dat je de lokale economie nog kan ondersteunen. Ik heb zelf gisteren een redelijk grote bestelling geplaatst bij een Britse shop gevestigd in Duitsland. Ze hadden een oproepje gedaan op Facebook, want de hulp vanuit de overheid komt langzaam op gang en er was een gevaar dat ze medewerkers niet meer konden betalen. Zij ondersteunen ons altijd bij ons vrijwilligerswerk, dus ik heb nu ook maar wat besteld. Ze was helemaal blij dat ze zelfs een bestelling vanuit de andere kant van het land kreeg :)

Voor mijn stad is er nu een website opgezet om de lokale middenstand te ondersteunen. Winkels en handelaren kunnen daar aangeven of er nog opgehaald kan worden en of er geleverd kan worden. Denk hierbij aan boekhandels, cadeauwinkels, hobbyzaken, parfumeries e.d. Op die manier hoef je niet bij de grote jongens als Amazon te bestellen, maar kun je de lokale economie ondersteunen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:28

bigone schreef:
MoniqueT schreef:

Hoe gaat het met je kinderen Monique ?

Goed, voor zover mogelijk. Mijn zoon heeft de corona-verschijnselen allemaal gehad en is al weer een dag of drie volledig klachtenvrij, zijn vriendin lijkt het ook in milde vorm te hebben gehad en is nu ook koorts- en hoestvrij. Alleen nog hoofdpijn. Zij ziekt zeker deze week nog uit, werkt in de thuiszorg.

De anderen zijn allemaal gezond, alleen een verdrietige zwangere dochter. Lief dat je het vraagt!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:29

Destination schreef:
Wat fijn dat het zo geregeld kan worden en dat je de lokale economie nog kan ondersteunen. Ik heb zelf gisteren een redelijk grote bestelling geplaatst bij een Britse shop gevestigd in Duitsland

Top!