Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Ik reed een paar weken geleden op de A4, tussen Leiden en Leidschendam/ Voorburg. 4 baans weg. Iemand wilde blijkbaar niet dat anderen harder dan 90 reden want hij bleef op de 2 linkerbanen rijden met ongeveer 90 km/u en zodra iemand er rechts voorbij wilde gooide hij z'n auto direct zonder te kijken daar weer voor. Om direct weer naar links te gaan zodra iemand hem links voorbij wilde... Die was wat mij betreft echt helemaal knettergek. Deed z'n uiterste best iedereen achter zich te houden en dat lukte aardig. (note, er is trajectcontrole op dat stuk).
Achter die idioot was ik te druk bezig te zorgen dat er niemand bovenop mij zou klappen, (omdat iedereen er probeerde voorbij te komen) om aan iets als kenteken noteren te denken.
Shadow0 schreef:Avalanche schreef:Dat maakt het wel anders imo. Je plaats op de weg is rechts. Als mensen je met een hogere snelheid kunnen inhalen ben je onnodig links aan het rijden.
Als je maar aso genoeg bent, 'kan' dat vrijwel altijd. Dat is dus niet echt de relevante maatstaf.
Maar verder moet je gewoon je eigen keuzes maken: seinen en veilige keuzes maken zelf is prima, maar expres rechts gaan inhalen om mensen een lesje te leren, nee.
(En het nut van steeds van baan te wisselen op een rustige 5-baans weg zie ik eigenlijk ook niet. Laat die rechter baan dan lekker aan het vrachtverkeer? En auto's die niet zo hard gaan lekker op de 2e? Heb je nog altijd 3 banen over.)
mick75 schreef:Ik reed een paar weken geleden op de A4, tussen Leiden en Leidschendam/ Voorburg. 4 baans weg. Iemand wilde blijkbaar niet dat anderen harder dan 90 reden want hij bleef op de 2 linkerbanen rijden met ongeveer 90 km/u en zodra iemand er rechts voorbij wilde gooide hij z'n auto direct zonder te kijken daar weer voor. Om direct weer naar links te gaan zodra iemand hem links voorbij wilde... Die was wat mij betreft echt helemaal knettergek. Deed z'n uiterste best iedereen achter zich te houden en dat lukte aardig. (note, er is trajectcontrole op dat stuk).
Achter die idioot was ik te druk bezig te zorgen dat er niemand bovenop mij zou klappen, (omdat iedereen er probeerde voorbij te komen) om aan iets als kenteken noteren te denken.
josewoos schreef:Als je alleen rijd oke, maar doe je dat dan ook als er auto's achter je rijden en die dus zich moeten aanpassen aan jouw 'gerol'?
En dit komt er zuurder uit dan ik bedoel hoor haha, ik wil gewoon oprecht begrijpen waarom het gebeurd
pien_2010 schreef:Wat we veel meegemaakt hebben (reis naar Zuid Spanje). We rijden keurig rechts, cruise control 110 km. We worden gepasseerd, auto gaat vlak voor ons rijden en remt af en wij moeten op de rem terug naar 100km. Dus zodra het kan, cruise control weer op 110 passeren (als er iemand snel aankomt trek ik even door) , rijden die auto ver voorbij en rijden weer mooi 110 en dan gebeurt het weer. Hij passeert en herhaling.
Door de cruise control weten wij zeker dat we gewoon zelfde tempo rijden. Ik vind het echt vervelend. Gisteren hadden we dit te vaak (Spanje) en manlief de relaxheid zelver, werd opeens echt boos. Met name het vlak voor onze neus naar rechts gaan.