Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 01:24

Ik reed een paar weken geleden op de A4, tussen Leiden en Leidschendam/ Voorburg. 4 baans weg. Iemand wilde blijkbaar niet dat anderen harder dan 90 reden want hij bleef op de 2 linkerbanen rijden met ongeveer 90 km/u en zodra iemand er rechts voorbij wilde gooide hij z'n auto direct zonder te kijken daar weer voor. Om direct weer naar links te gaan zodra iemand hem links voorbij wilde... Die was wat mij betreft echt helemaal knettergek. Deed z'n uiterste best iedereen achter zich te houden en dat lukte aardig. (note, er is trajectcontrole op dat stuk).

Achter die idioot was ik te druk bezig te zorgen dat er niemand bovenop mij zou klappen, (omdat iedereen er probeerde voorbij te komen) om aan iets als kenteken noteren te denken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 01:31

Ach, die dacht even Agentje te spelen voor iedereen. Verschrikkelijk, lekker moraalridderen op de weg :') sneu figuur.

AvalancheJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 01:38

mick75 schreef:
Ik reed een paar weken geleden op de A4, tussen Leiden en Leidschendam/ Voorburg. 4 baans weg. Iemand wilde blijkbaar niet dat anderen harder dan 90 reden want hij bleef op de 2 linkerbanen rijden met ongeveer 90 km/u en zodra iemand er rechts voorbij wilde gooide hij z'n auto direct zonder te kijken daar weer voor. Om direct weer naar links te gaan zodra iemand hem links voorbij wilde... Die was wat mij betreft echt helemaal knettergek. Deed z'n uiterste best iedereen achter zich te houden en dat lukte aardig. (note, er is trajectcontrole op dat stuk).

Achter die idioot was ik te druk bezig te zorgen dat er niemand bovenop mij zou klappen, (omdat iedereen er probeerde voorbij te komen) om aan iets als kenteken noteren te denken.

Oh dat soort figuren zijn bloedirritant en levensgevaarlijk.

AvalancheJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 01:39

Shadow0 schreef:
Avalanche schreef:
Dat maakt het wel anders imo. Je plaats op de weg is rechts. Als mensen je met een hogere snelheid kunnen inhalen ben je onnodig links aan het rijden.

Als je maar aso genoeg bent, 'kan' dat vrijwel altijd. Dat is dus niet echt de relevante maatstaf.

Maar verder moet je gewoon je eigen keuzes maken: seinen en veilige keuzes maken zelf is prima, maar expres rechts gaan inhalen om mensen een lesje te leren, nee.

(En het nut van steeds van baan te wisselen op een rustige 5-baans weg zie ik eigenlijk ook niet. Laat die rechter baan dan lekker aan het vrachtverkeer? En auto's die niet zo hard gaan lekker op de 2e? Heb je nog altijd 3 banen over.)

Nee eens hoor, rechts inhalen is alsnog niet ok. Maar ik vind het wel een gedeelde verantwoordelijkheid.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 10:11

mick75 schreef:

Voor zo 1 heb ik de politie eens gebeld ( degene die naast mij zat belde ). Ik bleef erbij in de buurt en diegene is toen ook aan de kant gezet.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:36

Mick75 wat een figuur. Gevaarlijk ook.

Ineke slim om te bellen in zo’n geval.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:23

Zou inderdaad in zo een situatie politie bellen, dit is roekeloos rijgedrag… en creëert gevaarlijke situaties (bewust). Walgelijk..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 00:33

Ik heb geen politie gebeld, was veel te druk bezig heelhuids en zonder schade de volgende afrit te halen en zat alleen in de auto. Dus had m'n handen te vol om ook nog (veilig) de politie of zo te bellen. Maar grappig was het niet.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 08:57

Heb wel eens gehad dat ik naar mijn werk reed over de A2 en dat ik ineens in een middenberm een toerist zag lopen.
Dat ik echt even dacht moet de politie bellen, maar dat kon pas toen ik in het dorp was waar ik moest wezen.
(Niet gedaan, want werd al snel gezegd dat het wel door de andere mensen wel was gedaan, en wist niet meer welke gedeelte waar ie liep)

Of zelfs midden op de A2 ter hoogte Amsterdam Zuid Oost door de politie
ter plekke iedereen op stoppen gezet werden, zo uit het niets van 100 stond ik ineens stil.

Achter mij zag ik 3 politie wagens stoppen en de agenten uitstappen en naar voren komen lopen,
en voor mij zag ik 2 Undercover politie wagens stoppen en haalde uit een auto iets en toen ze weg waren mochten we weer door rijden.

Zo'n bizar moment vond ik dat. :wow:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:40

Wat ik nou heb meegemaakt. Reed op de snelweg bij Almere. Had cruise control op 105 km/h, ik was een busje aan het inhalen. Zit er opeens een soort jeep op mijn bumper. Seinen met groot licht, nou ga ik daar echt niet harder door rijden. Vervolgens laat ze maar helemaal haar groot licht aan. Toen ik erlangs was, ging ze naast me rijden en mij filmen met haar dashcam…

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 20:53

Eh oke dan, wat vreemd.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:26

Ik heb er net ook één groot licht gegeven, die ging 300 meter voor een vrachtwagen met 100 km/u al naar links (waar je 130 mocht), vlak voor m'n neus :x Het hielp wel, er was nog zoveel ruimte dat 'ie terug naar rechts ging, ik en nog twee auto's er voorbij konden en hij zonder in te houden alsnog in kon halen :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:34

Ik had vanmiddag een auto die dacht van helemaal rechts naar helemaal naar links te kunnen,
en hij schuift zo zijn auto voor mij en mijn voorganger, trapt op de rem en gaat daarna verder naar links. 8)7

Hij had de ruimte om iets verder naar links te kunnen..Nee het moest tussen mij en een andere auto.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 22:55

Vanmorgen op weg naar het zwembad ook wel even opletten geblazen. Ik reed binnen de bebouwde kom op de rechterbaan. Er zijn 2 banen voor rechtdoor.
Komt er opeens een busje links met een behoorlijke snelheid langs en gooide hem zo naar rechts wat niet paste waardoor ik moest remmen en tegelijkertijd aan het duimen was dat degene achter mij ook aan het opletten was.

Dit was gelukkig het geval. Nou ja zo kan het dus blijkbaar ook als je bij het volgende stoplicht naar rechts moet :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:40

Zucht... de scholen zijn weer begonnen, da's duidelijk. Maar waarom moeten die kuddes scholieren nou met drie of meer naast elkaar fietsen en niet even achter elkaar gaan bij tegenliggers? Nou, ik ga dus mooi niet aan de kant, dat heeft deze fietsende scholier-tegenligger geweten. Hij moest bijna de berm door. Gewoon ff op je eigen weghelft blijven, is dat nou zo moeilijk?

En een kudde scholieren bij het verkeerslicht, met enkele gaten tussen de verschillende fietsers, ze sloten bepaald niet op elkaar aan. En snel wegfietsen bij groen was er ook niet bij... ze bleven maar babbelen. Gelukkig dat ik er niet achter stond, maar mij even in zo'n gat ertussen had geïnstalleerd. Kon ik mooi vlot wegfietsen toen het groen werd (en even het goede voorbeeld geven).

Op de basisschool krijg je al verkeersles, maar zodra men naar de middelbare gaat, is men dat blijkbaar allemaal alweer spontaan vergeten ofzo... :roll:

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:51

Achterlijke Mercedes rijder...
Ik kwam uit een straatje met de vrachtauto waar ik in m'n eentje net op straat pas.
Van voor komt een auto, die nog op een stukje rijd wat fatsoenlijk 2 sporig is.
Het is glad, naast de straat zit wel een beetje vastgereden puin. Maar alsnog, het is glad. Je rijd ook daar op ijs.
Dus ik ga niet van de straat af.

Ik moet nog max 20 meter voordat ik ook op de 2 sporige bredere straat ben

Gaat de piep****** bestuurder gewoon rechtdoor ipv even gas los te laten zodat we elkaar kunnen passeren daar waar de straat even verderop 2 sporig is

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-24 23:11

Hij wint het toch niet van een vrachtwagen… Je ging toch niet achteruit?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:16

Hij kreeg een seintje met groot licht en ik ging zeker niet aan de kant. Kom op
2 seconden je gas los laten en dan kunnen we relaxt langs elkaar

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 16:26

Mensen die nu in de sneeuw zonder licht rijden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 16:39

josewoos schreef:
Als je alleen rijd oke, maar doe je dat dan ook als er auto's achter je rijden en die dus zich moeten aanpassen aan jouw 'gerol'?

En dit komt er zuurder uit dan ik bedoel hoor haha, ik wil gewoon oprecht begrijpen waarom het gebeurd

Ik doe dit ook. Simpelweg omdat onze Renault Megane station zich bij optrekken gedraagt als een soort mini vrachtwagen. Oftewel ik moet als ik stilsta precies genoeg gas bij geven en als ik dat te weinig doe dan slaat hij zonder genade uit. Oftewel als ik nog rol is ie net even wat minder zinnig en zijn we sneller weer weg. Hij slaat me namelijk nog wel eens uit bij optrekken. Optrekken op alleen de koppeling kan die al helemaal niet. Het is een hele leuke auto hoor, maar niet geschikt voor iemand die nog wel eens de koppeling te snel laat opkomen om sneller weg te zijn met het tegenovergestelde effect. Ik doe dit overigens vanaf dat ik de auto voor mij nader dus hooguit de laatste 3 meter rol ik langzaam. Niet dat ik 15 meter met 5 km/h zit te rollen.

Ik had vorige week nog een ergernis, diegene achter mij zat met 10km/h op mijn trekhaak omdat ze teveel bezig was met een aso die kennelijk als een idioot door het verkeer reed. Prima als je die in het oog wilt houden, maar mij is altijd geleerd dat je vooral op de auto voor je moet letten en niet op alles achter je. Vooruit heb je invloed op, wat er achter je gebeurt niet. Vooral als je ziet dat het stoplicht rood is en er staan al autos voor het stoplicht stil. Trekhaak heeft gelukkig niks, plastic dop is nu wel beschadigd. Het was te zien aan haar neus dat dit niet haar eerste kop-staart was (zat al meer schade op de nummerplaat en bumper :+ ). Vervolgens wilde ze ook ter plekke de schade checken (mind you, drukste stoplicht wat wij hier in Dr88 hebben), dus die stond meteen al buiten haar auto. Ik ben eerst maar doorgereden, want aan de overkant waar we heen gingen was een tankstation met parkeerplaatsen. Veel veiliger en het was nou niet echt zo'n impact dat we niet meer konden rijden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:10

Hier van de week rot jochies die in de bocht van drukke doorgaande weg sneeuwballen op de vooruit van autos gooiden.

Het is dat ik niet handsfree kan bellen, anders had ik de politie gebeld. Als iemand schrok zouden ze of een ongeluk met andere auto veroorzaken of die jochies finaal aanrijden. Want ze stonden misschien 1,5 meter van de weg af in de berm en een lol dat ze hadden.

Was ook geen losse sneeuw, het waren of ijsballen of ze hadden er steentjes in gedaan. Ik zag ze al staan en alsnog schrok ik me rot van de klap en degene achter me gaf een ruk aan het stuur wat maar net goed ginf...

Waar zijn die ouders? Ik heb dot nooit in mijn hoofd gehaald vroeger, was me heel duidelijk verteld dat dat echt echt echt niet oké was.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:21

Wat we veel meegemaakt hebben (reis naar Zuid Spanje). We rijden keurig rechts, cruise control 110 km. We worden gepasseerd, auto gaat vlak voor ons rijden en remt af en wij moeten op de rem terug naar 100km. Dus zodra het kan, cruise control weer op 110 passeren (als er iemand snel aankomt trek ik even door) , rijden die auto ver voorbij en rijden weer mooi 110 en dan gebeurt het weer. Hij passeert en herhaling.

Door de cruise control weten wij zeker dat we gewoon zelfde tempo rijden. Ik vind het echt vervelend. Gisteren hadden we dit te vaak (Spanje) en manlief de relaxheid zelver, werd opeens echt boos. Met name het vlak voor onze neus naar rechts gaan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:26

Jorex ben jij oke?
Hopelijk valt je schade mee.

Pien wat een beroerde chauffeurs die inhalen en je gelijk afsnijden.
En dat dan tig keer.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:30

Oh ja maar Spanjaarden kunnen echt niet rijden. Ik heb daar 6 weken gezeten, stond echt doodsangsten uit tijdens het ritje achterin de auto van en naar vliegveld. En ondertussen allemaal maar toeteren. Het ergste wat ik had was op de huurfiets midden op zo'n drukke rotonde. Vloog opeens mijn ketting eraf, dus daar sta je dan, fiets aan de hand, 3 boze toeterende Spanjaarden om je heen en terug moeten lopen naar de stoep. Echt maffe dingen gezien daar joh. _O-
Spoiler:
tot aan volwassenen die wel heel volwassen dingen doen op de vluchtstrook aan toe

Ja ik heb er niks aan over gehouden, trekhaak is ook nog recht. Alleen het plastic dopje is niet zo mooi meer. En trekhaak is een beetje geschaafd. Was zeg maar echt zo'n low impact botsing.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:51

pien_2010 schreef:
Wat we veel meegemaakt hebben (reis naar Zuid Spanje). We rijden keurig rechts, cruise control 110 km. We worden gepasseerd, auto gaat vlak voor ons rijden en remt af en wij moeten op de rem terug naar 100km. Dus zodra het kan, cruise control weer op 110 passeren (als er iemand snel aankomt trek ik even door) , rijden die auto ver voorbij en rijden weer mooi 110 en dan gebeurt het weer. Hij passeert en herhaling.

Door de cruise control weten wij zeker dat we gewoon zelfde tempo rijden. Ik vind het echt vervelend. Gisteren hadden we dit te vaak (Spanje) en manlief de relaxheid zelver, werd opeens echt boos. Met name het vlak voor onze neus naar rechts gaan.

Ik denk dat dit mijn allergrootste irritatie in het verkeer is. Mensen die geen idee hebben van hoe hard ze rijden en die geen tempo kunnen aanhouden en maar iets doen.
Zelfde als een tunnel omhoog uitrijden en dan géén gas bijgeven en inkakken naar 85. Rijd verdorie gewoon.