Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:30

upendo schreef:
Ik heb vanmiddag een kast met een nieuwwaarde van 200 euro gratis buiten gezet na afspraken met een geïnteresseerde..

Duidelijk de gebreken vermeld (twee gaatjes in één zijkant, was bevestigd aan een andere kast en één kant was geschroefd). Ondanks dat had ze interesse en zou ze hem meteen komen halen.

Krijg ik 10 minuten geleden een berichtje met 'dus mensen moeten voor jou naar de stort? Echt niet schandelige kast bah'

Heel bijzonder... Ik heb hem vanmiddag uit elkaar gehaald, op haar verzoek buiten gezet en dan krijg ik 4u later dan afgesproken zo'n bericht...

Kast staat nu waarschijnlijk dus nog steeds buiten in de regen. Kan ik er zeker weten niemand meer blij mee maken. Zo jammer dit.

Dit is wel erg naar... Je had duidelijke foto's in de advertentie staan?

Ik heb voorlopig (gelukkig) enkel positieve ervaringen. Een paar weken geleden ben ik een mountainbike gaan ophalen ter waarde van 450 euro. Ik wou met QR-code betalen. Wat blijkt; je mag geen bedragen van over de 250 euro scannen via QR. :+ Dachten wij 'slim' te zijn en het bedrag te splitten. Eerste 250 euro gescand, daarna de overige 200 willen scannen maar toen zei de app "Nee!".

Zegt de vrouw tegen mij om gewoon een foto van haar bankrekeningnummer te nemen en het resterende bedrag later over te schrijven. Heb haar minstens drie keer gevraagd of ze wel zeker was en dat ik het ook nu direct via de app over kon schrijven. Zegt ze "Nee nee het is goed, ik vertrouw u."

Ik zou zeggen bedankt voor het vertrouwen maar op een manier voelde het ook héél ongemakkelijk. Had stress/angst in die vrouw haar plaats geloof ik. :') Iets van die waarde gewoon 'meegeven'. Heb het uiteraard overgeschreven van zodra ik thuis kwam.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:57

Haha dat van hierboven herken ik, wel iets heel anders overigens dus eventjes offtopic; maar ik ging ooit loempia's halen bij zo'n kraampje waar je blijkbaar alleen contant kon betalen. Had ik pas door toen het lieve oudere meneertje de loempia's er al in had zitten. Hij zei neem maar gewoon mee en ooit zie ik je wel weer. Ik voelde me echt zó banketstaaf. Ben meteen naar een pinautomaat gefietst, 3 km verderop :+ en extra geld gebracht. Voelde me echt een dief ofzo. :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:24

Soms zijn er gewoon lieve mensen, ik had begin dit jaar bankpost ontvangen, maar deed toen toch alles al digitaal en had het op de stapel met bankpost gegooid die ik eens per jaar doorspit, nog denkende “ik had toch alle papieren post laatst stopgezet?”.
Heel dom want daar zat dus mijn nieuwe bankpas in en dat ontdekte ik pas toen mijn huidige bankpas het ineens niet meer deed, daar sta je dan met een rode kop bij de kassa, twee grote boodschappentassen vol met ingepakte verjaardagsboodschappen, geen enkele betaalmogelijkheid en bezoek dat over een half uur op de stoep staat, dus “even” op en neer sjeesen zou heel krap worden.
Een knul van een jaar of 25 achter mij bedacht zich ook niets en betaalde zo mijn boodschappen (van ruim €75). Buiten liet hij mij een foto van zijn bankpas maken en zei; “Ik zie het nog wel op mijn bankrekening verschijnen” en hij vertrok met een glimlach op zijn veel te knappe gezicht.

Ik ben naar huis gesjeesd, meteen mijn nieuwe bankpas uitgepakt, geactiveerd en het geld overgeboekt.
Met de tekst erbij “Bedankt voor jouw goede daad!”

Soms maken dit soort goede daden van mensen je heel erg blij!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:43

Ik had duidelijke foto's van de kast geplaatst ja... Maargoed, we gaan zien of hij er nog staat. Staat bij ons oude huis en komende week brengen we de laatste dingen naar de stort. Dan gaat de kast ook maar mee.. :(

Zo lief is dat altijd! Ik heb ook wel iemand gehad die het al opstuurde voor ze een tikkie had gestuurd. Meteen betaald. Zo onwijs fijn!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:51

Je zei dat er pas 4 uur na de afgesproken tijd was gereageerd. Kan het zijn dat ze kast toch hebben bekeken bij jou en tot de conclusie zijn gekomen dat het toch niet was wat ze zochten.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:16

Wat betreft dat nummer vragen via marktplaats, mijn schoonzusje heeft dat vorige week bij de hand gehad. Dan wordt er een verzoek voor een betaalverzoek gedaan via de app, waarbij de koper dan zegt dat het label er dan ook gelijk bij zit. Maar daarmee kunnen ze dus ook je rekening leegtrekken. Dus als je je nummer al geeft, nooit ingaan op betaalverzoekjes van kopers, wat voor variant dan ook!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 01:50

Ik wilde voor het paardrijden wat (met mijn rijbroeken) matchende bodywarmers hebben, dus ik heb eergisteren op een tiental verschillende bodywarmers €5 geboden en afgewacht. Van de 10 gingen 8 akkoord met het bod, van die 8 vonden maar 4 het goed dat er via marktplaats betaalverzoek (met verzendlabel) werd betaald, de rest of een gewoon tikkie/betaalverzoek, of overboeken op een rekeningnummer.

Ik werk alleen met MP betaalverzoek, dus als men dat niet wil, dan gaat het over, trek ik mijn bod in en wens ik ze veel succes met de verkoop.
Ik vind het wel jammer dat nog steeds minder als 50% maar met MP betaalverzoek wil werken, persoonlijk vind ik het heel fijn, de gegevens van de verkoper zijn dan door MP gecheckt en de kans dat je bedonderd wordt is een stuk kleiner.

Ook vind ik het fijn dat de track & trace automatisch in de chat komt, dus geen gezeur over wanneer iets verzonden of geleverd is.

Ik snap niet goed waarom men er geen gebruik van wil maken als verkoper, ik bedoel, wat is nou mogelijk een bezwaar er tegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 07:33

Omdat het weer een extra tussenstap is tussen jou en jou geld en een extra instantie dat weet wat er over en weer gaat. Ik sta er ook niet voor te springen. Marktplaats/2dehands hoeft die informatie van mij niet te weten of er nu wel/niet is gestort, hoeveel etc.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 07:48

Tamara schreef:
Wat betreft dat nummer vragen via marktplaats, mijn schoonzusje heeft dat vorige week bij de hand gehad. Dan wordt er een verzoek voor een betaalverzoek gedaan via de app, waarbij de koper dan zegt dat het label er dan ook gelijk bij zit. Maar daarmee kunnen ze dus ook je rekening leegtrekken. Dus als je je nummer al geeft, nooit ingaan op betaalverzoekjes van kopers, wat voor variant dan ook!

Precies dit vermoedde ik al, vooral omdat het bod na mijn weigering direct werd ingetrokken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:27

Ik vind betaalverzoeken vooral vervelend omdat het me extra geld kost. Als verkoper doe ik het niet omdat ik dan vanalles moet verifiëren, en daar hou ik niet zo van. Marktplaats is gewoon een commerciële instelling, die geef ik het liefst zo min mogelijk informatie.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:29

Tamara schreef:

Ook bij marktplaats betaalverzoek?

Ik betaal zelf met MP betaalverzoek of bankoverschrijving.

Bij mij mag je ook betalen met tikkie, maar betaal zelf geen tikkie van onbekenden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:51

Nou de Breyer paarden die ik via marktplaats gekocht heb. Kreeg zonder te vragen al betaalverzoek via marktplaats. En zijn in perfect staat en goed ingepakt aangekomen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:01

Ik had gisteravond een mailtje gestuurd naar iemand die een kast aanbied die ik misschien wilde hebben voor in mijn logeerkamer. De prijs stond op bieden, maar gezien ik geen zin heb om te bieden en dàn te horen wat ze denken te krijgen, heb ik gevraagd wat ze ervoor in gedachten hadden. "Doe maar een bod". Oké, dan niet, succes met de verkoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:04

Via marktplaats doe ik ook geen betalingen meer. Ik heb het 3x geprobeert en alledrie de keren heb ik ruim 2 weken moeten wachten op mijn geld. Daag. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:17

Ik ben ook van de oude stempel eerst betalen en dan pas versturen.
Heb een grote quilt verkocht en de vraagprijs gekregen
Heb omdat de koper rap was met reageren DHL gebruikt
Scheelde voor haar weer in de verzendkosten. :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:45

Daphara schreef:
Ik wilde voor het paardrijden wat (met mijn rijbroeken) matchende bodywarmers hebben, dus ik heb eergisteren op een tiental verschillende bodywarmers €5 geboden en afgewacht. Van de 10 gingen 8 akkoord met het bod, van die 8 vonden maar 4 het goed dat er via marktplaats betaalverzoek (met verzendlabel) werd betaald, de rest of een gewoon tikkie/betaalverzoek, of overboeken op een rekeningnummer.

Ik werk alleen met MP betaalverzoek, dus als men dat niet wil, dan gaat het over, trek ik mijn bod in en wens ik ze veel succes met de verkoop.
Ik vind het wel jammer dat nog steeds minder als 50% maar met MP betaalverzoek wil werken, persoonlijk vind ik het heel fijn, de gegevens van de verkoper zijn dan door MP gecheckt en de kans dat je bedonderd wordt is een stuk kleiner.

Ook vind ik het fijn dat de track & trace automatisch in de chat komt, dus geen gezeur over wanneer iets verzonden of geleverd is.

Ik snap niet goed waarom men er geen gebruik van wil maken als verkoper, ik bedoel, wat is nou mogelijk een bezwaar er tegen?

Nu ik zie in je profiel waar je vandaan komt komt mijn bodywarmer ook jou kant op ;)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:13

Alja schreef:
Daphara schreef:

Nu ik zie in je profiel waar je vandaan komt komt mijn bodywarmer ook jou kant op ;)

Haha, dan heb ik via MP betaalverzoek betaald! :o :D

DeMolenhoek schreef:
Omdat het weer een extra tussenstap is tussen jou en jou geld en een extra instantie dat weet wat er over en weer gaat. Ik sta er ook niet voor te springen. Marktplaats/2dehands hoeft die informatie van mij niet te weten of er nu wel/niet is gestort, hoeveel etc.

Ik vind het juist fijn, omdat bij klachten ze meer informatie hebben van verkoper en koper.
Ik heb verder ook niets te verbergen wat betreft de transacties via Marktplaats.
Maar goed, daarin is iedereen verschillend.

Ik hou gewoon van de duidelijkheid en snelheid van Marktplaats. Je ziet meteen dat er betaald is en de updates van de track & tracé komen netjes automatisch in de chat. Dus de tussenstappen van bankrekening controleren, daarna nog aanmaken van verzendlabel en het doorsturen van de track & tracé zijn er dan tussenuit gehaald.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:38

Was de eerste keer dat ik het zo deed dat mp een verzendlabel aanmaakt en moet zeggen dat het super handig is.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:05

Ik maak het label altijd aan op de site van postnl, dus niet via het betaalverzoek. Begin dit jaar waren een heleboel accounts ten onrechte aangemerkt als fraudeur, dus kon niet meer in de app. Dan had ik ook niet meer bij het label gekunt. Ik maak nu ook altijd een schermafbeelding van het adres.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:12

Alja schreef:
Was de eerste keer dat ik het zo deed dat mp een verzendlabel aanmaakt en moet zeggen dat het super handig is.

Ja toch? En mijn bod was ook duidelijk over hoe ik wilde betalen?

Vind het wel grappig dat velen dan gewoon een tikkie sturen in plaats van een MP betaalverzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:55

Ik heb vandaag voor de tweede keer voor jan je weet wel thuis gezeten. Iemand zou wat spulletjes ophalen. Zaterdag was ze het vergeten en vandaag kwam er wat tussen of het aankomend weekend kon.
Nou nee.
En als mij dat een negatieve recensie oplevert. Pech.
Heb eerder de planning om MP te benaderen voor een klacht.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:01

Morganlefay schreef:
Ik heb vandaag voor de tweede keer voor jan je weet wel thuis gezeten. Iemand zou wat spulletjes ophalen. Zaterdag was ze het vergeten en vandaag kwam er wat tussen of het aankomend weekend kon.
Nou nee.
En als mij dat een negatieve recensie oplevert. Pech.
Heb eerder de planning om MP te benaderen voor een klacht.

Gewoon niet bij het verwijderen van de advertentie “verkocht via marktplaats” selecteren, dan is de kans ook klein dat je door die persoon beoordeeld kunt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:04

thank you

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:53

Zojuist mijn laarzen verkocht via mp met een mpbetaalverzoek. Fijn dat het ook zo kan gaan.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:23

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt