Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:57

Vluchten gaan echt niet zomaar voor de lol door, als het door gaat, kun je er wel van uit gaan dat het verantwoord is.
Maar nee, ze gaan geen rekening houden met of je wel of niet tegen turbulentie kunt, dat is niet echt in te calculeren.

Wacht gewoon tot de dag zelf, misschien is het wel een hele storm in een glas water.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:01

karuna schreef:
Die optie hebben we nog niet gehad. En ik kan extra ticket niet betalen los van de beperkte vluchten vanuit hier. Dus dillema

Nou dat is geen dilemma toch? Gewoon afwachten.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:03

Hoe vaak voorspellen ze wel niet één of andere heftige storm dat vervolgens hartstikke meevalt :+ Ze sturen echt niet zomaar een vliegtuig de lucht in wanneer het onverantwoord is.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:09

Ze gaan geen drie dagen op voorhand cancellen, maar misschien wel een paar uur op voorhand/tegen vertrektijd. Ik zou me dus wel voorbereiden op vertraging of eventueel nog cancellen wanneer je op het vliegveld bent.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:31

Nou meiden, zo kan het wel weer. Om Karuna nou af te gaan branden met "dan vlieg je toch lekker niet" en "niet huilen gewoon gaan" slaat nergens op. Moet iemand met lichamelijke klachten dan voor de rest van zn leven binnen gaan zitten achter de geraniums en het daar maar mee doen? Karuna kon ook niet van te voren weten dat er een storm zou komen toch? Ik denk dat ze heel goed weet wat ze doet en wel/niet aankan. Dit is gewoon stomme pech.

Kunnen we nu weer on-topic?
Laatst bijgewerkt door Mand op 08-02-20 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:36

SdaphneS schreef:
Zullen weer on topic gaan? :D

Ik vraag mij af of de bakkers van Heel Holland bakt de ingrediënten zelf moeten kopen voorafgaand aan de opnamedagen of dat ze moeten doorgeven wat ze willen gebruiken? Hoe zal dit in zijn werk gaan.

Ik las laatst dat ze het moeten doorgeven en dat het voor hen gekocht wordt. Hetzelfde dat de werkplekken worden schoongemaakt voor hen en dat ze niet zelf hoeven af te wassen.
Heb helaas geen linkje meer daarvan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:56

Schemerdier schreef:
Ze gaan geen drie dagen op voorhand cancellen, maar misschien wel een paar uur op voorhand/tegen vertrektijd. Ik zou me dus wel voorbereiden op vertraging of eventueel nog cancellen wanneer je op het vliegveld bent.

Inderdaad... Of ze landen gewoon op een ander vliegveld als het blijkt dat je niet kan landen. En dan wordt er vanuit de maatschappij of verzekering wel wat geregeld.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:10

Hoe weten studenten-woning-verhuurders of je student bent of niet? Aan het begin moet je een bewijs van inschrijving aanleveren, maar is het daarna op goed vertrouwen of kunnen ze dat ergens controleren?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:24

xChanelx schreef:
SdaphneS schreef:

Ik vraag mij af of de bakkers van Heel Holland bakt de ingrediënten zelf moeten kopen voorafgaand aan de opnamedagen of dat ze moeten doorgeven wat ze willen gebruiken? Hoe zal dit in zijn werk gaan.

Ik las laatst dat ze het moeten doorgeven en dat het voor hen gekocht wordt. Hetzelfde dat de werkplekken worden schoongemaakt voor hen en dat ze niet zelf hoeven af te wassen.

En wat gebeurd er met de taarten enz? Ze eten maar 1 stuk, en de rest dan? Ze gooien het toch niet weg hoop ik?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:33

Steeph schreef:
Hoe weten studenten-woning-verhuurders of je student bent of niet? Aan het begin moet je een bewijs van inschrijving aanleveren, maar is het daarna op goed vertrouwen of kunnen ze dat ergens controleren?

Ze checken het jaarlijks.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:40

Sokje_6 schreef:
Steeph schreef:

Hoe zit dat dan met ex-studenten die blijven huren?
Las laatst zo'n portemonnee stukje van een ex-student die nog een poosje in haar kamer wilde blijven wonen (zeg maar meer dan een jaar), zodat ze nog wat kon sparen voor een 'echt' huis...

Zulke types lijken me vrij rampzalig voor nieuwe studenten die een kamer zoeken.

Vind het een leuke vraag :D Heb het me ook wel eens afgevraagd, maar ik ben geen ervaringsdeskundige :o

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:45

Vaak heb je een campus contract. Dus dan mag je na je afstuderen nog 1 of 2 jaar zitten en moet je er dan uit.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:50

Ja, in Nijmegen/Arnhem is het zo dat je nog x maanden mag blijven en dan moet je er daarna uit. En dat is een heel strikte deadline. Huis of niet, je moet er dan gewoon uit.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:10

iirrssjjee schreef:
xChanelx schreef:

En wat gebeurd er met de taarten enz? Ze eten maar 1 stuk, en de rest dan? Ze gooien het toch niet weg hoop ik?

Die eten de andere kandidaten op :+ en de overblijfselen gaan mee naar huis met de bakkers

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:18

Dat vroeg ik mij ook de hele tijd af bij Masterchef Australia, totdat ze een keer in een aflevering zeiden dat ze het opaten tijdens de lunch.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:56

Whale schreef:
Dat vroeg ik mij ook de hele tijd af bij Masterchef Australia, totdat ze een keer in een aflevering zeiden dat ze het opaten tijdens de lunch.

In Masterchef worden de overgebleven ingredienten die ze niet gebruiken ook naar de voedselbank gebracht :)

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:14

SdaphneS schreef:

Als ik me niet vergis leveren de bakkers in de Britse variant gewoon een lijstje in met wat ze moeten hebben. Ik vermoed dat het bij de Nederlandse variant dan ook zo gaat :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:20

Sokje_6 schreef:
Steeph schreef:

Maar waar dan? Ik huur bijvoorbeeld een kamer in de private sector, maar ik mag hopen dat mijn huurbaas niet zo bij mijn school kan opvragen wat mijn studievoortgang is :o
En hoe doen woningcorporaties dat dan? Waar halen zij de gegevens vandaan waar in staat dat ik nog student ben?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:23

Steeph schreef:
Maar waar dan? Ik huur bijvoorbeeld een kamer in de private sector, maar ik mag hopen dat mijn huurbaas niet zo bij mijn school kan opvragen wat mijn studievoortgang is :o
En hoe doen woningcorporaties dat dan? Waar halen zij de gegevens vandaan waar in staat dat ik nog student ben?

Studentenhuisvesters vragen vaak jaarlijks om een bewijs van inschrijving.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:37

karuna schreef:
Finland. Niet echt veel vluchten vanaf hier. Voor mij is turbulentie een extra iets. Snel ziek en lijf kan ermee stoppen deels bij teveel klappen.

En ja ik vraag me af hoe ze willen starten met dergelijke windstoten. Ongeacht waarheen ze vliegen

Enne vliegtuig moet eerst hier zien te komen dat is de grootste hobbel nog voor maatschappij.

Vliegtuigen hebbend doorgaans geen last van harde wind. Waar ze doorgaans juist wél last van hebben is van wisselende windkracht (of windrichting).

Als de windrichting gunstig op de landingsbaan staat, en het een constante wind is, zou er niets aan de hand moeten zijn. Bij (bijvoorbeeld) veel zijwind plannen ze een wat grotere tussenruimte tussen opeenvolgende vliegtuigen in, waardoor vertragingen kunnen ontstaan.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:23

Ik heb op een campus gewoond en de woningbouwvereniging wist heel goed wanneer ik afgestudeerd was. Mocht er toen nog één jaar wonen. Ik heb zelf niets aangeleverd toen ik nog studeerde, dus dat konden ze blijkbaar zelf opvragen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:42

CynthiaV schreef:
Nikass schreef:
(hoe) kun je Whatsapp berichten uitprinten?

Chat exporteren en dan kun je het bestand zo printen.

Kun je uitleggen wat dat inhoudt?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:46

Nikass schreef:
CynthiaV schreef:

Chat exporteren en dan kun je het bestand zo printen.

Kun je uitleggen wat dat inhoudt?[/quote]
Op de 3 puntjes rechtsbovenin drukken en dan op Meer. Dan krijg je die optie.

Sorry quoten kan ik dan weer niet

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:19

Ik heb oorbellen (stekertjes) van Swarovski die rhodium-plated zijn. Nou zou rhodium hypoallergeen moeten zijn maar ik krijg (ook alleen bij deze, niet bij de rest van mijn Swarovski oorbellen) onwijze reactie in de vorm van: jeuk, roodheid en de dag nadien onwijze schilfertjes rondom het gaatje. Wat kan er aan de hand zijn? (Is bij allebei mijn oren)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:23

Heb je iets van ontsmettingsmiddel erop gedaan? Ik krijg ook vaak zo'n reactie als ik dat niet doe, maar ik ben niet allergisch.