Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:58

knollentuin schreef:
Jojoju schreef:
Op mijn 16e ging ik bij mijn vader wonen, ik had niks aangezien mijn moeder al mijn spullen in vuilniszakken had gedaan en naar de stort had gebracht. Een hele tijd moest ik het ondergoed van stiefmams aan, van die witte zeeman gevallen. Zelf droeg ze ze ook nog gewoon. Achteraf vind ik dat ook erg gierig

Ik kreeg een vakantiebaantje bij de V&D en moest 50% inleveren bij mijn vader. Ook niet heel tof

:(:) Harteloos noem ik dat. Van beide ouders. Gierig met liefde.

Dit inderdaad... wat je als puber ook hebt gedaan dit doe je niet als ouders... :knuffel:

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:13

Misschien hebben die ouders het helemaal niet breed? Mijn nichten zijn alleen door hun moeder oogevoed en zij hadden het echt niet breed, die meiden moesten ook overal voor werken, moeder kon dat gewoon niet voor 3 meiden betalen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:19

Relaxed schreef:
Misschien hebben die ouders het helemaal niet breed? Mijn nichten zijn alleen door hun moeder oogevoed en zij hadden het echt niet breed, die meiden moesten ook overal voor werken, moeder kon dat gewoon niet voor 3 meiden betalen.

Dan gooi je nog niet de spullen van je dochter naar de stort...

Dat van het werken kan nog... maar toch vind ik sneu zeker na wat ze al mee maakte met haar spullen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:50

Daarnaast, onderbroeken van je stiefmoeder, kom nou %) Als ouder zijnde maak je linksom of rechtsom iets mogelijk in zo'n situatie

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:56

Mavelle schreef:
Daarnaast, onderbroeken van je stiefmoeder, kom nou %) Als ouder zijnde maak je linksom of rechtsom iets mogelijk in zo'n situatie

Dit inderdaad, een pak onderbroeken kost echt geen drol bij de Zeemand of Hema. Zorg er op zijn minst voor dat dochter haar eigen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:57

Ineke2 schreef:
Relaxed schreef:

Dan gooi je nog niet de spullen van je dochter naar de stort...

Dat van het werken kan nog... maar toch vind ik sneu zeker na wat ze al mee maakte met haar spullen.

Die had ik even gemist, mijn reactie was puur op het werken om bepaalde dingen te kunnen doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:27

Luxorvalkje schreef:
Oh, daar ben ik voor hoor. Waarde leren van geld.

Maar ik vond het toch lastig dat ik een heel jaar folders rond moest brengen om op ponykamp te kunnen. Of dat ik een aantal weekenden in de supermarkt stond om genoeg geld te verdienen voor een spijkerbroek.

Heb dat altijd lastig gevonden dat er bijna nooit wat vanaf kon. Zelfs voor een nieuwe jas moest ik zelf bijleggen.

Ponykamp? Dat zat er hier echt niet in... Als ik zoiets wilde moest ik er ook voor werken. In mijn ogen helemaal terecht, is luxe.
Paardrijles kon ook pas toen de buurman aanbood dat ik wel op zijn shetlander naar de ponyclub mocht. Paardrijden op de manege was veel te duur. Wedstrijden konden later ook alleen als de eigenaar van het paard dat graag wilde, en mij dan kon brengen met zijn trailer. Uiteraard betaalde ik de inschrijving e.d. wel zelf. Nieuwe kleding moest ik ook voor sparen, geen punt.
Mijn zusje had een duurdere smaak qua kleding,dus die gebruikte daar haar bijbaantje voor.
We hebben allebei heel goed geleerd wat de waarde van geld is.
Het hoeft toch allemaal niet aan te komen waaien?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:07

Achterom schreef:
Luxorvalkje schreef:
Oh, daar ben ik voor hoor. Waarde leren van geld.

Maar ik vond het toch lastig dat ik een heel jaar folders rond moest brengen om op ponykamp te kunnen. Of dat ik een aantal weekenden in de supermarkt stond om genoeg geld te verdienen voor een spijkerbroek.

Heb dat altijd lastig gevonden dat er bijna nooit wat vanaf kon. Zelfs voor een nieuwe jas moest ik zelf bijleggen.

Ponykamp? Dat zat er hier echt niet in... Als ik zoiets wilde moest ik er ook voor werken. In mijn ogen helemaal terecht, is luxe.
Paardrijles kon ook pas toen de buurman aanbood dat ik wel op zijn shetlander naar de ponyclub mocht. Paardrijden op de manege was veel te duur. Wedstrijden konden later ook alleen als de eigenaar van het paard dat graag wilde, en mij dan kon brengen met zijn trailer. Uiteraard betaalde ik de inschrijving e.d. wel zelf. Nieuwe kleding moest ik ook voor sparen, geen punt.
Mijn zusje had een duurdere smaak qua kleding,dus die gebruikte daar haar bijbaantje voor.
We hebben allebei heel goed geleerd wat de waarde van geld is.
Het hoeft toch allemaal niet aan te komen waaien?

Dat je ouders ponykamp betalen wil niet zeggen dat je de waarde van geld niet wordt geleerd. Er zit gelukkig nog een groot grijs gebied tussen de onderbroeken van je stiefmoeder moeten dragen en alles maar aangewaaid krijgen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:38

En zelfs als je wel veen krijgt en niets moet betalen tot je een echte baan hebt na je studietijd, dan kan je alsnog de waarde van geld kennen.
Ik moest weinig tot niets afgeven thuis, tot ik dus een eigen baan had. Dan betaalde ik mn auto en kleding zelf, en kregen ouders iets voor het eten.
Maar ze hadden wel toegang tot mn uitgaven en rekeningen, en daar werd dus ook over gewaakt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:51

Ik heb nooit thuis hoeven werken voor iets wat nidig was.ik Kreeg kleedgeld voor kleding. Ik had wel een baan in vakanties en dan kon ik meer kopen.

Mijn zus is langer in huis blijven wonen tot ergens in de 20 die betaalde een bedrag per maand op spaarrekening later toen ze uit huis ging kreeg ze groot gedeelte mee.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:15

Bij mij thuis moesten we ook de helft van ons werkgeld afgeven als student. Alleen werkte ik minstens drie keer zoveel als mijn broers en zus ooit gedaan hadden... ik heb toen afgesproken dat ik niets zou afgeven maar wel meer zelf zou betalen. Dus ik heb veel zelf betaald (in België niet zo gebruikelijk als in NL) maar het kwam alsnog wel voordeliger uit.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:33

Ik kreeg vroeger zakgeld en mijn ouders betaalde mijn kleding. Ik kreeg geen kleedgeld omdat ik een hekel had aan winkelen en ze wilden zeker weten dat ik niet in oude zooi zou blijven lopen. :D

Toen ik een bijbaan had, heb ik aangegeven dat ik geen zakgeld meer wilde. Toen ik ging werken, heb ik wel elke baan een bedrag betaald, omdat ik dat wilde (leek mij fair), niet omdat ik dat moest.

Ik weet niet hoe je de waarde van geld leert, sowieso heeft iedereen een andere kijk op geld en hoe je er om moet gaan. Voor de een is geld als buffer belangrijk voor het geval dat, bij een ander is geld nu belangrijk omdat je nu moet genieten.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:31

Ik ging op visite bij mijn moeder, waar ik regelmatig kwam. Ik was net verwikkeld in een telefoongesprek toen ik binnen kwam en pakte wat te drinken uit de koelkast en een koekje uit de kast. Dat kreeg ik later weer op mijn bordje, ik was 'te gast' en mocht niet zomaar eten en drinken pakken. Dat vond ik ook wel bijzonder, maar of het onder gierig valt?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:45

Ik snap op zich wel weer dat het niet heel beleefd is om al bellend binnen te komen in een huis waar je toch op visite bent en dan zelf zonder te groeten iets gaat inschenken etc...

Dat zou ik zelf niet erg waarderen. Valt bij mij niet onder gierig, wel onder onbeleefd zijn :o

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:49

Onbeleefd? Bij je eigen moeder?
Vind het eerder raar van een moeder. Daar hoor je naar mijn mening gewoon altijd binnen te kunnen lopen en 'eigen' te zijn.
Sterker nog, niet alleen bij familie. Vrienden van mij doen dat hier ook, gewoon naar koelkast lopen voor eigen drinken etc.
Of wellicht is het omdat ik gewoon een slechte gastvrouw ben :Y)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:56

Als je niet meer thuis woont.. ja dan vind ik dat alsnog wel onbeleefd. Het gaat om het al bellend binnen komen.

Kom je binnen met een groet en “ Ik pak even wat te drinken hoor wil je ook iets?” Dan is dat al heel anders.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:03

Mwah, denk dat het vooral te maken heeft met hoe de verhoudingen zijn tussen ouders en kind..
Zou er zelf niet aan moeten denken, op die manier op visite bij je ouders.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:04

O ik heb er zo’n hekel aan als mensen bellend binnen komen. Of dat nu bij familie, vrienden of in de winkel is.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:41

Ik pakte ook altijd gewoon zelf drinken enzo als ik bij m'n ouders was. Tegenwoordig heb ik meestal m'n kinderen bij me en dan doe ik het niet, anders trekken die straks ook zelf de kasten open :D
Mijn vriend eet altijd de koektrommel leeg bij zijn ouders. Volgens mij vult mijn schoonmoeder hem speciaal voor mijn vriend met de koekjes die hij het lekkerste vindt :D

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:46

Is bij directe familie toch niet erg?
Als ik mijn ouders, zus of oma ben dan mag ik ook altijd drinken zelf. Ook bij sommige vriendinnen.
Zelfs toen een vriendin van mij nog thuiswoonden ( lees we waren 15 ) mocht ik ook gewoon alles zelf pakken. Vind ik niet raar bij mensen waar je vaak komt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:49

Jojoju schreef:
Ik ging op visite bij mijn moeder, waar ik regelmatig kwam. Ik was net verwikkeld in een telefoongesprek toen ik binnen kwam en pakte wat te drinken uit de koelkast en een koekje uit de kast. Dat kreeg ik later weer op mijn bordje, ik was 'te gast' en mocht niet zomaar eten en drinken pakken. Dat vond ik ook wel bijzonder, maar of het onder gierig valt?

Hier zeggen ze met regelmaat je weet waar het staat. Dus als ik weet dat ze in de woonkamer aan de koffie zitten, neem ik het via het bedrijf m'n kopje koffie mee naar binnen (eigen bedrijf aan huis)
Bellend binnen komen vind ik onbeleefd, maar gebeurt mij ook wel eens, maar als ik uitleg wie het was en waarvoor is het minder erg.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:09

Als ik bij mijn ouders vraag of ik wat mag drinken dan zeggen ze; doe niet zo gek, natuurlijk mag dat! Dat hoef je toch niet te vragen want je bent hier thuis :')
Woon al jaren niet meer bij ze :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:02

poes schreef:
O ik heb er zo’n hekel aan als mensen bellend binnen komen. Of dat nu bij familie, vrienden of in de winkel is.

Nou dit.. Mijn ouders zouden meer moeite hebben met het feit dat ik bellend binnen kom dan dat ik zelf iets pak..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:14

Relaxed schreef:
poes schreef:

Nou dit.. Mijn ouders zouden meer moeite hebben met het feit dat ik bellend binnen kom dan dat ik zelf iets pak..

Dit is precies wat ik zeg, maar schijnbaar word het niet gelezen door de meesten :D

Natuurlijk mocht ik bij mijn ouders wel gewoon drinken pakken. Maar het ging mij om de manier waarop dit gebeurde in het voorbeeld.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:43

Het kan toch gewoon dat je net een telefoontje krijgt of moet doen op het moment dat je binnen wilde gaan. Mijn moeder of beste vriendin mag dan gewoon binnenkomen hoor. Je gaat die toch niet buiten laten wachten? Dat zou ik heel raar vinden bij iemand die zo een dichte connectie is.