Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:29

Waarom kan je op bokt na je bericht niet zo snel een ander bericht plaatsen?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:45

theadora99 schreef:
Eske_B schreef:
Dan kan je die tijd niet op bokt (half uur, 2 uur enz.), daarna weer wel hoor :D

Dit moet ik echt gebruiken als ik moet leren hahah

Dan zal ik je maar niet vertellen dat je dit makkelijk kunt omzeilen door je cookies te wissen... :o

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:46

SavannahNx schreef:

Om te voorkomen dat mensen het als een chatsite gaan gebruiken. Dus elke zin in een andere post.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:48

SavannahNx schreef:

Om dubbelposts te voorkomen bij slecht internet. En om spammers het iets lastiger te maken.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:05

Oh aah! Ik vind het alsnog wel best snel gaan hoor na enkele seconden mag je alweer iets posten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:50

Weet iemand hoe ik de kabouters in huis weg kan krijgen?Er is een pak stroopwafels vermist maar niemand in ons gezin heeft het gedaan.Dus toch de kabouters.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:58

Britta31 schreef:
Weet iemand hoe ik de kabouters in huis weg kan krijgen?Er is een pak stroopwafels vermist maar niemand in ons gezin heeft het gedaan.Dus toch de kabouters.

Vraag of ze gaan poetsen, ik denk dat je geen last meer van ze zal hebben

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:05

Britta31 schreef:

Rattengif in de stroopwafels.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:06

Kuggur schreef:
Britta31 schreef:

Rattengif in de stroopwafels.

Watnou als het dan wel iemand is die het verzwijgt.. dan is diegene echt te sjaak...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:09

Ik denk ook niet dat Kuggur dat serieus bedoelde. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:14

Ik denk het wel :j

Ik vraag me af waarom er zoveel mensen lid zijn van de ANWB terwijl ze echt hartstikke duur zijn en het veel goedkoper kan.. de ANWB echtparen daargelaten die voor de kortingsbonnen op de appeltaart gaan maar ik kan er echt niet bij dat ze zo groot zijn en dan nog zo prijzig zijn..

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:19

Ik denk dat het gewoon de bekendheid van de naam is die daardoor een gevoel van betrouwbaarheid oid opwekt, waardoor ze er ook mee wegkomen er meer geld voor te vragen omdat mensen bereid zijn dat ervoor te betalen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:20

Denk inderdaad de naamsbekendheid. :j
Mijn ouders zijn ook lid, al jaaaaaren maar hebben het nog nooit nodig gehad. Ik ook niet gelukkig en wacht lekker af tot ik ze eventueel wel een keer nodig heb. :+ Die boete is goedkoper dan jaren lidmaatschap haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:36

Ze zijn niet alleen duur met pechhulp maar ook met verzekeren.. als ik mijn auto bij de ANWB zou verzekeren zou ik meer dan €20 per maand meer betalen dan dat ik nu doe.. pechhulp heb ik nu voor nog geen tientje per maand in heel Nederland. Zouden mensen dan zo blind vertrouwen op een naam? :=

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:46

Verzekeren doe ik niet bij de anwb. Maar ik heb al jaren pechhulp van ze. En ja ik heb zo ook wel vaak gebruikt. Ik weet één winter dathet heel koud was, dat ik ze geloof ik om de week nodig had. Ook een keer gehad met een auto van m'n broer. Brand onder de motorkap. Niet alleen waren ze er heel snel. Bij de garage stond er ook meteen een leenauto klaar. Dat is gewoon heel fijn.

Vind dat het geld wel waard. Zo duur vind ik het ook weer niet. Ik betaal volgens mij 95 euro per jaar, dat is nog geen 8 euro per maand.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:51

dees_daan schreef:

Ik vraag me af waarom er zoveel mensen lid zijn van de ANWB terwijl ze echt hartstikke duur zijn en het veel goedkoper kan.. de ANWB echtparen daargelaten die voor de kortingsbonnen op de appeltaart gaan maar ik kan er echt niet bij dat ze zo groot zijn en dan nog zo prijzig zijn..

Eh - ik ben lid omdat ik het een goede organisatie vind.
Bijvoorbeeld de bewegwijzering doen ze.
Er is een test Kees (...die term gebruikt de fietsersbond, waar ik "helaas" ook lid van ben, want de anwb concentreert zich erg op koekblikken) en er is een reisbureau en nog een hele serie zaken waar je je voordeel mee kunt doen (van een creditcard tot een winkel met wandelschoenen)
...en oh ja: ze hebben ook nog de wegenwacht.

Ik vind dat lidmaatschap niet duur.

En ik reken doorgaans niet compleet naar "haal ik het er uit", bij mijn ziektekosten ben ik ook blij als ik meer betaal dan kost. _/-\o_

Maar als je echt niet bij de club wil horen: even goede vrienden, er is een soort 'stand alone wegenwacht' buiten de anwb.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:25

Hoe lang doet een MacBook pro normaal over updaten? Die van mij is nu al 3 uur bezig.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:31

Froukje schreef:
Ik denk ook niet dat Kuggur dat serieus bedoelde. :=

Ik ben bloedserieus, dat is acceptabele collaterale schade in de strijd tegen kabouters. Wie niet bereid is één of twee gezinsleden op te offeren heeft bij voorbaat verloren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:29

Janneke2 schreef:
dees_daan schreef:

Eh - ik ben lid omdat ik het een goede organisatie vind.
Bijvoorbeeld de bewegwijzering doen ze.
Er is een test Kees (...die term gebruikt de fietsersbond, waar ik "helaas" ook lid van ben, want de anwb concentreert zich erg op koekblikken) en er is een reisbureau en nog een hele serie zaken waar je je voordeel mee kunt doen (van een creditcard tot een winkel met wandelschoenen)
...en oh ja: ze hebben ook nog de wegenwacht.

Ik vind dat lidmaatschap niet duur.

En ik reken doorgaans niet compleet naar "haal ik het er uit", bij mijn ziektekosten ben ik ook blij als ik meer betaal dan kost. _/-\o_

Maar als je echt niet bij de club wil horen: even goede vrienden, er is een soort 'stand alone wegenwacht' buiten de anwb.

Ik wil echt niet bij de club horen :')
Ik hoef geen creditcard, geen dure wandelschoenen enz.. dus ik heb wegenwacht via de bank, net als de autoverzekering.
Ik vind het belachelijk dat je een hoog bedrag moet betalen en dat dat dan niet geldig is binnen je woonplaats, en dat je flink wat extra mag betalen als je wél hulp in je woonplaats wil. Daarnaast vind ik €20 per maand duurder zijn met een verzekering ook heel bijzonder, als ik dat geld elke maand opzij leg heb ik de volledige wandelschoenen na een paar maanden ook wel bij elkaar gespaard..
De bedragen zijn voor mij te hoog om te denken ' maar het is wel een goede organisatie'..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:47

Hoog bedrag valt ook wel mee €50 voor pechhulp buiten je woonplaats en rond een 90 voor alles erop en eraan in heel Nederland.
Per maand dus nog geen €10

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:56

Wat is goedkoper: een spaarlamp branden of kaarsen branden? (en dan bij de lamp alle kosten, zowel aanschaf als de elektriciteit die de lamp verbruikt en bij kaarsen heb ik het over kaarsen met 60+ branduren, geen waxinelichtjes)

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:07

geerte schreef:
Hoe lang doet een MacBook pro normaal over updaten? Die van mij is nu al 3 uur bezig.

Vannacht ging hij bij mij uit het niets voor het eerst in 4 jaar opeens updaten en duurde t een half uur

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:08

Floriske schreef:
Wat is goedkoper: een spaarlamp branden of kaarsen branden? (en dan bij de lamp alle kosten, zowel aanschaf als de elektriciteit die de lamp verbruikt en bij kaarsen heb ik het over kaarsen met 60+ branduren, geen waxinelichtjes)

Spaarlamp, geen twijfel.

Anoniem

Avelienvd schreef:
Hoog bedrag valt ook wel mee €50 voor pechhulp buiten je woonplaats en rond een 90 voor alles erop en eraan in heel Nederland.
Per maand dus nog geen €10

Bij mij was het meer, geen €50 per jaar in ieder geval want dat is inderdaad niet heel duur, misschien dat het komt omdat ik toen geen auto op naam had of iets dergelijks maar ik was meer kwijt, dat weet ik zeker. Ik zou van een jongerenpas naar het gewone lidmaatschap gaan, omdat ik dat bedrag te hoog vond hen ik het lidmaatschap stop gezet.
Hoog bedrag slaat ook op de verzekering, als daar een verschil van €20 per maand in zit vind ik dat te hoog.
Ieder zijn keuze natuurlijk maar ik snap niet dat een bedrijf zo kan groeien als de prijzen zo verschillend zijn.

APCIII

Floriske schreef:

Ik zou zeggen reken het uit. :P

Kaars kost x euro, voor y branduren --> ... euro per uur.
Lamp kost x euro, voor y branduren (levensduur van lamp) ---> ...euro per uur + stroomverbruik per uur

(al kun je in deze tijd van het jaar de warmte van de kaars goed gebruiken, en zou je dat weer met je uitgespaarde gasverbruik moeten verrekenen)