Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:19

Liselot schreef:
Free2 schreef:
Ik ging vorig jaar gewoon naar school en omdat ik 2 werkgevers had kan ik van een nog de loonheffing van de belasting terugvragen. Moet ik dan zo'n hele aanslag invullen zoals volwassenen dat voor 1 maart moeten doen of kan dat makkelijker? Snap er niks van :o?

Je moet dan inderdaad belastingaangifte doen. Ook met één werkgever kan het zijn dat je best een leuk bedrag terug krijgt, dus misschien een idee om het vanaf nu gewoon elk jaar te doen.
Aangifte doen als je alleen een bijbaan hebt is erg makkelijk, helemaal nu alles al vooraf ingevuld is en je alleen nog maar hoeft te controleren dmv je jaaropgaven.
Pas als je een koophuis/hoge zorgkosten of veel vermogen hebt wordt het wat lastiger

Ik zag inderdaad dat er vantevoren al dingen waren ingevuld maar van sommige dingen snapte ik niks. Heb je dit, heb je dat, deed je dit , deed je dat? Bedankt iig voor je antwoord, denk dat ik er vanavond even samen met mijn moeder naar kijk.

Liselot

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:37

Wil je belastingaangifte doen over 2014 of 2015? Als het laatste het geval is zal je nog moeten wachten.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:48

Damned schreef:
voortgaand op het 'geheim houden van nasa' (en house of cards :+ ) Hoeveel zouden overheden, organisaties,... verborgen houden voor ons, gewone mens? Hebben wij een redelijk correct/precies beeld van alles (ik bedoel dan ook wij in het westen) en is er nog heel veel (belangrijke) dingen die voor ons geheim gehouden worden/verdraaid/...

Eens je eraan begitt te denken, vind ik het toch wel een beetje 'eng.' Al onze 'correcte' informatie komt voornamelijk van de media, maar in hoeverre is dit de zuivere waarheid?

Mbt house of cards (fictie serie over het politieke leven), hoever gaan sommige politici wel niet met dingen waar wij niets van weten?

Ik ben nu de serie Fear the Walking Dead aan het kijken. Dat is ook wel een mooi voorbeeld waar de overheid niks verteld/een fout gevoel van veiligheid creerd bij de bevolking. De beredening daarachter? geen idee. Misschien omdat massale paniek vaak niet echt goed is voor een land (economisch, sociaal en eigenlijk alle punten)

Dus ja, ik denk wel dat er een hoop is wat wij niet meekrijgen als gewone burger. Of het is te ingewikkeld, ze denken dat te ingewikkeld is. De mensen in paniek raken, of er spelen financiële en politieke spelletjes mee.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:54

Mag je subli slobber ook aan konijnen geven? Heb net heerlijk wat voor ze klaar gemaakt waar ze nu echt van zitten te smikkelen (moet ze toch wat dikker hebben voor de 'strenge' winter dit jaar) en zie zelf eigenlijk geen problemen. via google krijg ik ook niet direct dikke waarschuwingen dat ik het niet moet doen, maar wordt mij ook niet duidelijk dan het prima kan. Weet iemand dit?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:18

Liselot schreef:
Wil je belastingaangifte doen over 2014 of 2015? Als het laatste het geval is zal je nog moeten wachten.

2014.. Krijg nog 230 euro terug :Y)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:21

Waarom heb je van die harde stukjes naast je nagel?

Ik trek ze altijd los en dan loop ik een paar dagen met een gloeiende, dikke vinger :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:23

Free2 schreef:
Liselot schreef:

2014.. Krijg nog 230 euro terug :Y)

Over 2014 kan je idd aangifte doen. Bedrag hoeft trouwens niet die 230 euro te zijn hoor. Is maar net hoeveel belasting jij over je loon moest betalen en hoeveel er al betaald is. Dat weet je dus pas als je de aangifte hebt ingevuld

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:23

_sharonnn schreef:

Ik trek ze altijd los en dan loop ik een paar dagen met een gloeiende, dikke vinger :')

guilty! Ik denk dat het gewoon uitgedroogde stukjes huid zijn en je dan toch nog een beetje in/uit het leven trekt. Omdat je vingers overal in zitten (is minder fout bedoelt dan het klinkt :') ) ontsteekt het snel?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:24

Leffroi schreef:
_sharonnn schreef:

guilty! Ik denk dat het gewoon uitgedroogde stukjes huid zijn en je dan toch nog een beetje in/uit het leven trekt. Omdat je vingers overal in zitten (is minder fout bedoelt dan het klinkt :') ) ontsteekt het snel?

Haha ik snap m!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:37

_sharonnn schreef:

Ik dacht altijd dat het een soort vreemde harde velletjes waren, maar het zijn stiekem stukjes nagel, die je waarschijnlijk uit het 'leven' trekt als je ze los trekt.

Een aantal jaar geleden heeft een stom paard het topje van mijn vinger afgebeten, de nagel was weg maar het nagelbed kennelijk nog intact want er begon na een tijdje een nieuwe nagel te groeien. En ook zo'n gek zijstukje. Was best een raar pijnlijk dingetje en ik hem m een aantal keer zo kort mogelijk afgeknipt. Maar op wonderbaarlijke wijze heeft dat fliebertje zichzelf weten te vergroeien met de nieuwe nagel, en nu heb ik dus een bredere nagel. Het stukje dat vanuit het fliebertje groeide is nog steeds te herkennen, het is minder dik en ligt wat lager dan de rest van de nagel :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:56

Kan allebei zijn. Zowel stukje los gespleten nagel als huid. Maar er zijn dus meer pulkers _O-

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:00

Sammie schreef:
Kan allebei zijn. Zowel stukje los gespleten nagel als huid. Maar er zijn dus meer pulkers _O-

Altijd :+

Edit: nu met foto
Afbeelding

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:38

Stel: je raakt als kind in een coma. Je wordt wakker jaren later: je bent nu (jong)volwassen.

Zit je dan met een 'kinderbewustzijn' in een volwassen lichaam?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:42

Dat denk ik wel. Je hebt je immers geestelijk niet kunnen ontwikkelen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:47

Awakenings maar eens bekijken. Prachtige film, waar gebeurd.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:16

De vraag der vragen: wanneer is men begonnen met paardrijden? (ipv te zien als prooidier)

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:36

Sammie schreef:
Awakenings maar eens bekijken. Prachtige film, waar gebeurd.

Trailer gekekeb, nu nog de film vinden :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:35

Riddershow schreef:
Damned schreef:
voortgaand op het 'geheim houden van nasa' (en house of cards :+ ) Hoeveel zouden overheden, organisaties,... verborgen houden voor ons, gewone mens? Hebben wij een redelijk correct/precies beeld van alles (ik bedoel dan ook wij in het westen) en is er nog heel veel (belangrijke) dingen die voor ons geheim gehouden worden/verdraaid/...

Eens je eraan begitt te denken, vind ik het toch wel een beetje 'eng.' Al onze 'correcte' informatie komt voornamelijk van de media, maar in hoeverre is dit de zuivere waarheid?

Mbt house of cards (fictie serie over het politieke leven), hoever gaan sommige politici wel niet met dingen waar wij niets van weten?

Ik ben nu de serie Fear the Walking Dead aan het kijken. Dat is ook wel een mooi voorbeeld waar de overheid niks verteld/een fout gevoel van veiligheid creerd bij de bevolking. De beredening daarachter? geen idee. Misschien omdat massale paniek vaak niet echt goed is voor een land (economisch, sociaal en eigenlijk alle punten)

Dus ja, ik denk wel dat er een hoop is wat wij niet meekrijgen als gewone burger. Of het is te ingewikkeld, ze denken dat te ingewikkeld is. De mensen in paniek raken, of er spelen financiële en politieke spelletjes mee.

Wat ik me afvraag is waarom mensen realiteit en fictie zoals televisie series niet uit elkaar kunnen houden....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:37

:')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:14

Kuggur schreef:
Wat ik me afvraag is waarom mensen realiteit en fictie zoals televisie series niet uit elkaar kunnen houden....

Ik vraag me soms af waarom mensen alles voor waar aannemen wat in de kranten staat, politici zeggen, ect en daar niet kritisch op zijn en proberen een eigen mening/visie te vormen. Je hoeft geen film/serie te kijken om op dat soort ideeën te krijgen. Het refereert wat makkelijker.

Ontkennen dat de overheid je soms andere informatie doorgeeft vind ik naïef. Als je kijkt hoe vaak je nu al hoort hoe vaak wij (de burger) foute informatie voorgeschoteld hebben gekregen in het verleden, puur om de bevolking voor een conflict te krijgen. Zal het wel nog vaker voorkomen dat we niet te horen wat nu eigenlijk speelt, dat er op “ons” gevoel wordt ingespeeld of dat ze selectieve informatie verstrekken waarmee je dus richting een mening wordt geduwd.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:48

Haha, je verdedigt je op zich niet onredelijke standpunt (het gaat om politici, (natuurlijk kun je die niet op hun blauwe ogen geloven!) met als enige refentie een serie over zombies. En je beschuldigt anderen van naïviteit. ...

Overigens de redenatie : "Een overheidsinstantie ontkent waarnemingen van aliens, overheidsinformatie is onbetrouwbaar, dus er zijn aliens waargenomen" is logisch gezien niet helemaal waterdicht.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:49

Och, "de overheid", dat zijn we zelf - dat is tenminste een oud Hollands gevoel, gebaseerd op eeuwenlange ervaring.
Bij de Zuiderburen is zowel de eeuwenlange ervaring als het gevoel compleet anders.

(En wie niet weet dat Nederlandse politici moeten polderen en dus compromissen sluiten, die is slecht geïnformeerd.
Wie op basis daarvan denkt 'dat ze dus niet te vertrouwen zijn' vind ik beklagenswaardig. )

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:55

Kuggur schreef:
Haha, je verdedigt je op zich niet onredelijke standpunt (het gaat om politici, (natuurlijk kun je die niet op hun blauwe ogen geloven!) met als enige refentie een serie over zombies. En je beschuldigt anderen van naïviteit. ...

Overigens de redenatie : "Een overheidsinstantie ontkent waarnemingen van aliens, overheidsinformatie is onbetrouwbaar, dus er zijn aliens waargenomen" is logisch gezien niet helemaal waterdicht.

Dus als ik iets als voorbeeld neem, wat een serie/film is, om te illustreren wat ik bedoel, ben ik naïef omdat er geconcludeerd wordt dat je niet verder kijkt dan de betreffende film serie.

Terwijl het als voorbeeld, illustratie is bedoelt. Ik hoef dan immers geen 5 pagina lang verhaal te houden van een reëel gebeurde situatie, waar het (aangezien we geen zombies hebben) in mindere mate wel gebeurd is. Men weet al wat je bedoeld, en mag aannemen dat niemand films/series volledig voor realistisch aanneemt. Want zelfs de “waargebeurde” verhalen zijn maar vanuit 1 kant gefilmd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:03

Filosofisch zijn er wel subtiele verschillen tussen "de waarheid" (hoei....!) en de realiteit.

;) Het is zowel waarheid als realiteit, dat als je 10 mensen naar 1 - en - dezelfde gebeurtenis laat kijken, je 10 verhalen krijgt. Als het meezit, zijn wel alle 10 verhalen reëel/realistisch.

Maar tja, wie bepaalt dat dan precies?
(Ten dele: ikzelf. Ik bepaal wat ik wel en niet geloof, belangrijk vind, etc.)

Maar hoe je dit soort dingen nu precies bepaalt, is soms glibberig.
(Spaar me dus zinnen als "dat men al weet wat wordt bedoeld".)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:15

Riddershow schreef:
Men weet al wat je bedoeld, en mag aannemen dat niemand films/series volledig voor realistisch aanneemt.
Dat zou ik maar niet te hard roepen, getuigen de vloeken, scheldpartijen etc die sommige bad ass guys in bijv. GTST wel eens naar hun hoofd hebben gekregen danwel nog steeds krijgen. :D En daar hoef je niet eens bad ass voor te zijn.. Reinout Oerlemans heeft jaren dat ‘oh Arnie’ met zich mee mogen dragen.