Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 06:49

Ik heb bewust voor houtkorrel etc gekozen omdat ik gewoon grit niet goed kan tillen met m'n rug, dan moet ik 3x lopen bij het legen.
Met houtkorrel lukt het in 1x en op heel slechte dagen 2x, maar verdelen over 2 (vuilnis)zakken werkt ook nog wel omdat het gewicht dan wat meer verdeeld is.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:16

Pfff, vanmiddag nog maar weer eens naar de belastingdienst bellen voor de 4e keer inmiddels.. Morgen is het 4 maanden geleden dat ik huurtoeslag heb aangevraagd en nog totaal niks gehoord van ze.. Spaart wel lekker op als ik alles straks uiteindelijk heb maar toch..

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:29

Weeer gebeld net en er zou een actuele berekening zichtbaar moeten zijn maar die staat er dus niet en ze ging weer opnieuw (2e keer nu) een opdracht doorsturen naar een andere afdeling en die bellen binnen 5 werkdagen terug, en dan kan ik weer opnieuw wachten en dan nog geloof ik niet dat het daarna geregeld is. Jeetje.. Fijn die grote instanties die doen waar ze zin in hebben. Je zou het geld maar nodig hebben, dan heb je na 4 maanden toch langzaam een probleem gok ik.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:35

xJurdyWonanx schreef:
Weeer gebeld net en er zou een actuele berekening zichtbaar moeten zijn maar die staat er dus niet en ze ging weer opnieuw (2e keer nu) een opdracht doorsturen naar een andere afdeling en die bellen binnen 5 werkdagen terug, en dan kan ik weer opnieuw wachten en dan nog geloof ik niet dat het daarna geregeld is. Jeetje.. Fijn die grote instanties die doen waar ze zin in hebben. Je zou het geld maar nodig hebben, dan heb je na 4 maanden toch langzaam een probleem gok ik.

Vervelend is het wel, maar ze zullen het niet doen om je te pesten. Degene aan de telefoon kan er niks mee en kan wss ook niet in de agenda kijken van degene die er wel wat mee kan. Plus er zal een mindere bezetting zijn in deze tijd van het jaar.. Heel vervelend maar waar.. Kan je straks wel alles met terug werkende kracht krijgen? :-)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:07

lor1_1984 schreef:
Ik heb bewust voor houtkorrel etc gekozen omdat ik gewoon grit niet goed kan tillen met m'n rug, dan moet ik 3x lopen bij het legen.
Met houtkorrel lukt het in 1x en op heel slechte dagen 2x, maar verdelen over 2 (vuilnis)zakken werkt ook nog wel omdat het gewicht dan wat meer verdeeld is.

Silicaatkorrels zijn dan ook misschien een oplossing voor je!
Drollen kunnen gewoon door de wc en de silicaat weegt letterlijk niets, daarbij ruik je ook niets.
Per zak betaal ik 3,30 en met 2 katten doe ik daar 2 weken mee :)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:42

Deze tijd van het jaar? Het was augustus toen ik het ging aanvragen haha! En ik doel ook niet op de personen die de telefoon opnemen maar zelfs personen die ik ken die bij de belastingdienst werken hebben echt zoiets van, jeetje.. Maar goed ik heb het nu niet perse nodig gelukkig maarja garantie dat ik het in Januari krijg zodra ik het wel nodig heb is er natuurlijk ook niet. Afwachten maar weer..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:29

mirriejj schreef:
Silicaatkorrels zijn dan ook misschien een oplossing voor je!
Drollen kunnen gewoon door de wc en de silicaat weegt letterlijk niets, daarbij ruik je ook niets.
Per zak betaal ik 3,30 en met 2 katten doe ik daar 2 weken mee :)

Dat is wel goedkoop. Ga het eens onthouden om te proberen, eerst m'n voorraad op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:16

Duurt lang voor je je toeslag hebt zeg ><

Ik heb stoelen gepimpt tegen kitten , hij gebruikt de leunigen als krabpaal . Best uniek :')

Afbeelding

Hij krabt veel minder nu , gebruikt de juiste meubel er nu voor

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:42

Fijne kerstdagen allemaal {:) {:) {:) {:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:07

Afbeelding

Fijne dagen! :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:20

Fijne dagen!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 08:32

Zo, vandaag is het eindelijk zo ver. Om 9 uur tekenen en dan gelijk door om te klussen *\o/*

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 08:42

Succes en veel plezier! :D
Wat voor klusplannen heb je vandaag?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:01

Mijn vader gaat vandaag de slaapkamer verven en misschien de woonkamer ook nog en ik de kozijnen en schoonmaken :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:18

Goed bezig.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:51

Hoi ik kom even binnenvallen als dat mag :D
Zijn hier ook mensen die in een kleine studio wonen? Eind 2016 zal ik in een ruimte van ongeveer 25m2 gaan wonen en ben erg benieuwd naar hoe anderen zo'n ruimte in (zouden) richten!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:31

Kan je niet helpen, lijkt me best krap 25m2! Hoe is de indeling verdeeld?

Winsel, hoe is het gegaan vandaag?

Eindelijk weer een avondje thuis, kan daar zo van genieten! <3 komt er te weinig van nu..

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:35

Mandyy schreef:
Kan je niet helpen, lijkt me best krap 25m2! Hoe is de indeling verdeeld?

Winsel, hoe is het gegaan vandaag?

Eindelijk weer een avondje thuis, kan daar zo van genieten! <3 komt er te weinig van nu..

Nou, zoiets :D

Afbeelding

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:18

Ik heb ook een kleine woonruimte, 21m2 woonkamer/keuken.
Heb wel nog een aparte slaapkamer van 8m2.

Vind het heerlijk, knus, niet veel schoonmaken, en ook nu mijn vriend een week logeert gaat het prima.

Ik heb een vierkante ruimte, met aan een kant twee ramen, en daar tegenover de deur naar de slaapkamer en de deur naar de hal. In het halletje (2m2) een meterkast, 1m2 geiserkast en 2,5 m2 badkamer/toilet.

In m'n woonkamer zit naast de deur naar de hal de keuken recht tegen een wand. Tegen diezelfde wand mijn caviahoek met kooien en ren. Dan kom je bij de wand met de twee ramen. Tussen de ramen staat keukentafeltje met 3 stoelen. Dan in de hoek een bureau. Tegen de overige wand mijn 3 zits bank met kleed er voor. Dan kom je dus weer bij de wand uit waar mijn slaapkamer is, de twee deuren.

Heb de deur naar de hal er uit getild en dat spaart flink ruimte en ziet alles groter uit. Naar slaapkamer heb ik een schuifdeur. Einde van halletje is voordeur.

Maar jij moet je bed er nog in kwijt of niet? Ziet er wel leuk uit dat huisje!
Als je er in rondloopt krijg je vast ideeën. Ik heb alles 3x verplaatst tot het voor mijn gevoel klopte :P

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:20

Ik woon op een kamer van ongeveer 16 vierkante meter, iets kleiner dan jouw woonkamer dus. Ik heb dus geen keuken (wel een koelkast en een wasbak). Als je terugkijkt in mijn berichten zie je wel foto's. :) Ik heb een hele grote stellingkast waar ik echt heel blij mee ben. :D Neemt bijna geen ruimte in, maar ik kan er zoooveel in kwijt. Er staat nu al super veel in, maar hij is nog lang niet vol! Iets dergelijks zou ik je dus wel aanraden. :)
Toen ik in Noorwegen woonde had ik iets soortgelijks als jij hebt/krijgt. Qua grootte, indeling was wel iets anders. Dat had heel veel logischer ingedeeld kunnen worden, maar zo was het nou eenmaal (werd gemeubileerd verhuurd). Dat was echt goed te doen. :j Ik had daar alleen bijvoorbeeld een mega grote kast, waar je ondertussen niks in kwijt kon, dus dat was zonde van de ruimte. Je moet echt functionele meubels kiezen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:25

Gefeli Winsel :D

Wat klein Connie :oo , maar je word wel creatief in je ruimte

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:26

Safiera dat klinkt wel gezellig! Slim om je deur eruit te halen. Ik moet inderdaad wonen, koken en slapen in die ene ruimte. Hoe doe jij het met opbergen van al je spullen zoals schoonmaakgerei en huishoudelijke dingen (zoals toiletpapier etc)?

Erin rondlopen gaat nog niet, het moet nog gebouwd worden!
Ik ben wel benieuwd naar foto's van jouw ruimte :D

edit:
Saskia, ik heb even naar je foto's gekeken maar dat ziet er hartstikke leuk uit! Ik vind het er eigenlijk helemaal niet zo klein uit zien joh.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:37

Zo ik ben moe haha

Niet eens heel veel gedaan maar gewoon alle dingen wat op je af komt ed. Lekker op tijd slapen, morgen weer vroeg er uit.

Slaapkamer is helemaal geverfd, Keuken is schoon en ingericht, gedeelte van behang in de woonkamer is er af. Morgen tussen 9 en 12 bezorgen ze laminaat en tapijt dus moet er op tijd zijn haha

Even wat foto's van de slaapkamer, hoop dat het lukt want k doe t via telefoon haha. Ben echt super blij met de kleur :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:05

Oh mooi *D Gaaf zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:08

Gaaf! , vind op de 2de foto de schaduw van de verfroller op stok ook erg kunstig XD

Heb eindeelijk een kast gevonden voor hamsterterra :):) , lengte 88 cm
breedte 42 cm en hoogte 125 cm . En terra is 80 bij 40 zo even plank eruit en erinschuiven :):)

Afbeelding

Zo het moet lukken denk ik 8-) , en dat voor nop van de weggeefhoek