Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:26

Ik blog omdat ik het leuk vind, maar bezoekers trekken is wel een groot deel ervan. Sommige artikelen maak ik niet zozeer omdat ik ze zelf zo interessant vind, maar omdat ik weet dat mensen die graag willen zien. Ik steek best veel tijd in een post, dus dan is het wel heel fijn als je merkt dat het ook echt gelezen wordt :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:53

Ik blog echt niet om de bezoekers, ik vind het vooral leuk om te doen. Ik kan me ook niet echt schuldig voelen als ik even wat minder tijd heb ;)
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:44

Mag ik mij melden bij de bloggende bokkers?
Ik ben nog maar sinds het kort aan het bloggen, ik blog namelijk over een gevoelige materie: mijn stofwisselingsziekte die ik voor heel de wereld verborgen wil houden. Na 23 jaar er mee te leven, heb ik nu pas de moed om het met de wereld te delen.
http://seltje.wordpress.com/
Hier kan je mij en mijn verhalen vinden.

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:52

Seltje schreef:
Ik ben nog maar sinds het kort aan het bloggen, ik blog namelijk over een gevoelige materie: mijn stofwisselingsziekte die ik voor heel de wereld verborgen wil houden. Na 23 jaar er mee te leven, heb ik nu pas de moed om het met de wereld te delen.

pfoeh dapper!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 23:36

This_is_me schreef:
Marit schreef:
Bij mij is het meer of ik 1x per week of meer update :+ Ik wou dat ik tijd had voor elke dag een post, halleluja hahaha. Ik heb nu vaak weken lang helemaal geen tijd, daarom schrijf ik zoveel mogelijk vooruit. Ik probeer nu 2 a 3 post per week erin te houden.

Dat had ik ook. Ik begon juist met 2 tot 3 blogjes per week. Maar al snel kwam ik er achter dat dit niet ging werken. Als je iets plaatst moet het ook wel een beetje leesbaar zijn en steeds terug vallen op hetzelfde is ook niet leuk voor je lezers.
Dus schrijf nu 1 keer per week. Als dat niet gaat, dan wordt het een blogje om de twee weken. Is ook prima te doen.

Amen! Ik vond een blog dat weer blogs verzamelt, maar een vereiste was 3 posts per week. Dat red ik niet en ga het ook niet forceren. Het komt zoals het komt.

xSaarSaar schreef:
Hmm naar mijn idee niet. Of tenminste, het moet niet álleen maar daarom gaan. Bloggen doe je omdat je het leuk vindt, en het dan is leuk als anderen dan je blogs lezen, dat is waar. Ik zie echter ook vaak blogs die om de week een nieuwe winactie hebben, maar om kans te maken moet je ze eerst op minimaal 5 verschillende manieren volgen, en ze laten voortdurend comments achter op andere blogs met alleen 'leuk.' en vervolgens een reclamepraatjes voor hun eigen blog met 'volg je mij ook?'. Tsja, ik vraag me af waarom je dan blogt.... :+

Ik denk dat dit je basis moet zijn. Of althans, zo moet het wel voor mij zijn. Als ik alleen nog maar schrijf voor lezers dan is het mijn blog niet meer, maar meer die van mijn lezers. Ik probeer nu wel verder te kijken dan alleen 'mijn verhaal doen' en te zien of ik kan aansluiten bij de behoefte en wensen van mijn lezers. Maar daarin wel heel dicht bij mijzelf te blijven.

Ik heb laatst ook een winactie gehouden voor het eerst. Gewoon omdat ik het leuk vond om dit te delen met iemand. Natuurlijk doe ik dan beetje promotie voor mijzelf er aan vast, maar heb het zo opgesteld dat het aansloot bij mijn instelling en blog. En ik wilde er ook inderdaad niet ellenlange voorwaarden aan verbinden. Vind dat zelf zo verschrikkelijk!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:14

Ik denk dat je als blogger voor je eigen plezier moet schrijven, maar denk dat de meesten toch ook wel een beetje aan de lezers denken. Althans, ik wel! Ik vind schrijven super leuk en ik wou graag bloggen over een onderwerp waar veel mensen echt nog te weinig over weten. Het moest informatief worden en het moest aansluiten bij mijn webshop, dus eigenlijk schrijf ik wel echt voor mijn bezoekers/lezers, maar ik vind het super leuk om te doen. Momenteel heb ik even geen inspiratie (of nog geen tijd/middelen om het uit te voeren), maar dat is dan maar zo. Ik ga niet zomaar schrijven, omdat ik perse op gezette tijden iets online wil zetten.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:05

Ik schrijf ook inderdaad voor mijn eigen plezier en om mijn fotografiewerk te laten zien en er meer bij te kunnen vertellen. Soms heb ik geen inspiratie en dan post ik gewoon een tijdje niets.

Ik heb nu weer een nieuwe post online, ik heb namelijk mijn nieuwe camera getest! *D
Ik heb een nieuwe camera!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:10

Ik heb vandaag OPI You pink too much online staan een 1-op-1 dupe van Pink Yet Lavender. Ik verdenk ze ervan gewoon alleen een ander stickertje onderop geplakt te hebben ;)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:20

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:38

Leuk Charles! Oh, over dat brasserietje heb ik mn vriendinnen ook al heel vaak gehoord!
Zeker wel weer ff wennen nieuwe camera? Gok dat er op de 60D een heel stuk meer zit dan de 450D..

Apart zeg Chanelle! Is het nou allemaal graffiti wat hij doet, of doet hij ook doeken enzo?

I'm Not Lion
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 02-05-14 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:41

Het is ook graffiti op doeken, haha.
Je linkje doet het helaas niet..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:46

Oh okee.. Ik ga straks eens op dat linkje klikken in je post, ben wel nieuwsgierig, ken het helemaal niet...

Oh echt? Wat raar...
Nu wel? I'm Not Lion

Tazzey, jammer dat je foto's niet aanklikbaar zijn en je dan groter formaat te zien krijgt. Ik zie namelijk op de flesjes naast elkaar een licht kleurverschil in de tint, maar weet het niet zeker omdat ze niet groot te zien zijn.. Wel lomp weer hoor van OPI.. HEbben ze wel vaker last van :')

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:52

Ja erg wennen, moest echt even zoeken naar sommige knopjes haha. Zitten inderdaad meer functies op en op andere plekken dan ik gewend was.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:54

Hahaha ik ken het! Ik heb nog mn oldskool 400D ( :') ) en moest een tijdje terug met de Nikon (!) van een vriendin wat plaatjes schieten... Heb 'm op een gegeven moment maar op auto gezet, want werd gek :')

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:59

Pff nou heel eerlijk, Nikon kan ik ook slecht mee overweg := Ik vind het zo vreemd dat bijvoorbeeld zoomen andersom is :/ Toen ik vorig jaar met een Nikon moest werken op het CHIO dacht ik in het begin "Waarom kan ik niet zoomen, wat is dit?" Ik kwam er later achter dat je dus andersom aan je lens moet draaien :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:15

Yv_ schreef:
Oh okee.. Ik ga straks eens op dat linkje klikken in je post, ben wel nieuwsgierig, ken het helemaal niet...

Oh echt? Wat raar...
Nu wel? I'm Not Lion

Tazzey, jammer dat je foto's niet aanklikbaar zijn en je dan groter formaat te zien krijgt. Ik zie namelijk op de flesjes naast elkaar een licht kleurverschil in de tint, maar weet het niet zeker omdat ze niet groot te zien zijn.. Wel lomp weer hoor van OPI.. HEbben ze wel vaker last van :')

Dat kleurverschil is er niet hoor Yv. Ik heb de flesjes naast elkaar gezet en ook anderen laten kijken maar niemand die het verschil ziet. Er zit niet eens een subtiel verschil ik de kleine glitters. Dit vind ik ook wel jammer inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:48

Ik vind Nikon altijd zo voor mannenhanden :+

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:08

Jans schreef:
Ik vind Nikon altijd zo voor mannenhanden :+

Ik vind Nikon helemaal niks :+

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:25

Geef mij maar een kanon. :Y)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:45

Nikon en Canon zijn beiden even goed. Ik heb zelf een Canon omdat ik ooit begonnen ben met een Canon en als ik over zou willen stappen dan zou ik al mijn objectieven moeten inruilen en dat wordt een duur grapje.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:16

Nikon vs. Canon is gewoon een kwestie van smaak en gewenning inderdaad. Daarom zeg ik ook dat ik het niks vind haha.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:57

elinevandijk schreef:
Seltje schreef:

pfoeh dapper!

Eigenlijk gaat het vlotter dan verwacht. Zou alleen graag af en toe een reactie krijgen, vieuws genoeg maar geen comments of likes.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:07

Die comments komen vanzelf wel. Bloggen moet je doen omdat je het leuk vind en niet voor de views, comments of likes.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:17

Nou, ik moet eerlijk toegeven dat ik een stuk gemotiveerder ben als ik reacties krijg, dan heb ik het idee dat ik het niet voor niks doe zegmaar. En ik check elke dag even hoeveel mensen mijn blog hebben gekeken. :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:43

Bij mij gaat het ook heel vlot zonder dat ik eigenlijk moeite doe :)) Op mijn fotopost van Sydney had ik gisteren op één uur tijd 12 likes en 2 comments, vind ik best goed voor een nieuwe blog :Y)