Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 23:03

Nieuwe warmtepomp vandaag.. ze zijn bijna klaar met het installeren :O :z en ik zit nog in mijn paardrij kleren want ik wilde gaan nadat ze klaar waren... Is hem dus niet helemaal geworden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 23:23

Dat ik nu al op 8 liter druivensap zit en we zijn nog niet klaar. :=

En dit zijn alleen de blauwe. De roze liggen in de koelkast en dan komen er nog 2 witte aan. :')

En prijzen horse event absurd gewoon. :oo

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 23:51

wyoming schreef:
Absolem schreef:
Ik ben helemaal gesloopt . Wordt ik gebeld. Ja je dochter mag volgende week starten op de groep . Maar het vervoer is nog niet geregeld ( speciaal onderwijs indicatie groep ) . Dus je moet haar nog wel zelf even brengen tot we dat rond hebben . Are you ffing kidding me !? . Ik leef rond bijstands niveau . Veenendaal is een half uur enkele reis . Dus twee uur reistijd per dag .... Rip bankrekening .

Moet je dat niet zelf aanvragen bij de gemeente waar je woont? Maar ze hebben altijd een paar weken nodig inderdaad, ik weet er alles van. (Mijn dochter gaat sinds januari naar so en ik kreeg pas vanaf maart een vergoeding, ik moest de eerste maanden ook zelf betalen)

Ik ben al drie jaar bezig erkenning te krijgen .Dit jaar juni kreeg ik die éindelijk. Dit hele verhaal loopt dus ook via Wmo en gemeente. Kreeg toen tijdens het gesprek te horen . Ja mevrouw, het systeem heeft u echt gefaald maar vanaf hoeft u de kar niet meer zelf te trekken maar gaan wij u helpen . Ze hebben werkelijk nog geen hol gedaan behalve mijn dochtertje aanmelden bij die groep ( wat ik zelf ook had kunnen doen ) . Het vervoer is ingekocht . Maar ze is er nog niet voor het vervoer aangemeld door hen . Dus ze moeten de ritten indeling nog maken . Terwijl ik tijdens het initiële gesprek al zei dat het geregeld MOET zijn tegen de tijd dat ze er heen gaat omdat ik nog geen dubbele kinderbijslag krijg om benzine te compenseren. Want we zijn nog niet langs de kinderneuroloog geweest . Ciz wil gronderig onderzoek hebben voor ze toezeggen. Wat belachelijk is want iedereen inclusief de kinder psychiater zegt dat mijn dochtertje abnormaal ontwikkeld. En alle partijen hebben allang al een dossier gemaakt wat dat bevestigt.

Het is bureaucratie gezeik wat echt ontzettend frustrerend is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:06

MarlindeRooz schreef:
Nyaleti schreef:
Ik loop op m'n tandvlees en niemand lijkt het te begrijpen.
Na 2 jaar thuis zitten is de switch naar 30 uur werken enorm. Ja ik zit maar te zitten op kantoor maar wel in een kippenhok met tig prikkels en (sociale) verwachtingen.
"maar ik werk 30uur en fysiek zwaar"
"Maar ik werk fulltime en loop al jaren op m'n tandvlees"
Ja, dat jullie geen verandering aandurven of absoluut geen grenzen kunnen stellen is niet mijn probleem.

Zo weer weg en vannacht pas thuis, naar iets wat leuk zou moeten zijn maar ik heb alleen maar stress dat ik moet werken morgen.
Van het weekend een super leuk feestje waar ik graag heen wil maar weer geen rust.
Weer een vriendin die vraagt wat te doen, waar ik al 10x nee te heb gezegd dus niet nóg eens wil afzeggen.

Ik bedoel het niet naar, maar waarom plan je dan je vrije tijd zo vol? Toen ik begon met werken weer heb ik langzaam opgebouwd én heb ik alle privéafspraken afgezegd. Of gezegd ik bepaal pas de dag zelf of ik kan komen.

Je weet dat zo'n omslag zwaar is en dat je even je privéleven een paar weken on hold moet zetten om werk weer te normaliseren. Maar het is ook wel een kwestie van prioriteiten.

Maar ik ga / ging niet naar feestjes, was op tijd thuis en deed in mijn vrije tijd alleen 1 op 1 dingen in prikkelarme omgevingen. Geen drukte. :n

Ik snap wat je zegt MR, maar dit is niet hoe het hoort of werkt. Als je je prive niet in orde hebt, en daarmee bedoel ik dat je jezelf goed kunt verzorgen (denk aan douchen, aankleden, haren wassen en drogen, jezelf verzorgen, eten, drinken, toilet etc), je boodschappen in huis kunt halen, kunt koken, je huishouden kunt draaien maar ook de rollen die jij belangrijk vind kunt uitvoeren (dus partner, vriendin, dochter, zus, etc) en dat ene feestje of uitje kunnen doen. Als je dit niet lukt zonder belemmerend moe te zijn of een toename van pijn te hebben in je lichaam, ben je niet in staat je werk op te bouwen.

Hoewel ik het met je eens ben dat als je weer de stap gaat maken richting werk dat je even moet balanceren met je sociale dingen en jezelf wat extra rust moet gunnen, is het wel zo dat werk niet voor je prive mag gaan. Je mag niet je huishouden, eten of zelfverzorging maar laten gaan omdat je werk zoveel energoe vreet.

Een goede balans begint bij je prive. Voor werk zijn er vangnetten gelukkig.

Ik volg nyaleti al langer en weet een heel klein beetje van de klachten. Ik denk dat die veel verder gaan dan stress op t werk.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:10

Mijn nieuwe horloge is nog niet onderweg :(
Had zo gehoopt dat ie er morgen zou zijn

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:52

Absolem schreef:
Ik ben al drie jaar bezig erkenning te krijgen .Dit jaar juni kreeg ik die éindelijk. Dit hele verhaal loopt dus ook via Wmo en gemeente. Kreeg toen tijdens het gesprek te horen . Ja mevrouw, het systeem heeft u echt gefaald maar vanaf hoeft u de kar niet meer zelf te trekken maar gaan wij u helpen . Ze hebben werkelijk nog geen hol gedaan behalve mijn dochtertje aanmelden bij die groep ( wat ik zelf ook had kunnen doen ) . Het vervoer is ingekocht . Maar ze is er nog niet voor het vervoer aangemeld door hen . Dus ze moeten de ritten indeling nog maken . Terwijl ik tijdens het initiële gesprek al zei dat het geregeld MOET zijn tegen de tijd dat ze er heen gaat omdat ik nog geen dubbele kinderbijslag krijg om benzine te compenseren. Want we zijn nog niet langs de kinderneuroloog geweest . Ciz wil gronderig onderzoek hebben voor ze toezeggen. Wat belachelijk is want iedereen inclusief de kinder psychiater zegt dat mijn dochtertje abnormaal ontwikkeld. En alle partijen hebben allang al een dossier gemaakt wat dat bevestigt.

Het is bureaucratie gezeik wat echt ontzettend frustrerend is.

Ja de bureaucratie is verschrikkelijk. Wij zijn daar ook al meerdere keren tegenaan gelopen. Gelukkig wel goede steun vanuit het jeugdteam van de gemeente maar wel alles zelf moeten regelen. En weet ik hoe vaak overal achteraan moeten gaan. Ik hoop dat het toch snel rond is voor je.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:55

Ja voor (geen) werk zijn er dus geen vangnetten meer. Werk ansich gaat top hoor, ook fysiek 90% van de tijd.
Maar het is niet alsof alles terug is naar 'normaal' en ik ineens weer gelukkig ben en volledig functioneer omdat ik weer werk. En dat lijken mensen te vergeten.

Ik heb weinig afspraken prive staan. Dingen die wel staan zijn toch veelal verplichtingen. En dan kun je zeggen "niks is een verplichting" maar dat ligt in de realiteit toch vaak anders.
Het feestje wil ik heel graag heen. En dat kan prima maar niet als ik zondag nog naar die vriendin moet.

Vaak is het ook onverwachts dat het me teveel is. Vannacht bij een vriendin geslapen om op die kat te passen maar ik heb heel de dag een bepaalde stress gehad omdat ik vanavond weg moest. En nog boodschappen moest doen, nog douchen en wilde relaxen.
Toen appte die vriendin, die ik ook niet af wil zeggen want zij zit heel moeilijk, en dan stroomt het allemaal ff over. ^)

Nu vanavond weg geweest maar ik was er gewoon zo fiets klaar mee dat alles in m'n allergie zat.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:48

Verzekering arts uwv vertelde mij dat prive absoluut niet belangrijk was. Dat mij het niet lukte om eten klaar te maken na een dag werken was ook ondergeschikt.

Gewrichtspijn weet eigenlijk niet hoe ik van elende moet liggen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:10

@Marcella, heb je al eens geprobeerd minder suikers binnen te krijgen?
Sinds wij haast geen fruit meer eten, maar meer groente heb ik beduidend minder pijn.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:11

Het is 6u en de bouwlampen van een bouwplaats hier naast de wijk staan aan.
Mijn slaapkamer word verlicht.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:24

Ik heb de halve nacht geen oog dicht gedaan door steken in mijn hoofd. >;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:12

Helemaal klaar met m'n lijf. Ik weet me geen houding te vinden om te slapen, alle houdingen doen wel ergens pijn. Ik ben 1001x wakker, draai 1001x en het wilt maar niet lukken. M'n kaak/hoofd komt daar nu ook weer bij en ik ben er zo klaar mee.... beetje radeloos nu....

Ik doe fysio, pilates, oefeningen, beweeg op de dag goed, maar m'n lijf is gewoon ruk blijkbaar als t om slapen gaat ;(

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:40

Ik heb erg leuk nieuws, maar mag het nog niet delen :x :):)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:42

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :(:)

Ga je met je goede gedrag een keer op tijd naar bed, word je om 4 uur 's nachts wakker en kan je 's ochtends alsnog je nest niet uit komen :Z

Blij dat het vrijdag is. Heb ook steeds steken in mijn slechte enkel. Echt heel irritant.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:43

Mensen die continu complimenten willen, maar die nooit aan anderen geven. Jammer.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:46

Negativiteit op sm.

Ah heeft een nieuw gezicht. Jeroen van Koningsbrugge.
En al die walgelijke haat reacties die er onder worden geplaatst.
Waarom zijn mensen zo?
Waar is het goed voor?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:47

Ik zit op werk en ik voel een ontstoken oog aankomen en hoofdpijn (mogelijk migraine).

Als ik mijn lenzen eruit haal krijg ik sowieso migraine of ergere hoofdpijn. Maar als er daadwerkelijk een ontstoken oog aankomt kan ik beter mijn lenzen eruit halen. Ik kan zonder gewoon nog werken / zien etc. Maar dan wordt mijn hoofd dus moe van het scherpstellen. :+

Duivels dilemma. }:0

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:53

Marline: heb je geen bril bij?

vervelend dat je het voelt aankomen en er niet teveel aan kan doen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

Ik heb nu al trek en ik heb net fruit gegeten in mijn pauze. Zo verrot dat ik meer eetlust heb, stomme prednison. :\

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:58

Maralyn, de zeurders blijven op sm, de relaxte mensen gaan er niet meer op. Omdat het negatieve gedoe alleen maar energie kost, en je hebt er niks aan.

Ik erger me aan mijn (heus verder hele lieve) kat die telkens midden in de nacht wakker wordt en dan probeert mij wakker te maken door met haar snorharen in mijn gezicht te kriebelen (ik denk dat ze probeert te voelen of ik nog adem want stel je voor van niet, dan heeft zij geen nieuwe brokjes als deze op zijn :Y) , waarbij vanzelf die lange snorharen komen kriebelen) waarvan ik wakker wordt en dus telkens maar max 6u slaap heb.
Want ook ik kan door het brakke lichaam geen fijne slaaphouding vinden, dus wakker is wakker.
En katjelief overdag maar :z :z :')

Zucht :roll:

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:03

Marigold: misschien hetzelfde doen bij de kat overdag, lekker wakker kriebelen en als ze dan wakker is weglopen := ~~}>

Ergernis van mezelf: bagger nacht gehad, om half 4 wakker en zeker 2 uur wakker gelegen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:13

Moska schreef:
Ik heb erg leuk nieuws, maar mag het nog niet delen :x :):)

Veel plezier alvast met de voorpret!

De huisarts had mij naar de verkeerde plek doorverwezen, met niet een wachttijd van 0 dagen, maar van 3 maanden. Vanochtend had ik dus weer een ochtend met telefoontjes, in de hoop dat ik ergens sneller geopereerd kan worden. Lopen gaat nu al ellendig, ik zou niet weten hoe ik 3 maanden zou moeten volhouden

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:20

Gister de hele middag op bed gelegen, ook geen hap gegeten de hele dag. En dan ook nog afvrafen k ik moeite heb met de overgang naar full time studeren na 2 maanden zomervakantie :') ik merk ook al dat eten vandaag lastig gaat worden, en dan helpt mijn adhd medicatie niet mee

Vandaag maar thuis werken, staan geen lessen ingepland maar ik moet maar even goed inhalen zodat ik niet na de eerste week meteen achter loop

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:25

Marigold schreef:
Maralyn, de zeurders blijven op sm, de relaxte mensen gaan er niet meer op. Omdat het negatieve gedoe alleen maar energie kost, en je hebt er niks aan.

Ik erger me aan mijn (heus verder hele lieve) kat die telkens midden in de nacht wakker wordt en dan probeert mij wakker te maken door met haar snorharen in mijn gezicht te kriebelen (ik denk dat ze probeert te voelen of ik nog adem want stel je voor van niet, dan heeft zij geen nieuwe brokjes als deze op zijn :Y) , waarbij vanzelf die lange snorharen komen kriebelen) waarvan ik wakker wordt en dus telkens maar max 6u slaap heb.
Want ook ik kan door het brakke lichaam geen fijne slaaphouding vinden, dus wakker is wakker.
En katjelief overdag maar :z :z :')

Zucht :roll:

Dat is waar.

Haha! Poes!!!!
Wèl lief bedoeld van de kat. Maar wel heel vervelend.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:31

Roihi schreef:
Marline: heb je geen bril bij?

vervelend dat je het voelt aankomen en er niet teveel aan kan doen

Ja die bril ligt thuis. :')

En ik ben dus 22 km verder op kantoor. :')