Stom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 15:48

In theorie zou dat kunnen, maar in de praktijk komt ongeveer 30% van de omzet bij thuisbezorgd vandaan. Dat kun je ook niet zomaar missen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 17:01

Picopico schreef:
In theorie zou dat kunnen, maar in de praktijk komt ongeveer 30% van de omzet bij thuisbezorgd vandaan. Dat kun je ook niet zomaar missen.

Ja echt onfatsoenlijk. Ze weten dat ze deze positie hebben en maken er misbruik van. :n

Daarom bestel ik indien mogelijk altijd rechtstreeks via het restaurant. Maar soms hebben die geen eigen site. En ik haat bellen naar restaurants want ze verstaan me dan slecht. Ik wil wel de goede pizza hè. :P

Yavanna

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 17:12

Precies dat. marlinde, wij bestellen nooit bij thuisbezorgd. Kijken wel op hun pagina naar mogelijkheden, maar bestellen via het restaurant zelf

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 17:43

Dat mijn paard van 480 kilo minder eigenwijs is en beter naar me luistert dan mijn vogeltjes van 27 gram per stuk :D. Ik wil de kooi van eentje schoonmaken, maar hij vertikt het om er uit te gaan terwijl hij normaal niet weet hoe snel hij er uit moet :roll:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 17:48

Ik moet vrijdag naar Amsterdam AMC, bloed prikken maar ik zie dat er dan weer veel kans is op sneeuw. Hoe zijn de wegen naar Amsterdam nu? Vanuit Amersfoort? Weet iemand dat?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 20:41

Maar zou die 30% niet bij jullie zelf gaan bestellen als jullie niet meer via thuisbezorgd zouden doen? Ik bestel zelf nooit via thuisbezorgd, maar de pizzeria waar ik het liefst bestel heeft dat wel. Als ik altijd via thuisbezorgd zou doen en zij zouden daarmee stoppen, zou ik wel gewoon daar bestellen want ik vind dat zij de beste pizza's hebben.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 20:43

Bellatrix schreef:
Ik moet vrijdag naar Amsterdam AMC, bloed prikken maar ik zie dat er dan weer veel kans is op sneeuw. Hoe zijn de wegen naar Amsterdam nu? Vanuit Amersfoort? Weet iemand dat?

Ik heb juist geleden dat het noorden (wij dus) 12 uur lang sneeuw krijgen, ze hebben het over tientallen centimeters. En vanaf ergens halverwege Drenthe moet het regen worden. Maar goed, zo'n sneeuw gebied kan zich natuurlijk makkelijk nog verplaatsen. Kun je jouw afspraak niet naar een dag eerder verplaatsen voor de zekerheid?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 20:58

Texas02 schreef:
Maar zou die 30% niet bij jullie zelf gaan bestellen als jullie niet meer via thuisbezorgd zouden doen? Ik bestel zelf nooit via thuisbezorgd, maar de pizzeria waar ik het liefst bestel heeft dat wel. Als ik altijd via thuisbezorgd zou doen en zij zouden daarmee stoppen, zou ik wel gewoon daar bestellen want ik vind dat zij de beste pizza's hebben.

Nee want je vindbaarheid is veel slechter dus je hebt minder nieuwe klanten.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:10

De vindbaarheid zit hem erin hoe je de SEO geregeld hebt. Ik heb hier zelf niet genoeg verstand van om te zeggen hoe je dit zou moeten doen, maar als je dat goed geregeld hebt, kun je jouw website eerder tevoorschijn laten komen dan bijvoorbeeld thuisbezorgd. Het kan wel, ik zeg niet dat het makkelijk is, waarschijnlijk ook niet per sé goedkoop omdat je iemand in zou moeten huren die er verstand van heeft.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:13

Maar veel mensen zoeken restaurants via thuisbezorgd. Wij kijken ook via thuisbezorgd naar wat er in de buurt is, en vervolgens bestellen we via de website van het restaurant zelf.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:14

Texas02 schreef:
De vindbaarheid zit hem erin hoe je de SEO geregeld hebt. Ik heb hier zelf niet genoeg verstand van om te zeggen hoe je dit zou moeten doen, maar als je dat goed geregeld hebt, kun je jouw website eerder tevoorschijn laten komen dan bijvoorbeeld thuisbezorgd. Het kan wel, ik zeg niet dat het makkelijk is, waarschijnlijk ook niet per sé goedkoop omdat je iemand in zou moeten huren die er verstand van heeft.

Nee, want mensen googelen niet op “restaurant” maar ze kijken op de thuisbezorgd app.

Daarbij is code SEO kennis die ze extern (duur) moeten inkopen. Horeca is hard werken voor weinig en die mensen hebben vaak weinig tijd voor onzin. Thuisbezorgd is dus makkelijker.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:16

Oh, daar kijk ik echt nooit op voor restaurants. Ik kijk gewoon op Google. Ook als ik ergens op vakantie ga, of dagje weg. Stel ik wil naar Harderwijk, zoek ik op "restaurant Harderwijk" op Google, en kom ik alles tegen wat er zit. Of als ik pizza wil, zoek ik op "pizzeria Harderwijk". Als ik dan een thuisbezorgd website tegenkom, kijk ik er hooguit op voor het menu, maar ik neem contact op met het restaurant zelf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:21

Ik denk dat thuisbezorg stads is ofzo. Hier kijk ik er ook nooit op, omdat hier toch niks thuisbezorgd wordt :')

Ik ken het vooral van stadse mensen die ik ken en als ik daar ben. Maar ben dan toch geneigd om bij het restaurant zelf te bestellen, vertrouw zo’n website als thuisbezorgd niet echt ofzo :=

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:24

verootjoo schreef:
Ik denk dat thuisbezorg stads is ofzo. Hier kijk ik er ook nooit op, omdat hier toch niks thuisbezorgd wordt :')

Ik ken het vooral van stadse mensen die ik ken en als ik daar ben. Maar ben dan toch geneigd om bij het restaurant zelf te bestellen, vertrouw zo’n website als thuisbezorgd niet echt ofzo :=

Misschien regio gebonden, want ik woon in een dorpje zonder voorzieningen. :+
Ik gebruik het vooral om te kijken wat open is en bezorgt bij mij. Daarna bestel ik bij het restaurant zelf, niet via thuisbezorgd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:31

Zoveel kramp. Mijn linker hamstring, linker vingers, die hebben echt een paar minuten schots en scheef gestaan, linker voet en tenen. Voor de zoveelste keer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 22:07

Texas02 schreef:
Bellatrix schreef:

Ik heb juist geleden dat het noorden (wij dus) 12 uur lang sneeuw krijgen, ze hebben het over tientallen centimeters. En vanaf ergens halverwege Drenthe moet het regen worden. Maar goed, zo'n sneeuw gebied kan zich natuurlijk makkelijk nog verplaatsen. Kun je jouw afspraak niet naar een dag eerder verplaatsen voor de zekerheid?

Hmm dat heeft niet mijn voorkeur. Mijn kittens worden die dag geholpen en ik breng ze weg en ga dan naar kantoor. Ik haal ze op als ik gebeld wordt. Ik wilde zo toch wat uurtjes maken omdat ik vrijdag dus al vrij ben om ze in de gaten te houden. Ik wilde even tussendoor gaan. Donderdag toch vrij kost me een dag extra.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 22:25

Ze hebben het nu over 40cm tot 70cm sneeuw hier in het noorden. Maar ik geloof er eigenlijk nog weinig van. Misschien valt het bij jou dan sowieso wel mee!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 22:38

Texas02 schreef:
Ze hebben het nu over 40cm tot 70cm sneeuw hier in het noorden. Maar ik geloof er eigenlijk nog weinig van. Misschien valt het bij jou dan sowieso wel mee!

Pardon :x ik vind dit weerbericht stom. Ik wil gewoon mijn paarden kunnen trainen _O-

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 23:07

Voor de mensen die rechtstreeks bij het restaurant bestellen ipv via thuisbezorgd: danku danku, dat maakt het leven een stuk makkelijker _/-\o_ :*
Naast eerder genoemde problemen wil thuisbezorgd ook nog 10% afdracht hebben en de marges zijn al laag. We geven nu kaartjes mee met kortingscodes die alleen via de app of site werken aan klanten die via thuisbezorgd bestellen.

MarlindeRooz schreef:
Picopico schreef:

Ja echt onfatsoenlijk. Ze weten dat ze deze positie hebben en maken er misbruik van. :n

Daarom bestel ik indien mogelijk altijd rechtstreeks via het restaurant. Maar soms hebben die geen eigen site. En ik haat bellen naar restaurants want ze verstaan me dan slecht. Ik wil wel de goede pizza hè. :P

Bellen of aan de balie bestellen heb ik iets liever dan via TB, maar heeft ook nadelen. Het kost tijd en in het geval van aanbiedingen krijgen we dat niet vergoed van het hoofdkantoor, via de app/site wel. En wat je zegt: mensen zijn vaak onduidelijk en slecht te verstaan aan de telefoon :') Daarbij is er een grotere kans op een nepbestelling. Ja dat gebeurt en ja dat is stom. Net als prank calls. Ook stom :')

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 23:24

Oh, ik bel juist altijd liever zodat ik het echt goed door kan geven. Op internet heb je niet altijd de mogelijkheid om het zo te bestellen zoals je het graag wilt vind ik. Vooral bij de extra's op de pizza ontbreekt op de site nog wel eens wat. Zo wil ik altijd extra tomatensaus, en je hebt een hele lijst aan extra's, maar vaak ontbreekt de tomatensaus daarop.

Ja, ik vind dat weerbericht ook stom, billy3105. Als er zo veel sneeuw komt, ga ik mijn paard niet eens zien omdat je er dan echt niet door komt, laat staan trainen :(

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 06:03

Picopico schreef:
Voor de mensen die rechtstreeks bij het restaurant bestellen ipv via thuisbezorgd: danku danku, dat maakt het leven een stuk makkelijker _/-\o_ :*
Naast eerder genoemde problemen wil thuisbezorgd ook nog 10% afdracht hebben en de marges zijn al laag. We geven nu kaartjes mee met kortingscodes die alleen via de app of site werken aan klanten die via thuisbezorgd bestellen.

In het verleden deed ik de finaniële administraties van diverse horecazaken en ik schrok ervan hoeveel er wordt afgedragen aan Thuisbezorgd! Sindsdien heb ik nooit meer via Thuisbezorgd besteld maar enkel via het restaurant zelf. Ik ben blij met de horecasector en maak er graag gebruik van, ik vind dan ook dat we er zuinig op moeten zijn. :o

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 06:44

Nu ik dat weet, zal ik sowieso nooit via thuisbezorgd bestellen!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 07:19

Stom, een keer of 5 al hoestend wakker worden. Heb dan echt het gevoel dat mijn longen stilliggen. Laatste hikups van de bronchitis aanval

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 07:53

Zonnehoed schreef:
Maar veel mensen zoeken restaurants via thuisbezorgd. Wij kijken ook via thuisbezorgd naar wat er in de buurt is, en vervolgens bestellen we via de website van het restaurant zelf.

Wij ook.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 07:54

Ik bestel nooit eten, maar dat doe ik wel met hotels; kijken wat er ergens zit en dan via het hotel zelf boeken.