Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:17

DuoPenotti schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... ministerie

Citaat:
47 procent van het vuurwerkletsel bij kinderen jonger dan 12 jaar wordt veroorzaakt door dit soort 'kindervuurwerk'.

kinderen onder de 12 horen zoiets ook gewoon niet te hebben...heel goed die boete

Deze beste jongen is 17. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:23

Citaat:
Categorie 1 vuurwerk mag het gehele jaar door afgestoken worden, mits het geen overlast veroorzaakt.
De vuurwerkregels kunnen per gemeente verschillen. Gemeenten kunnen gebieden (of zelfs hele gemeenten) aanwijzen waar helemaal geen vuurwerk afgestoken mag worden. Bekijk in de Algemene Plaatselijke Vordering van jouw gemeente wat de regels zijn.

Dan zal jou gemeente heel streng zijn anders zou ik de boete aanvechten als ik hem was.

Of het was meer dan F1 vuurwerk....

maralyn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:28

Ik denk dat deze spetterkaars xxl iets meer is dan f1 vuurwerk.
Echt vuurwerk is het niet te noemen als ik eerlijk mag zijn.

Dit zou dan een gevalletje, netnietje zijn.

Ze bekeuren hier flink momenteel merk ik, veel straten om ons heen zijn... Stil!
(En dan hebben we het over grote potten vuurwerk)

Voorheen had buurjongen ook illegaal vuurwerk, nooit gesnapt. :') nu is hij een x braaf, is ie de sjaak.

Ergens moet ik wel een beetje gniffelen. Maar vind t wel sneu.
Ze hadden hem ook een waarschuwing kunnen geven. Maar hij had de keuze, flinke boete of een cursus.

Hij besloot om voor de cursus te gaan.
Maar zijn geërgerde toon zal ook geen goed hebben gedaan denk ik. Haha.
"Doe je dit nu echt voor je plezier? Of heb je gefaald op school!" Is nou niet bepaald slim.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 21:33

Merlen schreef:
Tweede kat op relatief korte tijd met een ingegroeide nagel.
Er zit een beschermkap op de verwarming hier met smalle openingen en bijna al de katten hebben er al eens in vastgehangen.Meestal zonder erg.Maar het is al eens gebeurd dat ik met een lange borstel een kat moet optillen zodat ze loskomt met een vastzittende teen want je kunt ze dan niet vastpakken zonder gebeten te worden.
Één kat heeft daar een vervormde teen aan overgehouden.
Ik vermoed dat deze kat zonder mijn weten er ook heeft ingehangen.

En geen ergernis maar ik heb al 3 dagen niets meer buiten de kattenbak gevonden.Zou mijn aftreksel van catnip dan toch werken?

Zou je die kap niet eens weghalen dan?

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:53

Polarize schreef:
black_kelpie schreef:
Ik word niet boos van die controles maar het is wel ontzettend irritant. Hoe het kan weet ik niet, maar ik denk dat ik 8 van de 10 keer dat ik daar af wil rekenen gecontroleerd word, echt heel vaak :=
Er zitten een paar triggers in het systeem waarmee je sneller gepakt wordt voor controle, maar soms heeft dat hele algrotime ook echt de pis in sommige mensen en worden ze er elke keer tussenuit gepakt :')

De triggers die ik uit mn hoofd weet zijn een lange tijd tussen producten scannen, en veel producten verwijderen. Dus als je tijdens het scannen even blijft hangen om te kletsen of je tas inpakt voordat je betaald = grotere kans op controle :')

Mja ik trek me er niks meer van aan dat mensen boos worden. Afhankelijk van mijn bui en hoe effectief mijn gedachten-naar-mond-filter op dat moment is wil ik er nog wel eens wat van zeggen tegen de klant als ze echt op mij lopen te mopperen, maar meestal is het ene oor in andere oor uit.
Volgens mij zijn er ook triggers op items, maar dan vooral items die bijv. altijd met iets samen gekocht worden maar nu niet, of andere combi's die statistisch vaak door shoplifters worden gescanned tijdens pogingen wat anders mee te nemen.

Vroeger keek het soms ook naar jouw kooppatroon en als je daar heel erg vanaf week of iets in misde wat je altijd wel meenam triggerde dat, maar staat me ergens bij er daarvoor klachten waren over privacy dus weet niet of dat nog gebeurd.

Zal ook beetje verschillen per supermarkt natuurlijk.

Overigens pak ik gewoon niet m'n tas in tot ik voorbij het stukje ben waar hij aangeeft of je controle krijgt of niet. Dan wordt mijn netjes ingepakte tas ook niet overhoop gehaald :j .

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:54

Mijn ergenis is dat ze sinds gisteravond de afvalbakker hier dichtgemaakt hebben ivm vuurwerk, wat ook niet vermeld wordt. Opzich snap ik dat, maar als ik nu de hond uitlaat kan ik mijn poepzakje dus nergens kwijt :+ ...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:56

Ik wil naar een concert in de Ziggo Dome maar er zijn alleen nog maar zitplaatsen beschikbaar.
Het is écht geen zitmuziek (Enter Shikari en Fever :') ) maar ben toch bang dat iedereen zit en je zelf ook maar braaf blijft zitten hoe dom dat ook is. Maar ik wil wel graag gaan. UGH

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:57

Cambionn schreef:
Mijn ergenis is dat ze sinds gisteravond de afvalbakker hier dichtgemaakt hebben ivm vuurwerk, wat ook niet vermeld wordt. Opzich snap ik dat, maar als ik nu de hond uitlaat kan ik mijn poepzakje dus nergens kwijt :+ ...

Ik moest ff lezen...
Afvalbakker... Bakker die afvalt? Of afvalbrood heeft?
Heel romantisch beeld in mijn hoofd van gratis croissants...
Tot ik verder las.

Shíít hahaha

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 22:05

Nyaleti schreef:
Ik wil naar een concert in de Ziggo Dome maar er zijn alleen nog maar zitplaatsen beschikbaar.
Het is écht geen zitmuziek (Enter Shikari en Fever :') ) maar ben toch bang dat iedereen zit en je zelf ook maar braaf blijft zitten hoe dom dat ook is. Maar ik wil wel graag gaan. UGH

Iets beter dan niets?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:09

Nyaleti schreef:

Huh, die spelen toch in de AFAS?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:17

Je buurjongen heeft door een harde les hopelijk geleerd dat het soms beter is om zijn grote mond te houden, Maralyn :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:21

De ergernis is al voorbij maar toch :')
We hebben de afgelopen maand al 5x geen diepvries vracht gekregen, waarvan de afgelopen week twee keer. Erg leuk, als net de oliebollen die vandaag in de verkoop gingen in die vracht zaten. En elke keer andere reden. Laadklep stuk, deur van de aanhanger stuk, chauffeur over z'n rijtijd heen, etc. of gewoon, geen reden. Nu zijn ze speciaal met een extra levering gekomen vanmiddag en hadden we uiteindelijk toch voorraad, maar het is echt enorm hinderlijk als je er gewoon niet op kan vertrouwen dat er wel voorraad komt. Maargoed, klagen helpt dus, want net nadat mn collega even flink haar irritatie over die vrachten los had gelaten, kwam het telefoontje dat ze eerder zouden komen met onze vracht :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:50

Huisarrest voor volwassenen.
Tussen 17.30 & 21.30u
Maar nog geen pakketje...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:54

Nog een ergernis van een paar dagen geleden wat ons nog altijd bezig weet te houden als gezin.
We willen ons koekje terug in de vienetta :Y) We waren allemaal hoopvol ons ijsje aan het eten, ontleden, laagje voor laagje...alleen maar om er achter de komen dat het een ander ijsje is. Het was de salted caramel, de biscuit caramel is uit het assortiment -O-

Het gemis van het koekje bleek bij ons allemaal erg aanwezig te zijn. Pas toen we thuis waren en het er over hadden, bleken we allemaal hetzelfde te denken en te missen :')

Als we als internet zondanig geklaagd hebben over Sonic the Hedgehog om het design ervan te veranderen, moet dat toch ook lukken om de biscuit caramel terug te krijgen. Toch? :') Het klinkt simpeler en ze maken er nog winst op ook :))

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:57

Arme hond..ze durft niet meer naar buiten, zodra ze binnen komt doet ze alles. Ze heeft net op mn broer zijn bed geplast en in de woonkamer gepoept. Dit is haar 2e oud en nieuw met ons en vorig jaar was sowieso haar eerste keer oud en nieuw, en toen was ze wel wat angstig maar vrij rustig dus we hadden er vertrouwen in, maar dit jaar is het duidelijk niet zo leuk :c

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:02

Niobe schreef:
Nyaleti schreef:

Huh, die spelen toch in de AFAS?

Ik heb het even gecheckt, maar dat is de enige plek waar ze spelen in Nederland en er zijn geen zitplekken. Dus je kunt lekker los gaan! *\o/*

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:36

Tigress schreef:
Nog een ergernis van een paar dagen geleden wat ons nog altijd bezig weet te houden als gezin.
We willen ons koekje terug in de vienetta :Y) We waren allemaal hoopvol ons ijsje aan het eten, ontleden, laagje voor laagje...alleen maar om er achter de komen dat het een ander ijsje is. Het was de salted caramel, de biscuit caramel is uit het assortiment -O-

Het gemis van het koekje bleek bij ons allemaal erg aanwezig te zijn. Pas toen we thuis waren en het er over hadden, bleken we allemaal hetzelfde te denken en te missen :')

Als we als internet zondanig geklaagd hebben over Sonic the Hedgehog om het design ervan te veranderen, moet dat toch ook lukken om de biscuit caramel terug te krijgen. Toch? :') Het klinkt simpeler en ze maken er nog winst op ook :))

Laat maar weten waar ik kan tekenen! Ik mis hem ook

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:45

Tigress schreef:
Het was de salted caramel, de biscuit caramel is uit het assortiment -O-

Nooooooooooo!!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:59

Mijn kat is terug! Serieus van half 4 tot half 11 gezocht en ze lag gewoon te slapen in de overloopkast :')

Meerdere rondjes buiten gelopen, hele huis overhoop gehaald, ook die overloopkast..

Kat is doof, dus als ze slaapt dan kun je roepen tot je een ons weegt... Die kast staat vol met kleding en puzzels, zit normaal ook gewoon dicht. Had onze kitten er zelfs al in geduwd in de hoop dat als ze er in zat hij haar wakker zou maken, hij mieuwde wel een paar keer, maar kwam er gewoon weer uit lopen.

Is mijn zus net boven, hoort ze ineens geluid uit de kast komen en Ja hoor, daar was ze :+

Gewoon dierenarts afspraak gemist omdat mevrouw lag te pitten :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 00:02

Fietsen terwijl er her en der vuurwerk wordt afgestoken.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 00:10

Niobe schreef:
Nyaleti schreef:

Ik heb het even gecheckt, maar dat is de enige plek waar ze spelen in Nederland en er zijn geen zitplekken. Dus je kunt lekker los gaan! *\o/*

Oeps, ik was even dubbel blind :D

AFAS idd. Ziggo is een beetje ambitieus :') zat eerder bij de agenda van Ziggo, vandaar.

Ik zag iets staan in de trant van "kies je stoelen" "ongeplaceerd" wat ik opvatte als, er zijn alleen nog zitplekken. Maar na nog een keer lezen snap ik 'm haha. Thanks voor het checken, ik ga bijna alleen maar naar 013.

ElfBeau_067

Daphne__ schreef:
Mijn kat! Had een afspraak bij de dierenarts voor controle na zoveelste oorontsteking. Dus kwartiertje van tevoren koffertje gepakt, wil ze kat er in doen... Nergens te vinden -O-

Hele huis afgezocht, maar ik zie haar niet. Met middageten heb ik haar nog van tafel gestuurd. Ze mag nu niet naar buiten ivm haar gezondheid en vuurwerk en niemand heeft haar naar buiten gelaten.

Maar waar is ze dan!? %)

In de kast, op de kast, onder de kast?

Niobe

Hahahaha ja zo las ik het eerst ook wel, lekker verwarrend

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 00:14

Daphne__ schreef:
Mijn kat is terug! Serieus van half 4 tot half 11 gezocht en ze lag gewoon te slapen in de overloopkast :')

Meerdere rondjes buiten gelopen, hele huis overhoop gehaald, ook die overloopkast..

Kat is doof, dus als ze slaapt dan kun je roepen tot je een ons weegt... Die kast staat vol met kleding en puzzels, zit normaal ook gewoon dicht. Had onze kitten er zelfs al in geduwd in de hoop dat als ze er in zat hij haar wakker zou maken, hij mieuwde wel een paar keer, maar kwam er gewoon weer uit lopen.

Is mijn zus net boven, hoort ze ineens geluid uit de kast komen en Ja hoor, daar was ze :+

Gewoon dierenarts afspraak gemist omdat mevrouw lag te pitten :')

Ik was een keer de kat van een vriendin van mij kwijt. Overal lopen zoeken heel het huis (en geloof mij, dat huis was groot!), lag die op een stoel haha.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 01:18

maralyn schreef:
Cambionn schreef:

Ik moest ff lezen...
Afvalbakker... Bakker die afvalt? Of afvalbrood heeft?
Heel romantisch beeld in mijn hoofd van gratis croissants...
Tot ik verder las.

Shíít hahaha
Oh hahahaha woops. En kan deze spelfout niet eens onder mijn dyslexie gooien, dit is 100% gewoon mijn eigen tiepgebrek :') .

Ik vind een bakker waar je van afvalt wel een goed idee, doe mij die maar :j .