[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:04

Super leuk dat je er ook was. Kinderen daar zijn gewoon beleefd, zo zijn ze wel leuk

Ben je er volgend jaar weer, dan moeten we misschien maar een mini bokt meeting doen :D

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:06

Amber_anne schreef:
Super leuk dat je er ook was. Kinderen daar zijn gewoon beleefd, zo zijn ze wel leuk

Ben je er volgend jaar weer, dan moeten we misschien maar een mini bokt meeting doen :D

Jazeker! Volgend jaar wil ik ook echt campingtickets want op en neer rijden naar Limburg is niet leuk. Ga je ook naar Elfia?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:23

Plop1997 schreef:
Amber_anne schreef:

Jazeker! Volgend jaar wil ik ook echt campingtickets want op en neer rijden naar Limburg is niet leuk. Ga je ook naar Elfia?

Pfoe nee dat snap ik, wij gaan altijd maar één dag omdat we niet een weekend kunnen met de huisdieren en we niet op en neer willen rijden

Nee elfia gaan we niet heen, Arcen is helaas 1,5 uur rijden

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 00:20

Hey cool, ik sla Castlefest weer over, maar ik ga wel naar Elfia Arcen. Ik zit met een groepje op het Roompot ding het hele weekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:41

Ik zit in de trein naar London. We hadden wat vertraging, stonden bij de grens even stil door een technisch probleem en nu stil in Brussel door een onbeheerde tas de halte hierna (nog minstens een uur stilstaan).

En weet je... dat is allemaal príma! Maar die hoestende en jankende noohoooh muuumaaaah koter 3/4 van de tijd |o Mijn vriend mompelde al iets over 'baksteen vergeten in te pakken' ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 17:31

Wij zijn uit eten geweest met vriendin, haar 2 kereltjes waren mee. Speciaal daarvoor restaurant bij ons in de buurt gekozen met flinke speeltuin. Er was nog een feest aan de gang dus fikse hoop kinderen maar amper last van gehad! Allemaal netjes aan het spelen, geen gillen, geen krijsen of geruzie. Alleen petje af voor de bediening die heel behendig tussen alle loopfietsjes heen moest wiebelen, maar elke keer perfect gegaan.

We hebben meer last gehad van een overvloed aan wespen bij het eten dan van de 15 wurmen die er rondliepen.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:32

Ik was gisteren bij een bbq met 5 kinderen. Oudste gaat volgend jaar naar de basisschool.
Was blij dat ik mijn otoplastieken in had zeg.

Een van die mannen ook: ach zie E. daar nou lief spelen. Heb me in moeten houden. Kind was al het speelgoed vanuit de woonkamer naar de andere kant van de tuin aan het verplaatsen. Heeft menig keer de kozijnen en deurpost en geramd met van dan loop speelgoed, en liet een hoop zooi op de looproute liggen. Mag een wonder zijn dat niemand zijn nek gebroken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:27

Ik had vandaag een Boze moeder op mijn route. Was met de trailer op pad met paard en reed netjes 50 zoals toegelaten. Ik zag ze wel op het voetpad en kind liet een bal stuiteren, maar verder niks bijzonders. Tot ik bijna bij hen ben en kind de bal op de weg laat botsen en ze willen ze gewoon zo achteraan gaan. Moeders met handje omhoog als in "remmen jij". Schrok me een hoedje omwille van die plotse bal op de weg maar nog meer omdat dat kind er zomaar achteraan mocht rennen! ik kon bijgevolg onmogelijk stoppen op die korte afstand. Dat mens is dingen beginnen tieren die niet voor herhaling vatbaar zijn. Ik kan daar dus knettergek van worden! Leer je kind zijn bal vasthouden en hoe dan ook KIJKEN voor ze zomaar de weg op rennen! Ik heb 'm op een haar na gemist, goddank, maar wat is dat toch dat men alsmaar denkt dat eender wel voertuig op 2m doodstil staat

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:51

Kinderen en verkeer blijft toch een spannende combinatie. Ook onder begeleiding van een ouder.
(jonge) Kinderen hebben nog niet de ontwikkeling dat ze oorzaak en gevolg kunnen bedenken en kunnen dus ook het gevaar van een auto niet inschatten.
Daarvoor loopt er dan een ouder bij maar ja, dat zijn ook maar mensen. Ik minder daarom altijd vaart als ik zulke kleine kinderen zie.

Ik erger me dan weer groen en geel aan (groot) ouders die "gezellig" met hun (klein)kind naar de supermarkt gaan.
En dat vind ik op zich prima, maar niet als ze in een karretje staan en mij vol in het gezicht hoesten en proesten net als ik er langs loop.
Of eindeloos het gangpad blokkeren omdat Vlinder zo leuk met haar eigen kleine karretje ook boodschapjes doet.
Ik ben daar zo klaar mee. Ik heb geen tijd voor dat prutsmuts. Als ik weet dat ze mij gezien hebben loop ik gewoon door, en dan sleuren ze Vlinder maar aan de kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:55

Ja je houdt wel rekening met kinderen, maar je gaat als ouder je kind toch niet zonder pardon een grote weg op laten rennen voor een stuk speelgoed én nog even verwachten dat elk voertuig op 2m stil staat? Een vrachtwagen of een bus had dat ook nooit gered. Die bal was de minste zorg, ik wil liever geen mens uit mijn rooster vooraan moeten peuteren.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:09

Echt wat idioot! Die moeder wilde van haar kind af.
Ook wel eens gezien. Het eindpunt van een braderie kwam bij een kruispunt uit, waar gewoon auto's reden. Moeder duwt gewoon de kinderwagen de weg op en gelukkig had die auto goede remmen. Ze had ook even 3 meter verder kunnen lopen naar het zebrapad, maar echt midden op het kruising. Politie er nog bij en zo. Echt wat een doos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:09

Er zijn plannen om in B alle stadscentra te laten omvormen tot zone 30 "want nog teveel ongevallen met zwakke weggebruikers". De commentaren dat ze die zwakke gebruikers beter weer eens leren om deel te nemen aan het verkeer volgens de regels ipv vanaf kind zomaar overal rond te laten crossen waren niet mis.

Krijg je alsnog moekes die klagen "ze moeten het toch leren en het zijn toch maar kinderen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 13:28

Ja best, maar dan moet je ze als moeke gewoon goed in het oog houden. Hier net ook (wel in een park) een koter. Wijzend richting een hondje 'woowoof' kijkend naar zijn ma. Die alleen oog had voor haar telefoon en de buggy wat stuurde richting geluid koter. Nou toen was koter het denk ook zat en is vrolijk de andere kant van het park op gehobbeld. Eer moeke door had dat koter weg was... te triest voor woorden gewoon :roll:

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:56

Varekaj schreef:
Ik had vandaag een Boze moeder op mijn route. Was met de trailer op pad met paard en reed netjes 50 zoals toegelaten. Ik zag ze wel op het voetpad en kind liet een bal stuiteren, maar verder niks bijzonders. Tot ik bijna bij hen ben en kind de bal op de weg laat botsen en ze willen ze gewoon zo achteraan gaan. Moeders met handje omhoog als in "remmen jij". Schrok me een hoedje omwille van die plotse bal op de weg maar nog meer omdat dat kind er zomaar achteraan mocht rennen! ik kon bijgevolg onmogelijk stoppen op die korte afstand. Dat mens is dingen beginnen tieren die niet voor herhaling vatbaar zijn. Ik kan daar dus knettergek van worden! Leer je kind zijn bal vasthouden en hoe dan ook KIJKEN voor ze zomaar de weg op rennen! Ik heb 'm op een haar na gemist, goddank, maar wat is dat toch dat men alsmaar denkt dat eender wel voertuig op 2m doodstil staat

Vraag me af hoe het juridisch had gezeten als je een kind wel had geraakt. Wie is er dan schuldig? Wil ook niet off topic verzeilen of zo. Maar lijkt me een lastige kwestie

Dit is zo waar := Nederlanders maken überhaupt gewoon veel herrie. Ook van die jonge meiden lopen zo te schreeuwen altijd in het openbaar. Hou gewoon je klep, heb je al gehoord
https://www.instagram.com/p/ChClp7NqtiG ... MyMTA2M2Y=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:42

Varekaj schreef:

Ooh vreselijk zeg!
Ik ben als kind ooit een slipper verloren op de fiets tijdens het oversteken. Uit reflex wilde ik stoppen, maar mijn vader schopte me zowat naar de overkant :') "Je wilt toch niet doodgaan voor een slipper?!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 22:26

Ik had nooit op tijd kunnen stoppen, zelfs zonder trailer zou het denk ik amper haalbaar geweest zijn. Zo kort was de afstand en ik rij met redelijk zware auto qua gewicht. Als ik alles dicht had gegooid, dan had paard en trailer me alsnog helemaal naar voor geduwd en anders was de boel gegarandeerd gaan scharen of erger.

In de buurt van oversteekplaatsen en zebrapaden laat ik altijd de gas los of rem ik af, just in case. Net omdat je in België altijd beschermd bent als zwakke weggebruiker. Steek je 10m naast een zebrapad over zonder kijken? Auto is fout. Steek je over door rood licht? Alsnog auto in fout. Rij je aan de foute kant van de weg op het fietspad en klap je daarmee op een auto die uit een zijweg komt en je nooit kon zien aankomen? Auto in fout.
Je moet haast uit de hemel op het dak vallen als zwakke weggebruiker en de bestuurder verwonden om zelf n fout gesteld te worden.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 06:55

Ja dat is echt bizar eh Varekaj. Hier ook eens een incident gehad aan onze uitrit. Scooter komt zonder licht veel te hard schuin de weg overstekend naar de verkeerde kant van de weg rijden. De klant wil uitrijden, kijkt 1 kant op en ziet de scooter aan de juiste kant van de weg, kijkt de andere kant op = vrij en zet aan. Schampt hij net die scooter die uit het niks kwam. Jongen maakt een hoop drama, klant heeft schade en hij springt op zijn brommer naar de school 100m verderop.

Dus uiteindelijk politie gebeld, die zijn komen kijken naar de camerabeelden en de reactie: ah ja de klant is in fout eh, die scooter was doorgaand verkeerd. Echt hoe dan, die scooter ging zo hard dat die pas 2 huizen verder stil kwam te staan met vol remmen, je ziet hem schuin oversteken net op het moment dat
de klant de andere kant uitkijkt en hij had geen licht aan in de schemer.

Ik kijk nu al op tegen 1 september als de scholen weer beginnen. Het is nu zo lekker rustig smorgens op de weg. Geen 10min aanschuiven om op het bedrijf te raken, geen kinderen die overal tussendoor komen vlammen met hun fiets..

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:40

Schuur_ schreef:
Ja dat is echt bizar eh Varekaj. Hier ook eens een incident gehad aan onze uitrit. Scooter komt zonder licht veel te hard schuin de weg overstekend naar de verkeerde kant van de weg rijden. De klant wil uitrijden, kijkt 1 kant op en ziet de scooter aan de juiste kant van de weg, kijkt de andere kant op = vrij en zet aan. Schampt hij net die scooter die uit het niks kwam. Jongen maakt een hoop drama, klant heeft schade en hij springt op zijn brommer naar de school 100m verderop.

Dus uiteindelijk politie gebeld, die zijn komen kijken naar de camerabeelden en de reactie: ah ja de klant is in fout eh, die scooter was doorgaand verkeerd. Echt hoe dan, die scooter ging zo hard dat die pas 2 huizen verder stil kwam te staan met vol remmen, je ziet hem schuin oversteken net op het moment dat
de klant de andere kant uitkijkt en hij had geen licht aan in de schemer.

Ik kijk nu al op tegen 1 september als de scholen weer beginnen. Het is nu zo lekker rustig smorgens op de weg. Geen 10min aanschuiven om op het bedrijf te raken, geen kinderen die overal tussendoor komen vlammen met hun fiets..

BE is echt vreselijk, in hoe de "zwakke weggebruiker" alle rechten krijgt en de wegentaks-betaler totaal niet.

Mijn broer heeft iets soortgelijk voorgehad - hij wilde de inrit van zijn garage oprijden, is een bocht van 45° dus vertrekt uit volledige stilstand. Er stond een bestelwagen geparkeerd aan 1 kant naast de inrit, wat het zicht belemmerde. Hij had onderweg naar de inrit de etalages/weerspiegelingen in de gaten gehouden om zoveel mogelijk te kunnen zien.
Hij vertrekt vanuit stilstand, er was niets te zien. Inrit loopt nogal stijl naar beneden, die neem je altijd héél traag. En BAM - elektrische fiets op de motorkap. De bestuurder daarvan vond het wel grappig - nu hij een ongeval had gehad moest hij die dag niet meer gaan werken, en de fiets interesseerde hem ook niet want "is van het werk". De klap was ZO hard dat de voorlichten van de auto niet meer werkten (los geraakt waren), en er zaten deuken in de motorkap.

En raadt eens? Mijn broer heeft lekker alles zélf kunnen betalen, want "zwakke weggebruiker".
Dat die idioot veel te snel, én aan de verkeerde kant van de baan reed, maakte allemaal geen zier uit. De belemmering qua zicht werd ook aan de kant geschoven.

Je zal maar verzekering betalen, en wegentaks.

Ik woon zelf in Bornem. Geloof me - hier wil je geen auto hebben.
Overal enkelrichting, 30 km/u, fietsstraten, verkeersdrempels die mijn verlaagde cabrio om zeep hebben geholpen.
Komend weekend de Dodentocht - ik had op FB gevraagd welke route ik naar het dorp verderop kon nemen want paard woont daar en moet eten. "Neem de fiets". ROT OP, ik wil niet fietsen, heb er ook geen tijd voor. "Ja dat weet je als je in Bornem komt wonen". Wat, dat ik een weekend gegijzeld zal worden? Er zullen vast wegen beschikbaar zijn, ik zal misschien wel een stukje moeten omrijden maar dat moet dan maar - maar hoeveel reacties ik gekregen heb dat ik "maar te voet of met de fiets moet gaan" - rot op, niet iedereen heeft daar tijd/zin voor, en daar betalen we ook geen wegentaks voor. Ik moet ook gewoon werken tot 17u en zal niet de enige zijn - allemaal te voet dan maar?
"Het is maar 1 weekend" - ja, de Dodentocht is maar 1 weekend, maar hier ligt altijd wel ergens een baan opengebroken, en omleidingen zijn hier niet "straatje om" maar een omweg van minstens 5km.

Volgend jaar ga ik op weekend tijdens de Dodentocht haha. Respect voor degenen die hem lopen hoor - maar hoezo krijgen zij voorrang op degenen die betalen om van de baan gebruik te mogen maken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:56

Zoiets hebben we ook eens gehad.
Rijden dus ook met trailer, 30 waar je 30 mag.
En zo rijden moeder en kind vanuit de stoep de weg op.
Moeder keek niet links of rechts want ze gingen met het verkeer mee, staken niet over, dus dan kun je gewoon zo de weg op blijkbaar...
terwijl wij met brede trailer echt die hele weg gebruikten. Gelukkig kwam er net geen tegenligger aan dus kon mijn vriend naar links sturen en past het net net. Remmen was ook geen optie.

Echt moeder keek niet, leerde haar kind van 5 het ook niet aan.... maar je zou ze er eens onder hebben :n

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:06

idinn schreef:
Ja best, maar dan moet je ze als moeke gewoon goed in het oog houden. Hier net ook (wel in een park) een koter. Wijzend richting een hondje 'woowoof' kijkend naar zijn ma. Die alleen oog had voor haar telefoon en de buggy wat stuurde richting geluid koter. Nou toen was koter het denk ook zat en is vrolijk de andere kant van het park op gehobbeld. Eer moeke door had dat koter weg was... te triest voor woorden gewoon :roll:

Ik zag laatst iemand met AirPods in achter een kinderwagen lopen. Vond ik ook zo gek.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:14

Tiggs schreef:
idinn schreef:

Ik zag laatst iemand met AirPods in achter een kinderwagen lopen. Vond ik ook zo gek.

Hoezo? Je kan toch lekker een boek of podcast luisteren tijdens de wandeling met je kind? :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:18

Huh, maar je praat toch met je kind of luistert in ieder geval in plaats van in je eigen wereldje te gaan zitten (lopen)?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:35

Nou als het echt een baby is...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:37

Qimm schreef:

Even lekker een goed gesprek over de situatie in Oekraïne ofzo.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:03

Qimm schreef:

Kinderwagen vol wortels - I've seen it :')