Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 19:22

Zebrastreep schreef:
esje01 schreef:
Ik werk in het verpleeghuis en heb de booster 3 december gekregen
Zowel cliënten als personeel hebben in die week de booster gekregen.
Dus het is denk ik erg organisatie afhankelijk

Zijn jullie geprikt door eigen personeel? Ik moet namelijk naar de ggd

Ik ben wel door eigen personeel geprikt. Omdat wij pas in januari aan de beurt zouden zijn hebben wij zelf samen met wat andere organisaties wat opgezet en elkaar geprikt. Ik heb hem 14 dec gehad. Ik denk dat via de GGD aardig wat verplegend personeel nog eerder aan de beurt is op basis van leeftijd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 19:24

Minder mensen die covid hebben gehad, minder oversterfte ? Zoals bvb nieuw Zeeland.
We hebben officieel 3 miljoen besmettingen, denk zelf dat het absoluut het dubbele is.
Dus benieuwd wat er uit de onderzoeken naar de oversterfte gaat komen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 19:56

Huertecilla schreef:
Hmmmm.
Bínnen NZ is er geen sociale beperking en binnen NL wel.
Minder sociaal contact = meer oversterfte?
Ík voel me in ieder geval een stuk beter met meer sociale contacten *D

Hilarisch dat NZ en NL wel vergeleken worden als dat uitkomt maar ZA en NL niet omdat dit niet uitkomt.
Alsof de NZ samenleving wél naadloos met die van NL vergeleken kan worden >;)

Het gaat dan ook niet om het vergelijken van landen, het gaat om het vergelijken van oversterfte en vaccinatie. Nieuw-Zeeland laat zien dat daar vaccinatie geen oversterfte veroorzaakt. Het ging gewoon over het wappiegeneuzel, waarbij ze de vraag van Omzigt koppelden aan vaccinatie en zo via Omzigt dat idee legitimiteit te geven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 20:16

Karl66 schreef:
Huertecilla schreef:
Hmmmm.

Hilarisch dat NZ en NL wel vergeleken worden als dat uitkomt maar ZA en NL niet omdat dit niet uitkomt.

Het gaat dan ook niet om het vergelijken van landen, het gaat om het vergelijken van oversterfte en vaccinatie. Nieuw-Zeeland laat zien dat daar vaccinatie geen oversterfte veroorzaakt. Het ging gewoon over het wappiegeneuzel, waarbij ze de vraag van Omzigt koppelden aan vaccinatie en zo via Omzigt dat idee legitimiteit te geven.

Man, jij stond wellicht (slag om de arm hangende wetenschappelijk onderzoek) in de verkeerde rij bij de injecties voor gevoel voor humor. Alsof ik die context niet begreep _O-

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 20:55

Douce

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:03

@Matheno, ik kan het niet lezen, kun je het plaatje een beetje toelichten?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:03

Het kan ook domweg gebrekkige registratie zijn blijkbaar:

„Tot begin oktober stierven er wekelijks ruim 1600 80-plussers, daarna nam het aantal sterfgevallen in de leeftijdsgroep snel toe. Corona lijkt een logische oorzaak, maar zeker is dat niet. Er zit namelijk een groot verschil tussen de cijfers van het CBS en de officiële coronasterftecijfers van het RIVM. Al langer is duidelijk dat die laatste registratie allesbehalve volledig is.

De gebrekkige registratie zorgt ervoor dat we in Nederland, hoewel de coronacrisis inmiddels 21 maanden onderweg is, geen actueel inzicht hebben in het aantal coronadoden. Dat maakt het bijvoorbeeld moeilijk te zeggen in hoeverre een snelle boostercampagne onder ouderen de hierboven gemelde oversterfte had kunnen voorkomen.“

https://www.pzc.nl/binnenland/oversterf ... ogle.ch%2F

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:07

Dit is toch een onderzoek naar effectiviteit van twee prikken tegen de omikron variant ?
En dat de booster de immuniteit weer de lucht in jaagt?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:33

Karl66 schreef:
Huertecilla schreef:
Hmmmm.

Wat ben jij irritant met je wappiegeneuzel! Er gaat onderzocht worden waarom die oversterfte er is. Als wij dat wisten dan hadden we geen onderzoek nodig :)* Vaccinatie kan mede een oorzaak, dat weten we nog niet. Het verhaal van NZ sluit dat niet uit. Het maakt het alleen onwaarschijnlijk dat vaccinatie een hele belangrijke oorzaak zou kunnen zijn.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:39

Mizora schreef:
Ik vrees qua oversterfte dat er naast dus de indirecte code zwart die voor oversterfte zorgt, ook de post-covid sterfte een serieus risico is.

Onderzoek over verhoogde sterfte post-covid: https://www.frontiersin.org/articles/10 ... 78434/full

Artikel erover: https://www.medicalnewstoday.com/articl ... -infection

Citaat:
Nearly 80% of all deaths of people in the study who had recovered from COVID-19 in the past 12 months were not due to cardiovascular or respiratory causes, suggesting that the impact of the virus is significant and wide-ranging, even after the initial infection has been fought off.

Mensen met "milde" covid19 hadden ook een verhoogde sterfte-kans (1.2x zoveel kans onder de 65 en 1.5x vanaf 65 jaar), maar niet zoveel als covid19 met ziekenhuisopname t.o.v. geen covid19 (3.3x onder de 65 jaar, 2.2x vanaf 65 jaar).

Dat is idd wel interessant. Ben het eerder tegen gekomen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:49

Het is ook een heftig virus natuurlijk.
Als je toch al zwak bent kan dat ook de laatste zet zijn, ookal ben je herstelt. Doet me denken aan mijn oma die herstelde van een zware influenza waarvan iedereen dacht dat het over was. 2-3 maanden later was ze alsnog dood.
Hetzelfde met een neef van mijn oma, maar dan met covid.
Mijn schoonvader moet ook ontzettend lang herstellen als hij ziek geweest is.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:08

Geert vanden Bossche is ook een viroloog en beweert toch andere dingen. Dan de virologen van het omt.
Vergeet niet dat het omt belangen verstrengeling in heeft, door middel van aandelen en leverancier beademingsapperatuur. Gaat alleen maar om centjes

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:10

OleJon schreef:
Geert vanden Bossche is ook een viroloog en beweert toch andere dingen. Dan de virologen van het omt.
Vergeet niet dat het omt belangen verstrengeling in heeft, door middel van aandelen en leverancier beademingsapperatuur. Gaat alleen maar om centjes

Nee dat is Geert niet dat denkt Geert. Ik weet niet meer wie het was hier op het forum daar heel goed een uitleg over kon geven. Maar Geert was al aardig ontkracht wat betreft zijn theorieën.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:11

Douce schreef:
@Matheno, ik kan het niet lezen, kun je het plaatje een beetje toelichten?

Ik zag het inderdaad. Zo misschien wat beter?

Afbeelding

bigone schreef:
Dit is toch een onderzoek naar effectiviteit van twee prikken tegen de omikron variant ?
En dat de booster de immuniteit weer de lucht in jaagt?

Klopt, maar kijk eens wat er van de effectiviteit over is na 61 tot 90 dagen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:17

Daar vrees ik wel een beetje voor. Iedere 3 maanden prikken zou ik echt niet zien zitten. Helemaal omdat ik geen risicogroep ben. Zoveel vaccineren zou ik dan echt teveel van het goede vinden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:19

Ik ga ook niet om de 3 maanden het krijgen ervan voorkom je toch niet en ooit ga ik vast wel eens corona krijgen. Als de bescherming tegen ziekenhuisopname en ernstig ziek worden hoog blijft vindt ik het wel best. Ga niet elke 3 maanden een week lang met paniek zitten omdat ik moet prikken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:29

Dat er weinig bescherming tegen omikron oplopen na twee vaccins was al een poos duidelijk Matheno en de boosters worden niet vergeleken in dit onderzoek.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:32

bigone schreef:
Dat er weinig bescherming tegen omikron oplopen na twee vaccins was al een poos duidelijk Matheno en de boosters worden niet vergeleken in dit onderzoek.

Nee, want die data is natuurlijk nog niet echt beschikbaar.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:43

Als je niet om de 3 maanden gaat, krijg je ook geen groen vinkje. Dan kun je ook niks meer. Weet niet of jullie het in de gaten hebben, maar door het qr code gedoe heb je niks meer te willen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:44

Zebrastreep schreef:
Ik ga ook niet om de 3 maanden het krijgen ervan voorkom je toch niet en ooit ga ik vast wel eens corona krijgen. Als de bescherming tegen ziekenhuisopname en ernstig ziek worden hoog blijft vindt ik het wel best. Ga niet elke 3 maanden een week lang met paniek zitten omdat ik moet prikken.

Waarom zou je daar steeds zo van in paniek moeten raken? Hebben eerdere bijwerkingen daar aanleiding toe gegeven ofzo?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:45

OleJon schreef:
Als je niet om de 3 maanden gaat, krijg je ook geen groen vinkje. Dan kun je ook niks meer. Weet niet of jullie het in de gaten hebben, maar door het qr code gedoe heb je niks meer te willen.

Verkeerde topic. Probeer het eens bij de viruswaanzin :evaw:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:45

Zebrastreep schreef:

Voordeel van vaak prikken is dat prikangst minder wordt.
Sinds ik zwanger ben geweest en wekelijks bloed moest prikken en veel infusen heb gehad kan ik alles aan :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:46

OleJon schreef:

Oja waar staat dat :') Ik heb nog steeds een groen vinkje na 10 maanden. Bijzonder hoor

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:47

verootjoo schreef:
Zebrastreep schreef:

Voordeel van vaak prikken is dat prikangst minder wordt.
Sinds ik zwanger ben geweest en wekelijks bloed moest prikken en veel infusen heb gehad kan ik alles aan :')

Nou ik vindt ook als ik nu echt in de risicogroep valt vindt ik het anders. Dus vindt het ook niet perse nodig. Als het al is dan om de 6 a 9 maanden. Maar om de 3 nee daar ga ik niet aan beginnen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:55

Ik ook niet. Elk jaar vind ik prima. Ook als dan mijn qr geldig blijft natuurlijk. Maar elke 3 maanden doe ik niet.