ruitje schreef:Ik ben het dus met je eens Cer. Ik vind het hebben van een bonuskaart of het delen van dingen hier op Bokt daar niet mee te vergelijken. En ik vind het neerzetten van mijn zorgen daarover als lachwekkend of iemand neerzetten als negatief denken ook niet zoveel bijdrage aan een discussie, beetje op de man ipv op de bal Relaxed.
Want het is nou niet dat er niet meerdere voorbeelden zijn van de afgelopen tijd waaruit blijkt dat misbruiken van je gegevens gewoon gebeurd door de overheid:
Je hebt de toeslagenaffaire als voorbeeld. Maar ook de politie die afluistersystemen/gezichtsherkenningsystemen gewoon niet gebruikt volgens de wet( sterker nog, dat mag niet ingezet worden en gebeurd gewoon wel). De sleepwet die juridisch niet goed in elkaar zit.
Daarnaast is de overheid een kei in datalekken
Citaat:De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) kreeg 23.976 datalekmeldingen binnen in 2020 en ruim een vijfde daarvan kwam bij de overheid vandaan. Het betekent een stijging van 13 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De AP meet verder een ‘explosieve toename van het aantal hacks’ en luidt de noodklok.
Dan deze bron nog:
https://www.bitsoffreedom.nl/2020/12/16 ... e-normaal/
De conclusie uit dat verslag van 2020( dus dat is nog geen onderzoek naar de laatste maatregelen) is dat er gewoon niet goed gekeken word naar wat er verzameld word en wie daar bij kan betreft de coronainfo die verzameld word door de overheid. Overigens word daarin ook aangestipt dat het niet alleen geld voor de overheid, maar ook voor de ontwikkelaars van bepaalde apps
Dit zijn dus allemaal feiten uit het verleden.
Ik wil ook nog wel iets aanstippen wat niet feitelijk is ( of eigenlijk ook wel, als je kijkt naar WO2) : Zelfs als jij zoiets hebt nu met de toeslagenaffaire en de politie/AIVD die zich niet aan wetten houd: Oh maar ik vertrouw deze overheid wel. ( want dat mag natuurlijk, iedereen mag daar zijn eigen keuze in maken) :
Weet jij veel wie er over 5 of 10 jaar aan de macht is en wat er dan over je geregistreerd staat. Misschien is het Thierry Baudet wel, dan heb ik liever nergens geregistreerd staan dat ik gevaccineerd ben( klein grapje tussendoor om een voorbeeld te geven moet kunnen hoop ik
)
Waarom ik het dan vervelend vind dat het gele boekje niet mag is dus dat wanneer je je wel laat vaccineren uit solidair oogpunt, of voor jezelf: je dus verplicht word dingen te delen met de overheid wil je meedoen aan het normale leven. Dat is toch een 'bijvangst' die helemaal niet nodig is?
Het is onvoorstelbaar naïef om te denken dan de overheid er voor het volk, de burgers is. Dat hebben we nu met de belangen van staat en grootfarma versus die van de individuele burger duidelijk genoeg gezien.
Hier in Spanje is door de US homeland security een telefoonnet afluistersysteem geïmplementeerd. Voor élke telefoon/mobiel. Illegaal en zogenaamd voor de Spaanse overheid om terrorisme te bestrijden. Wel via de US computers/databases...