Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
C_estmoi schreef:Wat dit betreft: ik neem aan dat je moeder (en met haar nog héél veel meer mensen) nog wel weet dat ook kinderen de dag na een vaccinatie vaak wat hangerig/ziekig zijn, toch? Dus ik snap nooit zo goed dat mensen dat per definitie vreemd/eng vinden..
Jessix schreef:C_estmoi schreef:Wat dit betreft: ik neem aan dat je moeder (en met haar nog héél veel meer mensen) nog wel weet dat ook kinderen de dag na een vaccinatie vaak wat hangerig/ziekig zijn, toch? Dus ik snap nooit zo goed dat mensen dat per definitie vreemd/eng vinden..
Ja dat zijn ook steeds mijn argumenten. En op het moment zegt ze dan ook dat ik daar gelijk in heb, maar dat maakt dan toch niet zo veel indruk als een verhaal van iemand die er "doodziek" van is geweest. (twee dagen lang)
lenaa_tje schreef:Jessix schreef:Ja dat zijn ook steeds mijn argumenten. En op het moment zegt ze dan ook dat ik daar gelijk in heb, maar dat maakt dan toch niet zo veel indruk als een verhaal van iemand die er "doodziek" van is geweest. (twee dagen lang)
Ook heel veel mensen die nergens last van hebben, m’n vader had een stijve arm en dat was het
elnienjo schreef:CharleyT schreef:Nou, echt he! die spanjaarden spreken maar slecht engels(in hun eigen land). Gelukkig babbelen de toeristen allemaal goed spaans en engels. Tuurlijk joh, leer spaans als je vind dat ze je niet goed begrijpen in Spanje!
Mensen die in de toeristische sector werken horen gewoon fatsoenlijk engels te spreken. Doen wij hier ook tegen toeristen en vaak nog duits en soms zelfs frans ook.
secricible schreef:Ik snap je probleem niet, maar dat zal wel weer aan mij liggen.
Het enige wat deze NL meneer zegt is dst Cavalri niet namens het EMA spreekt. En dat klopt, want die moeten nog een standpunt naar buiten brengen.
Er staat nergens dat dat ineens een ander standpunt is.
Barbabientje schreef:secricible schreef:Ik snap je probleem niet, maar dat zal wel weer aan mij liggen.
Het enige wat deze NL meneer zegt is dst Cavalri niet namens het EMA spreekt. En dat klopt, want die moeten nog een standpunt naar buiten brengen.
Er staat nergens dat dat ineens een ander standpunt is.
Dit is ook wel een beetje het gevaar rondom al die vaccinaties, iedereen roept eigenlijk voor zijn beurt
Huertecilla schreef:Jeetje en in de Achterhoek spreken ze niet eens Néderlands![]()
Wat toereisten betreft hier in Spanje, laat die lekker in eigen land blijven als ze in hun eigen taal willen bestellen.
Overigens is de toeristensector het probleem niet; de meeste menus in de toeristenstreken zijn meertalig. Ook via de QR code.
Net hier in het diepe binnenland zelfs engelse vertaling op de post Covid kaart.
Het taalprobleem betreft Britten die hier wónen en dan nog steeds geen woord Spaans spreken na 10 of meer jaar.
Vinden wíj prima; we hebben een keurige boterham aan hun papier-problemen.
secricible schreef:Tjeetje, theaters open, artis, keukenhof, voetbal. Weliswaar met testbewijs maar alsnog... er komt weer ruimte.
SusanH schreef:Ik zit daar toch echt niet op te wachten, moeten testen om ergens heen te mogen.
Femke_Tweety schreef:SusanH schreef:Ik zit daar toch echt niet op te wachten, moeten testen om ergens heen te mogen.
Dat gaat vanzelf weer over. Dit is het allereerste begin van de versoepelingen.
Het was waarschijnlijk of dit, of nog geen versoepelingen.
(hoewel ik het nieuws nog steeds niet gevonden heb)