Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:34

Prima toch? Daarom is er vinted. Kan je het daar goedkoper kopen als je dat zou willen.
En als je wel 300€ hebt uitgegeven krijg je er op vinted vaak 40/50% wel weer van terug dus dan is het niet zo veel.

Qua omkijken wat ze ermee doen, dat doe ik ook niet met dure kleding hoor. Het blijven wel kinderen.
Maar ik leer ze wel dat expres vingerverf op je trui smeren niet zo tof is, of ie 5€ of 100€ is.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 21-10-22 20:36, in het totaal 2 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:35

verootjoo schreef:
Prima toch? Daarom is er vinted. Kan je het daar goedkoper kopen als je dat zou willen.
En als je wel 300€ hebt uitgegeven krijg je er op vinted vaak 40/50% wel weer van terug dus dan is het niet zo veel.

ik zou niet eens weten op welke merken ik moet zoeken om voor zoveel geld aan een jurk oid te komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:41

BeFunny schreef:
Ik vind 300 euro voor een outfit en zeker voor kinderen echt absurt hoor.

Veel mensen kunnen dat gewoon echt echt niet betalen.

Dat is toch oké? Geen oordeel over mensen die het niet doen om wat voor reden dan ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:43

Ja de ene geeft het hier aan uit en de andere ergens anders aan. Designertassen bijvoorbeeld of dure schoenen. Of je doet het niet en shopt alles goedkoop, dat kan ook. Allemaal prima.
Ik wissel het af, heb soms wat dure dingen maar meestal wat goedkoper zoals H&M, Only enzo.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:55

BeFunny schreef:

Vind je het daarom absurd?

Charaz

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:07

Welke merken zijn er zo duur dan ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:11

Charaz schreef:

Stella McCartney, Balenciaga, Prada, Gucci, Alexander McQueen, Jimmy Choo, Louboutin, Valentino, Dolce and Gabana etc etc.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:14

Ik koop zelf niks met vlekken maar heb 2x wel wat verkocht met een kleine vlek. Was zo weg.
Ik heb van alles voor mijn kind. Ralph Lauren, mini rodini, tinycottons, hema, zeeman enz. Wat ik leuk vind en of het een leuke prijs is vind ik belangrijker. Mijn prijs op vinted wat ik koop is Max €25

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:19

Suzanne F. schreef:
Charaz schreef:

Stella McCartney, Balenciaga, Prada, Gucci, Alexander McQueen, Jimmy Choo, Louboutin, Valentino, Dolce and Gabana etc etc.

Op Stella na zijn dat niet mijn merken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:29

PSvanLot schreef:
BeFunny schreef:

Of willen dat niet, ik wil niet om hoeven kijken wat ze ermee doen.

Dat ook. Maar in deze tijd zijn er echt veel mensen die het ook echt niet kunnen. En die zien dan dat iemand niet bij H&M wil shoppen. Terwijl daar echt helemaal niks mis mee is.

Ik hoef niet elk dubbeltje om te keren maar soms koop ik iets bij Zeeman en ben er dan trots op dat ik dat daar heb gekocht dat ik zo geslaagd ben. Ik schaam me er ook niet voor. Ik koop ook rustig bij revolution race of een duurdere paardrijbroek. Maar ik geef niks om dure merken. En zeker voor kinderen die zo snel ergens uitgroeien en nog veel knoeien zou ik dat echt zonde vinden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:31

Lisitano schreef:
BeFunny schreef:

Vind je het daarom absurd?

O.a.
Maar ook omdat dat bedrag niet nodig is voor goede kleding.
Ik vind het gewoon weg gegooid geld.

Maargoed ik geef niks om merken dus dat zal wel aan mij liggen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:31

Maar wil je echt deze discussie hier nu voeren of zullen we het gewoon laten zitten zonder oordelen naar elkaar toe?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:34

BeFunny schreef:
PSvanLot schreef:

Of willen dat niet, ik wil niet om hoeven kijken wat ze ermee doen.

Dat ook. Maar in deze tijd zijn er echt veel mensen die het ook echt niet kunnen. En die zien dan dat iemand niet bij H&M wil shoppen. Terwijl daar echt helemaal niks mis mee is.

Ik hoef niet elk dubbeltje om te keren maar soms koop ik iets bij Zeeman en ben er dan trots op dat ik dat daar heb gekocht dat ik zo geslaagd ben. Ik schaam me er ook niet voor. Ik koop ook rustig bij revolution race of een duurdere paardrijbroek. Maar ik geef niks om dure merken. En zeker voor kinderen die zo snel ergens uitgroeien en nog veel knoeien zou ik dat echt zonde vinden.

Zeer zeker niets mis met de H&M! Hartstikke prima winkel, maar ik kan er niet slagen.

Nu ik hoor dat mensen tegen de duizend euro energie gaan betalen zal het al moeilijk genoeg zijn om rond te komen.

Hier dragen ze echt van alles door elkaar. Zoon interesseert het niets, dochter wil iedere week wel even naar de stad...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:36

Ik heb nog een avondje op vinted zitten struinen, ik ben er nog niet zo bedreven in...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:37

Urbanus schreef:
Maar wil je echt deze discussie hier nu voeren of zullen we het gewoon laten zitten zonder oordelen naar elkaar toe?

O het is niet als verwijt bedoeld.
Ik wilde gewoon aangeven dat ik dat absurt vind.
Uiteindelijk moet ieder dat helemaal voor zichzelf weten natuurlijk. Je werkt uiteindelijk zelf voor je geld. En wat je ermee doet is dan ook aan jezelf ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:39

BeFunny schreef:
Urbanus schreef:

O het is niet als verwijt bedoeld.
Ik wilde gewoon aangeven dat ik dat absurt vind.
Uiteindelijk moet ieder dat helemaal voor zichzelf weten natuurlijk. Je werkt uiteindelijk zelf voor je geld. En wat je ermee doet is dan ook aan jezelf ;)

Maar je noemt het wel absurd en weggegooid geld, dat is niet zo aardig en nodigt uit tot discussie over fast fashion maar daar is dit topic niet voor bedoeld toch?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:44

Ik wilde net iets typen over ethiek en maatschappelijk verantwoord kleding kopen maar dat werd laatst in een ander topic ook niet zo gewaardeerd dus laten we het hier over vinted houden want dat is ethisch iig te verantwoorden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:45

Om het onderwerp weer terug op Vinted te krijgen..

Zoeken jullie op merk of hoe pak je dit makkelijk aan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:46

Meestal op merk en wat ik zoek. Dus best gericht.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:46

Ik ga naar de categorie waar ik voor wil zoeken en daar klik ik de merken aan die ik wil.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:47

Ja zo noem ik het omdat ik dat ook echt vind ;) verder gaat toppic het over Vinted en dwaalde dat al af aangezien er de bepaalde winkels en merken genoemd werden (Je zou maar bij h&m winkelen nee daar wil je toch niet in gezien worden) en prijzen. Het feit wat tot de discussie lijd is dat ik daar gewoon heel anders over denk dan jij en dat valt bij jou verkeerd ;) maar als jij volledig achter je uitgaven staat dan moet het je niks uitmaken ;)

Als je nou dit bericht leest dan kon je misschien tot de ontdekking dat mijn reactie zo onaardig nog niet was. Iig niet zo bedoeld.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 21-10-22 21:54, in het totaal 2 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:49

ga de komende week eens wat op merk zoeken. Heb wel een trui en jasje gekocht vandaag haha.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:49

Ik zoek merk met maat. Soms kijk ik bij populair of scroll ik naar beneden en zie er merken staan. Dan kijk eens rond en leer ik soms wat nieuwe merken kennen. Voor mijzelf durf ik niet snel te kopen. Zie bijv gina tricot maar ik weet niet of het klein/groot/smal enz valt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:51

Ik kies bij Vinted vooral de merken die ik ken en waarbij ik weet hoe de maten vallen. Laatst eens twee broeken van een ander merk daar verzoop ik in bij de heupen en buik en de been lengte was veel te kort. Soort barba pappa modellen _O-

Truien, shirtjes enz daar ben ik minder merkvast.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:52

Ik zoek ook heel gericht. Dus echt merk, maat, wat ik zoek. Heb nu geweldige hoge zwarte shabbies laarzen voor €40 gevonden :)

En vaak kies ik dan voor merken waarvan ik weet dat de kwaliteit goed is en hoe de pasvorm is/het valt. Ik zal niet zo snel een H&M jeans kopen maar wel een Levi’s 501 in een bepaalde kleur.