Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:42

bigone schreef:
Relaxed schreef:
Ja dat was ook het excuus van mijn vriendin, maar zij doet ook de controles van de zelfscan en moet mensen helpen met de zelfscan en dan zit er natuurlijk niets tussen..

Dan mag ze hopen dat klanten een mondkapje dragen voor HAAR bescherming.

Pcies.. Maar zij ging deze zomer ook een weekendje weg naar Duitsland en dan bij terugkomst klagen dat ze overal een mondkapje op moest.. Joh :+ Als ik dr mocht geloven een bijna dood ervaring :')

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:59

Ik vind het zo raar met de mondkapjes eigenlijk... want degenen die ze omdoen willen voorzichtig zijn. Maar met zo'n mondkapje bescherm je jezelf niet maar anderen - dus zouden juist die anderen ze op moeten doen.

Waarom mogen we niet gewoon allemaal medische mondkapjes kopen... je zag tch al 100 jaar aankomen dat daar misschien even veel meer van moesten worden gemaakt?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:02

Ik zou zelf zolang het niet verplicht is geen medische mondmaskes (en dus wel andere) willen dragen. Dit is voornamelijk uit milieu standpunt want bij juist gebruik gaan die dingen er best hard door heen. Dus indien het mag kies ik voor uitwasbare.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:03

Bij de action hadden alle medewerkers hier mondkapjes op, bij de Lidl alleen degenen die aan het vullen waren.

Ik ben nog in dubio wat ik doe op mijn werk. In principe kan ik goed afstand houden en hebben we een scherm, maar 7 uur met een mondkapje op terwijl er sporadisch klanten zijn is ook niet prettig. Elke keer op en af is ook niets.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:04

Ik vind dat uberhaubt die mondmasker productie enorm snel is gegaan. Veel verschillende printjes enzo al te koop ook in reguliere winkels al snel, ben daar best tevreden over hoe dat geschakelt is.

Die medische mondmaskers zijn kwa productie wel ingewikkelder denk ik, wellicht minder makkelijk om een naai atelier wat normaal onderbroeken maakt opeens FPP3 maskers te laten maken die gecetificeerd kunnen worden. Waar dat voor stoffen mondmaksers kwestie is van ander naai patroon en elastiek op een ander plekje :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:09

Tallie dank je voor je uitleg. Begrepen!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:12

Tja in de jaren 80 werden we opgeschrikt door AIDS en werd geadviseerd een condoom te dragen
Velen vonden het onzin en zeiden dat het beperkend was...

Zie toch wel overeenkomsten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:14

Met mijn ernstige astma, kan ik tijdens een adtma-aanval waar een stootkuur prednison voor nodig is even slecht ademen met masker als zonder. Gewoon rustig ademen.

Het is wel vervelend, maar dat is deel ook psychologisch. Ik draag bijvoorbeeld ook geen sjaaltjes oid als ik benauwd ben. Maar dat maakt natuurlijk ook niets uit.
Het is meer de drang alles van me af te gooien.
Mijn saturatie blijft ook even matig als ik benauwd ben, het wordt niet slechter (even getest omdat ik toch in het ziekenhuis was).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:16

Het is veel gemakkelijker als iedereen het gewoon draagt. Hier is het zo normaal en zoals ik vanochtend toen ik het buiten bij de eco straat even vergeten was, bied je gelijk je excuses aan en pakt gelijk het mondkapje voor.
Hier izjn mensen best gehoorzaam, want toen in maart de 1ste aanbevelingen kwamen voor mondkapjes, nog niet verplicht, hadden hier al alle winkels in Magnac op de deur hangen "porter les masques obligatoire" (dragen van maskers verplicht), met daarbij de tekening. Toen het er net was had natuurlijk niemand maskertjes bij zich of op, dus de medewerkers kwamen naar buiten, vroegen wat je nodig had en brachten het naar buiten.
Ik vind het onnodig moeilijk gemaakt worden in Nederland.

Ik herken wel het verkeerd dragen, maskertjes die aan 1 oor hangen, mensen die er constant aanzitten, afstand die niet gehanteerd worden (is hier maar 1 meter). Dat maakt het wel lastig en met die afstand doet Nederland het beter.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:17

Echwel schreef:
Tja in de jaren 80 werden we opgeschrikt door AIDS en werd geadviseerd een condoom te dragen
Velen vonden het onzin en zeiden dat het beperkend was...

Zie toch wel overeenkomsten

:')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:18

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:19

Waarom ik geen mondkapjes draag. Ik heb het idee dat mensen best veel aan die dingen zitten of dat ze ze hergebruiken. Dan zitten ze aan dat ding en daarna aan het deurtje van de koeling om melk te pakken. Dan komt dat virusdeeltje aan dat deurtje. Minuutje later kom ik, deurtje open, raak precies die plek aan. Kriebel en ik zit ook aan mijn mondkapje, dan zit dat virusdeeltje op mijn mondkapje te zitten. Later zet ik dat mondkapje af en krijg ik het virusdeeltje aan mijn vingertoppen. Had ik geen mondkapje op gehad dan was het virusdeeltje waarschijnlijk sneller van mij afgevallen. Voor en na het winkelen gebruik ik handgel.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:21

imaudy schreef:
Waarom ik geen mondkapjes draag. Ik heb het idee dat mensen best veel aan die dingen zitten of dat ze ze hergebruiken. Dan zitten ze aan dat ding en daarna aan het deurtje van de koeling om melk te pakken. Dan komt dat virusdeeltje aan dat deurtje. Minuutje later kom ik, deurtje open, raak precies die plek aan. Kriebel en ik zit ook aan mijn mondkapje, dan zit dat virusdeeltje op mijn mondkapje te zitten. Later zet ik dat mondkapje af en krijg ik het virusdeeltje aan mijn vingertoppen. Had ik geen mondkapje op gehad dan was het virusdeeltje waarschijnlijk sneller van mij afgevallen. Voor en na het winkelen gebruik ik handgel.

Sorry maar dit is zoooo'n onzin... haal je er nu echt één van de meest onwaarschijnlijke scenario's bij om écht geen mondmasker te moeten dragen?! Tuurlijk kan je ziek worden met mondmasker, maar nee het maakt het niet waarschijnlijker.

Prima als je je per se wil verzetten, maar geef dan gewoon toe dat je het niet wil doen voor de medemens. Stop met van die onzin.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:22

Je mondkapjes gooi je vaak in de was, althans ik wel.
Als we in winkels zijn geweest, wassen we onze handen goed en we desinfecteren onze handen als we in winkels gaan (verplicht hier) en we doen dat als we eruit gaan (vrijwillig). Het mondkapje is niet alleen wat je moet doen. Dus ik vind je verhaal niet overtuigend.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:23

Ik pleur ze in bak met kokend water en dettol
Hoppa

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:25

bericht van de VVE dat we met onmiddellijke ingang in het gebouw als we over de galerij lopen (overdekt), de hal en naar de garages (ondergronds) een mondmasker meoten dragen. Veel medebewoners komen al sinds maart de deur niet uit en hebben zo'n ding niet eens in huis. We mogen ook geen gebruik meer maken van de lift. Handig, bijna iedereen is slecht ter been en woont hier juist vanwege dat soort voorzieningen.
Het opperhoofd van de VVE is duidelijk in de paniek geschoten.

Post ophalen beneden wordt nu ook van mijn takenlijstje afgehaald dus.

27 oktober moet ik die prikken gaan halen in 1 of ander wijkcentrum, dan moet ik er wel eentje op. :=

Mijn Apple watch herinnert me eraan dat ik mijn handen moet wassen als ik het huis binnenkomt en houdt ook bij hou lang ik dit doe en geeft een seintje als het lang genoeg is. Erg handig. Nu was is sowieso 100 x per dag mijn handen, maar soms vergeet ik te tellen, dan is zo'n seintje wel handig

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:25

Als de experts zeggen dat het daadwerkelijke effect (dus niet het psychologische) niet bewezen is, dan is dat voldoende grond om ervoor te kiezen om het niet op te zetten, wat mij betreft. Dan hoef je je niet te verdedigen. Dat de politiek zwicht onder druk van de publieke opinie is prima, dat hebben ze eerder ook al gedaan, en voorkomt onrust en paniek.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:28

SinneJ schreef:
imaudy schreef:

Sorry maar dit is zoooo'n onzin... haal je er nu echt één van de meest onwaarschijnlijke scenario's bij om écht geen mondmasker te moeten dragen?! Tuurlijk kan je ziek worden met mondmasker, maar nee het maakt het niet waarschijnlijker.

Prima als je je per se wil verzetten, maar geef dan gewoon toe dat je het niet wil doen voor de medemens. Stop met van die onzin.

Ik ken iemand die heeft zo'n gebruik ding in zijn dashboard liggen en heeft hem om ook wel onder zijn neus hangen. Ieuwww

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:32

Morrie schreef:
bericht van de VVE dat we met onmiddellijke ingang in het gebouw als we over de galerij lopen (overdekt), de hal en naar de garages (ondergronds) een mondmasker meoten dragen. Veel medebewoners komen al sinds maart de deur niet uit en hebben zo'n ding niet eens in huis. We mogen ook geen gebruik meer maken van de lift. Handig, bijna iedereen is slecht ter been en woont hier juist vanwege dat soort voorzieningen.
Het opperhoofd van de VVE is duidelijk in de paniek geschoten.

Post ophalen beneden wordt nu ook van mijn takenlijstje afgehaald dus.

27 oktober moet ik die prikken gaan halen in 1 of ander wijkcentrum, dan moet ik er wel eentje op. :=

Mijn Apple watch herinnert me eraan dat ik mijn handen moet wassen als ik het huis binnenkomt en houdt ook bij hou lang ik dit doe en geeft een seintje als het lang genoeg is. Erg handig. Nu was is sowieso 100 x per dag mijn handen, maar soms vergeet ik te tellen, dan is zo'n seintje wel handig

Geeft jou dat geen veiliger gevoel om even buiten te wandelen of fietsen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:38

Sheran schreef:
Waarom mogen we niet gewoon allemaal medische mondkapjes kopen... je zag tch al 100 jaar aankomen dat daar misschien even veel meer van moesten worden gemaakt?

Dat mag hoor, je mag gewoon medische mondkapjes kopen, er liggen er genoeg. Zowel chirurgisch als FFP2-gekeurd. Zolang je ze als consument bestelt, en niet via de kanalen die er zijn voor de zorg, zit je een ander daar niet mee in de weg, en je mag ze ook gebruiken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:39

Nee want in tegenstelling tot wat anderen ervaren, krijg ik het wel stikbenauwd met zo’n ding op m’n snuit. Dan blijf ik liever thuis, dan kan ik nog “gewoon “ ademen. En wie wil er nu naar buiten met dit vreselijke weer?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:42

Shadow0 schreef:
Sheran schreef:

Dat mag hoor, je mag gewoon medische mondkapjes kopen, er liggen er genoeg. Zowel chirurgisch als FFP2-gekeurd. Zolang je ze als consument bestelt, en niet via de kanalen die er zijn voor de zorg, zit je een ander daar niet mee in de weg, en je mag ze ook gebruiken.

Kun je me laten zien waar dit kan? Ik vind alleen maar daadwerkelijk onbetaalbare... als je ze vaak moet wisselen is dat nogal vervelend, dan gaat mijn hele loon eraan op :P (advies van bedrijfsarts om hier even naar te kijken, vandaar)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:45

Morrie schreef:
Nee want in tegenstelling tot wat anderen ervaren, krijg ik het wel stikbenauwd met zo’n ding op m’n snuit. Dan blijf ik liever thuis, dan kan ik nog “gewoon “ ademen. En wie wil er nu naar buiten met dit vreselijke weer?

Ik
Gewoon lekker het bos in, buiten hoef ik geen kapje op, dus zuurstof snuiven.
En zelfs met beperkte longinhoud kom ik beneden, pak fiets, gooi kapje af en probeer te genieten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:47

Ik ben wel geweest. Met mondkapje. Kon prima ademen. Maar voelde me desondanks wel opgelaten, want alleen winkel personeel droeg een mondkapje. Welgeteld 10 andere klanten met kapje gezien, en ben in een supermarkt, de Action, de Hema, en 2 schoenen winkels geweest, waar toch best wat volk liep. Ik voelde me vooral in de Action aardig bekeken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:58

SusanH schreef:
Ik ben wel geweest. Met mondkapje. Kon prima ademen. Maar voelde me desondanks wel opgelaten, want alleen winkel personeel droeg een mondkapje. Welgeteld 10 andere klanten met kapje gezien, en ben in een supermarkt, de Action, de Hema, en 2 schoenen winkels geweest, waar toch best wat volk liep. Ik voelde me vooral in de Action aardig bekeken.

De volgende keer zijn het er 20, gewoon doen.