Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:23

PSvanLot schreef:
Loretta schreef:
Ik verwacht niet dat scholen op 6 April weer open gaan. Dan zou er wel een wonder moeten gebeuren.

Ik zit zelf in het onderwijs, en wij hebben de gedachte dat het met 2 weken verlengd wordt en dan meteen de meivakantie er achteraan. Dan zijn we tot en met 3 mei nog thuis.

Dat zou inderdaad een mooie tussen stap zijn en van daaruit verder kijken :j

Destination

tienus63 schreef:
110 personen/klanten vind ik veel. Of is het een mega jumbo?

Volgens het artikel dat hier werd geplaatst is de gemiddelde AH 1400m2, dus daar zouden 140 mensen in mogen. Zo groot is de jumbo dus niet.

_Femkeeex

Mijn docent gaf aan dat wij aan onze hogeschool bijna zeker mochten verwachten dat de school tot 1 juni dicht blijft. Dit was uit hun tutorrengesprek gekomen. Maar goed vooralsnog geen officiele besluiten, maar ik bereid mij er vast op voor dat het 1 juni wordt.
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 24-03-20 14:25, in het totaal 2 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:24

Ik zou het wel handig vinden als er in de supermarkten looprichtingen zouden worden aangegeven, dus pijlen op de grond. Dan kun je inderdaad als een treintje achter elkaar aan.

FemkeRoosje

kiki1976 schreef:
Is de echte ouderwetse Dettol nu eigenlijk ook voldoende met ontsmetten?

Op je vraag kan ik geen antwoord geven. Maar mocht je (of iemand anders die dit wil gebruiken) huisdieren hebben kijk dan erg uit met Dettol want het is enorm giftig voor huisdieren! Alleen je huis poetsen kan (zeker bij katten) al zorgen voor flinke vergiftigingsverschijnselen en zelfs sterven.

lenaa_tje

PSvanLot schreef:
Loretta schreef:
Ik verwacht niet dat scholen op 6 April weer open gaan. Dan zou er wel een wonder moeten gebeuren.

Ik zit zelf in het onderwijs, en wij hebben de gedachte dat het met 2 weken verlengd wordt en dan meteen de meivakantie er achteraan. Dan zijn we tot en met 3 mei nog thuis.

Zo wordt er bij ons ook gedacht. Al zal dat in ons geval 6 mei zijn.
Dit is voor niemand ideaal dus je kijkt toch per periode meer dan 2 maand is dan heel lang.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:25

tienus63 schreef:
110 personen/klanten vind ik veel. Of is het een mega jumbo?

Je mag 1 persoon per 10 m2 ofzo? En dan zijn het er dus 110 denk ik. Ik weet ook niet precies. Nu moet ik zeggen dat het bij ons nu sowieso rustig is omdat wij in Hoog Catharijne zitten en daar bijna alle winkels gesloten zijn of alleen van 12 tot 17 dus volgens mij komen wij helemaal niet aan de 110 :') Ik moet ook zeggen dat ik 110 best veel vind hoor! Maar het klopt vast volgens de regels...
Laatst bijgewerkt door Slagroomsoes op 24-03-20 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:25

FemkeRoosje schreef:
kiki1976 schreef:
Is de echte ouderwetse Dettol nu eigenlijk ook voldoende met ontsmetten?

Op je vraag kan ik geen antwoord geven. Maar mocht je (of iemand anders die dit wil gebruiken) huisdieren hebben kijk dan erg uit met Dettol want het is enorm giftig voor huisdieren! Alleen je huis poetsen kan (zeker bij katten) al zorgen voor flinke vergiftigingsverschijnselen en zelfs sterven.

Echt? Nooit geweten.
Ik gebruik het al 20 jaar en de huisdieren hebben nog nooit wat gehad.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:26

lenaa_tje schreef:
PSvanLot schreef:

Zo wordt er bij ons ook gedacht. Al zal dat in ons geval 6 mei zijn.
Dit is voor niemand ideaal dus je kijkt toch per periode meer dan 2 maand is dan heel lang.

Wij komen eigenlijk 4 mei 1 dag terug om 5 mei weer vrij te zijn.

Ik weet niet hoe ze dat nu gaan doen, beetje onzinnig om na weken thuis straks 1 dag op en neer te komen.

Maar we zullen het samen gaan beleven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:28

Daihyo schreef:
Storm schreef:
Is er ook al eens goed nieuws? Is er bijvoorbeeld al gemeten of de lucht schoner is in Nederland of iets anders/leukers dan steeds maar meer (noodzakelijke) maatregelen?

Ik kwam deze tegen op LinkedIn: https://www.linkedin.com/pulse/tilburg- ... HwTRvbI_Bg
Over omdenken gesproken. Vond het wel een interessante positieve gedachtengang.

Ik vrees dat de werkelijkheid is dat we straks in een bak bezuinigingen terecht komen waar we akelig van worden. Maar het zou wel heel mooi zijn als hier iets van waar werd.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:29

Ik gebruik altijd mijn eigen boodschappentrolley, ben normaal al heel vies van winkelwagentjes, omdat kinderen er met schoenen in zitten.

Je weet nooit waar ze doorheen gelopen hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Ik hoop echt op goed nieuws na volgende week. Maar ik verwacht ook wel dat de scholen langer dicht blijven.

moonsparkle

Ik krijg stress van die supermarkten :o met een karretje lopen terwijl je niet weet hoe die is ontsmet, daarbij staan die Karretjes hier in één rij dus dan heb je mensen die daar een rijtje vormen om er één te pakken en wat als je iets bent vergeten? Mag je niet van je kar afwijken? Hier passen ook op sommige stukken geen twee karretjes naast elkaar dus ik ben heel benieuwd hoe dat zou gaan.

Morrow_Less

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:32

Hoorde net dat het aantal ziekenhuis opnames bij ons weer as gezakt. Het aantal geteste besmettingen en overlijdens zijn wel gestegen.
Maar elk sprankeltje hoop doet in deze tijden leven :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:32

Afbeelding

10,000 kilo etenswaren voor de voedselbanken in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:35

PSvanLot schreef:
Sizzle schreef:
Loretta schreef:

Wanneer is in NL de paasvakantie?
Bij ons is ook tot 6 April gezegd maar op 7 April begint hier de paasvakantie en die duurt 2 weken, dus tot 19 April gaat ben ik verzekerd van een kind thuis.

Bij de meeste scholen 20 april meivakantie, maar er zijn ook enkele scholen die 27 april beginnen. Allemaal 2 weken.

Onze school heeft 1 week meivakantie en dan in juni een week pinkstervakantie.

Ik verwacht (persoonlijk) hier ook verlenging tm meivakantie en dan in mei rustig het leven weer oppakken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:36

Is het raar als ik nu dan denk om de zomervakantie in te korten naar bv 4 weken
En ook een andere vakantie korter.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:38

Oscar schreef:
Ik begrijp het ook wel, natuurlijk is dat een extra belasting/risico. Maar ik ga m'n hulpbehoevende vader van 82 niet ziek en alleen thuis laten zitten met het risico (of nee: de zekerheid) dat ik hem na de lockdown dood terug ga vinden. Dat is dan mijn overweging en dat doe ik niet uit egoisme maar omdat ik van hem houd.

Ik leef zelf heel geisoleerd en onthoud me van sociale contacten zodat ik mijn bejaarde moeder wel regelmatig kan bezoeken en van boodschappen kan voorzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:39

Hoeft wat mij betreft niet perse. Dit is zo'n vorm van overmacht dat ik eigenlijk van de overheid een uitzondering op de leerplicht verwacht voor deze periode. Dus op die urennorm voor het onderwijs.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:39

Echwel schreef:

Ja dat is niet handig. Mochten we weer op vakantie kunnen dan is er amper vakantie spreiding mogelijk met 4 weken zomervakantie. Dat wordt met planning op het werk echt een drama.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:41

Eindelijk goeie beslissing om de spelen af te lassen

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:42

Ik vond vanmorgen het winkelen met een karretje echt ongemakkelijk. Joost mag weten hoe vaak die dingen worden schoongemaakt en in de winkel werd het echt een soort labyrint/doolhof van welk pad je op welk moment kon nemen. En dan nog van die oude mensen die vlak langs je lopen. Sommige mensen lijken het gewoon niet te willen begrijpen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:43

Echwel schreef:

Zou ik prima vinden!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:45

The_Cat schreef:

Af te lassen? Dat is iets aan elkaar maken.
Denk dat je afgelasten bedoeld?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:46

Ineke2 schreef:
The_Cat schreef:

Af te lassen? Dat is iets aan elkaar maken.
Denk dat je afgelasten bedoeld?

:Y) Zolang de boodschap er maar is :D Misschien iets teveel dialect voor hier haha