Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:44

Wat is dat toch met mensen die niet goed een advertentie doorlezen....

Ik heb erbij gezet dat het alleen verzonden kan worden. Nu gaat het om een cap en snap ik dat mensen willen passen , maar ivm corona heb ik dat liever niet aan mijn huis. Nu zit ik te denken om de cap op te sturen en diegene een deel aan te laten betalen en het rest bedrag als de cap past. Nu weet ik niet of dat verstandig is om te doen. Niet dat het veel geld is en ik daarom wakker lig maar ik zou het wel vervelend vinden. Heeft iemand hier ervaring mee of dat betrouwbaar is.

De cap kost 35 euro met 6,75 verzendkosten dus komt neer op 40,75 ik wou het dan voor de helft op laten sturen dus voor 20 , nog wat.

Suzanne F.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:45

Zou het niet doen. Gewoon maten opmeten en anders niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:46

Nou er staat duidelijk bij dat je enkel verzend. Dan moet die persoon het risico maar nemen dat het past. Als die garantie wil dan moet die maar bij een webshop gaan :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:49

haha dan moet ik inderdaad gewoon maar even streng zijn en zeggen nee alleen verzenden is mogelijk. Normaal zou ik het geen probleem vinden maar nu hier corona ook wat oploopt zie ik het simpelweg niet zitten. Op zich zou ik nog wel zo zijn dat als het echt niet past het best teruggestuurd mag worden maar dat de kosten van het terugsturen voor de koper zelf zijn.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:03

Alleen verzenden is uiteraard jouw goed recht om voor te kiezen, echter is zoiets toch ook wel corona proof aan huis te passen lijkt mij?

Ik heb in de corona tijd een cap verkocht en dat meisje heeft hem hier opgehaald. Cap had ik buiten op de tafel klaargelegd en ze heeft hem gepast. Was inderdaad de juiste maat en vervolgens heeft ze met betaalverzoek betaald.

Dat alles binnen 2 minuten op meer dan 1,5 meter afstand zonder enig direct contact.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:58

Ik heb laarzen te koop gezet op mp en kreeg vrij snel de vraagprijs. Kan want de prijs is niet heel hoog. Akkoord gegaan met het bod, reactie of ik mijn 06 zit sturen zodat ze een appje kan sturen. Daar doe ik niet aan, dus vriendelijk aangegeven dat ik liever blijf communiceren via de mail. Bod is direct verwijderd. ;) ik heb dit maar even gemeld bij mp. Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:01

Ceetje_bokt schreef:
Ik heb laarzen te koop gezet op mp en kreeg vrij snel de vraagprijs. Kan want de prijs is niet heel hoog. Akkoord gegaan met het bod, reactie of ik mijn 06 zit sturen zodat ze een appje kan sturen. Daar doe ik niet aan, dus vriendelijk aangegeven dat ik liever blijf communiceren via de mail. Bod is direct verwijderd. ;) ik heb dit maar even gemeld bij mp. Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

Uhm heel vaak, ik vind het via whatsapp veel makkelijker, vanmorgen nog een kast gekocht via mp en gelijk nr’s uitgewisseld en hem opgehaald. Als iemand zijn nummer niet wil geven vertrouw ik het toch minder snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:05

Vraag mij af of er bij Marktplaats serieus op dit soort klachten wordt gereageerd.
Heb de afgelopen weken weer veel mails en reacties zitten versturen en kletsverhalen en lompe antwoorden teruggekregen. Heb dit gerapporteerd aan MP maar geen antwoord terug gekregen.
En heb nl ook meer dan een week geleden gemeld dat ik problemen heb met het laden van zoekopdrachten
Nog steeds niets gehoord.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:07

Je kan ook op de chat gaan, dan moet je een paar keer medewerker typen anders heb je een robot

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:09

Caira schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Uhm heel vaak, ik vind het via whatsapp veel makkelijker, vanmorgen nog een kast gekocht via mp en gelijk nr’s uitgewisseld en hem opgehaald. Als iemand zijn nummer niet wil geven vertrouw ik het toch minder snel.

Jij haalt nu een product op dat vind ik iets anders, dan geef ik ook mijn nummer. Zij wilde dat ik de laarzen verstuur. Bovendien heb ik alleen vijf sterren beoordelingen en al 14 jaar lid.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:11

Ceetje_bokt schreef:
Caira schreef:

Jij haalt nu een product op dat vind ik iets anders, dan geef ik ook mijn nummer. Zij wilde dat ik de laarzen verstuur. Bovendien heb ik alleen vijf sterren beoordelingen en al 14 jaar lid.

Ook bij opsturen doe ik het eigenlijk altijd via whatsapp met een tikkie. Dan heb je ook gelijk iemands nummer en vaak ook naam. Dan kun je die even door Google heen halen. Dat van die beoordelingen en aantal jaar lid zegt niets want ze hacken ook veel accounts

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:16

Dan blijf ik het vreemd vinden dat je niet even reageert, maar goed ik zal wel ouderwetsch zijn.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:19

Tikkie kan ook via marktplaats, heb je geen 06 voor nodig. Ik doe vrijwel alles via de chat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:28

Gelukkig ben ik dus niet de enige die niet zulke gegevens ga geven. :+ Vind het gewoon echt niet nodig en ben zeer gesteld op mijn privacy. Als je iets van me wilt kopen heb je echt geen tel nummer of adres nodig. Tenzij je het komt halen dan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:35

Ik had nog iets aparts, gebruiker aangeklikt die bij mij iets op wou halen. Man had bovenaan bij de sterren balken alleen 5 sterren beoordelingen, maar bij het doorscrollen van de beoordelingen zag ik meerdere 1 ster beoordelingen er tussen staan. Dan zit er toch ergens een fout in de administratie van mp.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:36

Iemand kwam laatst wat ophalen bij mij maar hebben we ook via de chat gedaan zonder telefoonnummer.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:37

MizzMontana schreef:
Ik had nog iets aparts, gebruiker aangeklikt die bij mij iets op wou halen. Man had bovenaan bij de sterren balken alleen 5 sterren beoordelingen, maar bij het doorscrollen van de beoordelingen zag ik meerdere 1 ster beoordelingen er tussen staan. Dan zit er toch ergens een fout in de administratie van mp.

Oh das best raar dat verwacht je niet ...
Of zou hij misschien bezwaar hebben gemaakt en heeft marktplaats het alleen uit het gemiddelde gehaald? Ik weet niet of ze het überhaupt weghalen trouwens ..

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:32

naomiiiii schreef:
Gelukkig ben ik dus niet de enige die niet zulke gegevens ga geven. :+ Vind het gewoon echt niet nodig en ben zeer gesteld op mijn privacy. Als je iets van me wilt kopen heb je echt geen tel nummer of adres nodig. Tenzij je het komt halen dan.

Heb ik ook hoor, ik geef het ook niet. Alleen een keer bij een oudere man die even wilde bellen voor praktische vragen. Maar dat item was er ook naar dat er eerder oudere mensen op zouden reageren :-)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:07

Ik heb vanmiddag een kast met een nieuwwaarde van 200 euro gratis buiten gezet na afspraken met een geïnteresseerde..

Duidelijk de gebreken vermeld (twee gaatjes in één zijkant, was bevestigd aan een andere kast en één kant was geschroefd). Ondanks dat had ze interesse en zou ze hem meteen komen halen.

Krijg ik 10 minuten geleden een berichtje met 'dus mensen moeten voor jou naar de stort? Echt niet schandelige kast bah'

Heel bijzonder... Ik heb hem vanmiddag uit elkaar gehaald, op haar verzoek buiten gezet en dan krijg ik 4u later dan afgesproken zo'n bericht...

Kast staat nu waarschijnlijk dus nog steeds buiten in de regen. Kan ik er zeker weten niemand meer blij mee maken. Zo jammer dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:30

01San schreef:
Je kan ook op de chat gaan, dan moet je een paar keer medewerker typen anders heb je een robot

Is al gedaan maar er is vanalles beloofd maar ondertussen geen millimeter verder. Is een technisch verhaal
Heb al 10 vragen beantwoord en diverse printscreens aangeelverd

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:51

Morganlefay schreef:
01San schreef:

Is al gedaan maar er is vanalles beloofd maar ondertussen geen millimeter verder. Is een technisch verhaal
Heb al 10 vragen beantwoord en diverse printscreens aangeelverd

Ohwww dat is wel heel irritant _-:(

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:08

Poe misschien ligt het aan corona, maar wat kunnen mensen drammen.
Had een paar items te koop staan, blijkbaar erg in trek dus veel berichten. Zijn er toch een paar die blijven berichten dat ze vinden dat het item voor hun is... Nee, item is nog van mij en ik werk gewoon vanaf de eerste geïnteresseerde het lijstje af, ik meld dat ook nog eens netjes. Maar dan nog blijven drammen , ik bied meer, kom het nu halen ect. Man man al was je de eerste verkoop het wel aan iemand anders 8)7

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:38

Artimes schreef:
Had een paar items te koop staan, blijkbaar erg in trek dus veel berichten. Zijn er toch een paar die blijven berichten dat ze vinden dat het item voor hun is... Nee, item is nog van mij en ik werk gewoon vanaf de eerste geïnteresseerde het lijstje af, ik meld dat ook nog eens netjes. Maar dan nog blijven drammen , ik bied meer, kom het nu halen ect. Man man al was je de eerste verkoop het wel aan iemand anders 8)7

Nou dan zou ik het op bieden zetten, en de hoogste bieder is de koper.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:47

pillow schreef:
Artimes schreef:

Nou dan zou ik het op bieden zetten, en de hoogste bieder is de koper.

Ik zet eigenlijk nooit meer iets op bieden, zo vaak gehad dat mensen bieden en daarna niet meer reageren. Verkoop zonder bieden ook altijd veel sneller en echt niet allemaal 'koopjes'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:44

Blijkbaar heeft iemand van Marktplaats mij zien schelden. :D
Kan weer normaal advertenties laden dus 30, 50 of 100 stuks.