Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:14

MarlindeRooz schreef:
Verwondingen opgelopen door illegale activiteiten waar je zelf voor kiest. Zoals gevolgen van illegale drugs, dronken rijden / met drugs op rijden.

Wat mij betreft geen populaire mening, ik ben het er in elk geval niet mee eens, al zijn er situaties waarin ik die emotie best kan voelen natuurlijk.

elnienjo

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:23

Ik heb er een hekel aan dat men blanken opeens wit noemt. Terwijl je als blanke wel geacht wordt erg op je woordkeuze te letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:24

elnienjo schreef:
Ik heb er een hekel aan dat men blanken opeens wit noemt. Terwijl je als blanke wel geacht wordt erg op je woordkeuze te letten.

Ben ik niet wit? :#

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:25

Gini schreef:
Sheran schreef:
wat is er 'mis' met onderdrukt zijn geweest? Dat is toch eigenlijk 100x beter dan zelf onderdrukken?

Wat er mis is met onderdrukt geweest te zijn? Nou, dat je onderdrukt geweest bent met alle fysieke en mentale mishandeling/foltering die daarbij hoort.

Ik snap wel dat het erg is uiteraard :')
Maar onderdrukt zijn maakt een volk niet minder waard. Onderdrukken dan nog eerder.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:27

Maar in de tijd dat je onderdrukt bent, ben je wel minderwaardig en als je dan in de huidige tijd de vocabulaire van toen blijft gebruiken, is niet zo tof nie. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:51

Sheran schreef:
Gini schreef:
Wat er mis is met onderdrukt geweest te zijn? Nou, dat je onderdrukt geweest bent met alle fysieke en mentale mishandeling/foltering die daarbij hoort.

Ik snap wel dat het erg is uiteraard :')
Maar onderdrukt zijn maakt een volk niet minder waard. Onderdrukken dan nog eerder.

Ik snap wat je bedoeld, maar ik kan het ook niet anders verwoorden. Genoemd worden als een bevolkingsgroep due onderdrukt is geweest Of juist hetzelfde genoemd worden als een groep die juist anderen onderdrukte. Iets slechts wat je overkomt vs iets slechts wat je zelf doet

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 18:56

Ik ben meer geel dan blank of roze. Ben ik nu ineens Aziatisch?

Ik ben voor trouwens dat mensen dan hun eigen ziekenhuis rekening mogen betalen als ze met illegaal vuurwerk of op een illegaal moment met vuurwerk knallen en dan zichzelf bezeren. Bijvoorkeur ook als ze een ander ermee kwaad doen betalen. Ophouden met die onzin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:13

Adelaide71 schreef:
Fries is sowieso een spraakgebrek! Hoort deze tot de unpopular ones?

Vast niet, behalve in Friesland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:32

:') nee ik geboren in Friesland ,kan nog steeds niet Fries praten zonder stotteren en struikelen over woorden :n . Stomme taal, schrijven is echt bizar :') tsiis bijvoorbeeld

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 22:20

Rebecca schreef:
:') nee ik geboren in Friesland ,kan nog steeds niet Fries praten zonder stotteren en struikelen over woorden :n . Stomme taal, schrijven is echt bizar :') tsiis bijvoorbeeld

Tsiis is exact hetzelfde als in het engels dus dat vind ik één van de minder rare woorden. Dan is kaas eigenlijk veel vreemder. :')

Ik spreek Fries en woon in een klein Fries dorp maar ik heb er een hekel aan dat sommige Fries sprekende mensen dat ook moeten doen tegen mensen die het niet spreken. Pfff wat ergerlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 22:22

Jildau schreef:
[naam] schreef:

Tsiis is exact hetzelfde als in het engels dus dat vind ik één van de minder rare woorden. Dan is kaas eigenlijk veel vreemder. :')

Ik spreek Fries en woon in een klein Fries dorp maar ik heb er een hekel aan dat sommige Fries sprekende mensen dat ook moeten doen tegen mensen die het niet spreken. Pfff wat ergerlijk..

Spraak is niet gek :') , alleen het geschreven woord ervan :') . Maak er dan gewoon cheese van

Mijn buurman spreekt alleen Fries , praat altijd netjes terug half Fries half Nederlands :Y)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:58

Jildau schreef:
Rebecca schreef:

Mwah....kom ik net zo hard terug in het dialect van mijn streek. Kunnen we uuuuuuren langs elkaar af l*llen..... :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:07

Sanet schreef:
Ik ben meer geel dan blank of roze. Ben ik nu ineens Aziatisch?

Ik ben voor trouwens dat mensen dan hun eigen ziekenhuis rekening mogen betalen als ze met illegaal vuurwerk of op een illegaal moment met vuurwerk knallen en dan zichzelf bezeren. Bijvoorkeur ook als ze een ander ermee kwaad doen betalen. Ophouden met die onzin!

Eens!
Zelfde geldt voor veel andere situaties dan specifiek deze.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:18

Ik werk tussen de Friezen, spreek geen Fries, maar versta het redelijk. Ze gaan meestal wel over in Nederlands hoor, tenzij 2 Friezen samen tegen elkaar over koetjes en kalfjes praten. Dan gaan ze direct weer terug op het Fries.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:54

germie schreef:
Ik werk tussen de Friezen, spreek geen Fries, maar versta het redelijk. Ze gaan meestal wel over in Nederlands hoor, tenzij 2 Friezen samen tegen elkaar over koetjes en kalfjes praten. Dan gaan ze direct weer terug op het Fries.

Ja maar dat doe ik ook wel. Ik kan moeilijk Nederlands tegen mijn moeder spreken, dat werkt niet. Dat is denk ik net als dat je het Engels goed beheerst en ineens Engels tegen je moeder moet spreken. Ga je toch automatisch weer terug naar je 'eigen' taal.

Tegen mijn Nederlands sprekende collega spreek ik Nederlands maar tegen mijn Fries sprekende collega doen we het in het Fries. :D En met z'n allen aan tafel wordt het een mengelmoes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:37

germie schreef:

Of je staat in een winkel en vraagt om advies of je bent aan het afrekenen en er wordt stug doorgegaan in het fries door het personeel. Ik vind dat zo onfatsoenlijk, naast dat ik het een lelijke taal vind (maar dat is natuurlijk persoonlijk).

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:29

MarcoBorsato schreef:
Schoolkamp! Dat mogen ze wel doorvoeren op het HBO inclusief bonte avond. Ik was de Vengaboys in groep 8.

Jij was in je eentje de hele Vengaboys?

Ik heb een beetje een tegenstrijdig mening. Ik vind carnaval stom, maar vond themafeestjes in m'n studententijd geweldig en werd daarbij ook knetterlam (soms, vaak).
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 25-12-19 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:36

Anoniem schreef:
elnienjo schreef:

Ben ik niet wit? :#

Als ik in de spiegel kijk ben ik bijna RAL 9010 zo wit ;(

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:43

In de zomer weerkaats ik het zonlicht {:}

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 13:18

Ik had in Frankrijk altijd als bijnaam 'La Blanche' of 'La Transparante' :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 13:39

Tiggs schreef:
MarcoBorsato schreef:
Schoolkamp! Dat mogen ze wel doorvoeren op het HBO inclusief bonte avond. Ik was de Vengaboys in groep 8.

Jij was in je eentje de hele Vengaboys?

Ik heb een beetje een tegenstrijdig mening. Ik vind carnaval stom, maar vond themafeestjes in m'n studententijd geweldig en werd daarbij ook knetterlam (soms, vaak).

Nee :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 13:43

Sheran schreef:
Ik had in Frankrijk altijd als bijnaam 'La Blanche' of 'La Transparante' :')

Mij noemen ze al mijn hele leven witte :=
omwille van mijn blonde haar dus, want voor de rest heb ik best snel een kleurtje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:16

"The beacons are lit! Gondor calls for aid!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:22

Adelaide71 schreef:
germie schreef:

Of je staat in een winkel en vraagt om advies of je bent aan het afrekenen en er wordt stug doorgegaan in het fries door het personeel. Ik vind dat zo onfatsoenlijk, naast dat ik het een lelijke taal vind (maar dat is natuurlijk persoonlijk).

Dat hebben ze waarschijnlijk zelf niet eens in de gaten.. Ik werk in een winkel en praat Nederlands, ik versta wel fries maar de mensen die vragen of je het wel verstaat zijn op één hand te tellen inderdaad. Het valt mij niet eens op dat ze fries praten en zij hebben waarschijnlijk niet eens in de gaten dat ze Nederlands terug krijgen.. Je kan ook gewoon aangeven dat je het niet verstaat, probleem opgelost.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:05

Resistance schreef:
"The beacons are lit! Gondor calls for aid!"

Where was Gondor when the Titanic sank?