Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 17:44

Maak me niet echt druk nog maar wel wat zorgelijk erover.

Windkracht 10 en windstoten 140 km/uur mwa niet echt landweer. :+

Eerder met deze maatschappij een discussie gehad ivm orkaan in Florida. Niemand vloog maar zij nog wel -O- was ook nogal apart.

Maar we zullen zien. Als zij niet wegkomen uit nl komen wij niet terug.

Janine1990

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:26

Als ze zover vooruit kijken moeten ze aanpassen op what if scenarios... Idioterie, want jij betaalt die uren werk niet.

Daarbij is weer ook een kwestie van eerst zien dan geloven.
Zou een beetje hetzelfde zijn als wanneer ik nu onze productie planning ga aanpassen omdat we heel misschien wel minder capaciteit hebben door stormschade.

Het belang van vliegen in storm is de mogelijkheid om op te stijgen en te landen. Dat is pas zondag te bepalen en bijzonder afhankelijk van windrichting en start/landrichting. Wat zoals je weet in een storm redelijk moeilijk te voorspellen is.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 07:35

Ik wilde naast mn oprijlaan een paar leibomen plaatsen voor schaduw. Maar ik kan nergens vinden welke bomen geen hars afscheiden.. Ik wil geen hars op mn lak natuurlijk. Welke leiboom kan ik het beste gebruiken?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 08:12

0091 schreef:
Ik wilde naast mn oprijlaan een paar leibomen plaatsen voor schaduw. Maar ik kan nergens vinden welke bomen geen hars afscheiden.. Ik wil geen hars op mn lak natuurlijk. Welke leiboom kan ik het beste gebruiken?

Linden worden traditioneel veel als lijboom toegepast. Scheiden geen hars af ook.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 10:02

oomens schreef:
0091 schreef:

Linden worden traditioneel veel als lijboom toegepast. Scheiden geen hars af ook.

Nou.... misschien zijn leilindes en ander soort linde dan de lindebomen waar ik op mijn werk onder moet parkeren... elk jaar eind van de zomer 3 weken mijn auto volledig onder de plakzooi %)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 10:35

Miekje1979 schreef:
Nou.... misschien zijn leilindes en ander soort linde dan de lindebomen waar ik op mijn werk onder moet parkeren... elk jaar eind van de zomer 3 weken mijn auto volledig onder de plakzooi %)

Plakzooi wel, maar dat is honingdauw (afkomstig van de bladluizen die erin zitten) en geen hars. Gelukkig, want hars is een stuk slechter wateroplosbaar.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:47

(hoe) kun je Whatsapp berichten uitprinten?

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:55

Nikass schreef:

Schermafbeelding maken en die printen

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 12:02

Nikass schreef:

Chat exporteren en dan kun je het bestand zo printen.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 13:22

oomens schreef:
Miekje1979 schreef:

Plakzooi wel, maar dat is honingdauw (afkomstig van de bladluizen die erin zitten) en geen hars. Gelukkig, want hars is een stuk slechter wateroplosbaar.

Oh dát is het dus? Hmm dan kan ik beter er voorzichtig af schrapen en aan de huisdiermieren van mijn zoon voeren eigenlijk :))
Nu in die periode 3x per week door de wasstraat, de medewerkers daar beginnen al te zuchten als ze me zien aankomen :')

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:11

Waarom beginnen ze bij de C met namen geven voor de storm?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:13

Questquedit schreef:
Waarom beginnen ze bij de C met namen geven voor de storm?

Ze beginnen bij de eerste letter uit het alfabet. De A en B zijn al geweest dit jaar voor stormen, maar die zijn niet in in Nederland geweest en dus niet zo bekend als de aankomende storm.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:37

Tjsa de storm. Berichten worden steeds beroerder klm neemt maatregelen of je mag later vliegen zonder extra kosten advies blijf binnen tenzij niet anders kan. En wij zouden gewoon terug kunnen? En het vliegtuig kan ook heen midden in de storm? En daarna met de auto 130 km naar huis rijden. Blijft heel vreemd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:03

karuna schreef:
Tjsa de storm. Berichten worden steeds beroerder klm neemt maatregelen of je mag later vliegen zonder extra kosten advies blijf binnen tenzij niet anders kan. En wij zouden gewoon terug kunnen? En het vliegtuig kan ook heen midden in de storm? En daarna met de auto 130 km naar huis rijden. Blijft heel vreemd.

Echt doe ff niet zo egoïstisch! Jullie zijn heus niet de enige in dat vliegtuig :roll:

Verdiep je eens in bedrijfsvoering en de waarde van 1 mensenleven. Dan begrijp je dat economisch gezien de veiligste beslissing wordt genomen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:06

Dat weet ik. Maar ik verbaas me er serieus over. Hoe een maatschappij zo kan reageren. Niks egoïstisch of niet. Maar de info hier is gewoon 0. Niks. We vliegen punt. Hoe dan?

En met we bedoel ik iedereen op de vlucht inclusief bemanning die ook naar huis moet. Info vanuit Schiphol zegt iets totaal anders dan waarmee we vliegen
Laatst bijgewerkt door karuna op 08-02-20 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:11

karuna schreef:
Dat weet ik. Maar ik verbaas me er serieus over. Hoe een maatschappij zo kan reageren. Niks egoïstisch of niet. Maar de info hier is gewoon 0. Niks. We vliegen punt. Hoe dan?

Even terug lezen, lijkt me niet zo heel moeilijk te begrijpen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:12

Er zijn bepaalde werelddelen waar stormen wel vaker voorkomen. En daar vliegen vliegtuigen ook gewoon. De turbulentie zal misschien wat meer zijn morgen en de landing zal ook niet zo smooth verlopen als anders, maar er zullen niet massaal vliegtuigen uit de lucht vallen door deze storm. Indien men het morgen toch te risicovol acht, zal je dan wel meer informatie krijgen.
Als je zelf echt niet wilt vliegen bij dit weer, kun je ook altijd je vlucht annuleren uiteraard.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:30

Zullen weer on topic gaan? :D

Ik vraag mij af of de bakkers van Heel Holland bakt de ingrediënten zelf moeten kopen voorafgaand aan de opnamedagen of dat ze moeten doorgeven wat ze willen gebruiken? Hoe zal dit in zijn werk gaan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:35

Janine1990 schreef:
karuna schreef:

Echt doe ff niet zo egoïstisch! Jullie zijn heus niet de enige in dat vliegtuig :roll:

Verdiep je eens in bedrijfsvoering en de waarde van 1 mensenleven. Dan begrijp je dat economisch gezien de veiligste beslissing wordt genomen.

Ik vind niks egoïstisch aan haar bericht? Ik zou zelf ook behoorlijk zitten stressen als je weet dat je in een storm moet gaan landen. En gefrustreerd raken als de ene wel opties geeft om later te mogen en de jouwe niet. Met welke maatschappij ga je?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:36

Vanaf waar vlieg je Karuna?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:38

Finland. Niet echt veel vluchten vanaf hier. Voor mij is turbulentie een extra iets. Snel ziek en lijf kan ermee stoppen deels bij teveel klappen.

En ja ik vraag me af hoe ze willen starten met dergelijke windstoten. Ongeacht waarheen ze vliegen

Enne vliegtuig moet eerst hier zien te komen dat is de grootste hobbel nog voor maatschappij.
Laatst bijgewerkt door karuna op 08-02-20 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:40

Dan stap je toch gewoon niet in het vliegtuig.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:43

Vriendin van me vliegt morgen ook terug uit Dublin maar zit te overwegen om een andere vlucht te boeken. Tja, als de maatschappij niks doet zul je zelf moeten kiezen, cancelen of meegaan. Ik neem toch aan dat de maatschappij wel weet wat ie doet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:53

Die optie hebben we nog niet gehad. En ik kan extra ticket niet betalen los van de beperkte vluchten vanuit hier. Dus dillema

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:55

Niet huilen en gewoon gaan. Of een andere vlucht boeken. Maar van een storm hoef je vrij weinig te merken op die hoogte. En als je lijf zo slecht er tegen kan waarom ga je dan vliegen? :+

En hoezo geen extra ticket betalen? :+