Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:44

Getup schreef:
Pinda Dipje, hoe kun je daar zijn weggegaan :oo :D '

En dat tikkie van 0.07 cent 8)7 . Ik had precies hetzelfde gedaan, en haar inderdaad een berg ketchup voor haar verjaardag gegeven ( en achteraf n tikkie sturen :Y) , nee grapje)

Dat ging ook echt wel met pijn in het hart, maar ik verhuisde naar de andere kant van het land

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:20

Ineke2 schreef:
IHN schreef:
Maar ik ken hier ook een verhasl van een kindje wat bij vriendinnetje speelde (met auto gebracht dus ook niet even naar huis kunnen gaan). Kind werd gewoon buiten gezet toen ze gingen eten en mocht na het eten weer binnenkomen... 6 jaar ofzo.

Is dat een verhaal, of heb je dat zelf meegemaakt?

verhaal wat dochter van vriendin is overkimen. Dus uit 1e hand. Niet zelf meegemaakt gelukkig met mijn dochter, want ik was niet vriendelijk gebleven denk ik

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:29

Jojoju schreef:
Mijn vader deed tegen iedereen zo, ook tegen zijn 'nieuwe' gezin.

Zo mocht ik bijvoorbeeld ook gewoon mijn deel betalen toen ze me mee uit eten namen voor mijn verjaardag, want dat was wel zo eerlijk :roll:

Ach, ik heb het overleefd en weet zeker dat ik mijn kinderen nooit in de kou zal laten staan <3 wat positief is; ik ben nu heel zuinig terwijl dat eigenlijk niet hoeft en kan daardoor af en toe lief zijn voor mezelf met bv een dagje sauna oid

He? Je wordt uitgenodigd om te gaan uiteten voor je verjaardag en moet dan je eigen eten betalen? Dat is apart }:0

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:58

Amalarab schreef:
__Sannne schreef:
Ik vind bij je vader willen eten enkel om geld uit te sparen ook wel gierig tbh.

Ik niet! Ik heb er net twee uit huis. Ze schuiven geregeld aan. Gezellig en fijn om te kunnen helpen bij zoiets simpels.

Ik kende iemand en die moest betalen als hij bij zijn ouders ging eten...

Foaly

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:00

Gezellige ouders heb je dan := Ik vind het ook niet meer dan logisch dat je vraagt of je kunt mee-eten als je het krap hebt, niets gierigs aan. En die bouillonblokjes had ie van mij ergens mogen stoppen waar de zon niet schijnt.

Toen ik op de basisschool zat had ik een vriendinnetje, en die moest haar ouders betalen als ze een zakje snoep wilde. Om haar 'te leren met geld om te gaan' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:04

Ik eet iedere week bij mijn ouders, niet om het geld, maar omdat altijd alleen eten niet zo leuk is. Toen ik weer alleen woonde vroeg mijn moeder bijna wekelijks of ik mee at. Dus vaste dag van gemaakt. Vinden we allemaal gezellig :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:05

Brainless schreef:
Ik zou ook niet zomaar regelmatig bij mijn moeder kunnen eten hoor.
Zij heeft een AOW-tje en kan net haar autootje rijden en eet de meeste dagen geeneens warm.

Sommige hier vinden mijn moeder dus schandalig als zij zou zeggen.. schat je kunt hier niet regelmatig komen eten.

Dat is anders, dan zou ik juist zorgen voor wat extra boodschappen voor haar oid.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:18

Foaly schreef:
Toen ik op de basisschool zat had ik een vriendinnetje, en die moest haar ouders betalen als ze een zakje snoep wilde. Om haar 'te leren met geld om te gaan' :')

Dat moesten wij hier vroeger ook. Snoep tussendoortjes kosten 25 guldencentjes en limonade 20 cent. Als ik koek mee naar school wilde 50 cent.

Had iets met waarde van geld te maken. Maar meer nog met het feit dat extras wiilen soms betekend dat keuzes moet maken. Nam ik de gratis banaan of een lolly? Bewust trouwens dat ze alleen ongezonde dingen belasten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:18

Veulen84 schreef:
Foaly schreef:

Dat moesten wij hier vroeger ook. Snoep tussendoortjes kosten 25 guldencentjes en limonade 20 cent. Als ik koek mee naar school wilde 50 cent.

Had iets met waarde van geld te maken. Maar meer nog met het feit dat extras wiilen soms betekend dat keuzes moet maken. Nam ik de gratis banaan of een lolly? Bewust trouwens dat ze alleen ongezonde dingen belasten.

Neem aan voor het gemak dat het niet het eigen geld van het kind wilde maar zakgeld van de ouders. Kan me er wat bij voorstellen ja, nog nooit eerder gehoord trouwens.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:23

Relaxed schreef:
Ik eet iedere week bij mijn ouders, niet om het geld, maar omdat altijd alleen eten niet zo leuk is. Toen ik weer alleen woonde vroeg mijn moeder bijna wekelijks of ik mee at. Dus vaste dag van gemaakt. Vinden we allemaal gezellig :j

Ik ook! Elke week wel.
Meestal een avond in het weekend of als ik weet dat mijn broertje komt

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:59

Wij moesten vroeger klusjes doen voor zakgeld. Afwassen leverde 25 cent op. Stofzuigen van de woonkamer ook. Etc.

Ik heb overigens nooit ‘ normaal’ zakgeld gehad of kleedgeld. Altijd alles uit een bijbaantje sinds mijn 13e.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:20

Maar dat is allemaal niet zozeer gierig, als meer een stijl van opvoeden (vind ik dan)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:44

Ik zal mijn ouders dan een keer een tikkie sturen. Als ik daar op zondag heen ga moet ik betalen voor de trein (6 euro retour). Vaak werkt mijn moeder dan dus dan sta ik alsnog daar zelf te koken. (half uur á 45 minuten is 7.50 arbeidsloon). Het komt ook nog met regelmaat voor dat ik help met de was of even de boodschappen doe. Note: ik woon er al 5 jaar niet meer, slaap er niet, was er niet en ben er niet eens elke week _O-

Wat doe ik verkeerd? _O-

/sarcasme off. Meestal haalt mijn moeder allemaal fancy en luxe dingen als ik er kom eten. Speciaal dingen die ik lekker vind. <3

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:53

Isabonny schreef:
Jojoju schreef:

He? Je wordt uitgenodigd om te gaan uiteten voor je verjaardag en moet dan je eigen eten betalen? Dat is apart }:0

Ja. Mijn pa was nogal..eh.. apart. Ook niet de persoon om tegenin te gaan

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:55

Vjestagirl schreef:
Maar dat is allemaal niet zozeer gierig, als meer een stijl van opvoeden (vind ik dan)

Eens. Wel een hele bijzondere stijl haha.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 23:00

Danique_G schreef:
Neem aan voor het gemak dat het niet het eigen geld van het kind wilde maar zakgeld van de ouders. Kan me er wat bij voorstellen ja, nog nooit eerder gehoord trouwens.

Hoe bedoel je dit?

Ik kreeg geen zakgeld tot mijn 12de. Klusjes en rapporten leverde geld op. Dus als ik afwaste gooide mijn ouders wat in de pot en als ik dan iets wilde dan ging het daar ook weer uit.

Het lijkt misschien wat apart. Maar het werkt wel. Onbewust maak ik nog steeds elke keer afwegingen. Wil ik dit wel echt als ik iets anders moet laten...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 23:18

Veulen84 schreef:
Danique_G schreef:

Hoe bedoel je dit?

Ik kreeg geen zakgeld tot mijn 12de. Klusjes en rapporten leverde geld op. Dus als ik afwaste gooide mijn ouders wat in de pot en als ik dan iets wilde dan ging het daar ook weer uit.

Het lijkt misschien wat apart. Maar het werkt wel. Onbewust maak ik nog steeds elke keer afwegingen. Wil ik dit wel echt als ik iets anders moet laten...

Ik vind het zo gek nog niet, hoeveel kinderen/jongeren komen er niet pas op het moment dat ze uit huis gaan achter dat dingen geld kosten. Dat je salaris niet alleen voor leuke dingen is en dat je moet kiezen omdat en en vaak niet kan en het dus of of is. Ik wil niet zeggen dat niemand een goede financiele basiskennis heeft op dat moment, maar heb het gevoel dat jongeren vaak denken dat alles maar moet kunnen. Ik vind het dus niet zo gek om je kind op zo'n manier bij te brengen dat je met werken geld verdient en dat je keuzes moet maken met het uitgeven ervan want op=op.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:01

Oh, daar ben ik voor hoor. Waarde leren van geld.

Maar ik vond het toch lastig dat ik een heel jaar folders rond moest brengen om op ponykamp te kunnen. Of dat ik een aantal weekenden in de supermarkt stond om genoeg geld te verdienen voor een spijkerbroek.

Heb dat altijd lastig gevonden dat er bijna nooit wat vanaf kon. Zelfs voor een nieuwe jas moest ik zelf bijleggen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:26

Luxorvalkje schreef:

Maar ik vond het toch lastig dat ik een heel jaar folders rond moest brengen om op ponykamp te kunnen. Of dat ik een aantal weekenden in de supermarkt stond om genoeg geld te verdienen voor een spijkerbroek.

Heb dat altijd lastig gevonden dat er bijna nooit wat vanaf kon. Zelfs voor een nieuwe jas moest ik zelf bijleggen.

Dat is ook echt gewoon gierig. Staat ook totaal niet in verhouding met ‘de waarde’.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:44

Luxorvalkje schreef:

Wat dat ponykamp betreft, dat ligt er natuurlijk ook aan of je ouders zoiets echt niet konden missen, t is natuurlijk best een hoop geld voor zo'n weekje. Maar dure kleding zelf moeten kopen van dergelijke verdiensten dat is echt niet leuk inderdaad. (Tenzij ze best kleding voor je wilden kopen maar jij perse een hele dure merkspijkerbroek wilde, dat zou de zaak veranderen := )

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:52

Op mijn 16e ging ik bij mijn vader wonen, ik had niks aangezien mijn moeder al mijn spullen in vuilniszakken had gedaan en naar de stort had gebracht. Een hele tijd moest ik het ondergoed van stiefmams aan, van die witte zeeman gevallen. Zelf droeg ze ze ook nog gewoon. Achteraf vind ik dat ook erg gierig

Ik kreeg een vakantiebaantje bij de V&D en moest 50% inleveren bij mijn vader. Ook niet heel tof

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:20

Dan heb je het helaas niet getroffen, met je oudersc :(:) dat heeft in mijn ogen niet eens zo zeer met gierig zijn te maken, maar met gebrek aan liefde

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 00:24

Jojoju schreef:
Op mijn 16e ging ik bij mijn vader wonen, ik had niks aangezien mijn moeder al mijn spullen in vuilniszakken had gedaan en naar de stort had gebracht. Een hele tijd moest ik het ondergoed van stiefmams aan, van die witte zeeman gevallen. Zelf droeg ze ze ook nog gewoon. Achteraf vind ik dat ook erg gierig

Ik kreeg een vakantiebaantje bij de V&D en moest 50% inleveren bij mijn vader. Ook niet heel tof

Nou dat is wel erg gierig ja :(:)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 00:58

Dat is niet gierig. Dat is verschrikkelijk :knuffel:

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:45

Jojoju schreef:

:(:) Harteloos noem ik dat. Van beide ouders. Gierig met liefde.