Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:09

Voor de goede orde, mijn katten komen niet bij iemand anders in huis of tuin. Ze hebben 3 hectare weiland voor de deur en thuis een hele grote tuin.

Maar ja, als die ene constant aandacht en zelfs eten gaat krijgen van bepaalde mensen is het wel zo'n oetlul die dan uit eindelijk niet meer thuis komt.

Schaf lekker je eigen kat aan als je er graag 1 wilt. Je pakt toch ook niet de hond van de buren als je zin hebt in een wandeling of een gezellige avond op de bank?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:12

_Mirjam schreef:
Bij ons heeft de kat een groot probleem als die hier binnen durft te komen. Mijn vriend en ik zijn beiden allergisch, plus dat ik een onbekende kat/hond echt niet bij mijn cavia's (in een open kooi) vertrouw.

Ja wij doen de voorste klep wel dicht. Maar hij vind het nieteens meer interessant. Maar we letten daar wel op idd

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:13

Jij woont in het buitengebied, dat is inderdaad wel wat anders dan hier in de stad ;) om katten buiten te laten bedoel ik. Andermans katten binnen laten snap ik niet, buiten dat ze hier ongewenst zijn, op opvang van een gewond dier na bijvoorbeeld.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:36

Als de kat van de buren hier binnen komt krijgt ie een koude douche :+ denk niet dat ie dan weer komt!
Ik zou hem in elk geval geen aandacht/eten/speeltjes geven.
Wij hebben trouwens een buurman die nooit thuis is en wel een kat heeft, ik vind het niet zo gek dat het beestje bij de andere buren probeert binnen te komen..... Het is niet zo dat ze hem binnen laten maar dat de kat daar in de bosjes gaat zitten en zodra de voordeur open gaat schiet hij naar binnen. Als je er dan als eigenaar achter komt dat je kat daar binnen is kun je daar toch niet boos om worden?? zorg er dan zelf voor dat t beestje bij jou thuis naar binnen kan.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:06

Waarom gaan we eigenlijk rechtstaan in het zadel om ons paard te laten plassen (/mesten) tijdens het rijden? Zadel ligt gewoon op zijn rug dus in principe komt er toch niet opeens minder gewicht op zijn rug?

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:08

De drukverdeling wordt anders

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:09

Dat dacht
Ik ook, want door te staan in je beugels druk je toch met je gewicht ook het zadel op de rug?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:13

MizzMontana schreef:
Als de kat van de buren hier binnen komt krijgt ie een koude douche :+ denk niet dat ie dan weer komt!
Ik zou hem in elk geval geen aandacht/eten/speeltjes geven.
Wij hebben trouwens een buurman die nooit thuis is en wel een kat heeft, ik vind het niet zo gek dat het beestje bij de andere buren probeert binnen te komen..... Het is niet zo dat ze hem binnen laten maar dat de kat daar in de bosjes gaat zitten en zodra de voordeur open gaat schiet hij naar binnen. Als je er dan als eigenaar achter komt dat je kat daar binnen is kun je daar toch niet boos om worden?? zorg er dan zelf voor dat t beestje bij jou thuis naar binnen kan.

Maar dat is toch heel wat anders dan een kat bewust binnen halen met voer en speeltjes?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:17

Hij komt gewoon binnen en we hebben op de markt even wat goedkope speeltjes gehaald gewoon om te kijken wat ie doet

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:21

Misschien is een katten discussie hier niet het goede topic?
Maar een kat binnenhalen vind ik sowieso erg fout. Afblijven, is niet van je.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:41

Froukje schreef:
Voor de goede orde, mijn katten komen niet bij iemand anders in huis of tuin. Ze hebben 3 hectare weiland voor de deur en thuis een hele grote tuin.

Maar ja, als die ene constant aandacht en zelfs eten gaat krijgen van bepaalde mensen is het wel zo'n oetlul die dan uit eindelijk niet meer thuis komt.

Schaf lekker je eigen kat aan als je er graag 1 wilt. Je pakt toch ook niet de hond van de buren als je zin hebt in een wandeling of een gezellige avond op de bank?

Toevallig houden de meesten mensen hin hond wel binnen of in hun eigen tuin :)*

Kom ik een losse hond tegen op straat krijgt die ook gewoon een kroel als ie daar behoefte aan heeft.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:47

Laat maar :j Ik ga die discussie niet met je aan in dit topic.

Er werd gevraagd of het verkeerd was andermans kat in huis te halen.
Antwoord daarop, ja. De discussie over het wel of niet buiten laten lopen van een kat is niet relevant.

Je hoort van andermans dieren af te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:09

Kat komt toch zelf binnen? Ze lokken hem niet ofzo.. je zou een bandje met telefoonnummer er op om kunnen doen zodat de eigenaren kunnen bellen dan kan je het bespreken. Ik heb zelf geen katten maar mijn moeder wel en één van de katten ging ook wel eens op visite een paar huizen verder, toen zij wist van wie die kat was heeft ze het gewoon aangegeven, van beide kanten geen probleem. Kat wilde daar af en toe graag zijn en kwam thuis wanneer ze wilde. Katten komen niet meer buiten dus ze heeft nu geen keuze maar als mensen zo moeilijk doen over waar hij wel en niet mag zijn moeten ze de katten lekker binnen houden lijkt mij.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:11

Als je van andermans dieren af moet blijven moet je er imo andersom ook voor zorgen dat andere mensen niet worden opgescheept met jouw dieren. Werkt 2 kanten op denk ik dan :=

Ik was zelf gewoon even de buurt doorgegaan (met kaartjes in de bus ofzo) om te kijken waar die kat ergens uit de buurt komt, kan je gelijk checken of de eigenaar het erg vind of niet.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:12

Ja we hebben zo een vermoeden. Zodra we hun zien zullen we het vragen of hij ook echt van hun is en wat ze ervan vinden

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:02

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:03

ah kijk! Veel beter daar inderdaad. :j

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:23

Ik vraag me af of er hier iemand in het topic zit die verstand heeft van auto's en me kan helpen een keus te maken :))

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:29

Macs schreef:
Ik vraag me af of er hier iemand in het topic zit die verstand heeft van auto's en me kan helpen een keus te maken :))

Redelijk afhankelijk van je vraag

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:15

Wat houd ‘ban jezelf van bokt’ in? Durf niet te klikken want misschien zit er geen pop-up achter maar is gelijk Mn hele account weg

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:19

Trui schreef:
Wat houd ‘ban jezelf van bokt’ in? Durf niet te klikken want misschien zit er geen pop-up achter maar is gelijk Mn hele account weg

Dan kan je die tijd niet op bokt (half uur, 2 uur enz.), daarna weer wel hoor :D

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:21

Oo ik dacht dat dat meer zoiets las permanent bannen was. Kwam erop nadat iemand vroeg hoe hij/zij het account moest verwijderen en niemand kwam met deze optie :’)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:28

Captain schreef:
Ja, ik zou hier als eigenaar niet blij mee zijn. Een kat kiest zijn eigen huis en grote kans dat die straks naar jullie toe blijft trekken. Van andermans dieren blijf je af, niet meer binnen laten dus en al helemaal niet gaan voeren.

Ik (als eigenaar van 3 katten) ben het er niet mee eens. :Y)
Je zorgt maar gewoon als eigenaar dat jouw katten niet bij anderen naar binnen kunnen wandelen.
Gevoerd en geaaid worden is nog het minst erge wat er kan gebeuren.
Mijn katten komen ook buiten, maar absoluut niet van mijn terrein af. :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:29

Captain schreef:
Ja, ik zou hier als eigenaar niet blij mee zijn. Een kat kiest zijn eigen huis en grote kans dat die straks naar jullie toe blijft trekken. Van andermans dieren blijf je af, niet meer binnen laten dus en al helemaal niet gaan voeren.

Ik (als eigenaar van 3 katten) ben het er niet mee eens. :Y)
Je zorgt maar gewoon als eigenaar dat jouw katten niet bij anderen naar binnen kunnen wandelen.
Gevoerd en geaaid worden is nog het minst erge wat er kan gebeuren.
Mijn katten komen ook buiten, maar absoluut niet van mijn terrein af. :)

Oh edit :+
Lees de rest nu pas... zal niet verder discussiëren :P

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:53

Eske_B schreef:
Trui schreef:

Dan kan je die tijd niet op bokt (half uur, 2 uur enz.), daarna weer wel hoor :D

Dit moet ik echt gebruiken als ik moet leren hahah