Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:41

Nee helaas niet, heb ik niet om gevraagd.. Ga ik in het vervolg wel doen dus!

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:22

Verzenden jullie wel eens met Kiala? Vorige week iets 2e hands overgenomen van iemand, kreeg woensdag bericht dat het verzonden was (van de verkoper) maar nog geen email ontvangen erover? Komt vanuit België

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:25

Ik heb ooit eens verzonden en ontvangen via Kiala maar werk liever met postNL of Bpost
Kiala duurt erg lang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:31

Heb je geen track and trace gekregen dan? Dat geeft kiala normaal altijd. Of een linkje in de mail waarmee je pakket werd aangemeld. Daarme kan je je pakket volgen.

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:40

Varekaj schreef:
Heb je geen track and trace gekregen dan? Dat geeft kiala normaal altijd. Of een linkje in de mail waarmee je pakket werd aangemeld. Daarme kan je je pakket volgen.

Ja dit bedoelde ik. Maar heb ik niet gekregen.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:02

Normaal gezien krijg je inderdaad email. Het kan wel iets langer duren maar tot nu toe werkte het bij mij prima altijd. Misschien even contact opnemen?

Jaaaaa succesvolle dag, mijn auto en de absorbine verkocht. Ben er nu wel klaar mee haha. Het speelgoed verkoopt nu gewoon allemaal niet en heb voor de rest alleen nog maar wat boeken. Ik vind het wel prima zo +:)+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:34

Leuke ervaring vandaag. Ik reageerde op een Blond Amsterdam bord. Verkoper vroeg 5 euro voor een nieuw bord.

Hij gaf bij reactie aan er 2 te hebben. Dus aangegeven ze beiden te nemen.

Krijg ik eer berichtje dat hij ze kan komen brengen! Hij moest nog weg en wilde ze wel afgeven.

Had alleen geen contant in huis, dus heb hier terplekke overgemaakt.

Echt een hele aardige verkoper! :D

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:45

Heb wat te koop staan op mp en best veel reactie erop maar niemand die echt de vraagrprijs bied. (prima die had ik toch al iets hoger staan)

Maar nu een bericht van iemand die afdingt en nu wel 3 hele euro's bijlegt maar wel ff voor Woensdag opsturen incl alles want ze heeft het nodig....

Denk dat ik toch voor een andere bieder ga die meer fatsoen in z'n berichten plaatst... :o

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 08:19

En wat ben ik blij! Niet alleen voor mijzelf en mijn bankrekening maar ook voor de lieve bieder die gelijk doorpakt en niet loopt te mauwen of te miepen.
Gisteravond reageerde ze en nu binnen 5 min alles geregeld en het geld staat al op mijn rekening.

Hoop dat ze veel plezier ervan heeft.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:36

DeBuurvrouw schreef:
En wat ben ik blij! Niet alleen voor mijzelf en mijn bankrekening maar ook voor de lieve bieder die gelijk doorpakt en niet loopt te mauwen of te miepen.
Gisteravond reageerde ze en nu binnen 5 min alles geregeld en het geld staat al op mijn rekening.

Hoop dat ze veel plezier ervan heeft.

Heel fijn! Ik heb ook het liefste dat er snel geschakeld wordt. Goed gedaan.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:58

Rijbroeken verkopen zowel fb als mp ook niet echt.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:46

Hahaha ging vandaag een Billy boekenkast ophalen om iets moois van te maken voor de katten. Mijn vervoer zei: dat past in mijn auto, heb ik vaker gedaan.. huhu. Niet dus xD
Op 5 cm ofzo paste hij net niet. Dus achterklep vastgemaakt met touw. Knapt het touw onderweg XD
Echtwaar, lekker staan klooien. Maar hij staat er! Nu nog zien dat we er wat moois van maken

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:41

Ik had laatst een Poang stoel van Ikea op mp staan. Ding stond ongelofelijk in de weg, dus mocht voor een mooie prijs weg.
Meneer bied €10. Prima kom maar ophalen.
Man loopt er omheen en loopt over elke kras te zeuren en te miepen. |o

Halloo meneer, hij is maar €10! Koop hem dan maar nieuw voor €150 ofzo. Uhg, daar kan ik dan niet zo goed tegen.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:46

youaremystar schreef:
Ik had laatst een Poang stoel van Ikea op mp staan. Ding stond ongelofelijk in de weg, dus mocht voor een mooie prijs weg.

Halloo meneer, hij is maar €10! Koop hem dan maar nieuw voor €150 ofzo. Uhg, daar kan ik dan niet zo goed tegen.

-O- pfff

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:29

Op dat moment zeg ik dat ook gewoon hoor. We hadden toen een auto te koop en zat die vent te miepen dat er maar 1 tv schermpje in zat en hij had 2 kinderen. Vervolgens zeurde die dat er steenslag op de bumper zat. De auto was 15 jaar oud en bij dat soort opmerkingen ben ik er snel klaar mee.

Dan koop je hem maar lekker niet.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:29

youaremystar schreef:

Ook ooit gehad met een kipling kinderwagen...ding was nieuw over 300 euro...ze mochten hem hebben voor 50 euro. Er zat een piepklein vlekje in (stond ook op de foto). Komen ze...o dat vlekje daar wilden we het nog over hebben...50 is ons iets teveel, maar goed...voor 25 euro nemen we hem mee (kwamen aan in nagelnieuwe mercedes btw). Ik zeg: absoluut niet. U kunt gaan. Nee nee we nemen hem dan wel voor 50 euro. Ik: ik zei net dat u kunt gaan....dahaag...mensen zijn zwaar verontwaardigd de deur uitgelopen zo nder kinderwagen (en hadden er ruim een uur voor gereden :)) en ik heb het leger des heils opgebeld en iemand er heel blij mee gemaakt voor nop. Liever dat dan het verkopen aan onbeschofte snobs.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:36

Urona447 schreef:
Op dat moment zeg ik dat ook gewoon hoor. We hadden toen een auto te koop en zat die vent te miepen dat er maar 1 tv schermpje in zat en hij had 2 kinderen. Vervolgens zeurde die dat er steenslag op de bumper zat. De auto was 15 jaar oud en bij dat soort opmerkingen ben ik er snel klaar mee.

Dan koop je hem maar lekker niet.

Ik had dit ook bij mijn werkelijk in goede conditie zijnde jonge auto. De eerste kijker heeft 2 uur lang!! Alle kleinigheidjes geregistreerd, vergeleken met een vorig model en zelfs nog met een zelfde die hij de dag ervoor ergens anders was gaan bekijken. Ik stond op een gegeven moment echt bijna te slapen. En de dag erna bericht; ik moet er teveel aan aanpassen om hem naar mijn smaak te maken en dan wordt hij te duur :')

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:13

Vraagje...koper wil via PayPal betalen en vraagt mijn e-mail hiervoor. Weten jullie hoe dat werkt? Niet dat hij straks dat geld weer makkelijk terughaalt als ik het heb verzonden? Gaat niet om groot bedrag maar toch...

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:24

Niet via Paypal doen hoor dan je kan je geld gewoon terug halen! Dus hij kan zijn geld terug halen nadat jij het verstuurd hebt

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:39

Zolang jij bewijs hebt dat je het verzonden hebt en dat het aangekomen is haalt Paypal echt niet zomaar het geld terug. Het enige is dat de koper een dispute kan openen als het gekochte item niet is zoals omgeschreven, dan moet de koper het terugsturen en krijgt hij zn geld terug.

Hier in Engeland werkt niemand met bankoverschrijving, alles gaat hier via paypal.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:46

_Nadia_ schreef:
Zolang jij bewijs hebt dat je het verzonden hebt en dat het aangekomen is haalt Paypal echt niet zomaar het geld terug. Het enige is dat de koper een dispute kan openen als het gekochte item niet is zoals omgeschreven, dan moet de koper het terugsturen en krijgt hij zn geld terug.

Hier in Engeland werkt niemand met bankoverschrijving, alles gaat hier via paypal.

Bewijs van verzenden is voldoende :j hoeft niet eens aangekomen te zijn.
Heb eens gehad dat de mensen het pakket geweigerd hadden aan de deur en via Paypal het geld terug wouden.
Maar daar ging ik niet meer akkoord omdat ze dan ook de verzendkosten a 15 euro terug zouden krijgen.
Paypal de code doorgezonden, en geld stond op mijn rekening.
Mensen hadden dus geen pakket en geen geld :D
Wel netjes het geld terug overgemaakt toen ik het pakket terug had minus de gemaakte kosten :Y)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:47

Oh ja, bewijs van aankomst is Ebay (hier verkoopt iedereen via ebay, vandaar).Voor marktplaats is dus verzendbewijs genoeg inderdaad.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:53

Ok ga de track and trace dus goed bewaren, plus fotos plus de advertentie. Heb het geld wel direct naar mijn rekening laten overmaken. Bedankt voor de adviezen en informatie!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 06:42

Zaterdag een fijne afhandeling gehad ivm mijn zadel. Verkoper netjes op tijd, zadel bekeken en geld overhandigd. Al bij al 2 minuten op de hof gehad! Zo kan het dus ook :j

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 07:02

Gisteren ook, vliegendeken op marktplaats, binnen het uur verkocht opgehaald en betaald. Dat zijn echt de goede momenten.... alleen jammer dat ze het bijbehorende vliegenmasker niet wilde haha. Dat gaat wat lastiger worden denk ik.