Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:35

Ik word net geschopt door een klein kind. Heb heel beledigd au geroepen. Kind word gecorrigeerd door z'n ouders maar een sorry is er niet bij

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:35

_O- Hoe klein is klein?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:37

lieveli schreef:
_O- Hoe klein is klein?

Jaar of 3 denk ik. In ieder geval houd ie nu z'n beentjes stil en kijkt mij heel beledigd aan :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:42

Hier zit iemand met een gewone fiets in de trein die al de helft is van het gewone materieel. Ik weet toch zeker dat je in de spits geen fietsen mee mag nemen? :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:59

purny schreef:
lieveli schreef:
_O- Hoe klein is klein?

Jaar of 3 denk ik.

Die moet je kunnen hebben }:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:37

ff het schedeltje tegen het tafeltje aan rammen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:40

Captain schreef:
ff het schedeltje tegen het tafeltje aan rammen.

:Y)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:41

Niet het OV op zich deze keer, maar het de auto's er om heen...

Tussen Nuenen en Eindhoven heb je nu een heel lang stuk met tig rotondes achter elkaar.
Naast de gewone baan ligt er nog een busbaan naast. Beide banen komen los aan op de rotonde, maar verlaten hem wel op de zelfde plaats. Omdat de auto's van een andere baan op de rotonde komen staan er stoplichten zodat de bussen eerder de rotonde op kunnen.
Nu zien veel mensen die stoplichten over het hoofd en crossen zo de rotonde op... -O-

Al vaak gehad dat de buschauffeur vol in de ankers moet... En dat stuk is voor mij niet eens dagelijkse kost...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:59

Steeph schreef:

Tussen Nuenen en Eindhoven heb je nu een heel lang stuk met tig rotondes achter elkaar.
Naast de gewone baan ligt er nog een busbaan naast. Beide banen komen los aan op de rotonde, maar verlaten hem wel op de zelfde plaats. Omdat de auto's van een andere baan op de rotonde komen staan er stoplichten zodat de bussen eerder de rotonde op kunnen.
Nu zien veel mensen die stoplichten over het hoofd en crossen zo de rotonde op... -O-

Al vaak gehad dat de buschauffeur vol in de ankers moet... En dat stuk is voor mij niet eens dagelijkse kost...
kwestie van camera ophangen en een stapel post van het CJIB laten versturen.
Moet zeggen dat het ook niet ideaal was toen dat stuk nog een reeks stoplichten achter elkaar was.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:00

Het was niet in het OV maar wel op het station gister (Dronten).
Er zijn maar 2 sporen daar, en ik moest 20 min wachten. Ivm de wind ben ik in het stukje gaan zitten waar je beschut zit.
Na een paar minuten kwamen er twee jongens van ik schat ze rond de 13 ook daar zitten.
Gelijk ging er een muziekbox aan met harde muziek en vervolgens gingen ze roken, ik geloof dat t wiet was wat ze aan het roken waren.

Buiten dat ik het erg storend vindt als mensen in mijn buurt gaan zitten roken (niet onaardig bedoeld tegen rokers, ik vind het gewoon oprecht heel erg vies ruiken), verbaasde me het vooral dat die jongens zo jong waren (leken). Waar moet dat heen later?
Ik dacht dat Dronten enigsinds beschaafd was :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:01

oomens schreef:
Steeph schreef:

kwestie van camera ophangen en een stapel post van het CJIB laten versturen.
Moet zeggen dat het ook niet ideaal was toen dat stuk nog een reeks stoplichten achter elkaar was.

Helaas heb ik daar niet zo veel over te zeggen :Y)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:11

Dat moment wanneer je op het toilet zit te schijten, en er vervolgens mensen aan de deurklink lopen te rammen, alsof dat ding naar de filistijnen moet. En dat doen ze dan niet één keer, nee voor de zekerheid doen ze dat tien keer achter elkaar, totdat ik kokend de deur moet open doen, om die mensen te laten beseffen dat zij niet de enige zijn die naar de wc moeten.
Echt zooooo irritant!

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:39

Mensen die veel te veel deo spuiten in de trein waardoor de hele coupe daar naar ruikt %)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:58

karlli schreef:
Mensen die veel te veel deo spuiten in de trein waardoor de hele coupe daar naar ruikt %)

En de NS maar pretenderen dat ze rookvrije treinen hebben, deodorant zit ook vol met gifstoffen hoor. _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:06

Liever te veel Deo dan een zweetlucht ....

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:10

Of iemand die ruikt als een wandelende asbak. :r

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:14

Marjoow schreef:

Nou het stonk echt niet en als diegene twee stoelen verder zit en dan letterlijk bijna een halve bus leegspuit kan ik niet meer fatsoenlijk ademen hoor %)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:15

Marjoow schreef:

Maar je kan wel rekening houden met mensen met longziekten waardoor de deo al op hun longen slaat

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:32

purny schreef:
Marjoow schreef:

Maar je kan wel rekening houden met mensen met longziekten waardoor de deo al op hun longen slaat

"Rekening houden met" en "OV" kun je echt niet in een zin noemen hoor :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:33

Nou ik houd altijd rekening met m'n medereizigers. Zo ga ik geen harde muziek draaien en zal ik geen bergen deo opspuiten

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:08

Mensen die je wel vaker in de trein ziet, en schijnbaar altijd zwartrijden.. Want als ze gecontroleerd worden hebben ze opeens een overstap gemaakt waarbij ze per ongeluk uit hebben gecheckt en vergeten zijn in te checken.. Jaaajaaa als je dagelijks met de trein reist weet je wel beter, en ik ook, ik weet dat sommige mensen echt geen overstap maken met welk vervoersmiddel dan ook. Ben niet voor niks al meermaals naar conducteurs gelopen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:18

Meneer aan de andere kant van het gangpad is op wandeltoch met zijn vrouw geweest en trekt in de trein zijn schoenen uit :7 nog tot daar aan toe, maar gaat nu ook wiebelen met zijn tenen :r

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:25

Help!!
Ik zit rustig in de bus, komt eerst mevrouw parfum voor me zitten. Lijkt wel alsof ik in de ici paris sta.
Vervolgens komt meneer aftershave naast me zitten.
Geen goede combi :r

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:55

Vanochtend had iemand de trap ondergekotst bij spoor 18 op Utrecht, echt net zo om het hoekje heen. Ik moet altijd rennen vanwege mijn overstap en stond er bijna in :r

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:39

Oh ik stap ook altijd op op spoor 18/19, denk dan de andere trap gelukkig. M'n maag voelde vanochtend al niet zo sterk, dan is zo'n plas kots soms net de druppel om de rest van de dag misselijk te zijn :') (alhoewel, als je er dan overheen kotst valt het niet zo op)

Wel stonden de roltrappen op spoor 20/21 en 18/19 stil vanochtend, supervervelend. Voor de lift ben ik te claustrofobisch en loop met een kruk dus normaal is de roltrap m'n beste vriend maar nouja vandaag niet :+