Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_bokworst

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:01

Maar wat ik mezelf bedacht, stel er is leven ergens anders in het heelal; en het is intelligenter dan dat wij zijn, dan zou het ons toch al gevonden moeten hebben of ervoor zorgen dat wij ze niet vinden? En als het enkel bacteriën oid zijn, wat hebben we er dan aan eigenlijk? Vind het een beetje dubbel en vooral dat laatste vraag ik me oprecht af.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:07

_bokworst schreef:
Maar wat ik mezelf bedacht, stel er is leven ergens anders in het heelal; en het is intelligenter dan dat wij zijn, dan zou het ons toch al gevonden moeten hebben of ervoor zorgen dat wij ze niet vinden? En als het enkel bacteriën oid zijn, wat hebben we er dan aan eigenlijk? Vind het een beetje dubbel en vooral dat laatste vraag ik me oprecht af.

Misschien zijn die bacterien net wat we nodig hebben om kanker of aids uit te bannen......

overigens, als er intelligenter leven elders is dan hoeft het natuurlijk niet 100x intelligenter te zijn dan wij. In de film is dat wel zo maar het hoeft natuurlijk niet. Misschien is dat leven maar een heel klein beetje intelligenter en kunnen zij net zo min bij ons komen als wij bij hen.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 12-10-15 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:11

Cowboy55 schreef:
_bokworst schreef:

Misschien zijn die bacterien net wat we nodig hebben om kanker of aids uit te bannen......

Zodat de aarde nog sneller overbevolkt raakt... :P

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:15

MarlindeRooz schreef:
Cowboy55 schreef:

Tot blijkt dat ze zich voeden met pessimistische mensen :+

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:26

Janneke2 schreef:
Free2 schreef:
"Een mogelijke optie", is dat een (foutief) pleonasme?

;) hoe fout is een pleonasme? :Y)

Maar onmogelijke opties, da's idd zoiets als lege gaten.... (of nu ja - andersom).

Hoe bedoel je hoe fout is een pleonasme? Ik heb op school geleerd -volgensmij- dat een pleonasme of tautologie niet per se fout hoeven te zijn. Maar dat ze wel foutief kúnnen zijn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:52

Wat ik me afvraag is wat de verklaring is voor de Fermi paradox (even inhakend op de overwegingen hierboven wat betreft leven op andere planeten).

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:11

Waarom komt er meer stoom van kokend water af als je de warmtebron weghaald?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:21

suus_pepper schreef:
Waarom komt er meer stoom van kokend water af als je de warmtebron weghaald?

Ik denk, correct me if I'm wrong, doordat de omringende lucht dan kouder is kan het water sneller condenseren waardoor je meer stoom ziet.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:54

Cowboy55 schreef:
_bokworst schreef:

overigens, als er intelligenter leven elders is dan hoeft het natuurlijk niet 100x intelligenter te zijn dan wij. In de film is dat wel zo maar het hoeft natuurlijk niet. Misschien is dat leven maar een heel klein beetje intelligenter en kunnen zij net zo min bij ons komen als wij bij hen.

En ze hoeven niet perse intelligenter zijn, maar kunnen wel verder in hun ontwikkeling zijn. Als je kijkt naar de film battleship, die aliens zijn wel aan het ruimtereizen, maar niet heel veel intelligenter (aangezien de mens in die film ze te snel af is). Dus de mens anno 2100 zeg maar.

En wie weet zijn er wel intelligente (als in, op ons lijkende aliens qua ontwikkeling) en weten ze dat wij bestaan… maar willen ze geen contact omdat ze niet weten hoe wij tegen hun aankijken en/of is hun ruimtereizen nog niet zo ver ontwikkeld én je hebt het over heeeele lange afstanden… misschien zijn ze al onderweg of pas net net en komen ze pas over 100 jaar aan? Of over 50 jaar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:05

Cowboy55 schreef:

Weg Nederland :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:15

Astronauten hebben ufo's gezien in het Heelal en meerdere 'geheime' dingen.Maar Nasa verzwijgt het allemaal.De astronauten hebben veel verteld wat ze mee hebben gemaakt daarboven,wat Nasa allemaal in de doofpot heeft gestopt.
Ik denk zelf dat de andere 'mens' veel verder is in ontwikkeling enzo,want zij kunnen veel verder reizen door het Heelal dan wij.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:56

gohya schreef:
Astronauten hebben ufo's gezien in het Heelal en meerdere 'geheime' dingen.Maar Nasa verzwijgt het allemaal.De astronauten hebben veel verteld wat ze mee hebben gemaakt daarboven,wat Nasa allemaal in de doofpot heeft gestopt.
Ik denk zelf dat de andere 'mens' veel verder is in ontwikkeling enzo,want zij kunnen veel verder reizen door het Heelal dan wij.

Waarom zouden ze dat verzwijgen? Als Nasa bewijs zou kunnen leveren van buitenaards leven (laat staan intelligent leven) , reken er dan maar op dat hun budget verveelvoudigd zou worden. Ook is dit simpelweg een veel te groot instituut om zoiets werkelijk geheim te kunnen houden.
Maar goed het is een van de verklaringen van de Fermi paradox, zij het een van de meer onwaarschijnlijke.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:21

Geen idee waarom ze dat zouden verzwijgen,maar die astronauten zullen er toch niet om liegen? die hadden zelfs beelden ervan.Maar Nasa bleef alles ontkennen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:02

Hoe vouw je een bijsluiter..? :o?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:21

Meestal tot een propje na 10 min en dan de prullenbak in....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:21

Cowboy55 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Maar wel realistisch. :P

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:22

Steeph schreef:

Op dezelfde manier als een wegenkaart.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:24

Die geef ik altijd door aan mijn vader, die hem dan al over de snelweg rijdend opvouwt. _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:06

Steeph schreef:

Zoals je 'm ontvouwt.. :P

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:15

Bedankt voor alle antwoorden! :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:21

Sammie schreef:
Steeph schreef:

_O- _O- maar das idd. wel de beste manier. :D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:29

Sammie schreef:
Steeph schreef:

Ik was niet de eerste persoon die hem ontvouwde dus dit gaat helaas niet op :')

Britta31 schreef:
Steeph schreef:

Op dezelfde manier als een wegenkaart.

Deze gaat helaas ook niet op, het lijkt wel alsof ze hem steeds halverweg hebben gevouwen, maar ook dat past niet helemaal lekker :x

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:29

Ik ging vorig jaar gewoon naar school en omdat ik 2 werkgevers had kan ik van een nog de loonheffing van de belasting terugvragen. Moet ik dan zo'n hele aanslag invullen zoals volwassenen dat voor 1 maart moeten doen of kan dat makkelijker? Snap er niks van :o?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:54

voortgaand op het 'geheim houden van nasa' (en house of cards :+ ) Hoeveel zouden overheden, organisaties,... verborgen houden voor ons, gewone mens? Hebben wij een redelijk correct/precies beeld van alles (ik bedoel dan ook wij in het westen) en is er nog heel veel (belangrijke) dingen die voor ons geheim gehouden worden/verdraaid/...

Eens je eraan begitt te denken, vind ik het toch wel een beetje 'eng.' Al onze 'correcte' informatie komt voornamelijk van de media, maar in hoeverre is dit de zuivere waarheid?

Mbt house of cards (fictie serie over het politieke leven), hoever gaan sommige politici wel niet met dingen waar wij niets van weten?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:15

Free2 schreef:
Ik ging vorig jaar gewoon naar school en omdat ik 2 werkgevers had kan ik van een nog de loonheffing van de belasting terugvragen. Moet ik dan zo'n hele aanslag invullen zoals volwassenen dat voor 1 maart moeten doen of kan dat makkelijker? Snap er niks van :o?

Je moet dan inderdaad belastingaangifte doen. Ook met één werkgever kan het zijn dat je best een leuk bedrag terug krijgt, dus misschien een idee om het vanaf nu gewoon elk jaar te doen.
Aangifte doen als je alleen een bijbaan hebt is erg makkelijk, helemaal nu alles al vooraf ingevuld is en je alleen nog maar hoeft te controleren dmv je jaaropgaven.
Pas als je een koophuis/hoge zorgkosten of veel vermogen hebt wordt het wat lastiger